Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Opaska w okół i mroz nie zaszkodzi, zdazą egzamin super. ale pod jednym warunkiem, ze zimno zacznie wchodzić :lol: ,

Życzę takiego poczucia humoru przy rachunkach. 2 x więcej styro przykleić za odbiornikiem jakim jest ściana na fundamencie niż na tonach ziemi. 10 cm w gruncie , to naprawdę nie do uwirzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A już myślałem, że sobie poszedł... :cry:

 

na czym polega twój mostek w postaci schodów?

 

A na tym, że schody te kończą się w ziemi. W ziemi jest zimno (względnie). Schody dobrze przewodzą ciepło (sa z żelbetu). Capisci? :)

 

rozstaw tak co 15 cm - max.

 

Sorry, ale dopiero co była wielka dyskusja, że dając co 10cm rurki robisz sobie kuku a Ty z czymś takim wyskakujesz? Widziałeś te tabele z wydajnością i temperaturą podłogówki kiedykolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, kolejne zdjątka. Tym razem:

 

1. zakończenie ocieplania stropu (na razie bez folii i bez podestu- tylko same belki pod podest na razie). I jeszcze tylko wejście obiję płytami aby było ładne (będzie taki tunelik wejścia) i ze dwa schodki dodatkowo bo inaczej żona sie nie wdrapie :).

 

http://images48.fotosik.pl/41/053f6c65b7f07b48.jpg

http://images37.fotosik.pl/41/b79ab00c22ca04aa.jpg

http://images50.fotosik.pl/41/2402e12cfd509797med.jpg

 

i zakończyłem wreszcie wszystko z oknami, uff, teraz już gotuję się na tynkowanie :). Okna powyykańczałem styro od wenątrz.

 

http://images43.fotosik.pl/41/58791edefa1f38demed.jpg

http://images38.fotosik.pl/41/7a9c0613975a6d3emed.jpg

http://images39.fotosik.pl/41/069d52b70b8b875fmed.jpg

 

drzwi też:

 

http://images31.fotosik.pl/422/206bd985350e92ecmed.jpg

http://images46.fotosik.pl/41/bda10be75a67d9dc.jpg

 

 

 

Dziś zacząłem stelaże pod WC`ty montować, na razie kułem ściany :) i zmieniłem lokalizację pływaka w zbiorniku bo mi strona zasilania nie pasowała wg tego co fabrycznie zmontowali ale teraz już raczej wszystko gra.

Najbardziej to mnie wkurza I-box do natrysku ktory sobie żona zażyczyła, męczę się aby go dobrze zamontować, ech.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A na tym, że schody te kończą się w ziemi. W ziemi jest zimno (względnie). Schody dobrze przewodzą ciepło (sa z żelbetu). Capisci? :)

 

trzeba było myśleć przed :wink: i wybrać inną konstrukcję np: drewnianą.

 

Racja :) Ale drewnianych nie chciałem. Teraz to oczywiście musztarda po obiedzie, a dom będzie 5-7 litrowy, ale może następnym razem coś wymyślę :)

 

lakusz Schody nie są oparte (z tego co pamięŧam) na stopie, ale na chudziaku są. A chudziak tez jest pod styropianem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rozstaw tak co 15 cm - max.

 

Sorry, ale dopiero co była wielka dyskusja, że dając co 10cm rurki robisz sobie kuku a Ty z czymś takim wyskakujesz? Widziałeś te tabele z wydajnością i temperaturą podłogówki kiedykolwiek?

 

Możesz uściślić ...

tak się składa, że nie za bardzo mam czas czytać każdy wątek.

Policzyłem u siebie projekt dla PCi, wychodzi jak byk - rurki najlepiej fi20 = niskie opory i jak najniższa temp. zasilania ( dt=4K ) = gęsto ułożona podłogówka.

