Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Co tu orginalnego? Nie da się zbudować domu zużywającego poniżej 70kWh/m2 rocznie z ogrzewaniem centralnym To bardzo łatwo sprawdzić i zweryfikowac.
To zależy jakie standardy się przyjmie.

Np. przy zużyciu ciepłej wody 16l/osobę dzienne nie powinno to być takie trudne do osiągnięcia ;). No i jeszcze od tego na co te 70kWh/m2 rocznie ma być przeznaczone? Czy tylko na ogrzewanie, czy dodatkowo ciepła woda, czy całość zużycia energii w domu ?

Obliczanie zużycia energii do ogrzewania na 1m2 powierzchni ma sens, jednak energia do przygotowania ciepłej wody i pozostałe potrzeby w dużej mierze zależy od ilości mieszkańców i ich przyzwyczajeń.

U mnie na 108m2 powierzchni ogrzewanej, przy mieszkających 4 osobach zużycie energii elektrycznej na te "pozostałe potrzeby" (pranie, gotowanie, oświetlenie, telewizor, komputery, wentylacja, itp.) wychodzi ok. 50kWh/m2 rocznie.

Jakie będzie zużycie energii do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody będę mógł powiedzieć po zakończeniu sezonu grzewczego, ale szacuję, że może to być nawet drugie 50kWh/m2 rocznie.

To nadal nie jest zły wynik (dla domów pasywnych przyjmuje się, że całkowite zużycie energii nie powinno przekraczać 120kWh/m2 rocznie). To czy uda mi się zejść do standardu domu pasywnego z zapotrzebowaniem ciepła do ogrzewania będzie zależało od wykorzystania energii słonecznej. Mam zainstalowany kolektor dachowy, jednak nie jest on jeszcze połączony z resztą instalacji. Dodatkowo chcę zainstalować kolektory słoneczne na elewacji południowej. Część ciepła z kolektorów słonecznych będzie akumulowana pod budynkiem, tworząc tzw. barierę termiczną. Jednak na efekty z tego tytułu będę jeszcze musiał trochę poczekać. Będą one prawdopodobnie dopiero po następnym sezonie grzewczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dom NISKOENERGETYCZNY, co bedzie gdy mieszkaja w domu 2 osoby, wieksza czesc dnia nie ma ich w domu-wracaja np. wieczorem.

Na zewnatrz jest mroz -15*C, zarowki energooszczedne po 5W i 15W, rury od cwu izolowane, telewizor LCD i laptop o niskim zapotrzebowaniu i rzadko uzywane, w kominku nie palone za czesto a w lazience krany bezdotykowe i bez cyrkulacji instalacja. Po prostu dom "oszczednych", powiedz ska d tutaj energia na pokrycie strat ciepla?

Sciany izolowane od srodka -zero akumulacyjnosci -a tu nagle prad wylaczyli, coz za pech, sniezyce przewrocily slup gdzies po drodze. W miastach sa kable w ziemi zakopane, ale musza one jakos "dojsc" do tych miast, gmin czy dzielnic

Moze to czarny scenariusz, ale juz kilkakrotnie mielismy przewrwy kilkugodzinne w dostawie pradu, nie sa one dlugie ale 3 czy 4 godziny to juz cos

Ups... mialem nie zagadywac :oops:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam o taśmę paroszczelną do okien.

Jest jakieś chyb a włókno z klejem do którego przyklejony jest sciągany gładki papier.

Z drugiej strony jest taki inny papier w krostki ktory bardzo latwo odchodzi od tego włókna które jest między tymi właśnie papierkamii i odchodzi tak że zrywam jakby włoski między tym papierkiem a tym włóknem.

 

Nie wiem czy top wlókno ma być przyklejane z tym papierkiem w krostki czy oba papierki zrywać, kurde nie wiem jak to wytłomaczyć, rozumiecie mnie :)?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

 

mam problem , pomóżcie jak rozwiązać obróbkę blacharską dachu który jednym swoim końcem wchodzi w ścianę piętra ? ten dach będzie ocieplony na krokwiowo płytami PIR/PUR (na rys. jest inaczej bo między krokwiami) .

Moi budowlańcy chcą iść na łatwiznę i twierdzą że przyczepią blachę do muru a potem wywiną na dachówkę a potem na to w pionie 20cm styropianu . Tylko ta blacha to będzie idealny "mostek" i będzie mi chłodzić ścianę pod styropianem .

 

http://images46.fotosik.pl/35/69853fd0479e273bm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde nie wiem jak to wytłomaczyć, rozumiecie mnie :)?

Lepiej podaj nazwę tego specyfiku ;). Szukałeś w necie ?

 

No właśnie nie znam producenta bo dostałem to od montażysty a szxukałem i nie znalazłem :(.

Oto zdjęcia, specjalnie zrobiłe :):

 

To na górze gładki papier:

http://images41.fotosik.pl/35/e8e13ea0ad8ad732med.jpg

 

a tu już po odklejeniu tego gładkiego papieru odrywam ten w krostki:

http://images27.fotosik.pl/298/b779e4d4fe76428fmed.jpg

 

a tu po oderwaniu:

http://images38.fotosik.pl/35/ff89d7a0dd4e6b68med.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam o taśmę paroszczelną do okien.

