gosciu01 09.12.2008 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2008 Dobra, skoro nikt nie chce dyskutować to nie . no, ze dwa razy zbierałem się do odpisania, ale cuś zbyt naukowo to dla mnie napisane bo właściwie co chcesz przedyskutować ? materiał, technologię, współczynniki ? zjawisko ogólnie znane, są lepsze metody, choć jesli jest możliwość, miejsce, to można zaprządz i powietrze do pracy. pierwsza myśl jaka mi przyszła do glowy po przeczytaniu Twojego postu to taki "plaster miodu" - byłby w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.12.2008 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 Dobra, skoro nikt nie chce dyskutować to nie . no, ze dwa razy zbierałem się do odpisania, ale cuś zbyt naukowo to dla mnie napisane bo właściwie co chcesz przedyskutować ? materiał, technologię, współczynniki ? zjawisko ogólnie znane, są lepsze metody, choć jesli jest możliwość, miejsce, to można zaprządz i powietrze do pracy. pierwsza myśl jaka mi przyszła do glowy po przeczytaniu Twojego postu to taki "plaster miodu" - byłby w sam raz. Hmm, przedyskutować m.in. czy się ze mną zgadzacie , też co do metody, współ. itd No i jak z tą wełną i reku pomóżcie bo pojutrze będe musiał coś wymyślić i nadal nie wiem jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.12.2008 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 co tu wymyślać, od dołu dajesz paroszczelną, od góry zawsze klasę mniej szczelną, na przykład od dołu nisko paro przepuszczalną na górze wysoko paro przepuszczalną, albo na dole wysoko paro przepuszczalną, a na górze wiatroszczelną ?? Ale ja mam taki układ od dołu pod płytami OSB: 1. folia paroszczelna 2. wełna 3. folia paroprzepuszczalna 4. 20 cm powietrze 5. plyta OSB te powyższe 20 cm powietrza jest "otwarte" bo płyt nie mam na całej powierzchnii stropu więc po bokach jest niby przewiew ale tam gdzie na płytach stoi reku chciałbym te 20 cm powietrza zastąpić wełną aby centrala była dokladnie wokół izolowana tylko czy wtedy ewentualna para wodna wyjdzie z wełny spod reku czy plyty nie będa blokować ujścia? Mam nadzieję że jasno napisałem bo nie wiem jak to wytłumaczyć ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.12.2008 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 mnie się wydawało że masz: folia paroszczelna wełna reku wełna folia paro-przepuszczalna OSB No ok jeszcze raz aby nie piogmatwać bo też trochę zamieszałem Strop mam z płyt g-k i OSB, między tymi płytami jest folia paroszczelna i na tym jest to co napisałem wyżej (wełna, folia paroprzepuszczalna, powietrze i podest z OSB) a na samej górze na podeście, czyli na tych drugich plytach OSB stoi reku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.12.2008 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2008 No jak z tą wełną (?), doradzcie bo jutro nie jestem pewien co robić pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 11.12.2008 00:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 No dobra. Mam klopsa a nie mam juz czasu szperać - ile do ciężkiej cholery w/mb daje rura 16mm alupex? Kłócę sie oczywiście z hydraulikiem, który "zawsze dawał co 10cm" i dla którego "dać więcej nie zaszkodzi" i na argument, że OZC podaje mi zapotrzebowanie na cieplo salonu na poziomie 1500W patrzy się na mnie podejrzliwie i mówi: "Panie, ZAWSZE sie daje 100W/m2". Co robić? No bo rura ma U=0,45, dT jest 10 (parametry 50/40/20) r=0,008m ale wyniki wychodza mi bez sensu... Inna rzecz - jak sensownie rozwiązać podjazd do garażu? No i czy dawaliście styropian w podłogę garażu (nieogrzewanego oczywiście), czy nie? PS. Gdzie kupić listwę startową (cokołową) 20cm i dobre