Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Depi, a szkło by Ci się nie przydalo przy tych drzwiach balkonowych ;)?

 

Weź mnie nie wkurzaj. Miało być szkło... :evil:

 

am76 -> Chodzi oczywiście o drzwi balkonowe, czyli okna :) Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. Montaż zlicowany maja chłopaki opracowany - lepszy dobry zlicowany, niż spartaczony wysunięty, jeśli wiesz co chcę powiedzieć. Teraz będę przystępował do home-made i3, co tez jest łatwiejsze do wykonania, jak okno jest zlicowane ze ścianą.

 

A propos - jak wykonać najbardziej poprawnie obróbki okna styropianem w sytuacji gdy przeszkadzają nam prowadnice rolet? Chyba najlepiej prowadnice przykśecić jak najbliżej krawędzi szyby i postarać się jak najwięcej styro zmieścić na ramie. Ew. może prowadnice jednak wyprowadzić na mur, a między nią o szybą wstawić trochę styro? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Depi, a szkło by Ci się nie przydalo przy tych drzwiach balkonowych ;)?

 

Weź mnie nie wkurzaj. Miało być szkło... :evil:

 

am76 -> Chodzi oczywiście o drzwi balkonowe, czyli okna :) Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. Montaż zlicowany maja chłopaki opracowany - lepszy dobry zlicowany, niż spartaczony wysunięty, jeśli wiesz co chcę powiedzieć. Teraz będę przystępował do home-made i3, co tez jest łatwiejsze do wykonania, jak okno jest zlicowane ze ścianą.

 

A propos - jak wykonać najbardziej poprawnie obróbki okna styropianem w sytuacji gdy przeszkadzają nam prowadnice rolet? Chyba najlepiej prowadnice przyk¶ecić jak najbliżej krawędzi szyby i postarać się jak najwięcej styro zmieścić na ramie. Ew. może prowadnice jednak wyprowadzić na mur, a między nią o szybą wstawić trochę styro? :-?

 

Depi - na jednym z wątków walczyłeś jak lew że montaż okien tylko w ociepleniu a teraz idziesz na łatwiznę i licujesz je z murem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, że mocy ma aż nadto to wydaje mi się, że dobry wybór - Spalanie kotłów

 

Jawhl - kiedyś była dyskusja na ten temat, jak pamięŧam. Oczywiście lepsza byłaby ModulaII 4...20, ale to inna półka cenowa. A taki np. Vaillant 186 ma niby niższą moc maksymalną, ale co z tego, jeśli to moc minimalna jest ważniejsza, a ta jest w Vaillancie większa. Nie wiem w którym wątku jęczałem, że trudno jest znaleźć kocioł do domu energooszczędnego - wszystkie mają za dużą moc.

 

W kwestii podłogówki Pan Hydraulik wziął ode mnie adresy internetowe i ma poczytać. Wciąż jest nieufny, ale chyba nie jest odpowrny na wiedzę, co cieszy. Rozkładanie zaczniemy jutro lub pojutrze.

 

Ad garaz - czy nikt z Was jeszcze nie ułożył wjazdu do garażu? Jakoś nie mam dobrego pomysłu - to miejsce dość mocno narażone na uszkodzenia mechaniczne.

 

Mam też nową koncepcję dot. okien balkonowych:

http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/styro_pod_okna.jpg

 

Tam, gdzie planuję dać to styro (wsciekły róż) jest w tej chwili pełen bloczek gazobetonu. Chcę wywalić 1/2 (albo i więcej) i wstawic tam izolację.

 

Co Wy na to? Czy płytki (bo to będą płytki) będą miały coś przeciwko temu, że będą sobie leżały na styropianie/durze? Na chłopski rozum chyba nie, ale... To w sumie newralgiczne miejsce - w samym salonie to 4mb dośc poważnego mostka.

 

I bardzo dobrze, że od środka , tylko, że dalej wilgoć z domu będzie przechodziła przez styropian, a ściana może mieć teraz ujemną temperaturę , Zabezpiecz hydoizolacją od środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. ...

