Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

robisz w dachu 35 cm, podłoga 10 cm bez mostka, 25 cm w ścianie (w tym 5 cm XPS od wewnatrz) i poineneś wylądować w 5- litrowym ale ptrzelicz sobie wszystko.

 

Przeliczył (doczytałem dziennik przed chwilą - nawet jest cytat z Ciebie :) ). Ale ten XPS to tez jest masakra cenowa (400pln/m3). No może nie taka, jak Vapotherm, ale jednak. A czym jest lepszy od styro? Lambde ma nawet gorszą od tych neoporowych. Jaki sens?

 

Tylko i wyłącznie twardość. XPS`y mają bodajże 300KPa wytrzymałość na ściskanie tym samym są twarde. Ale zawsze można dać tańszy styro i do niego montować g-k, można to wykonać bez XPS`a ale jeśli od wewnątrz to jakoś lepiej mieć twardy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Depi dlatego napisałem że wytrzymałośc na ściskanie idzie w parze z twardością.

Mam w podłodze 200 KPa i w szczytowej jackodur 600KPa i mimo że EPS200 jest twardy to z 600KPa to niebo a ziemia. yślę, że 300KPa byłoby w sam raz.

Ale jak pisałem wyżej można inaczej też.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szafek akurat na tych ścianach nie będę wieszał - jedynie karnisze :)

 

Podłogi mam już wykonane - jest w nich zwykły styropian. Wg OZC różnica między 10cm a 15cm izolacji w podłodze to 1500kWh rocznie co daje u mnie 12kWh/m2 - tyle właśnie straciłem "na starcie".

 

Z kolei te dodatkowe 5cm styropianu na ścianie to wg OZC tylko 200kWh oszczędności - teoretycznie gra nie warta świeczki. Nie umiem jednak wyliczyć tych mostków do gruntu. A ponieważ koszt tego ocieplenia to w moim przypadku mniej niż 500zł, jestem zdecydowany to zrobić.

 

W dom 5 litrowy ciężko mi będzie wejść - przynajmniej znowu wg OZC. Przy ścianach bez ocieplenia od środka trafiam w 60-70kWh/m2 - wynik zależy jednak głównie od wentylacji, która daje obecnie około 40% strat - wystarczy, że zmniejszam trochę wymianę powietrza i już mam oszczędności w setkach kWh 8)

 

OK, myślę że możemy zamknąć temat. Dzięki za pomoc, zrobię jak pisałem i za 5 lat najwyżej będę się pytał jak usunąć grzyb z wnętrza ścian :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dom 5 litrowy ciężko mi będzie wejść - przynajmniej znowu wg OZC. Przy ścianach bez ocieplenia od środka trafiam w 60-70kWh/m2 - wynik zależy jednak głównie od wentylacji, która daje obecnie około 40% strat - wystarczy, że zmniejszam trochę wymianę powietrza i już mam oszczędności w setkach kWh 8)

 

No właśnie. Ja zakładam, że należy (dla OZC) przyjąć wymianę 1/h. I tak liczę, choć oczywiście nie będę robił sobie aż takiego przeciągu.

 

Jak to jest metodologicznie? Bo to jest, jak słusznie wskazuje frykow, pole do manipulacji - w dobrze zaizolowanym domu to jest główne pole do "popisu".

 

Podobnie tez widzę, że niektórzy projektanci już sobie rasują E - podają kosmiczne współczynniki U ścian, które z d... sobie chyba wyciągneli - np. dla BK+12cm styro wychodzi im 0,14 czy coś takiego... To taki przyczynek do dyskusji o świadectwach - my SOBIE liczymy uczciwie, bo chemy wiedzieć ile realnie będzie zużycia i nawet sobie pogarszamy współczynniki (prznjamniej ja tak robię, ale sądzę, że reszta też).

 

Co jednak będzie na rynku? Wystarczy nie wziąć lambdy dla "sciany z BK" tylko dla samego BK i już spory zysk. Tak zrobić z każdym materiałem i świadectwo będzie super. A czy ktoś będzie to sprawdzał potem? A fakt uwzględnienia bądź nie mostków liniowych i punktowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi dlatego napisałem że wytrzymałośc na ściskanie idzie w parze z twardością.

