HenoK 13.02.2009 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Ależ właśnie takie wartości są w normach! Na pewno to 4 się zgadza, a nieszczelnych okien raczej nie da się już kupić Depi, czytałeś tą norme. Wiesz, czego dotyczą te 4 wymiany na godzinę ? Jest infiltracja przez wszystkie otwory okienne przy ciśnieniu 50Pa. Dla porównania wydajność nawiewników określa się dla ciśnienia 10Pa. Nie wystarczy przeczytać jednostki 1/h, trzeba jeszcze doczytać czego dana wielkość dotyczy. Ow kors - przecież był przytoczony cytat expressis verbis. Ja o tym mówię - a Ty o czym? Potwierdziłeś, że zajrzałeś do normy, to powinieneś doczytać tam co ta wielkość znaczy. Nie oznacza ona bynajmniej, że w "normalnych" warunkach przez zamknięte okna uzyskamy 4 wymiany powietrza na godzinę. Z prostego powodu - zazwyczaj różnica ciśnień jest dużo mniejsza niż te 50Pa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.02.2009 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Potwierdziłeś, że zajrzałeś do normy, to powinieneś doczytać tam co ta wielkość znaczy. Nie oznacza ona bynajmniej, że w "normalnych" warunkach przez zamknięte okna uzyskamy 4 wymiany powietrza na godzinę. Z prostego powodu - zazwyczaj różnica ciśnień jest dużo mniejsza niż te 50Pa. Jeżu, HenoK, szaleju się najadłeś? Przeciez nawet jakbym nie spojrzał, to stoi jak byk: "a OZC purmo 4,0 proponuje: Domyślna krotność wymiany powietrza wewnętrznego, wynikająca z różnicy ciśnienia 50 Pa między wnętrzem budynku a jego otoczeniem, z uwzględnieniem wpływu nawiewników powietrza, dla bardzo szczelnych okien 4 [1/h]" O co si chozi? Mój komentarz miał znaczyć "To nie OZC tak proponuje, tylko norma tak mówi". Tera kumasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 13.02.2009 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Nie wszyscy rozumieja, ze OZC to nie inteligentna maszynka, ktora sama cos zrobi. To jest swoisty spis norm, wzorow etc. obowiazujacych w naszym kraju i nieomal wszystko jest obliczane na tej podstawie. To, co jest wymagane norma to bedzie tak zdefiniowane zeby "zbytnio" nie odstapic od tego -po prostu musimy wybrac jakis wariant, ale taki ktory jest okreslony w normach. Jesli mamy jakas pozycje gdzie mozemy dowolna wartosc wpisac, to zazwyczaj nie ma jej okreslonej w zadnej normie -nie jest narzucona "odgornie" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.02.2009 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Nie no bez przesady - Ti możemy wpisać jakie chcemy, a norma ją określa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 13.02.2009 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 No moze troche przerysowalem, ale mialo to cel taki, zeby uswiadomic ze sa niektore wartosci okreslone norma i jesli ma byc poprawnie obliczone (czyt. zgodnie z norma) to powinny pozostac owe wartosci niezmienione.Gdyby nie norma to jak bysmy porownywali cokolwiek?Zadnego odniesienia by nie bylo, a tak jest cos ustalone i od tego wychodzimy-ja to tak interpretuje Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 13.02.2009 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Od 01.01.br zmieniły się przepisy – dotyczące wentylacji, wymogów dla okien i obowiązku stosowania nawiewników przy wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej wywiewnej. • w budynku mieszkalnym, zamieszkania zbiorowego i budynku użyteczności publicznej współczynnik infiltracji powietrza dla otwieranych okien i drzwi balkonowych w pomieszczeniach, w których napływ powietrza zewnętrznego jest zapewniony przez nawiewniki, powinien wynosić nie więcej niż 0,3 m3/(m x h x daPa2/3), a w pozostałych przypadkach powyżej 0,5, lecz nie więcej niż 1,0 m3/(m x h x daPa2/3). Cytujesz nieaktualny już przepis (obowiązywał przed 01.01.2009 r.). Aktualna treść jest taka : 2.3.2. W budynku mieszkalnym, zamieszkania zbiorowego i budynku użyteczności publicznej współczynnik infiltracji powietrza dla otwieranych okien i drzwi balkonowych powinien wynosić nie więcej niż 0,3 m3/(m ˇ h ˇ daPa2/3), z zastrzeżeniem § 155 ust. 3 i 4 rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 13.02.2009 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 JAKĄ centralkę? Masz na myśli napęd wentylacji? Adam M. Tak - oczywiście o napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 13.02.2009 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Stosując wentylatory stałoprądowe masz ciszę ich pracy, ale świst przepływającego powietrza!Ten świst jest w łopatach wentylatora ZAWSZE i zależy od jego prędkości obrotowej.Stosując wentylatory zmienno prądowe masz świst strugi na łopatach i buczenie 50 Hz dodatkowo wzmacniane rezonansem sztywnego pudła napędu! Jak zaczniesz je zwalniać jaki ściemniaczem to dodatkowo dochodzą "komary" harmonicznych a to po kanałach się niesie . Co najlepsze?Wolnoobrotowe wentylatory prądu stałego , promieniowe, sterowane elektronicznie, płynnie od zera do max.Wtedy, niestety, małe być nie mogą a pudło dla nich to 1,8 do 2,2 "D" (średnicy).No i masz to, co ja stosuję czyli EBM=Papst.Koszt -że zęby bolą, zwłaszcza w dobie drogiego euro... Ale uważam , że warto.