 

W taki sposób właśnie z domów "litrowych" robią sie "półtoralitrowe" ;).

Depi zastanów się.

Ja gdybym słuchał innych co do rozwiązań newralgicznych to bym skończył na 5-7- litrowym.

Posłuchałem tylko co do ścian fundamentowych zamiast płyty fund. ale resztę zrobiliśmy jak chciałem i z tego jestem zadowolony.

Miałem parę razy doła, już dość, nie chcę mi się tłumaczyć, a moż efaktycznie tak łatwiej itp. Ale zawsze wtedy myślałem "Aby mieć to co założyłem musze robić tak jak założyłem!, KONIEC. To ja będe płacił za eksploatację i to ja będę się tłumaczył ze swoich rozwiązań".

Potem nikt nie uwierzy w gadanie że to dlatego że nie spełniono założeń i będą tylko odpowiadać: "to po co ich słuchałeś" albo "tak, tak na pewno to przez nich ..."

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. ...

W taki sposób właśnie z domów "litrowych" robią sie "półtoralitrowe" ;).

Depi zastanów się.

Ja gdybym słuchał innych co do rozwiązań newralgicznych to bym skończył na 5-7- litrowym.

Ciężko się z tym nie zgodzić. Tylko że j-j buduje dom pasywny, a Depi o ile pamiętam, już "tylko" energooszczędny. Poza tym ilość i rozmiar przeszkleń w tych dwóch budynkach, też się znacznie róznią...

 

PS. Za chwilę zacznie trąbić Wgregor o różnych izolacjach od środka, ale na jego nawiedzony ton już się chyba Depi uodpornił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Poza tym ilość i rozmiar przeszkleń w tych dwóch budynkach, też się znacznie róznią...

 

I tu jest pies pogrzebany.

Moją ścianę południową osłania w dużej mierze las i tu był od początku problem.

W sumie okien mam nie dużo bo 14 m2- z czego ok. 7,7 m2 na wschodniej bo tam jeśli już to jest nawięcej słońca.

Dlatego tak bardzo muszę zadbać o resztę elementów i grubość izolacji aby zmieścić się w pasywnym.

Wciąż uważam, że nawet z dostępem do słońca jest baardzo trudno wybudować dom pasywny, bo bardzo trudno zmieścić się we współ. "u" wszystkich przegród równym 0,1 W/m2*K.

Wg mostków Kobry mam 14 kWh/m2*rok, wg moich obliczeń (ciut zawyżonych wg mnie) mam ok. 19 kWh/m2*rok, dużo będzie zależeć od spisywania się mojej budowy- ocieplenia ścian fundamentowych, czyli 12 cm szkło piankowe + 12 cm styro na ścianie fund. przy samej ławie i 36 cm od wysokości szkła do 30 cm ponad ziemię tworząc wypukły cokół (bo na ścianie 30 cm).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

am76 -> Chodzi oczywiście o drzwi balkonowe, czyli okna :) Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. Montaż zlicowany maja chłopaki opracowany - lepszy dobry zlicowany, niż spartaczony wysunięty, jeśli wiesz co chcę powiedzieć. Teraz będę przystępował do home-made i3, co tez jest łatwiejsze do wykonania, jak okno jest zlicowane ze ścianą.

No ale są chyba firmy od okien które znają się na montażu w ociepleniu - tak mi się przynajmniej wydaje. Oczywiście - z tego co widzę - to na wszystkim i tak trzeba się samemu znać i trzymać rękę na pulsie bo grupa określana jako budowlańcy ma bardzo specyficzne podejście do wykonywanej pracy. I najgorsze jest to, że dotyczy to wszystkich, począwszy od architekta i skończywszy na murarzu.

