j-j 01.01.2009 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 robisz w dachu 35 cm, podłoga 10 cm bez mostka, 25 cm w ścianie (w tym 5 cm XPS od wewnatrz) i poineneś wylądować w 5- litrowym ale ptrzelicz sobie wszystko. Przeliczył (doczytałem dziennik przed chwilą - nawet jest cytat z Ciebie ). Ale ten XPS to tez jest masakra cenowa (400pln/m3). No może nie taka, jak Vapotherm, ale jednak. A czym jest lepszy od styro? Lambde ma nawet gorszą od tych neoporowych. Jaki sens? Tylko i wyłącznie twardość. XPS`y mają bodajże 300KPa wytrzymałość na ściskanie tym samym są twarde. Ale zawsze można dać tańszy styro i do niego montować g-k, można to wykonać bez XPS`a ale jeśli od wewnątrz to jakoś lepiej mieć twardy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.01.2009 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 No ale to jest wytrzymałość na ściskanie. Co mu po tym na ścianie? Do wieszania szafek to chyba na zrywanie by się przydała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.01.2009 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Depi dlatego napisałem że wytrzymałośc na ściskanie idzie w parze z twardością.Mam w podłodze 200 KPa i w szczytowej jackodur 600KPa i mimo że EPS200 jest twardy to z 600KPa to niebo a ziemia. yślę, że 300KPa byłoby w sam raz.Ale jak pisałem wyżej można inaczej też. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 01.01.2009 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Szafek akurat na tych ścianach nie będę wieszał - jedynie karnisze Podłogi mam już wykonane - jest w nich zwykły styropian. Wg OZC różnica między 10cm a 15cm izolacji w podłodze to 1500kWh rocznie co daje u mnie 12kWh/m2 - tyle właśnie straciłem "na starcie". Z kolei te dodatkowe 5cm styropianu na ścianie to wg OZC tylko 200kWh oszczędności - teoretycznie gra nie warta świeczki. Nie umiem jednak wyliczyć tych mostków do gruntu. A ponieważ koszt tego ocieplenia to w moim przypadku mniej niż 500zł, jestem zdecydowany to zrobić. W dom 5 litrowy ciężko mi będzie wejść - przynajmniej znowu wg OZC. Przy ścianach bez ocieplenia od środka trafiam w 60-70kWh/m2 - wynik zależy jednak głównie od wentylacji, która daje obecnie około 40% strat - wystarczy, że zmniejszam trochę wymianę powietrza i już mam oszczędności w setkach kWh OK, myślę że możemy zamknąć temat. Dzięki za pomoc, zrobię jak pisałem i za 5 lat najwyżej będę się pytał jak usunąć grzyb z wnętrza ścian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 01.01.2009 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 W dom 5 litrowy ciężko mi będzie wejść - przynajmniej znowu wg OZC. Przy ścianach bez ocieplenia od środka trafiam w 60-70kWh/m2 - wynik zależy jednak głównie od wentylacji, która daje obecnie około 40% strat - wystarczy, że zmniejszam trochę wymianę powietrza i już mam oszczędności w setkach kWh No właśnie. Ja zakładam, że należy (dla OZC) przyjąć wymianę 1/h. I tak liczę, choć oczywiście nie będę robił sobie aż takiego przeciągu. Jak to jest metodologicznie? Bo to jest, jak słusznie wskazuje frykow, pole do manipulacji - w dobrze zaizolowanym domu to jest główne pole do "popisu". Podobnie tez widzę, że niektórzy projektanci już sobie rasują E - podają kosmiczne współczynniki U ścian, które z d... sobie chyba wyciągneli - np. dla BK+12cm styro wychodzi im 0,14 czy coś takiego... To taki przyczynek do dyskusji o świadectwach - my SOBIE liczymy uczciwie, bo chemy wiedzieć ile realnie będzie zużycia i nawet sobie pogarszamy współczynniki (prznjamniej ja tak robię, ale sądzę, że reszta też). Co jednak będzie na rynku? Wystarczy nie wziąć lambdy dla "sciany z BK" tylko dla samego BK i już spory zysk. Tak zrobić z każdym materiałem i świadectwo będzie super. A czy ktoś będzie to sprawdzał potem? A fakt uwzględnienia bądź nie mostków liniowych i punktowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 01.01.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Depi dlatego napisałem że wytrzymałośc na ściskanie idzie w parze z twardością. Mam w podłodze 200 KPa i w szczytowej jackodur 600KPa i mimo że EPS200 jest twardy to z 600KPa to niebo a ziemia. yślę, że 300KPa byłoby w sam raz. Ale jak pisałem wyżej można inaczej też. pzdr Depi gdzie w szczytowych potrzebowałeś jackodura ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.01.2009 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Hmm, FrykowSprawdziłem w kobrze Twoją sytuacje i wygląda nie najgorzej.Jesli BK jest dokładnie tak że jego spód jest spodem styro to aż takiego mostka nie będzie. Swobodnie móglbyś razem z mostkiem wziąć u=ok. 0,33 W/m2*K dla posadzki swojej.Pobaw się kobrą też ciekawie mozna poanalizować. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 01.01.2009 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Hmm, Frykow Sprawdziłem w kobrze Twoją sytuacje i wygląda nie najgorzej. Jesli BK jest dokładnie tak że jego spód jest spodem styro Tak dokładnie jest. to aż takiego mostka nie będzie. Swobodnie móglbyś razem z mostkiem wziąć u=ok. 0,33 W/m2*K dla posadzki swojej. To wcale nie brzmi optymistycznie Bez mostka mam 0,23W/m2K KOBRA niestety u mnie wyrzuca nonsensowny komunikat: za mało pamięci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.01.2009 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K. 0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze: razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K. Nie kumam jeszcze tego ale w kobrze dla gruntu wychodzi zawsze współ. "u" uwzględniający mostek mniejszy niz "u" samej posadzki, hmm, tak jakby mostek pomniejszał "u" to jaki to mostek cholerka. Dotyczy to "u" dla strony zewnętrznej, po wewnętrzne "u" jest zawsze większe niż "u" posadzki ale pośrednia wartośc między zewn. a wewn. nie wychodzi tak jakby ten mostek na gruncie był jakiś nawet zauważalny. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwdowski 01.01.2009 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 j-j mozesz podrzucić jakiegoś linka do tej kobry. mam podobną sytuację jak frykow. u mnie przewidzialem 15 cm styro na podlogę, a dól styro jest na tym samym poziomie co dól maxa. na ścianach będę mial 20 cm platinum+ (na maxa hadykówki 29) + okna z szybą 0,6 + 30 cm welny w dachu + WM próbowalem sie bawić w OZC ale nie mam cierpliwości wklepywać tych wszystkich danych, a przydalo by sie policzyć zapotrzebowanie na cieplo bo zmienilem sporo wzgędem ocieplenia budynku i nie chcialbym zbytnio przewymiarować C.O a może pokusi się ktoś o wykonanie takich obliczeń (w OZC) dla mnie to proszę wiadomość na priv. bryla budynku moze nie sprzyja energooszczędności (garaż w bryle, trzy balkony, "polamany" dach, kilka polaciówek) ale chcialbym zrobić co się da aby poleprzyć parametry naszego domu. wszelkie uwagi mile widziane Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 01.01.2009 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K. 0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze: razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K. Masz rację! Nawet tego nie zauważyłem - ale ten OZC faktycznie mi wylicza U = 0,246W/m2K. Co za osioł! Sprawdzam i podałem wszystko dobrze, 0,1m styro i 0,07m betonu. UPDATE: hmm, już wiem - on chyba też jakoś dolicza "ujemne" mostki termiczne bo zmianie rodzaju przegrody na "ściana zewnętrzna" współczynnik U wychodzi prawidłowy; jak wracam do "podłoga na gruncie" to się zmniejsza do tych 0,24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.01.2009 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 j-j mozesz podrzucić jakiegoś linka do tej kobry. Jest parę stron wcześniej. trochę wysiłku trzeba włożyć w tym temacie dopiero pytać. Tu juz wszystko chyba było powiedziane nie ma sensu się potarzać, tylko czytać ! Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K. 0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze: razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K. Masz rację! Nawet tego nie zauważyłem - ale ten OZC faktycznie mi wylicza U = 0,246W/m2K. Co za osioł! Sprawdzam i podałem wszystko dobrze, 0,1m styro i 0,07m betonu. Może on wylicza od razu z mostkiem wtedy mogloby to być OK. Ale nie sądzę aby tak dokładnie liczył jak kobra, on liczy wg nowej normy a w niej wychodzą mniejsze "u" niz liczone jak dla pozostałych przegród. Ale byłby to wtedy wspól. u liczony po zewnętrznych obrysach budynku. Mój podany jako 0,33 dotyczył usrednienia zewn i wewn. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 01.01.2009 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 Już wiem - on dolicza jakiś mostek - bo ta wartość zmienia się gdy zmieniam parametr ściany fundamentowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.01.2009 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2009 On liczy wg nowej normy i tak samo liczy się w metodologii certyfikatów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.01.2009 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Urwa mać, dokańczam sobie teraz strych i ... na górze widzę od spodu membrany dachowej szron, pod kawałkiem folii na wełnie widzę też szron, k... mać toż mi wełna zamoknie, przy pracy część szronu posypała się na wełnę nie zafoliowaną jeszcze, część się stopiła i też na wełnę.Mać będzie się to też chyba tworzyć na spodzie folii którą dam na wełnie i kapać na welnę ..., wiem że to fizyka no cóż ale .. co tu robic???!! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.01.2009 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 o szronieniu pisałem ci 2 tyg temu, już zapomniałeś ?? PS wywal ten piecyk LPG bo cały domek ci zwilgotnieje zamiast wysychać na mrozach, albo zrób w nim komorę spalania z zewnętrznym doprowadzaniem powietrza i odprowadzaniem spalin Piecyk juz się wyczerpał. Dziś zakupuję farelkę za 20 zeta . Ale te problemy ze szronem sa na poddaszu a nie w domu. Folia w dachu jest cała od spodu oszroniona Folia leżąca na wełnie od spodu też jest cała oszroniona. Dodatkoo wełna pod leżącą na niej oszronioną folią też jest oszroniona. Tam gdzie leży goła wełna bez folii jest albo niewiele szronu albo w ogóle. Ewidentnie folia nawełnie blokuje przewiew i tak para wodna w powietrzu zamarza. K.. mać nie wiem co robić. Musiałbym się całkowicie pozbyć foli tej która miała leżeć na wełnie i ją chronić przed pyleniem czy wylaniem czegos na podescie. Oczywiście pewnie dalej będzie na wełnie zbierał się szron ale jak wskazują miejsca na wełnie bez folii będzie tego szronu zdecydowanie mniej. Poza tym szron na folii pod blachą topnieje i kapie. Gdy jest folia na wełnie to kapie na folię a gdy zlikwiduję folię to bedzie kapać na wełnę. Z moich dzisiejszych obserwacji wynika że kapiącej wody z membrany pod blacha i zbierającego się szronu na głołej wełnie jest zdecydowanie mniej niz tam gdzie folia leży na wełnie. Jednak najgorsze jest to że ta woda oprócz spadania, spływa po powierzchni foli pod blachą jej spodem w dół aż do wełny ktora jest upchana aż po samą folię i prawdopodobnie tam dopiero się dzieje (Co tam zrobić?) bo nie cała wodą spływa na następny pasek folii układanej w dachu na zakladkę przechodząc na folię . To oczywiście zdaje się normalne bo folia jest zdycydowanie zimniejsza niż wełna ale jak tu to poprawić jak najlepiej? Reasumująć- mam zdjąc folię z wełny i odsunąć tą wełnę dotykającą folię (żeby jej nie dotykała) w najniższym punkcie czyli na połączeniu się welmny ze styro ocieplającym ściany??!! Tyle że pylenie i po czasie wełna będzie traciła swoje właściwości?? I tak źle i tak nie dobrze. A może gdy będę grzał już normalnie to ciepło uciekające do góry przez strop będzie powoli wypychało ewentualną wilgoć z wełny no ale to chyba nie zmieni faktu że szron będzie nadal, coś chyba wymyślam ... . Ciekawe dlaczego na drewnie (więźbie) w ogóle nie ma szronu ?? Najlepiej to by było utrzymać na poddaszu temp>0 ale mam dbać o ciepło w domu a nie na poddaszu nie uzytkowytm, ech. Poradzcie bo na dzień dzisiejszy jutro chcę pozbyć się tej folii którą pokryłem wełnę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 02.01.2009 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 A może byś spróbował z geowłókniną.Wodę przepuszcza bardzo dobrze i nie będzie się pylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 02.01.2009 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 A jesteś pewien, że tam, gdzie nie masz folii ta wilgoć po prostu nie wnika w wełnę, i dlatego nie widzisz szronu na jej powierzchni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 02.01.2009 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Nie ma szans Depi, ały strop dziś obadałem- tam gdzie jest folia na wełnie jest dużo szronu i pod spodem folii i na wełnie a gdzie nie ma folii welna jest albo sucha albo ma malo szronu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 02.01.2009 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2009 Problem przykrywania watą garnka z parą. Gdzie dać tę folię.... Latem - tu! Zimą - odwrotnie! Obracane zrobić? Albo "trumnę"? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.