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.02.2009 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Gdyby nie norma to jak bysmy porownywali cokolwiek? Zadnego odniesienia by nie bylo, a tak jest cos ustalone i od tego wychodzimy-ja to tak interpretuje Ja też tak to interpretuję. Nawet jestem przekonany, że mamy rację A ja tymczasem klecę to coś, co ma niby wyjść energooszczędnie. Wykazuję przy tym pewną dozę inwencji. Np zamiast Illbrucka I3 mam właśny patent pt. taśma aluminiowa + duuuuużo silikonu A wnęki okienne (glify) obrobilismy tak, że przyklejona została płyta GK na parę placków, a cała przestrzen pozostała wypełniona została pianką. Proste i chyba dość skuteczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon 13.02.2009 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 A ja tymczasem klecę to coś, co ma niby wyjść energooszczędnie. Wykazuję przy tym pewną dozę inwencji. Np zamiast Illbrucka I3 mam właśny patent pt. taśma aluminiowa + duuuuużo silikonu A wnęki okienne (glify) obrobilismy tak, że przyklejona została płyta GK na parę placków, a cała przestrzen pozostała wypełniona została pianką. Proste i chyba dość skuteczne Depi napisz cos wiecej - moze byc na pW - jak ta tasme sobie zrobiles rozumiem ze tylko wewnatrz? Ja mam illbruck - lezy i czeka na temperature - dwie strony - ale boje sie ze montazysci to maja w d...uszy dokladnosc (u nich pewnie okolo+- 5mm ) a co do glifow - to nie lepiej bylo plyte cala przylepic na pianke? ja mam cale styro na pianke niskopezna przylepione (nawet nie klej do styropianu - tylko zwykla pianke) ale kupowana u kontrachenta - polecam polychem systems 9 zl za puszeczke (special price od prezesa dla prezesa)- m2 wychodzi okolo 1 zl wiec wiem ze jak ich technolog mowi - wytrzyma to wytrzyma - zreszta robilem nieudolna probe i musialem to potem szpadlem odrywac bo recznie sie nie dalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon 13.02.2009 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 a odnosnie glifow zewnetrznych http://images32.fotosik.pl/446/b22526a5b8a894ffmed.jpg planuje cos takiego - nie do konca zgodne ze sztuka - bo tasmy naklejane na zewnatrz okna a nie z boku ale potem chce jeszcze glifik taki 2 cm styropianu przykleic i tutaj moje watpliwosci - miedzy tym glifem 2 cm styro a rama okna - chce dac tasme rozprena wiem - i tasma illbruck ai tasma rozprezna - podwojnie to samo ale jak ta uszczelka rozprezna zachowa sie w kontakcie bezposrednim ze styropianem - bo glif nie bedzie tynkowany od strony ramy acha polecam jeszcze zdjecia na tygodniku budowlanym - gdzie zbudowali pasywniaka - nietety zdjecia dotyczace obrobki okien nie sa za dokladne smieszne ze oni tu daja uszczelke na zewnatrz ramy okna potem to tej rozprezonej uszczelki dociskaja styro - ale przez siatke wzacniajaca - tak troche dziwnie i nie dokladnie generalnie jak wykonczyc te elementyno i slynny dolny parapet - pytalem o to na "oknach"ale o ile chcemy zamontowac dolny parapet podchodzacy pod rame okna - jak powinien - to mamy "mostek" jak ta lala czekam na wasze rozwiazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 13.02.2009 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2009 Taśmę sobie zrobiłem bardzo prosto - śmieciowa taśma aluminiowa, którą mieli akurat w pobliskim składzie (przeznaczenie - sklejanie folii paroizolacyjnej) nijak się nie chciała kleić, szczególnie do muru. Zakupiłem więc pudło silikonu i nużę pod nią go napsikalim tak, że wyciekał bokami, docisnelim no i gitara. Chyba szczelniej niż tak się nie da. A drogo nie wychodzi. Oczywiście to tylko wewnątrz. Na zewnątrz chcę dać po prostu Corobanda, albo jakąś inną taśmę do klejenia memebrany paroprzepuszczalnej. Jako, że mam okna zlicowane ze ścianą, to wydaję mi się, że montaż nie będzie nastręczał trudności. Byleby się bydle lepiło do muru - jak lepilismy memebrane, to wyglądało na to, że klei porządnie, ale do muru nie probowałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 14.02.2009 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 Np zamiast Illbrucka I3 mam właśny patent pt. taśma aluminiowa + duuuuużo silikonu Podobnie i ja - taśmę wyciąłem z folii aluminiowej, której mam w zapasie, a przyklejałem ją do muru za pomocą taśmy