 

I właśnie dlatego mam jeszcze pytanie - jak już te drzwi tarasowe będą wstawione (nieważne jak) to jak można zasłonić ocieplenie znajdujące się pod drzwiami, na zewnątrz domu. Bo przecież chyba nie można po tym chodzić. Normalenie to pewnie beton, płytki, .... no ale w energooszczednym ?? Przy oknach daje się parapet, a przy oknach tarasowych/balkonowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

..jak już te drzwi tarasowe będą wstawione (nieważne jak) to jak można zasłonić ocieplenie znajdujące się pod drzwiami, na zewnątrz domu. Bo przecież chyba nie można po tym chodzić. Normalenie to pewnie beton, płytki, .... no ale w energooszczednym ?? Przy oknach daje się parapet, a przy oknach tarasowych/balkonowych?

 

 

No właśnie nad tym wciąż się zastanawiam :).

I przy wejściu do domu i przy tarasie.

Przy wejściu do domu problemu wydaje się że nie będzie bo żona chce płytki (są wąskie) więc na styro aqua EPS 200 przykleję te płytki przed dzrwiami i będzie w miarę git.

A przy tarasie już gorzej. Pomyslę kiedy będę wiedziałz czego będzie taras ale myślę że coś się da wykombinować.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Z cała pewnością lepiej byłoby zamontowac je w warstwie ocieplenia, ale mam już dość różnych problemów na budowie, żeby sobie kolejne dodawać. ...

W taki sposób właśnie z domów "litrowych" robią sie "półtoralitrowe" ;).

Depi zastanów się.

Ja gdybym słuchał innych co do rozwiązań newralgicznych to bym skończył na 5-7- litrowym.

Ciężko się z tym nie zgodzić. Tylko że j-j buduje dom pasywny, a Depi o ile pamiętam, już "tylko" energooszczędny. Poza tym ilość i rozmiar przeszkleń w tych dwóch budynkach, też się znacznie róznią...

 

PS. Za chwilę zacznie trąbić Wgregor o różnych izolacjach od środka, ale na jego nawiedzony ton już się chyba Depi uodpornił.

 

To nie będzie miał domu poniżej 70kWh/m2 rocznie. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi - na jednym z wątków walczyłeś jak lew że montaż okien tylko w ociepleniu a teraz idziesz na łatwiznę i licujesz je z murem ?

 

Owszem. Zgadzam się bowiem z Jareko, że lepiej dobrze zrobić gorszą opcją, niż spier..niczyć teoretycznie lepszą. Jak mówię - mam dość innych problemów. Pare rzeczy robię sam albo z nisko wykwalifikowanymi pomocnikami i wolę sobie uprościć robotę. Co nie zmienia faktu, że najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie okien w warstwie ocieplenia. Jest to zresztą niejedyny kompromis na ktory idę budując ten cholerny kurnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób właśnie z domów "litrowych" robią sie "półtoralitrowe" ;).

Depi zastanów się.

Ja gdybym słuchał innych co do rozwiązań newralgicznych to bym skończył na 5-7- litrowym.

 

Wiesz- ja nigdy nie celowałem w litrowy. Raczej właśnie w 5-litrowy. Cały ten dom jest raczej wprawką z tematu "jak niskim kosztem i nie komplikując sobie życia wprowadzić w domu NIEKTÓRE rozwiązania z domu pasywnego, obniżając w ten sposob jego energochłonność". Nie jestem hardcorowcem - staram się być pragmatykie.

 

Casus płyty fundamentowej jest tego dobrym przykładem - bez niej moim zdaniem nie ma prawdziwego pasywniaka.

 

Myślę, że nie jest to aż tak wielki mostek, żeby rwac sobie włosy z głowy. Zresztą jest już po frytkach, bo okna sobie siedzą. Teraz tylko zastanawiam się, jaką tasmą uszczelnić okna od środka (paroszczelną) - czego Ty w końcu użyłeś?

 

(a propos - chyba pisałem, że firma zażyczyła sobie dopłaty do i3 ponad 4 tys. PLN? powiedziałem pas... :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpiecz hydoizolacją od środka.

