Wgregor 01.12.2008 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 nie musi być cała powierzchnia. anemostat fi 100mm otwarty na 2 cm bedzie cichy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 01.12.2008 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 nie musi być cała powierzchnia. anemostat fi 100mm otwarty na 2 cm bedzie cichy. sam mam fi 60mm. otwarte na 2 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.12.2008 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 centymetr jest bardzo duzo! Byłoby fajnie, to by mi pasowało jaką szparę zostawić pod drzwiami wewnętrznymi coby mechaniczna chodziła jak nalezy?? Wiem że powinno być ok 2 cm, a 1-1,5 cm będzie za mało?? pzdr Dobrze by było gdyby powierzchnia tej szpary była taka jak powierzchnia przekroju anemostatu w tym pomieszczeniu. Czyli przy anemostacie np. DN125 i szparce na nim ok 1 cm jego powierzchnia to ok. 0,004 m2 a szpara pod dzrzwiami ok 1 cm i szerokości 80 cm daje powierzchnię ok.0,008 m2. Czyli byłoby OK . Tzn, że Wgregor też miał rację. Dzięki Wam bardzo. nie wiem tylko dlaczego gdzieś wyszperałem że musi być 2 cm. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 01.12.2008 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 naprwdę dalęś 125mm w pokoju?? suma powierzchni kanałów nawiewowych nie powinna przekraczać 110 % kanału głównego to co ty masz za wentylację - fabryka jakaś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.12.2008 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 to co ty masz za wentylację - fabryka jakaś? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 01.12.2008 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 też to wyszperałeś. Powierzchnia wymiany ciepła w takich rurach jest dwa razy większa niz w fi 60mm a czas tej wymiany 4 razy dłuzszy. Ale za to takie kanały sa głośniejsze , droższe i wiecej kłopotu z montażem. Tak walczycie o zyski z GWC o sprawność wymienników a tak marnujesz ciepło zimą i chłód latem po poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.12.2008 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2008 też to wyszperałeś. Powierzchnia wymiany ciepła w takich rurach jest dwa razy większa niz w fi 60mm a czas tej wymiany 4 razy dłuzszy. Ale za to takie kanały sa głośniejsze , droższe i wiecej kłopotu z montażem. Tak walczycie o zyski z GWC o sprawność wymienników a tak marnujesz ciepło zimą i chłód latem po poddaszu. Mam te kanały lepiej ocieplone niż Ty . Tym sie nie martwię. A co do głośności to o tym decyduje materiał a potem średnica i im mniejsza tym gorzej, większe prędkości przepływ turbulentny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 05:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 W rozprowadzeniu wody też 3 cale dałeś? dłuzszy czas, większa powierzchnia ,większe straty -to dość prostemniejsza prędkość przeplyw turbulentyny - w nocy słychać niskie częstotliwości. to sprawdzone.Wyższy koszt - to oczywistewięcej kłopotów przy montażu - to też oczywiste.j-j napisze, że tak jest lepiej , bo ma doświadczenia to już oczywista oczywistość. Suma strat na zasobniku centralnego, na mostku do gruntu, przez szklo spienione, w rurkach do cyrkulacji, zwiększonej wilgotności ściany niezabezpieczonej paroizolacja (jak w dachu) na dużych powierzchniach kanałów wentylacyjnych. "bezproduktywne zużycie wody z powodu braku baterii sensorowych.... minimum przliczeniwo 110 kWh /m2 rocznie Wymieniłem to co podbija ci rachunki w stosunku do mojego domu. Czyli 110 + 30 = 140kWh/m2 rocznie. ale o tym j-j się dopiero przekona!Ale za to mamy wyższe koszty inwestycyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 02.12.2008 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Napisales przeliczeniowo -pokaz te Twoje przeliczenia? Mozesz je udostepnic? Zazekales sie ze przeliczenia sa nie potrzebne w domach niskoenergetycznych, a tutaj podajesz przyklady "przeliczeniowo"? Zalosne to juz jest naprawde, zastanow sie czasem chociaz co chcesz "powiedziec" i moglbys sam sobie nie