Wszystko mieści się granicach wyznaczonych prędkości i czasów przepływów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja :) Ale drewnianych nie chciałem. Teraz to oczywiście musztarda po obiedzie, a dom będzie 5-7 litrowy, ale może następnym razem coś wymyślę :)

 

Nie przesadzaj z tym mostkiem, to nie jest koniec swiata. Ja tez tak mam -schody na chudziaku, ale powierzchnia styku schodow z chudziakiem to tylko powierzchnia jednego (ostatniego-pierwszego) stopnie, dookola bedzie styropian podlogi na gruncie wiec...

Duzo wieksza jest sumaryczna powierzchnia scian dzialowych niz tego jednego stopnia - o ile masz sciany dzialowe tez na chudziaku jak ja

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja :) Ale drewnianych nie chciałem. Teraz to oczywiście musztarda po obiedzie, a dom będzie 5-7 litrowy, ale może następnym razem coś wymyślę :)

 

Nie przesadzaj z tym mostkiem, to nie jest koniec swiata. Ja tez tak mam -schody na chudziaku, ale powierzchnia styku schodow z chudziakiem to tylko powierzchnia jednego (ostatniego-pierwszego) stopnie, dookola bedzie styropian podlogi na gruncie wiec...

Duzo wieksza jest sumaryczna powierzchnia scian dzialowych niz tego jednego stopnia - o ile masz sciany dzialowe tez na chudziaku jak ja

 

Pzdr.

 

 

Czy tak mało to nie wiem, toż to 500 kWh/mb ;).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uściślić ...

tak się składa, że nie za bardzo mam czas czytać każdy wątek.

Policzyłem u siebie projekt dla PCi, wychodzi jak byk - rurki najlepiej fi20 = niskie opory i jak najniższa temp. zasilania ( dt=4K ) = gęsto ułożona podłogówka.

Wszystko mieści się granicach wyznaczonych prędkości i czasów przepływów.

 

To może Ty uściślij, jakie przyjąłeś temperatury: zaisilania, powrotu i temp. pomieszczeń. Z tabel wynika, że zagęszczanie rurek ma średni sens, szczególnie do 10cm. Właściwie, to zły jestem na siebie, że w łazienkach dałem po 10cm. Anyway - gęstośc strumienia ciepła rośnie słabo wraz z zagęszczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj z tym mostkiem, to nie jest koniec swiata. Ja tez tak mam -schody na chudziaku, ale powierzchnia styku schodow z chudziakiem to tylko powierzchnia jednego (ostatniego-pierwszego) stopnie, dookola bedzie styropian podlogi na gruncie wiec...

Duzo wieksza jest sumaryczna powierzchnia scian dzialowych niz tego jednego stopnia - o ile masz sciany dzialowe tez na chudziaku jak ja

 

Nie no spoko - nie budzę się w nocy z krzykiem :) Ale mostek jest, podobnie, jak te ściany działowe (no i zewnętrzne). Jest na to jeden dobry sposób - płyta fundamentowa. I kropka. W ogóle chyba rozważanie pasywniaków bez niej jest troche bez sensu...

 

A propos - czy myślał ktoś o tym, aby zrobić Legaletta, ale wodnego? Chodzi mi o to, żeby juz przy wylaniu płyty betonowej mieć w niej zalane rurki (ew. rozdzielacze możnaby dać w poziomy skrzynkach, tak jak legalett ma). No i jeszcze pytanie, czy legaletta można zrobić metodą chałupniczą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj z tym mostkiem, to nie jest koniec swiata. Ja tez tak mam -schody na chudziaku, ale powierzchnia styku schodow z chudziakiem to tylko powierzchnia jednego (ostatniego-pierwszego) stopnie, dookola bedzie styropian podlogi na gruncie wiec...