Mam w podłodze 200 KPa i w szczytowej jackodur 600KPa i mimo że EPS200 jest twardy to z 600KPa to niebo a ziemia. yślę, że 300KPa byłoby w sam raz.

Ale jak pisałem wyżej można inaczej też.

 

pzdr

 

Depi gdzie w szczytowych potrzebowałeś jackodura ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Frykow

Sprawdziłem w kobrze Twoją sytuacje i wygląda nie najgorzej.

Jesli BK jest dokładnie tak że jego spód jest spodem styro to aż takiego mostka nie będzie. Swobodnie móglbyś razem z mostkiem wziąć u=ok. 0,33 W/m2*K dla posadzki swojej.

Pobaw się kobrą też ciekawie mozna poanalizować.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, Frykow

Sprawdziłem w kobrze Twoją sytuacje i wygląda nie najgorzej.

Jesli BK jest dokładnie tak że jego spód jest spodem styro

Tak dokładnie jest.

 

to aż takiego mostka nie będzie. Swobodnie móglbyś razem z mostkiem wziąć u=ok. 0,33 W/m2*K dla posadzki swojej.

To wcale nie brzmi optymistycznie :) Bez mostka mam 0,23W/m2K

 

KOBRA niestety u mnie wyrzuca nonsensowny komunikat: za mało pamięci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K.

0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze:

razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K.

 

Nie kumam jeszcze tego ale w kobrze dla gruntu wychodzi zawsze współ. "u" uwzględniający mostek mniejszy niz "u" samej posadzki, hmm, tak jakby mostek pomniejszał "u" :roll: to jaki to mostek cholerka.

Dotyczy to "u" dla strony zewnętrznej, po wewnętrzne "u" jest zawsze większe niż "u" posadzki ale pośrednia wartośc między zewn. a wewn. nie wychodzi tak jakby ten mostek na gruncie był jakiś nawet zauważalny.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j mozesz podrzucić jakiegoś linka do tej kobry.

 

mam podobną sytuację jak frykow. u mnie przewidzialem 15 cm styro na podlogę, a dól styro jest na tym samym poziomie co dól maxa.

 

na ścianach będę mial 20 cm platinum+ (na maxa hadykówki 29) + okna z szybą 0,6 + 30 cm welny w dachu + WM

 

próbowalem sie bawić w OZC ale nie mam cierpliwości wklepywać tych wszystkich danych, a przydalo by sie policzyć zapotrzebowanie na cieplo bo zmienilem sporo wzgędem ocieplenia budynku i nie chcialbym zbytnio przewymiarować C.O a może pokusi się ktoś o wykonanie takich obliczeń (w OZC) dla mnie to proszę wiadomość na priv.

 

bryla budynku moze nie sprzyja energooszczędności (garaż w bryle, trzy balkony, "polamany" dach, kilka polaciówek) ale chcialbym zrobić co się da aby poleprzyć parametry naszego domu. wszelkie uwagi mile widziane :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K.

0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze:

razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K.

Masz rację! Nawet tego nie zauważyłem - ale ten OZC faktycznie mi wylicza U = 0,246W/m2K. Co za osioł! Sprawdzam i podałem wszystko dobrze, 0,1m styro i 0,07m betonu.

 

UPDATE: hmm, już wiem - on chyba też jakoś dolicza "ujemne" mostki termiczne :)

bo zmianie rodzaju przegrody na "ściana zewnętrzna" współczynnik U wychodzi prawidłowy; jak wracam do "podłoga na gruncie" to się zmniejsza do tych 0,24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j mozesz podrzucić jakiegoś linka do tej kobry.

 

 

Jest parę stron wcześniej.

trochę wysiłku trzeba włożyć w tym temacie dopiero pytać. Tu juz wszystko chyba było powiedziane nie ma sensu się potarzać, tylko czytać !:)

 

 

Fryko jesli masz 10 cm styro to nie może Ci wyjść 0,23 W/m2*K.

0,04/0,1=0,4 W/m2*K ale plus betony itp to wyjdzie ok. 0,35 W/m*K i teraz najciekawsze:

razem z mostkiem będziesz miał ok. 0,33 W/m2*K.

Masz rację! Nawet tego nie zauważyłem - ale ten OZC faktycznie mi wylicza U = 0,246W/m2K. Co za osioł! Sprawdzam i podałem wszystko dobrze, 0,1m styro i 0,07m betonu.