zaprzeczac bo to jakos tak glupio wyglada Daj paroizolacje na sciane murowana i otynkuj sobie -napewno wyjdzie fajnie. Nie dociera do Ciebie ze mowa o innych rozwiazaniach konstrukcji budynku? Nie mowimy tutaj o szkieletowcach, ale o murowanych domach -metoda tzw. "tradycyjna" na naszym rynku. @j-j Zgadzam sie ze powierzchnia pod drzwiami musi byc taka sama jaka bedziesz mial na anemostatach -pamietaj, ze jesli latem zwiekszasz wydajnosc centrali w celu chlodzenia wowczas za waska szczelina pod drzwiami bedzie "gwizdac", nie patrz tylko pod katem zimy i malych przeplywow. Faktycznie wzne jest odpowiednie dobranie przekrojow rur do wentylacji, zbyt male sa zle bo predkosci za duze, na wylocie troszke dmucha a zbyt duze to pewnie oprocz kosztow mozna by spodziewac sie "wibracji" na sztywnych rurach, jesli czestotliowsci sie naloza, oprocz tego moze "strzelac" - rura sztywna, od naprezen Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Skąd masz te dane o szumach. Producenci w Danii i Francji podają że sumaryczny poziom szumów (wysokie od szybkich przepływów i niskie od bardzo wolnych) jest najniższy gdy suma pól kanałów nadmuchowych równa się kanałowi głównemu.Czyli najlepiej jest optymalnie!Przy tym mamy wielokrotnie niższe straty ciepła , trochę niższy koszt i mniej kłopotu. A co do 140 kWh - to się przekonasz. Ale w twoim przypadku szybciej zwróci ci się pompa ciepła. Jakbyś zbudował dom 500kWh/m2 - to pompa ciepła zwróciłaby się błyskawicznie. Chrońcie rynek instalacyjny ! Precz z izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Daj paroizolacje na sciane murowana i otynkuj sobie -napewno wyjdzie fajnie. Nie dociera do Ciebie ze mowa o innych rozwiazaniach konstrukcji budynku? Pzdr. W dachu też nie dajesz? Myślisz, że porotherm czy ytong zatrzyma wilgoć? Że nie będzie dyfuzji? Wykraplania? Można zrobić pomiar po co wpuszczać w kanał innych. Zwłaszcza , że to tak łatwe do zweryfikowania. Nie dociera do ciebie, że by nie było dyfuzji musi być paro izolacja? Nie dociera do ciebie, że przy grubej izolacji, by nie było wykraplania wilgotność względna w pomieszczenie nie może przekraczać 20% -sprawdź Molliera. Czym dla dyfuzji i początku krzywej rosy różni się wełna od takiego porothermu? A co do kWh/m2 - popatrz na temat ile gazu jak izolowane domy palą. Pomnóż to przez 9,5 kWh/m3 dodaj elektrykę - masz wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 02.12.2008 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 A co do 140 kWh - to się przekonasz.Myślę, że j-j po roku użytkowania domu napisze nam jakie miał zużycie energii elektrycznej . Będzie to o tyle wiarygodne, że nie planuje on innych źródeł energii (myślę, że ten bio-kominek, to można w całym bilansie pominąć). Wgregor, te 140kWh/m2 rocznie ma dotyczyć wg ciebie tylko ogrzewania, ogrzewania i przygotowania ciepłej wody, czy całkowite zapotrzebowanie energii elektrycznej ? Ja bym obstawiał całkowite zużycie energii elektrycznej w pierwszym roku użytkowania rzędu 100kWh/m2, w następnych latach ok. 70kWh/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.12.2008 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 W rozprowadzeniu wody też 3 cale dałeś? dłuzszy czas, większa powierzchnia ,większe straty -to dość proste Masz rację, ale wystarczy odpowiednie ocieplenie ... mniejsza prędkość przeplyw turbulentyny .... Chłopie gdzie Ty sie tego uczyłeś w przedszkolu, takich BZDUR dawno nie czytałem Ty w ogóle nie wiesz co to przepływ turbulantny i laminarny!!!!! W rozprowadzeniu wody też 3 cale dałeś? Tyle ile należy przy danym wydatku. Chesz udawać że może na wodzie się też znasz?? ... w nocy słychać niskie częstotliwości. to sprawdzone. Przy odpowiednim wytłumieniu a takowe mam nie będzie problemu ale to się okaże niedługo więcej kłopotów przy montażu - to też oczywiste. j-j napisze, że tak jest lepiej , bo ma doświadczenia to już oczywista oczywistość. Sam montowałem, nie narzekałem, nie twierdzę że łątwo ale sama przymeność w tym była moja. Domyślam się że jak komuś