Duzo wieksza jest sumaryczna powierzchnia scian dzialowych niz tego jednego stopnia - o ile masz sciany dzialowe tez na chudziaku jak ja

 

Nie no spoko - nie budzę się w nocy z krzykiem :) Ale mostek jest, podobnie, jak te ściany działowe (no i zewnętrzne). Jest na to jeden dobry sposób - płyta fundamentowa. I kropka. W ogóle chyba rozważanie pasywniaków bez niej jest troche bez sensu...

 

A propos - czy myślał ktoś o tym, aby zrobić Legaletta, ale wodnego? Chodzi mi o to, żeby juz przy wylaniu płyty betonowej mieć w niej zalane rurki (ew. rozdzielacze możnaby dać w poziomy skrzynkach, tak jak legalett ma). No i jeszcze pytanie, czy legaletta można zrobić metodą chałupniczą...

 

Robi to taka niemiecka firma ale w cenie Legaletta.

Idea wydaje się prosta ale diabeł tkwi w szczegółach. Szczegóły są związane z ew awarią rurki. A naprawa takiej rurki może być nieco kłopotliwa ponieważ musisz ją umieścić na samym dnie płyty. Rozkuwnie 20 cm betonu B 20 i przedzieranie się przez dwie siatki zbrojeniowe nie należy do przyjemności.

Poza tym nie widzę przeciwskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... Jest na to jeden dobry sposób - płyta fundamentowa. I kropka. W ogóle chyba rozważanie pasywniaków bez niej jest troche bez sensu...

 

A ja sie nie zgadzam :). Nie chodzi o płytę fundamentową Depi tylko o likwidację mostka ściana nośna-m ściana fund.

Na pewno lepiej wyjdziemy dając płytę ale ze ścianami fund. nie jest to niemożliwe. Jednak zdecydowanie ismur to za mało dlatego ja zdecydowałem się na szkło ktore jako jedyne uważam da mi pasywniaka.

 

A co do podłogówki to nie ma dobrego uniwersalnego rozkładu rurek.

Wszystko należy przeliczyć.

Wszystko zależy od przyjętych parametrów czynnika, od zapotrzebowania na moc, od pokrycia posadzki, od tego czy chcemy mieć strefę brzegową czy nie.

Dlatego nie należy pisać, że to jest dobre lub tamto bo każdy z nas odwołuje się do indywidualnych wymagań.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może Ty uściślij, jakie przyjąłeś temperatury: zaisilania, powrotu i temp. pomieszczeń. Z tabel wynika, że zagęszczanie rurek ma średni sens, szczególnie do 10cm. Właściwie, to zły jestem na siebie, że w łazienkach dałem po 10cm. Anyway - gęstośc strumienia ciepła rośnie słabo wraz z zagęszczeniem.
Pisałem już o tym wcześniej, ale powtórzę. Odległość 10cm miedzy rurkami i zwiększona do 20mm średnica rurek ma sens przy ogrzewaniu podłogowym współpracującym z pompą ciepła. W tym przypadku mała różnica pomiedzy zasilaniem i powrotem jest korzystna, bo skutkuje wyższym COP pompy ciepła. W przypadku innych źródeł ogrzewania optymalne może być inne rozwiązanie. Innymi "warunkami brzegowymi" przy projektowaniu ogrzewania podłogowego jest maksymalny rozstaw rurek wynikający z nierównomierności temperatury powierzchni posadzki oraz maksymalna dopuszczalna temperatura powierzchni posadzki. To wszystko trzeba uwzględnić w projekcie, a później w wykonaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos - czy myślał ktoś o tym, aby zrobić Legaletta, ale wodnego? Chodzi mi o to, żeby juz przy wylaniu płyty betonowej mieć w niej zalane rurki (ew. rozdzielacze możnaby dać w poziomy skrzynkach, tak jak legalett ma). No i jeszcze pytanie, czy legaletta można zrobić metodą chałupniczą...
Poczytaj o tym w wątku :

http://forum.muratordom.pl/legalett-doswiaczenia-mieszkancow,t32400.htm :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz uściślić ...

tak się składa, że nie za bardzo mam czas czytać każdy wątek.