kołki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 11.12.2008 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Tyle co znalazlem to Twoj salon ma miec ok. 42m2.Mocno uproszczony ale jednak wynik potwierdza w tym przypadku racje Twojego hydraulika - o ile dobrze podalem powierzchnie i temperatury http://img383.imageshack.us/img383/3933/depiwedlugkanua8.th.jpg Nie robilem jeszcze ale zamierzam dawac 10cm styro w podlodze garazu i wylewke zbrojona tez 10cm. Sam zastanawiam sie nad "progiem", zeby nie "sypal" sie. Moze jakis lacznik progowy, np. wylewka nie polaczona z podloga a wchodzaca do garazu, za drzwi garazowe i wychodzaca na zewnatrz domu (oczywiscie dookola odcieta styropianem) -zeby woda nie wplywala pod fundament - powstanie mostek termiczny, ale nie powinno pekac na styku zewnetrznej i wewnetrznej nawierzchni Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Depi, dla 4,5 cm betonu nad rurami masz: wykładziny tworzywo sztucznei- Rw=0,075 m2*K/W masz: 1 dla rozstawu 0,1 m- ok. 83W/m2 2 dla rozstawu 0,15 m- ok. 72W/m2 3 dla rozstawu 0,2 m- ok. 65W/m2 4 dla rozstawu 0,1 m- ok. 60W/m2 Parkiet średni-Rw=0,1 m2*K/W masz: 1 dla rozstawu 0,1 m- ok. 83W/m2 2 dla rozstawu 0,15 m- ok. 72W/m2 3 dla rozstawu 0,2 m- ok. 65W/m2 4 dla rozstawu 0,1 m- ok. 60W/m2 Parkiet gruby-Rw=0,15 m2*K/W masz: 1 dla rozstawu 0,1 m- ok. 68W/m2 2 dla rozstawu 0,15 m- ok. 59W/m2 3 dla rozstawu 0,2 m- ok. 54W/m2 4 dla rozstawu 0,1 m- ok. 51W/m2 Nie wiem ile masz strat ale sprawdz z tym powyższym.. Poza tym co Ty opowiadasz hydraulikowi o OZC skoro pewnie on nawet nie wiem co to jest . Widzisz, jeśli nie masz projektu podpisanego przez projektanta to wykonawca będzie odpowiadał i miałby wierzyć tylko na Twoje słowo co do strat ciepła? ja Ci wierzę ale postaw się w jego sytuacji. Jak z tą wełną!!?? Pomóżcie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.12.2008 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 No dobra. Mam klopsa a nie mam juz czasu szperać - ile do ciężkiej cholery w/mb daje rura 16mm alupex? Kłócę sie oczywiście z hydraulikiem, który "zawsze dawał co 10cm" i dla którego "dać więcej nie zaszkodzi" i na argument, że OZC podaje mi zapotrzebowanie na cieplo salonu na poziomie 1500W patrzy się na mnie podejrzliwie i mówi: "Panie, ZAWSZE sie daje 100W/m2". Co robić? No bo rura ma U=0,45, dT jest 10 (parametry 50/40/20) r=0,008m ale wyniki wychodza mi bez sensu... Inna rzecz - jak sensownie rozwiązać podjazd do garażu? No i czy dawaliście styropian w podłogę garażu (nieogrzewanego oczywiście), czy nie? PS. Gdzie kupić listwę startową (cokołową) 20cm i dobre kołki? Z tym 100W/m2 to była prawda przy znacznie gorzej ocieplonych domach. W dobrze ocieplonym domu, przy wentylacji z odzyskiem ciepła i ogrzewaniem podłogowym robi się to wg wyników obliczeń, np. z programu OZC. powiedziałem, że PC nie zrobie pewnie z powodu kosztów instalacji kolektora Jeżeli nie robisz instalacji pod pompę ciepła, to możesz na podłogówce trochę zaoszczędzić, dając wyższe parametry i zwiększając różnicę temperatur pomiędzy zasilaniem i powrotem. To co wyliczył piwopijca, to typowa podłogówka pod pompę ciepła . Jeżeli nigdy nie zamierzasz garażu ogrzewać, to nie dawaj styropianu pod posadzkę. Lepiej daj ją na ściany i strop (dach ?). Grunt będzie Ci robił za grzejnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 11.12.2008 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 No tak, ja mam w garazu GWC zwirowe i chce go oddzielic styro zeby nie wychladzlo mi pomieszczenia zbytnio. Ja daje w garazu po 10cm styro na sciany od wewnatrz i moze 20cm na sufit (powyzej jest lazienka i sypialnia) zeby oddzielic od pomieszczen ogrzewanych, ale 