montować to po jak namniejszel linii oporu czyt. roboty. Suma strat na zasobniku centralnego, na mostku do gruntu, przez szklo spienione, w rurkach do cyrkulacji, zwiększonej wilgotności ściany niezabezpieczonej paroizolacja (jak w dachu) na dużych powierzchniach kanałów wentylacyjnych. "bezproduktywne zużycie wody z powodu braku baterii sensorowych.... minimum przliczeniwo 110 kWh /m2 rocznie Wymieniłem to co podbija ci rachunki w stosunku do mojego domu. Czyli 110 + 30 = 140kWh/m2 rocznie. ale o tym j-j się dopiero przekona! Ale za to mamy wyższe koszty inwestycyjne. A to co (?) znowu 500 kWh/mb fundamentu Szkło spienione jest izolatorem! Jakie straty na zasobniku wody???!!!! Grzeję prądem w II taryfie zasobnik też w II więc jakie straty!!!!! ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 02.12.2008 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Jak ktos slusznie zauwazyl, nie warto z nim dyskutowac. Nic, ale to nic nie dociera do "Wgregor"Jesli nie napisze oczywistych dla wiekszosci rzeczy, to zaczyna myslec i wtedy zaczyna wypisywac bzdury...Proponuje zeby poczytal sam troszke i skupil sie na tych oczywistych rzeczach, bedzie latwiej i przyjemniej czytac - bo beda to rzeczy wlasciwe dla wiekszosci, ale zaraz wyskoczy ze daje sie nabrac reklamom i marketingowcom z roznych firm -szkoda ze sam nie widzi ze nabiara siebie i innych cytujac nieomalze "slogany" reklamowe rockwool'a czy innych producentow welny mineralnej -moze TB (Wgregor) jest przedstawicielem ktoregos z producentow wspomnianej welenki?No, ale pewnie da sie to zmierzyc na bartyckiej ... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 - Masz rację, ale wystarczy odpowiednie ocieplenie Przy identycznej grubości izolacji ( bez znaczenia jakiej) straty na szerszych kanałach ( dłuższy czas przpływu i większy radiator) będą zawsze wyższe, podobnie jak koszt.-Przy odpowiednim wytłumieniu a takowe mam nie będzie problemu ale to się okaże niedługo Ci co dbają o komfort już to zbadali. Co to znaczy "odpowiednie wytłumienie" czy to nie dodatkowy koszt? Czy jest sens robić droższą, o większych stratach instalację, by wydawać kasę i kombinować "odpowiednie wytłumienie" A to co (?) znowu 500 kWh/mb fundamentu każdy mostek termiczny poza stratami ciepła jest też zarodziem wilgoci. Szkło może faktycznie zredykuję straty do 300-200kWh /mb ale też zatrzyma wodę, która w ścianie się wykropli. Grzeję prądem w II taryfie zasobnik też w II więc jakie straty!!!!! ???? Co do zużycia kWh ma druga taryfa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 02.12.2008 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Ja mam ok. 60mb fundamentu i liczac (optymistycznie) wg Twoich "danych" wyjdzie: 60 [mb] x 300 [kWh/mb] = 18 000 kWNa dzien dzisiejszy zalozmy ze 1kWh = 0,36 zl/kWhDaje to nam: 18 000 [kWh] x 0,36 [zl/kWh] = 6 480 zlTwoim zdaniem tyle zaplace za samo ogrzanie fundamentow?Nie dziw sie, ze niewiele osob traktuje Cie powaznie ...Gdziez tutaj miejsce na pokrycie pozostalych strat, gdie cwu i uzytkowe zapotrzebowanie? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 02.12.2008 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Nie pamietam ile mi wyszlo na cwu i uzytkowe, ale okaze sie zaraz ze 15 000 zl rocznie bede musial zaplacic za prad -przeciez sam w to nie wierzysz, jak mozna tak naiwnie upraszczac Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Tyle kWh ci wyjdzie, mozę przy dzisiejszych zimach 200/mb ale się przykonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 02.12.2008 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 Tyle kWh ci wyjdzie, mozę przy dzisiejszych zimach 200/mb ale się przykonasz. wg danych Piwopijcy (cena energii) i Twoich (straty), powinienem płacić (88mb fundamentu) średniorocznie ponad 500 pln/m-c na samo ogrzewanie Nie wiem co bierzesz ale to nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 02.12.2008 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2008 a czym grzejesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.