 

Hydroizolację pominąłem w rysunku jako rzecz oczywistą.

 

I właśnie dlatego mam jeszcze pytanie - jak już te drzwi tarasowe będą wstawione (nieważne jak) to jak można zasłonić ocieplenie znajdujące się pod drzwiami, na zewnątrz domu. Bo przecież chyba nie można po tym chodzić. Normalenie to pewnie beton, płytki, .... no ale w energooszczednym ?? Przy oknach daje się parapet, a przy oknach tarasowych/balkonowych?

 

Tez nad tym myślę. U mnie akurat taras nie będzie tworzył konsturkcyjnej jedności z domem - będzie to tzw. deck z desek na słupkach betonowych, więc sam w sobie nie będzie mostkował. Deski spróbuję ułozyć możliwie blisko progu, tak, aby po prosty z góry osłonić ocieplenie. Oczywiście trzeba i tak je czymś przykryć - może tylko zaklejować i położyć jakieś płyteczki ze spadkiem, coby woda sie nie zbierała? Nie będzie to widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie śledzę i czytam o tych oknach w ociepleniu itp. a parapety zapewne większość z "kamienia" robi a na zewnatrz też parapety pod samo okno i d..a wielkości mostka albo i większa ...

 

Z autopsji, miało być dobrze, pianki, sranki a parapety zimne :evil:

Jak ktoś nie ma jeszcze parapetów to niech to dobrze przemyśli :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wiesz- ja nigdy nie celowałem w litrowy. Raczej właśnie w 5-litrowy.

 

 

W takim razie nie ma konieczności robić w warstwie ocieplenia, spox.

 

Casus płyty fundamentowej jest tego dobrym przykładem - bez niej moim zdaniem nie ma prawdziwego pasywniaka.

 

Też tak myślałem i walczyłem aby ją mieć ale potem podczas walki podumałem o szkle piankowym, które w zasadzie pozowliło zlikwidować prawie w 100% mostek z gruntem i moje obliczenia i obliczenia kobry to potwierdzają.

Dało mi to u całej podłogi na gruncie razem z mostkiem=0,12 W/m2*K.

A zakładając jeszcz eto ocieplenie ściany fund. i ten cokół wypukły powinno być nawet ciut lepiej w rzeczywistości.

 

 

Co do i3 to ja na zewnątrz dałem taśmę niby do okien paroprzepuszczalną a wewnątrz taśmę "nic nie przepuszczalną"- tak powiedział goś ć w sklepie a między to oczywiście pianka, więc zrobiłem sobie sam takie "i3" za ok. 150-200 zł. :).

 

Tak sobie śledzę i czytam o tych oknach w ociepleniu itp. a parapety zapewne większość z "kamienia" robi a na zewnatrz też parapety pod samo okno i d..a wielkości mostka albo i większa ...

 

Z autopsji, miało być dobrze, pianki, sranki a parapety zimne :evil:

Jak ktoś nie ma jeszcze parapetów to niech to dobrze przemyśli :roll:

 

Ja będę miał płytki o gr. 7 mm (cieńszych nie znalazłem) nachodzące na ramę (oczywiście poniżej otworów odwadniających) a nie pod ramę. A pod płytkami będzie styro. Od wewnątrz podobnie.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Poza tym ilość i rozmiar przeszkleń w tych dwóch budynkach, też się znacznie róznią...

 

I tu jest pies pogrzebany.

Moją ścianę południową osłania w dużej mierze las i tu był od początku problem.

W sumie okien mam nie dużo bo 14 m2- z czego ok. 7,7 m2 na wschodniej bo tam jeśli już to jest nawięcej słońca.

Dlatego tak bardzo muszę zadbać o resztę elementów i grubość izolacji aby zmieścić się w pasywnym.