 

Może on wylicza od razu z mostkiem wtedy mogloby to być OK. Ale nie sądzę aby tak dokładnie liczył jak kobra, on liczy wg nowej normy a w niej wychodzą mniejsze "u" niz liczone jak dla pozostałych przegród.

Ale byłby to wtedy wspól. u liczony po zewnętrznych obrysach budynku.

Mój podany jako 0,33 dotyczył usrednienia zewn i wewn.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urwa mać, dokańczam sobie teraz strych i ... na górze widzę od spodu membrany dachowej szron, pod kawałkiem folii na wełnie widzę też szron, k... mać toż mi wełna zamoknie, przy pracy część szronu posypała się na wełnę nie zafoliowaną jeszcze, część się stopiła i też na wełnę.

Mać będzie się to też chyba tworzyć na spodzie folii którą dam na wełnie i kapać na welnę ..., wiem że to fizyka no cóż ale .. co tu robic???!!

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o szronieniu pisałem ci 2 tyg temu, już zapomniałeś ??

 

PS wywal ten piecyk LPG bo cały domek ci zwilgotnieje zamiast wysychać na mrozach, albo zrób w nim komorę spalania z zewnętrznym doprowadzaniem powietrza i odprowadzaniem spalin

 

Piecyk juz się wyczerpał. Dziś zakupuję farelkę za 20 zeta :).

 

Ale te problemy ze szronem sa na poddaszu a nie w domu.

 

Folia w dachu jest cała od spodu oszroniona

Folia leżąca na wełnie od spodu też jest cała oszroniona.

Dodatkoo wełna pod leżącą na niej oszronioną folią też jest oszroniona.

Tam gdzie leży goła wełna bez folii jest albo niewiele szronu albo w ogóle.

 

Ewidentnie folia nawełnie blokuje przewiew i tak para wodna w powietrzu zamarza.

 

K.. mać nie wiem co robić.

Musiałbym się całkowicie pozbyć foli tej która miała leżeć na wełnie i ją chronić przed pyleniem czy wylaniem czegos na podescie.

Oczywiście pewnie dalej będzie na wełnie zbierał się szron ale jak wskazują miejsca na wełnie bez folii będzie tego szronu zdecydowanie mniej.

 

Poza tym szron na folii pod blachą topnieje i kapie. Gdy jest folia na wełnie to kapie na folię a gdy zlikwiduję folię to bedzie kapać na wełnę.

Z moich dzisiejszych obserwacji wynika że kapiącej wody z membrany pod blacha i zbierającego się szronu na głołej wełnie jest zdecydowanie mniej niz tam gdzie folia leży na wełnie.

Jednak najgorsze jest to że ta woda oprócz spadania, spływa po powierzchni foli pod blachą jej spodem w dół aż do wełny ktora jest upchana aż po samą folię i prawdopodobnie tam dopiero się dzieje :-? (Co tam zrobić?) bo nie cała wodą spływa na następny pasek folii układanej w dachu na zakladkę przechodząc na folię .

 

To oczywiście zdaje się normalne bo folia jest zdycydowanie zimniejsza niż wełna ale jak tu to poprawić jak najlepiej?

 

Reasumująć- mam zdjąc folię z wełny i odsunąć tą wełnę dotykającą folię (żeby jej nie dotykała) w najniższym punkcie czyli na połączeniu się welmny ze styro ocieplającym ściany??!!

 

Tyle że pylenie i po czasie wełna będzie traciła swoje właściwości??

 

I tak źle i tak nie dobrze.

 

A może gdy będę grzał już normalnie to ciepło uciekające do góry przez strop będzie powoli wypychało ewentualną wilgoć z wełny :roll: no ale to chyba nie zmieni faktu że szron będzie nadal, coś chyba wymyślam ... .

Ciekawe dlaczego na drewnie (więźbie) w ogóle nie ma szronu ??

 

Najlepiej to by było utrzymać na poddaszu temp>0 ale mam dbać o ciepło w domu a nie na poddaszu nie uzytkowytm, ech.

Poradzcie bo na dzień dzisiejszy jutro chcę pozbyć się tej folii którą pokryłem wełnę.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...