Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gdzie wyczytałeś że wełna mineralna, skalna itp. nie starzeją się bo ja wszędzie w necie tylko widzę ze welna się starzeje a styro nie.

 

pzdr

 

Wszystkie materiały "starzeją się", korodują, tracą pierwotne właściwości.

A więc pytanie, nie tak, czy nie, ale w jakim tempie ?

Jakie właściwości mają po 1 roku, 2,5,10,20... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gdzie wyczytałeś że wełna mineralna, skalna itp. nie starzeją się bo ja wszędzie w necie tylko widzę ze welna się starzeje a styro nie.

 

pzdr

 

Wszystkie materiały "starzeją się", korodują, tracą pierwotne właściwości.

A więc pytanie, nie tak, czy nie, ale w jakim tempie ?

Jakie właściwości mają po 1 roku, 2,5,10,20... ?

 

Ja tam się na tym nie znam ale wszędzie wyczytuję ze ze styro to nie ma problemu ze starzeniem a z wełną owszem ale ile lat to juz nie znalazłem nic.

Byleby starzenie miało miejsce po 100 latach ;) a nie 20.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. http://www.miwo.pl/1_84_Ekonomiczno%C5%9B%C4%87.html

 

cytuję:

 

"Co zatem zyskujemy, dzięki stosowaniu izolacji z wełny szklanej i skalnej:

...

- oszczędzamy pieniądze wiedząc że zastosowana izolacja się nie zestarzeje nie skurczy, nie rozpuści w wyniku działania środków chemicznych, nie zgnije, nie jest atakowana przez insekty, robactwo, czy gryzonie"

 

2.

 

http://www.grupapsb.com.pl/files/MagazineDocument/92/rockwool-pd-nr1(19).pdf

 

cytuję:

 

"Płyty z wełny skalnej ROCKTON są odporne na starzenie i osiadanie. oraz zwiększają odporność ogniową lekkich ścianek działowych"

 

3.

http://www.euro-bud.pl/49,ursa-jak-najlepiej-docieplic-dom-welna-mineralna-.html

 

cytuj:

 

Dlaczego izolujemy wełną szklaną URSA?

...

Materiał odporny na pleśń, gryzonie, starzenie, nieszkodliwy dla zdrowia i środowiska

 

 

To są przykłady z google po wpisaniu "starzenie wełny" wyniki z pierwszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że tak poważne mankamenty wysuwane do wełny czy to skalnej czy mineralnej, trzeba podeprzeć jakimiś solidnymi argumentami (przede wszystkim przedstawić źródło takich opinii), bo bez tego, forum traci na fachowym podejściu do tematu.

 

Dlatego bardzo proszę o podanie źródeł powyższych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie ( tu omawiane ) materiały izolacyjne, swoje właściwości opierają na zamkniętm powietrzu nazwijmy to "w mikroskopijnych komórkach".

 

Starzenie w tym znaczeniu ma wymiar wieloparametrowy;

"siadanie welny" = zmniejszenie objętści powietrza,

korozja chemiczna styropianu = otwieranie porów,

itd.

 

Właściwie zastosowany materiał będzie służył dobrze i przeżyje każdego z nas, źle zastosowany straci własności bardzo szybko. Nie ociepla się fundamentów wełną i nie izoluje pianką poliuretanową narażoną na promienie słoneczne.

 

Tym samym nie łatwo jest okreslić starzenie materiału, gdyż wiele jest zmiennych, a że się starzeje to nie ulega wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz podam co na temat Wełny mineralnej (skalnej) pisze fachowa literatura - Budownictwo Ogólne - materiały i wyroby budowlane - tom 1 ARKADY autor rozdziału o termoizolacjach - dr hab. inż. Władysław Szaflik, prof. PS

 

Wełna mineralna (skalna) - ... Płyty i łupki z wełny mineralnej są stabilne, nie zmieniają swoich kształtów i wymiarów w czasie eksploatacji oraz nie miekną. W konstrukcjach budowlanych zachowują praktycznie swoje właściwości przez cały okres eksploatacji obiektu. Jako naturalny produkt nieorganiczny nie gnije i nie jest atakowana przez insekty, robactwo i gryzonie. Poza tym wełna bazaltowa nie ulega rozkładowi pod wpływem wilgoci, nie wchłania wody i nie stwarza warunków do rozwoju pleśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie (!!!) :), po wywaleniu folii i uruchomieniu farelki wełna teraz jest pięknie sucha :) na strychu ale cały czas obserwuję.

 

Czyli trzeba teraz zastanowić sie czy w takiej sytuacji nie wyłozyć płyta OSB całego strychu aby jakoś chronić się przez pyleniem. A może to olać hmm,

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie (!!!) :), po wywaleniu folii i uruchomieniu farelki wełna teraz jest pięknie sucha :) na strychu ale cały czas obserwuję.

 

Czyli trzeba teraz zastanowić sie czy w takiej sytuacji nie wyłozyć płyta OSB całego strychu aby jakoś chronić się przez pyleniem. A może to olać hmm,

 

pzdr

Olać :wink: może się skraplać,szronić na OSB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, w PON wchodzą tynki gipsowe.

Czym się grzać aby było tanio :).

 

Kurcze mam 60 ton betonu i musze to podnieść z ok 3oC do ok 18oC myślę że dla tynków to chyba odp. temp.