 

Ano właśnie. To jedno okno jest tak wielkie, że nawet bałbym sie je wystawiać na kotwach - waży kilkaset kilo chyba. Powierzchnia tego jednego jest prawie taka, jak wszyskich okien j-j - ok. 11m2 :lol:

 

Na południowej fasadzie sa jeszcze okna 3x2,35 i 2x2,35 (prawie 12m2), nie licząc mniejszych. Zyski solarne powinny być OK :) Zresztą już je widać - na południu jest sucho i ciepło, a na północnych oknach skrapla się wilogoć tak, żę kapie z klamek :)

 

Foto poglądowe :

http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/okno_balkonowe.jpg

 

Sorry, że na każdy post odpisuję osobno, ale się spiesze i nie mam czasu wycinać ładnie cytatów :)

 

Czy ktoś ma jakieś sugestię co do garażu? Na chwile obecną chce dać styro 5cm dookoła, środek bez no i zostaje ten wiazd. Chyba bez stalowego kątownika się nie obędziem, ale może wepchnąc do niego styro? Co myślicie? Damy też takie "wasy" - przyspawane pręty biegnące od kątownika wgłąb betonu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie śledzę i czytam o tych oknach w ociepleniu itp. a parapety zapewne większość z "kamienia" robi a na zewnatrz też parapety pod samo okno i d..a wielkości mostka albo i większa ...

 

Z autopsji, miało być dobrze, pianki, sranki a parapety zimne :evil:

Jak ktoś nie ma jeszcze parapetów to niech to dobrze przemyśli :roll:

 

Ja będę miał płytki o gr. 7 mm (cieńszych nie znalazłem) nachodzące na ramę (oczywiście poniżej otworów odwadniających) a nie pod ramę. A pod płytkami będzie styro.

 

pzdr

ale od wewnątrz parapet raczej pod okno wchodzi, a więc w linii prostej (po skosie od zewnętrznego parapetu, przez styro pod ramę do wewnętrznego parapetu) ile tego ocieplenia zostaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Co do i3 to ja na zewnątrz dałem taśmę niby do okien paroprzepuszczalną a wewnątrz taśmę "nic nie przepuszczalną"- tak powiedział goś ć w sklepie a między to oczywiście pianka, więc zrobiłem sobie sam takie "i3" za ok. 150-200 zł. :).

 

[...]

Ja będę miał płytki o gr. 7 mm (cieńszych nie znalazłem) nachodzące na ramę (oczywiście poniżej otworów odwadniających) a nie pod ramę. A pod płytkami będzie styro.

 

A nie pamiętasz dokładnie, co to za taśmy? Wiesz, że często w sklepach i składach za bardzo nie kumają, o co "nam" właściwie chodzi...

 

Parapety zewnętrzne, jak rozumiem? Ja chce dać blaszane - niby przewodniość największa, ale powierzchnia styku mała. A może da się nawet jakiś oddylatować? Na razie się nie zastanawiałem.

 

Ten problem z węgarkiem na prowadnicy rolety mnie tylko trapi - kto ma rolety? HenoK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie śledzę i czytam o tych oknach w ociepleniu itp. a parapety zapewne większość z "kamienia" robi a na zewnatrz też parapety pod samo okno i d..a wielkości mostka albo i większa ...

 

Z autopsji, miało być dobrze, pianki, sranki a parapety zimne :evil:

Jak ktoś nie ma jeszcze parapetów to niech to dobrze przemyśli :roll:

 

Ja będę miał płytki o gr. 7 mm (cieńszych nie znalazłem) nachodzące na ramę (oczywiście poniżej otworów odwadniających) a nie pod ramę. A pod płytkami będzie styro.

 

pzdr

ale od wewnątrz parapet raczej pod okno wchodzi, a więc w linii prostej (po skosie od zewnętrznego parapetu, przez styro pod ramę do wewnętrznego parapetu) ile tego ocieplenia zostaje ?

