sSiwy12 04.12.2008 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Nie bedzie tu potrzebna energia słoneczna, wszystko opiera sie na energii powstającej w wyniku różnic temperatur w wymienniku ciepła. ??? Zasada działania podobna do powietrznej pompy ciepła – razem z wadami tejże. Moim zdaniem dojdzie do tego wada kolektorów słonecznych „produkujących” nadmiar „ciepła” w upalne dni. Ps. Tak mi się wydaje, że mogą wzrosnąć straty przez dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 04.12.2008 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Zasada działania podobna do powietrznej pompy ciepła – razem z wadami tejże. Aaaa... OK - czy coś takiego, jak ma Octopus Energi? W sumie dałoby się zrobić, ale jak połączyć obieg? Wygląda to na bezsensowne komplikowanie, choć, jak zwykle, wszystko jest kwestią ceny. Jak by to zrobiłi w cenie dachówki, to ja biorę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 04.12.2008 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Dachówki montowane na szybkozłączki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 04.12.2008 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 proponuje pisać takie reklamy w dziale zwariowane, dziwne i takie sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 04.12.2008 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Hehe - to by było dobre Gorzej z samą sprawnością - jak to ceramika lub cement, to będzie słabo działało, na pewno słabiej, niż takie aluminium w Octopusie. Nie wiem, czy samą powierzchnią by się to nadrobiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.12.2008 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 ... Szkoda też, że nie wiesz do czego służą tłumiki w wentylacji. To nie jest to samo co tłumik w samochodzie. Montuje je się by zmienić stałą rezonansową układu a nie zawczasu. Może się zdarzyć, że właśnie tłumik zmieni stałą tak, że będzie w rezonansie z turbulenciami na z twojej centrali. Czyli pogorszy problem. Posiedź wśród nocnej ciszy z włączoną wentylacją, to jak kapiąca woda w kranie - z czasem doprowadza do szału. I nie denerwuj się na mnie, źle nikomu nie zyczę. Wgregor, wierzę że nie życzysz mi źle , ale nie tylko kanały elastyczne sa jedynym dobrym rozwiązaniem tak samo z izolacją wewnątrz lub zewnątrz! To że zapłaciłem więcej to fakt, nie będę tłumaczył dlaczego tak wyszło, że zrobiłem na sztywnych mimo że planowalem na elastycznych, juz kiedyś pisałem w tym temacie. Za to miałem przyjemność samemu składając swoją welntylację, mimo że trochę się napracowałem. Dla zabezpieczenia się przed hałasem wentylatorow zamontowałem dwa tlumiki (tłumiki służą do tłumienia).Sam tłumik oczywiście może pogorszyć problem szumem własnym podczas przeplywu. Ale jak wczesniej juz pisaliśmy, wentylacji przemysłowej nie mam, nocą centrala pracująca na najniższym biegu sama będzie mniej hałasowaa i przepływy będa tak niskie że nie powinno być najmniejszego problemu. Ale wszystko okaże się w praniu dlatego myślę w przyszlym tyg. uruchomić całość. Tu dawałem zdjęcia (str. 57-59): http://forum.muratordom.pl/dom-cieply-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy,t60908-3360.htm pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 04.12.2008 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 życzę by było cicho , naprawdę wolałbym się mylić, bo wiem jakie to na dłuższy dystans upierdliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 05.12.2008 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 Co do szkła piankowego, znalazłem takie domy ale 60 cm to dość drogo. "Budynek został oddany do użytku dwa lata temu. Na dwóch piętrach mieści się 158 m2 powierzchni użytkowej. Dom składa się z części mieszkalnej oraz podpiwniczonego garażu z częścią gospodarczą. Grubość izolacji domu wynosi od 40 do 60 cm, ale garaż i piwnica nie są ocieplone, natomiast są odizolowane od części ogrzewanej domu. Pod domem położono 60 cm warstwę szkła piankowego, aby termicznie oddzielić dom od ziemi. Dach jest płaski, zrobiony z lekkich drewnianych belek, na których zainstalowano izolację o grubości 45 cm" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.12.2008 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 Co do szkła piankowego, znalazłem takie domy ale 60 cm to dość drogo. "Budynek został oddany do użytku dwa lata temu. Na dwóch piętrach mieści się 158 m2 powierzchni użytkowej. Dom składa się z części mieszkalnej oraz podpiwniczonego garażu z częścią gospodarczą. Grubość izolacji domu wynosi od 40 do 60 cm, ale garaż i piwnica nie są ocieplone, natomiast są odizolowane od części ogrzewanej domu. Pod domem położono 60 cm warstwę szkła piankowego, aby termicznie oddzielić dom od ziemi. Dach jest płaski, zrobiony z lekkich drewnianych belek, na których zainstalowano izolację o grubości 45 cm" Ocieplanie szkłem to w ogóle szaleństwo przy jego cenie. Ja go użyłem do połączenia izolacji ściany z izolacją podłogi bo ma wysokie parametry wytrzymałościowe, w żadnym innym przypadku bym go nie użył bo bym poszedł z torbami . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 05.12.2008 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 przecież dyfuzja jest zimą w jedną stonę , folią nie odcinasz 'wyjścia a tylko wejście. Czy w dachu też się boisz folii od środka, że wełna zawilgnie. Z drugiej strony "odetnie" 20-centymetrowy styropian. Ano właśnie - kolejna "prawda" Wgregora: "para wodna dyfunduje tylko w jedną stronę". Czyli w którą? W lewo? Dobra, wracając do sprawy Wiemy jak to jest z tym odcięciem, ale czy rzeczywiście będzie źle? Robić (A) czy nie (B)? Wariant C - dać ocieplenie od środka tylko w miejscu mostków (rolet, wieńca i słupów żelbetonowych), nie używać folii. To która bramka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.12.2008 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Hehe - to by było dobre Gorzej z samą sprawnością - jak to ceramika lub cement, to będzie słabo działało, na pewno słabiej, niż takie aluminium w Octopusie. Nie wiem, czy samą powierzchnią by się to nadrobiło.Na swoim dach zrobiłem kolektor dachowy, o którym pisałem już wcześniej : http://forum.muratordom.pl/kolektor-sloneczny-economic,t139590.htm Nie uzyskuję z niego rewelacyjnych temperatur. Latem nie miałem jeszcze skończonej całej instalacji, więc nie testowałem go przy podgrzewaniu ciepłej wody (chociaż pomierzyłem, że w niektóre dni temperatura dach dochodziła do 60 st. C). Natomiast niedawno podłączyłem go do pompy ciepła jako dolne źródło. Temperatura na zewnątrz była ok. +2 st. C. Był słoneczny dzień, próbę robiłem w godzinach od 12 do 15. Z wymiennika gruntowego w tym czasie uzyskiwałem temperaturę +5 st. C. Z kolektora dachowego temperatura na początku doszła do 14 st. C, potem spadła, żeby utrzymywać się na poziomie ok. +6 st. C. Przez pewien czas słońce zaszło na chmury, co od razu dało się odczuć na temperaturze z kolektora dachowego - spadła do +3 st. C. W tej chwili, może nie jest to specjalnie atrakcyjne dolne źródło dla pompy ciepła, jednak pod koniec sezonu grzewczego (na wiosnę), spodziewam się, że temperatura wymiennika gruntowego spadnie do 0 st. C, a może nawet mniej i wtedy będę mógł z tego źródła korzystać bezpośrednio (w ciągu dnia) lub pośrednio - wykorzystując kolektor dachowy do regeneracji wymiennika gruntowego (tak operacja się opłaca, bo pompa obiegowa pobiera ok. 65W, a podniesienie temperatury dolnego źródła pompy ciepła nawet o 1 st. C skutkuje zwiększeniem COP pompy ciepła i zmniejsza zużycie energii o wartość kilkukrotnie większą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wgregor 06.12.2008 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 przecież dyfuzja jest zimą w jedną stonę , folią nie odcinasz 'wyjścia a tylko wejście. Czy w dachu też się boisz folii od środka, że wełna zawilgnie. Z drugiej strony "odetnie" 20-centymetrowy styropian. Ano właśnie - kolejna "prawda" Wgregora: "para wodna dyfunduje tylko w jedną stronę". Czyli w którą? W lewo? Dobra, wracając do sprawy Wiemy jak to jest z tym odcięciem, ale czy rzeczywiście będzie źle? Robić (A) czy nie (B)? Wariant C - dać ocieplenie od środka tylko w miejscu mostków (rolet, wieńca i słupów żelbetonowych), nie używać folii. To która bramka? Jak ktoś nie wierzy w pomiary niech zrobi swoje. Znam jedne wyniki, które mnie przekonały. Potem tylko czytam, że nie ta metoda, nie ten człowiek ... itd Ale nikt nie chce prostych badań powtórzyć. Czyżby spodziewał się potwierdzenia? Może jeszcze raz przytoczę badania wykonane przez TB (aparatura firmy GANN) Zimą w domach ocieplanych od zewnątrz zawilgocenie ściany było od 5% do12% 10 cm nad fundamentem . w domach z folią paroizolacją od środka nie przekraczało 1%. Teraz badania dr Nawrota z Wojskowej Akademii Technicznej Zawilgocenia do 1% - 100% izolacyjności 4% - 50% izolacyjności 10% - 23% izolacyjności Ma ktoś inne pomiary zawilgocenia zimą różnej konstrukcji ścian? Proszę podać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 06.12.2008 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 co tu ukrywać delikatnie "bez mózg" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klimaw 06.12.2008 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 co tu ukrywać delikatnie "bez mózg" Jaka rada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.12.2008 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zawilgocenia do 1% - 100% izolacyjności 4% - 50% izolacyjności 10% - 23% izolacyjności Ma ktoś inne pomiary zawilgocenia zimą różnej konstrukcji ścian? Proszę podać . Ja zrobiłem bardzo proste. Zmierzyłem lambda BK600 suchego i wyszło ok 0,2 a potem polałem go wodą. Ilosc wody wyniosła od10-15% (moczyłem dwa razy). Obliczona lambda wynosiła ok 0,35 W/m*K Więcej nie dałem razy wcisnąć wody w ten BK!!! To samo zrobiłem ze styro i z pianką tytana i ... żadnej różnicy, ani pianka ani styro nie były w stanie przejąć żadnej wody, były mokre tylko z wierzchu i w żaden sposób nie odbiło się to na lambdzie, ciekawe. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.12.2008 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zmierzyłem lambda BK600 suchego i wyszło ok 0,2 ....Możesz zdradzić, w jaki sposób mierzyłeś tę lambdę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.12.2008 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zmierzyłem lambda BK600 suchego i wyszło ok 0,2 ....Możesz zdradzić, w jaki sposób mierzyłeś tę lambdę ? Wymierzony, zważony itp. klocek BK włożyłem do lodówki i mierzyłem spadek temp. w czasie potem stracone ciepło, z tej straty wspól U a potem z tego U lambdę. Oczywiście lambda zawierała opba współ. wnikania dlatego to tak mniej więcej. Wachania suchego wynosiły od 0,15 do 0,21 (błędy pomiarowe). Tak w skrócie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.12.2008 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zmierzyłem lambda BK600 suchego i wyszło ok 0,2 ....Możesz zdradzić, w jaki sposób mierzyłeś tę lambdę ? Wymierzony, zważony itp. klocek BK włożyłem do lodówki i mierzyłem spadek temp. w czasie potem stracone ciepło, z tej straty wspól U a potem z tego U lambdę. Oczywiście lambda zawierała opba współ. wnikania dlatego to tak mniej więcej. Wachania suchego wynosiły od 0,15 do 0,21 (błędy pomiarowe). Tak w skrócie. Obawiam się, że taki pomiar jest obarczony bardzo dużym błędem . Więcej o pomiarze przewodności cieplnej : http://www.termomodernizacja.com.pl/index.php?section=art&article_ID=341&page_ID=1 lub http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje-termiczne/izolacje/__---zmienna-lambda---_,17082_27531.htm Badania przewodności - wyzwanie dla producentów Badania przewodności cieplnej chociaż proste, jeśli chodzi o zasadę, są skomplikowane w realizacji, wymagają bardzo kosztownej aparatury pomiarowej i wykwalifikowanego personelu. Wystarczy choćby wspomnieć, że jeden lambdomierz, bez którego żadne badanie się nie obejdzie, kosztuje w zależności od modelu od 60 do 80 tysięcy złotych, a wiec tyle, co dobry samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.12.2008 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Zmierzyłem lambda BK600 suchego i wyszło ok 0,2 ....Możesz zdradzić, w jaki sposób mierzyłeś tę lambdę ? Wymierzony, zważony itp. klocek BK włożyłem do lodówki i mierzyłem spadek temp. w czasie potem stracone ciepło, z tej straty wspól U a potem z tego U lambdę. Oczywiście lambda zawierała opba współ. wnikania dlatego to tak mniej więcej. Wachania suchego wynosiły od 0,15 do 0,21 (błędy pomiarowe). Tak w skrócie. Obawiam się, że taki pomiar jest obarczony bardzo dużym błędem . Więcej o pomiarze przewodności cieplnej : http://www.termomodernizacja.com.pl/index.php?section=art&article_ID=341&page_ID=1 lub http://www.muratorplus.pl/technika/izolacje-termiczne/izolacje/__---zmienna-lambda---_,17082_27531.htm Badania przewodności - wyzwanie dla producentów Badania przewodności cieplnej chociaż proste, jeśli chodzi o zasadę, są skomplikowane w realizacji, wymagają bardzo kosztownej aparatury pomiarowej i wykwalifikowanego personelu. Wystarczy choćby wspomnieć, że jeden lambdomierz, bez którego żadne badanie się nie obejdzie, kosztuje w zależności od modelu od 60 do 80 tysięcy złotych, a wiec tyle, co dobry samochód. Ale wyniki wyszły bardzo przybliżone do tych mierzonych na bardzo skomplikowanej aparaturze a poza tym ważna była różnica a nie koniecznie efekt pojedynczych prób ktory jak napisałem i tak był bardzo bliski prawdziwy parametrom . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.12.2008 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2008 Dziś zrobiłem juz prawie całą połowę strychu: http://images43.fotosik.pl/38/f1a91cf1af61e242med.jpg http://images32.fotosik.pl/414/08b95c370933f848med.jpg na tym połączę płyty OSB i wszystko. Nie wiem tylko czy dawać folie paroprzepuszczalną na wełnę czy nie.Wełna będzie niżej od płyt OSB o ok 20 cm, przewiew na pewno będzie utrudniony pod płytami OSB, więc przykrywanie tej wełny dodatkowo folią paroprzepuszczalną to chyba zły pomysł?? Może nawet trzebaby było ponawiercać dziury w płytach o czym kiedy już ktoś wspomniał??Cholerka nie wiem po bokach nie będzie płyt OSB tylko na środku między krzyżulcami. Jak myslicie?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.