Jest jakieś chyb a włókno z klejem do którego przyklejony jest sciągany gładki papier.

Z drugiej strony jest taki inny papier w krostki ktory bardzo latwo odchodzi od tego włókna które jest między tymi właśnie papierkamii i odchodzi tak że zrywam jakby włoski między tym papierkiem a tym włóknem.

 

Nie wiem czy top wlókno ma być przyklejane z tym papierkiem w krostki czy oba papierki zrywać, kurde nie wiem jak to wytłomaczyć, rozumiecie mnie :)?

 

pzdr

Jeżeli to ma być izolacja paroszczelna, to samo włókna raczej tego nie zapewni. Pewnie jeden z tych "papierków" musi zostać. Zapewne ten, który trudniej oderwać ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom NISKOENERGETYCZNY, co bedzie gdy mieszkaja w domu 2 osoby, wieksza czesc dnia nie ma ich w domu-wracaja np. wieczorem.

Na zewnatrz jest mroz -15*C, zarowki energooszczedne po 5W i 15W, rury od cwu izolowane, telewizor LCD i laptop o niskim zapotrzebowaniu i rzadko uzywane, w kominku nie palone za czesto a w lazience krany bezdotykowe i bez cyrkulacji instalacja. Po prostu dom "oszczednych", powiedz ska d tutaj energia na pokrycie strat ciepla?

Sciany izolowane od srodka -zero akumulacyjnosci -a tu nagle prad wylaczyli, coz za pech, sniezyce przewrocily slup gdzies po drodze. W miastach sa kable w ziemi zakopane, ale musza one jakos "dojsc" do tych miast, gmin czy dzielnic

Moze to czarny scenariusz, ale juz kilkakrotnie mielismy przewrwy kilkugodzinne w dostawie pradu, nie sa one dlugie ale 3 czy 4 godziny to juz cos

Ups... mialem nie zagadywac :oops:

Pzdr.

 

4 cm wylewki w "termosie" dłużej trzyma ciepło niż tony ściany na gruncie z przerwą w izolacji. A jak grube ocieplenie to jeszcze wilgoć dojdzie i czas się jeszcze skróci. Pamiętaj, że ściana na fundamencie przy zautomatyzownym ogrzewaniu ( nie ma nadprodukcji ciepła - bo są termostaty) będzie odbiornikiem, a nie jakbyś chciał akumulatorem, czyli grzejnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... coz chcesz udowodnic, ze nie czytasz uwaznie moich postow?

Ja sciane zrobilem z BK 400 Solbetu i nie mowilem nigdy ze sciana zewnetrzna ma byc akumulatorem. Jako akumulator beda wylewki na podlogowke wodna i sciany dzialowe z ceramiki

W podlodze na gruncie 30cm styropianu i 7cm lacznie wylewki a na poddaszu 10cm styropianu i 5cm wylewki, w dachu 38cm welny -nie chce wiecej zmniejszac powierzchni, a na wspomnianych scianach zewnetrznych 20cm styropianu, na fundamencie 20cm styro od zewnatrz i 10cm styropianu od srodka zeby chudziaka odzielic od scian fundamentowych. Sciany zewnetrzne nie oddaja ciepla do gruntu bo go nie kumuluja a dodatkowo zeby wilgoci nie "podciagaly" oddzielilem fundamenty od scian zewnetrznych szklem spienionym, sluzy ono rowniez jako izolacja termiczna-dodatkowa

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciany zewnetrzne nie oddaja ciepla do gruntu bo go nie kumuluja

 

Gdyby nie oddawały ciepła do gruntu, przy 30 cm styropianu na zewnątrz to by ciepło kumulowały.

nie kumulują a są grzane więc oddają .

 

Tu gregor ma rację, ale nie doczytał że masz Foamglassa to raczej wystarczy mimo ze tylko 5 cm.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem , widziałem zdjęcia i dalej uważam, że grzanie masy ściany i wilgoć w ścianie nie jest korzystną sprawą , a Foamglassa tak naprawdę to tylko producent zachwala, a 5 cm to nawet styropianu nie jest dziś traktowane jako izolacja. Dodałbym

http://zae.home.pl/www/ibp/index.pl?&b=6&co=galerial2004&gal=2004_21.jpg&opis=Izolacja wewnętrzna - folia paroszczelna

zamiast pompy ciepła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem , widziałem zdjęcia i dalej uważam, że grzanie masy ściany i wilgoć w ścianie nie jest korzystną sprawą , a Foamglassa tak naprawdę to tylko producent zachwala, a 5 cm to nawet styropianu nie jest dziś traktowane jako izolacja. Dodałbym

!

 

Nie masz racji. 5 cm styro skutecznie zniweluje tzw mostek termiczny.

A szkło piankowe jest izolatorem.

A grzanie masy ścian itp nie jest złe, pozwala utrzymać stabilną temperaturę.