10cm pozwala jednoczesnie na przenikanie pewnej ilosci ciepla z domu, zeby temp. w garazu przy -20*C byla powyzej 0*C (srednio wychodzi ok. +5*C podczas mrozow. To sa zamierzone straty i wliczone w ogrzewanie pomieszczen w domu, garaz nie ogrzeje sie sila woli Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Ok, ostatni raz i juz nie męczę trudno : Strop mam z płyt g-k i OSB, między tymi płytami jest folia paroszczelna i na tym jest dalej wełna, folia paroprzepuszczalna, powietrze i podest z OSB a na samej górze na podeście, czyli na tych drugich plytach OSB stoi reku. Ale: Od góry i wokół reku będzie cały "owinięty" wełną z dojściem oczywiście do przepustnicy, elektryki i płyty czołowej w celu zdjęcia dla wymiany np. filtrów. Teoretycznie powinen być on ocieplony również od dołu a więc aż po samą plytę OSB (podest) tyle, że wtedy zablokowane bedę miał ewentualne ujście np. pary wodnej z wełny bo nie będzie tak jak w pozostałej części strychu, przestrzeni między gorą wełny a płytami OSB. Czy faktycznie docieplenie pod samą plytę OSB pod reku będzie złe (?) czy może para wyjdzie bokiem przez wełnę tam gdzie będzie powietrze nad wełną?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 11.12.2008 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Nie mozesz reku postawic na np. legarach i ocieplic wowczas spod samego reku?Jesli masz tylko miejsce zeby wyzej ta centralka stala to nie kombinuj, ocieplij sama sentrale. Masz pewnie jakies belki pozostale z wiezby, osadz na nich reku i juz, zrobi sie pustka pod spodem na welne Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Nie mozesz reku postawic na np. legarach i ocieplic wowczas spod samego reku? Jesli masz tylko miejsce zeby wyzej ta centralka stala to nie kombinuj, ocieplij sama sentrale. Masz pewnie jakies belki pozostale z wiezby, osadz na nich reku i juz, zrobi sie pustka pod spodem na welne Pzdr. Teraz to już dupa nie mam jak go podnieść musiałbym za dużo rozpirzać i już byłby za wysoko bo mógłby z ociepleniem nad nim zasłonić już otwór wentylacyjny w szczytówce, ech, nie do końca to podumałem . Myślałem też aby pod reku na podeście połozyć folię paroszczelną aby w razie jakiś przecieków itp. nie wylało się na płyty OSB i wełnę. Skoro i tak płyty OSB blokują odprowadzenie pary wodnej z wełny to danie folii paroszczelnej niewiele zmieni. Ale to wszystko jest moim błądzeniem teraz. Nie wiem jak to zrobić. A może jeśli ta przestrzeń ma ok. 16 cm to podkleić od spodu do podestu z płyt OSB max 10 cm styropianu i wtedy parę cm przestrzeni by zostało i reku od dołu byłby docieplony?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.12.2008 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Czy faktycznie docieplenie pod samą plytę OSB pod reku będzie złe (?) czy może para wyjdzie bokiem przez wełnę tam gdzie będzie powietrze nad wełną?? Przecież centrala wentylacyjna nie zajmuje Ci kilku metrów kwadratowych. Spokojnie możesz tak zrobić. Wentylacja z boku w zupełności wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Czy faktycznie docieplenie pod samą plytę OSB pod reku będzie złe (?) czy może para wyjdzie bokiem przez wełnę tam gdzie będzie powietrze nad wełną?? Przecież centrala wentylacyjna nie zajmuje Ci kilku metrów kwadratowych. Spokojnie możesz tak zrobić. Wentylacja z boku w zupełności wystarczy. no zajmuje w sumie ok. 2-3 m2 jeśli policzę z powierzchnia z jaką chciałbym zaizolować go od dołu. To co widać też oczywiście będzie ocieplone w całości. http://images43.fotosik.pl/39/721ed96ec948ad53med.jpg Ale mówisz że para wyjdzie sobie ewentualnie bokiem przez wełnę? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 11.12.2008 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Ale mówisz że para wyjdzie sobie ewentualnie bokiem przez wełnę? Zaizoluj tyle ile potrzeba, i zaraz za izolacją wywierć w płycie OSB dodatkowe otwory wentylacyjne. Myślę, że to spokojnie załatwi sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Dzięki HenoK! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 11.12.2008 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Z tym 100W/m2 to była prawda przy znacznie gorzej ocieplonych domach. W dobrze ocieplonym domu, przy wentylacji z odzyskiem ciepła i ogrzewaniem podłogowym robi się to wg wyników obliczeń, np. z programu OZC. [...] To co wyliczył piwopijca, to typowa podłogówka pod pompę ciepła . Jeżeli nigdy nie zamierzasz garażu ogrzewać, to nie dawaj styropianu pod posadzkę. Lepiej daj ją na ściany i strop (dach ?). Grunt będzie Ci robił za grzejnik . No wlasnie - piwopijca podaje parametry 35/30, czyli cokolwiek ekstremalne. Ja licze dla 50/40. Te wyniki wrecz szokujace - 500m rury i rozdzielacz 9-sekcyjny??? przeciez to jest jakas masakra totalna! no i nijak sie ma do wartosci, ktore podaje j-j. Nota bene nie jestem w stanie skapowac, co te liczby 1-2-3-4 oznaczaja (zaleznosc jakas nieliniowa). Jak na salon mialbym przeznaczyc 9 sekcji i pol kilometra rury, to na caly dom (ekstrapolujac liniowo) ok. 45 sekcji i 2,5 km rury! Czy ktos NAPRAWDE robi w ten sposob??? Mnie KanQuickFloor wylicza tak: http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/KanQuickFloor_salon.jpg Musicie przyznac, ze roznica jest z gatunku zasadniczych (2 sekcje po 67m). Co przyjac? Czy KanTherm wie co mowi, czy nie wie? Zapewne nie uwzglednia w obliczeniach rekuperatora, ale zapotrzebowanie na moc daje w miare OK -1800W, czyli 45W/m2, a nie 100. Choc OZC, po uwzglednieniu reku (choc i tak szalejacego na 1/wym na godzine) podaje niecale 40W/m2. Generalnie - co robic? 3-krotne przewymiarowanie podlogowki mnie po prostu wkurza. Nie chodzi juz nawet o to, ze to kosztuje konkretna kase (100m rury Wavin - 317 zl, rodzielacz tez troche), ale po jaka cholere robilem dom energooszczedny? Robiac taka podlogowke sam przed soba przyznaje, ze te wszystkie OZC, styropiany, rekuperatory to jest pic na wode fotomontaz, bo I TAK SIE DAJE RURKI CO 10cm... Czyli ze zapotrzebowanie za cieplo mojego domu to nie 8kW, a minimum 24 i ze tak naprawde to Wgregor mial od poczatku racje (54mb fundamentu x 400W/mb = 21,6kW) ! help... PS. Jeszcze garaz - wszyscy patrza na mnie jak na kosmite, jak mowie, ze nie chce w garazu styro i ze ma byc nieogrzewana strefa buforowa. Ten sam hydraulik chce mi wstawic do garazu grzejnik o mocy 2kW! Czy jak dam 5cm styro (sa pewne praktyczne ku temu powody - musze zmniejszyc swiatlo bramy o 10cm a wylewanie 10 cm betonu jest drogie ) to odetne sie od tego milego ciepelka z ziemi? Kurde - swiat jest okrutny dla ludzi chcacych budowac energooszczednie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 11.12.2008 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Napisz jaką powierzchnie ma ten salon i ile metrów bieżących ściany zewnętrznej w salonie. Co ślepemu po oczach... przy założeniu podłogi: terakota 1cm; beton 4,5cm; styropian 10cm, przy temp. 50/40/20, 40m^2 wychodzi, że rury miały by być co 85cm, moc 37,6W/m^2 temp. podłogi 23,7stC 48m rury.Źródło: Purmo C.O. 3.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.12.2008 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2008 Depi, 1,2 ,3,4 to po prostu wyliczanka po kolei , nie denerwuj się a warości które podałem są dla Twoich parametrów z kanthermu i na tym bazuj pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.