 

Ale do ogrzania tego musioałbym wrzucić ok 200 kW a trzeba dodać ciągłe straty (przegrody + wentyacja grawit.), i parowanie wody technologicznej którą będzie trzeba usuwać a więc razem z nią ciepło.

 

Sądziłem że zacznę wygrzewać drugą taryfą ale niestety nie da tak rady i mam tylko do dyspozycji prąd normalny.

 

Dziennie potrezbuje ok. 50kWh przy obecnych mrozach a przy 0oC ok. 35kWh, więc średnio niech będzie ok 45kWh.

Na odparowanie wilgoci i jej usunięcie niech będzie 50% z tych 45 a więc ok 20kWh co razem da 45+20=65kWh

Te 200kW do ogrzania betonu kosztować mnie będzie ok.100 zeta (200*0,42=84 zł.).

Na bieżąco średnio 65kWh dziennie- da mi to w sumie ok. 25 zł/dziennie bieżących wydatków, a miesięcznie ok. 800 zł.

plus jednorazowo ok. 100 zł za ogrzanie "betonu".

 

Jak to zminimalizować czy po prostu pogodzić sie z tym i tak to musi być- początki są zawsze kosztowne :)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizowałbym taki dość dziwny pomysł....

Wprowadzasz razem z tymi tynkami sporo wody.

Ile?

Litr?

10 litrów?

Więcej?

 

Jakbyś pogrzał wnętrza ogrzewaczem gazowym na LPG to z 1kg spalonego gazu wprowadzisz do wnętrz około 1,7kg wody....w postaci pary...

 

Jaki to procent tego, co tam będzie?

Znaczący? Zapomnieć!

0,000nic? Nawet się nie zastanawiać!

 

W markecie widziałem takie ustrojstwo: DMUCHAWA pędzona na 230V z palnikiem LPG pędzonym z butli.

Kosztowało to naprawdę śmieszne pieniądze. Moc grzewcza od 15kW w górę!!!

A butla 11kg to 50zł..... (no, zawartość tej butli..)

 

Pomogłem czy namieszałem?

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie_mk, hmm

 

Właśnie specjalnie pozbyłem się propan- butanu bo ewidentnie dawał wodę i też go odradzliście (dobrze że się go pozbyłem) a trochę w związku z tym "dyskutowałem" z rodziną a teraz znowu go mi proponujecie :) ?

 

Nie wiem, ale tej wody z p-b było nie mało ciekło prawie ze wszystkiego.

 

Ja wiem że 1 butla to ok. 17 ltrów wody ale jeśli wystarczy ona przy mocy ok. 4 kW na ok 40h to daje to koszt 1kWh- ok. 35 gr więc niewiele mniej od prądu ... hmmm :roll: a wodę dodaję.

A jaki % wody przy tynkach dodatkowo to nie mam pojęcia :roll: aby przeanalizować % wody z p-b w stos. do tynków.

Gdzieś wyczytałem że ok 18l wody na 25 kg tynku, co dawaloby to ok. 1,5 tony wody dodatkowo

a wywalając całą butlę 11kg przez np. 2 dni dawałoby to ok. 70 litrow wody na tydzień grzania (3 butle) a więc ok 5% a im dłużej grzeję tym więcej %.

 

Tak czy nie? :roll:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale...

Odwołujesz się tu do technologii mokrych.

Sytuacja specyficzna! Wprowadzasz do wnętrz tonę wody i byłoby dobrze, aby powoli i w atmosferze dość sporej wilgotności względnej ją wyprowadzać!

Potrzebne są Ci kilowaty w krótkim czasie uwalniane, aby temperatura tego co wysycha była taka, aby wysychało.

Latem robi się samo.

Uparłeś się na zimę, to sobie lato zrobić musisz sam.

 

Inaczej wygląda sprawa gdy masz suche i chłodne mury które stykają się z ciepłym i wilgotnym powietrzem. Wtedy po nich cieknie i nie jest to dobre. Chłoną a nie powinny.

Tu będą nasączone tą wodą "z definicji" i tylko czas i temperatura (łącznie) może z tym coś zrobić.

Intensywna wentylacja wygoni tę wodę. W każdych warunkach.

No, prawie w każdych. Mrozów bym unikał. Nie napełniałbym świeżo otynkowanego domu powietrzem o temperaturze -8stC (taka jest za oknem teraz).

 

Musisz teraz? Nie da się zaczekać z tym? Wystarczy, że będzie koło "zera" i już samo zadziała...

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze teraz, ekipa która mi to zrobi ma kupę roboty a i tak ich przeciągalm od listopada teraz już ostatni dzwonek.

 

Czyli rozumiem, że trzeba duużo kW aby w krótkim czasie móc odpowiednio szybko zareagować gdy będzie trzeba "zrobić coś" z temp.?(*)

 

A moze w związku z powyższym (*) pogodzić się z ceną kupić jeszcze ze 4 farelki 2 kW (aby jak pisałeś było dużo w krótkim czasie), ustawić wszystkie w kierunku każdego okna i w sytuacji wpuszcanie do domu mroźnego powietrza dla wentylacji, farelki od razu na wlocie je ogrzeja ;)?

 

A jeśli faktycznie jest te 0,4 l wody na 1m2 z 1 cm tynkiem to p-b będzie jeszcze bardziej istotny (woda), tym bardziej że szłaby butla za butlą- na ogrzanie betonu- 2 butle a potem zmiana co 3 dni na bieżące straty i odparowanie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...