Izolacja od wewnątrz też nie jest zła ale trudniej o dokladne wykonanie- daje lepsze na pewno oszczędności z powodu możliwości programaowania temp. o zadanych godzinach ale .... nie trzyma stabilnej temperatury w przypadku wyłączenia prądu np.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzyma !trzyma i to stabilniej bo dłużej niż ściana na fundamencie, i do tego mokra. A wiem z doświadczenia!!!

 

Na innym forum zaprzysięgły od lat "wielbiciel" Brzeczkowskiego JBZ (Jerzy Zembrowski) napisał

(już to przytaczałem ) "im grubsza izolacja tym wieksze kłopoty z wilgocią".

 

Dlaczegorz to ma byc u mnie mokra a u Ciebie nie?

Czyzby Twoja wentylacja byla o tyle lepsza a moja (zamierzona) nie nadaje sie wogole? :lol: :lol:

Chyba rozpedziles sie, oceniasz teraz produkty na podstawie czego...?

Ty ciagle uwazasz ze wszyscy chca miec grawitacyjna wentylacje, tylko Ty jestes taki cwany i zrobisz mech. z reku - zal sie robi

Kiedys sam napisales zdaje sie, ze zeby nie bylo wilgoci trzeba wenty. mech zastosowac, czyzby cos sie zmienilo?

Moze nie czytales moich wczesniejszych wpisow, ale bede mial reku, GWC i PC a CO podlogowe wszedzie -wodne i centralne, zeby nie bylo niedomowien

j-j, mnie nie chodzi o to ze wogole nie "oddaje" ciepla do gruntu czy do atmosfery, ale o to ile i czy gra warta jest przyslowiowej swieczki. Zdaje sobie sprawe ze nawet w domach pasywnych sa straty i nalezy je "czyms" pokrywac -wystarczy otworzyc drzwi czy okno i juz jest chlodniej. Chcialem przedstwaic tylko wersje ze zminimalizowanymi stratami do gruntu i atmosfery -tak namietnie przytaczane przez TB / Wgregor

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ale koszt przylaczenia do sieci ok-18tys.

 

2. gwarancje na urzadzenia sa max 5 lat a wydaje mi sie subiektywnie ze 10lat to ich zywotnosc w najlepszym przypadku.

 

3. Przyklad kociol kondensacyjny ktory w teori spala o 10% mniej gazu jest o 8tys. drozszy to przeciez w ciagu tych 10lat dopiero pewnie by sie zwrocila roznica.

 

ad 1. W takim przypadku moim zdaniem już się bardziej opłaca zrobić pompę ciepła. Sprawdziłaś na 100% że gazownia nie zwróci ci kosztów?

 

ad. 2. E tam. Piec gazowy w domu, gdzie obecnie mieszkam hula sobie już lat 14 i ma się dobrze.

 

ad. 3. Skąd takie absurdalne ceny bierzesz??? :o Kocioł kondesacyjny De Dietrich MCR 24 wraz z firmowym zasobnikiem kosztuje nieco ponad 5 tys. Czyli według Ciebie do niekondesata dopłacają 3 tys., zeby go wziąć??? Gdzie? To ja biore 1000 od razu! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzyma !trzyma i to stabilniej bo dłużej niż ściana na fundamencie, i do tego mokra. A wiem z doświadczenia!!!

 

Na innym forum zaprzysięgły od lat "wielbiciel" Brzeczkowskiego JBZ (Jerzy Zembrowski) napisał

(już to przytaczałem ) "im grubsza izolacja tym wieksze kłopoty z wilgocią".

 

Dlaczegorz to ma byc u mnie mokra a u Ciebie nie?

Czyzby Twoja wentylacja byla o tyle lepsza a moja (zamierzona) nie nadaje sie wogole? :lol: :lol:

Chyba rozpedziles sie, oceniasz teraz produkty na podstawie czego...?

Ty ciagle uwazasz ze wszyscy chca miec grawitacyjna wentylacje, tylko Ty jestes taki cwany i zrobisz mech. z reku - zal sie robi

Kiedys sam napisales zdaje sie, ze zeby nie bylo wilgoci trzeba wenty. mech zastosowac, czyzby cos sie zmienilo?

Moze nie czytales moich wczesniejszych wpisow, ale bede mial reku, GWC i PC a CO podlogowe wszedzie -wodne i centralne, zeby nie bylo niedomowien

j-j, mnie nie chodzi o to ze wogole nie "oddaje" ciepla do gruntu czy do atmosfery, ale o to ile i czy gra warta jest przyslowiowej swieczki. Zdaje sobie sprawe ze nawet w domach pasywnych sa straty i nalezy je "czyms" pokrywac -wystarczy otworzyc drzwi czy okno i juz jest chlodniej. Chcialem przedstwaic tylko wersje ze zminimalizowanymi stratami do gruntu i atmosfery -tak namietnie przytaczane przez TB / Wgregor

 

Pzdr.

 

Nic nie pisałem o wentylacji , a o folii od środka. Przy 40% wilgotności względnej w pokoju konieczne jest "przecięcie" dyfuzji . Popatrz na wykres Molliera

 

Co do reszty to fajnie ! Tylko po co piszesz, że dom energooszczędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...