 

Raczej, dlatego zamierzam dać na ramę również :). jakoś to wykombinuję kiedy zobaczę parapety. Od zewnątrz też daje się pod ale muszę mieć wyżej właśnie aby tego mostka się wyzbyć. Najwazniejsze będzie uszczelnianie tego. Od zewnątrz już to rozwiązałem więc spox, a od wewnątrz to już raczej nie będzie problemu.

 

...

Co do i3 to ja na zewnątrz dałem taśmę niby do okien paroprzepuszczalną a wewnątrz taśmę "nic nie przepuszczalną"- tak powiedział goś ć w sklepie a między to oczywiście pianka, więc zrobiłem sobie sam takie "i3" za ok. 150-200 zł. :).

 

[...]

Ja będę miał płytki o gr. 7 mm (cieńszych nie znalazłem) nachodzące na ramę (oczywiście poniżej otworów odwadniających) a nie pod ramę. A pod płytkami będzie styro.

 

A nie pamiętasz dokładnie, co to za taśmy? Wiesz, że często w sklepach i składach za bardzo nie kumają, o co "nam" właściwie chodzi...

 

Parapety zewnętrzne, jak rozumiem? Ja chce dać blaszane - niby przewodniość największa, ale powierzchnia styku mała. A może da się nawet jakiś oddylatować? Na razie się nie zastanawiałem.

 

Ten problem z węgarkiem na prowadnicy rolety mnie tylko trapi - kto ma rolety? HenoK?

 

Nie wiem jakiego producenta te taśmy :(,

zrób na zewnątrz taśmą paroprzepuszczaną po prostu a od wewnątrz paroszczelną.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parapety zewnętrzne, jak rozumiem? Ja chce dać blaszane - niby przewodniość największa, ale powierzchnia styku mała. A może da się nawet jakiś oddylatować? Na razie się nie zastanawiałem.

Ja dałem blaszane. Przynajmniej nie ma problemu z ich zamontowaniem na ociepleniu. Poza izolacyjnością dla mnie istotna była też trwałość rozwiązania. No a wewnętrzne mam plastiki komorowe, więc też niezbyt "zimne".

Ten problem z węgarkiem na prowadnicy rolety mnie tylko trapi - kto ma rolety? HenoK?

Ja mam. Ale nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Jeśli montujesz rolety na ramie okna, to możesz sobie węgarek zrobić co najwyżej na prowadnicy rolety. Dużo to nie da, ale jest bezbolesne. Ja bardziej liczę na zwiększenie izolacyjności okna w czasie gdy roleta jest zamknięta, czyli w nocy, gdy jest też zwykle najzimniej.

Widziałem też gdzieś dystansery do prowadnic rolet, umożliwiające odsunięcie prowadnicy o kilka centymetrów do ramy okna, ale wtedy cała skrzynka rolety odsuwa się od ściany - przynajmniej przy systemie integro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam. Ale nie bardzo rozumiem w czym jest problem. Jeśli montujesz rolety na ramie okna, to możesz sobie węgarek zrobić co najwyżej na prowadnicy rolety. Dużo to nie da, ale jest bezbolesne. Ja bardziej liczę na zwiększenie izolacyjności okna w czasie gdy roleta jest zamknięta, czyli w nocy, gdy jest też zwykle najzimniej.

Widziałem też gdzieś dystansery do prowadnic rolet, umożliwiające odsunięcie prowadnicy o kilka centymetrów do ramy okna, ale wtedy cała skrzynka rolety odsuwa się od ściany - przynajmniej przy systemie integro.

 

Wiesz - zawsze lepiej ten styk okna ze ścianą możliwie dobrze obrobic, szczególnie kiedy, tak jak ja, ma się okna zlicowane ze ścianą. Taki dystanser byłby nawet ok - z czego to robią? Ja i tak chce skrzynki wystawić poza tynk (integro, ale wystające - mam fantazję, co? :) ).

 

No a to, że w roletach głównie chodzi o osłonięcie okna nocą to chyba nie ulega wątpliwości? No i latem za dnia (vide moje wyliczenia, ile mam szkła od południa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...