Policzyłem u siebie projekt dla PCi, wychodzi jak byk - rurki najlepiej fi20 = niskie opory i jak najniższa temp. zasilania ( dt=4K ) = gęsto ułożona podłogówka.

Wszystko mieści się granicach wyznaczonych prędkości i czasów przepływów.

 

To może Ty uściślij, jakie przyjąłeś temperatury: zaisilania, powrotu i temp. pomieszczeń. Z tabel wynika, że zagęszczanie rurek ma średni sens, szczególnie do 10cm. Właściwie, to zły jestem na siebie, że w łazienkach dałem po 10cm. Anyway - gęstośc strumienia ciepła rośnie słabo wraz z zagęszczeniem.

 

Depi,

sprawdziłem, raczej nie pomyliłem się.

Podłogówka zaprojektowana do pracu z PCi,

łączna projektowa ilość rur fi20 - 1000 mb, w 10 pętlach,

max temp. zasilania 32C, powrót 28C ( średnia projektowa dt=4K, w zasadzie od 3,8 - 4,7 - te 4,7 to max w zależności od pracy PCi dla 0C na dworze, dla -20C na dworze dt podłogówki =8,4C, dla 15C na dworze dT podlogówki = 0,4C )

5,25 wymian/godz. czas przepływu 11,4 min. pompa UPS 25-60 ( 940 kg/godz. ) opory podlogówki 24,5 kPa ( całego układu 37 kPa )

rozstawy rurek od 10 do 16 cm w zależności od pomieszczenia.

 

Policzona jest wydajność PCi, możliwości transportu ciepła przez czynnik ( wodę ) i jego odbioru przez jastrych i pomieszcznia przy różnicy dT.

Wszystko zostalo optymalnie dobrane. Do bólu!

 

Sądziłem, ze może masz na myśli, iż mechanicznie źle jest położyć rurki co 10 cm, choć takiej informacji wcześniej nigdzie nie spotkałem.

Tu nie chodzi o gęstość strumienia ciepła ( to jest oczywiste ), tylko o łączne opory dla ukaładu z wymiennikiem, a tym samym koszty pracy pompy obiegowej oraz COP PCi. Warto położyć 2x tyle rur dla tych zysków!

 

P.S.1

przy okazji policzoną mam także akumulacyjność podłogówki ( łacznie z jastrychem ). Czazs pracy PCi ( optymalizowanie załaczeń, chociaż to dosyć trudne ). Również odpowiedni zasobnik, a to wszystko do pracy tylko w taniej taryfie.

 

Także nie strasz! 8) :wink:

 

P.S.2

alternatywą jest ogrzewanie podłogówką elektryczną, tak jak zrobił to j-j, gdyż jest tanie w inwestycji. Każda inna opcja w moim przypadku nie ma sensu - patrz jest droższa biorąc pod uwagę inwestycję+eksploatację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto położyć 2x tyle rur dla tych zysków!

 

Myslisz? Mój hydraulik chciał mi położyć właśnie co 10cm, co by dało przegrzaną podłogę i kosztowało ponad 2 razy tyle. U mnie pójdzie ok. kilometra rurek (rozstaw co 25cm, w łazienkach tylko co 10, do tego mniej pętli niz hydraulik chciał) - musiałbym zagęścić to ponad dwukrotnie, czyli dorzucić jakieś 4000zł w samych rurkach (Wavin).

 

A 20mm jest jeszcze droższa! Jak szybko by się to zwróciło w postaci niższych (?) oporów pompy obiegowej?

 

U mnie źródłem ciepła jest kocioł kondensacyjny, więc dla mnie niska Temp. powrotu jest ważna, a nie niski spadek T w instalacji. Przynajmniej takie założenie mam - może sie mylę :)

 

A tak w ogóle to jestem pod wrażeniem ilości obliczeń, jaką wykonałeś - przy Tobie to jestem mały miś jednak :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...