bitumicznej, której też mi zostało. A wnęki okienne (glify) obrobilismy tak, że przyklejona została płyta GK na parę placków, a cała przestrzen pozostała wypełniona została pianką. Proste i chyba dość skuteczne Używałeś zwykłej pianki czy nisko-rozprężnej? Nic się nie działo z płytą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 14.02.2009 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 Podobnie i ja - taśmę wyciąłem z folii aluminiowej, której mam w zapasie, a przyklejałem ją do muru za pomocą taśmy bitumicznej, której też mi zostało. Ja kupiłem taśmę bitumiczną Soudala, ale chyba nie taką, co trzeba. Nawet podgrzana nie trzymała sie muru. Używałeś zwykłej pianki czy nisko-rozprężnej? Nic się nie działo z płytą? Wiesz co - nie pamiętam. Musiałbym sprawdzić. W każdym razie z płytą nic się nie stało - była przyciśnięta na całej długości deską Z innych energooszczędnych akcji to dokładam teraz drugie 10cm wykół fundamentu, ale tym razem już tylko na 60cm - czyli płyty nie pionowo, a poziomo. Akurat zostało mi tego szuwaksu tyle, że prawie obskoczę tym dom jeszcze raz. Ale tu się pojawia zgryz - na 1 warstwie mam folię kubełkową. Co zrobić teraz? Znowu folię? Może klej i siata? Na tym będzie chyba coś siedzieć, przynajmniej na kilku(nastu) cm - na folię kub chyba się średnio przykleja płytki? Jak Wy macie to wykończone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 14.02.2009 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2009 Wygląda to tak: http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/pseudo_illbruck.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 16.02.2009 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Folie obcina sie na wysokosci gruntu lub wysokosci dokad beda siagac obrobki cokolow-fundamentow.Wytnij folie i dopiero doklej druga warstwe styro i oblec to siatka z klejem. Czy do okien nie stosuje sie folii paro-izolacyjnych i paro-przepuszczalnych? Widzialem a raczej dowiedzialem sie ze illbruck takowe produkuje i poleca do montazu "pasywnego" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.02.2009 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Folie obcina sie na wysokosci gruntu lub wysokosci dokad beda siagac obrobki cokolow-fundamentow. Wytnij folie i dopiero doklej druga warstwe styro i oblec to siatka z klejem. Czy do okien nie stosuje sie folii paro-izolacyjnych i paro-przepuszczalnych? Widzialem a raczej dowiedzialem sie ze illbruck takowe produkuje i poleca do montazu "pasywnego" Pzdr. ad1. Czyli obciąż tą folię, którą mam teraz, i druga warstwę przykleić? Oblecieć siatą i klejem - a co z folią? Dać na koniec? ad2. Oczywiście, że się stosuje - to jest właśnie folia paroizolacyjna Napisałem przecie, że to "pseudo-illbruck" - ma spełniać tę samą funkcję za mniejsze pieniądze mpoplaw Program jest dla mnie nie do rozkminienia, a raczej szkoda mi na to czasu - podłogówki raczej drugi raz nie będę rozkładał Rozstaw zależy też od oporu stawianego przez wykładzinę podlogową - dla gresu to 0,02; parkiet/panele 0,05 a dywanowce - 0,09 m2K/W. Ja używałem tabeli Kisana. Zgonie z nimi jak chcesz uzyskać strumień cieplny rzędu 50W/m2 to dla parametrów 40/30 i parkietu rozstaw wychodzi co 20cm. W łazience (Ti=24st) przy gresie nie mieści się w tabeli, jesli chcesz mieć koniecznie 70W/m2. Pewnie trzeba by co 5cm dać. Ale jakie masz do diaska tam zapotrzebowanie? Naprawde takie? A drabinkę liczysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.02.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 4 wymiany? Hmmm... Całe powietrze z chałupy puszczasz przez łazienkę? Nie będziesz potrzebował suszarki! Czy przy liczeniu założyłeś Tnaw=20st? Ja mam drabinki na oddzielnych obwodach. Są głównie do suszenia faktycznie, a w razie czego jakby faktycznie z podłogówki nie starczało pary, to dodpalę drabinkami. Będą duże, więc na niskiej temp i tak kilkaset wat doładują. Rurki mam co 10 cm i szczerze mówiąc nie widzę, jak sensownie da sie je gęściej ułożyć. To już jest naprawde rurka na rurce. Tak jak już gdzies pisałem - gęstość strumienia cieplnego oddawanego przez podłogówkę słabo skaluje się wraz z zagęszczeniem - zagęszczenia 2x (z 20 na 10 cm) daje tylko kilkanaście procent więcej ciepła. Nie opłaca się - wzrasta tez pojemność istalacji, opory ... Lepsze efekty daje podwyższenie Tzas. Czy tym grzejesz, bo mam skleroze? W łazience bruździ ta wyższa Ti, ale czy faktycznie mamy po 25 stopni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 16.02.2009 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 w ogóle to miało być ogrzewanie grawitacyjne Ja mam może głupie pytanie, ale kolejny raz czytam o wodzie i grawitacji - czy więc w wodzie występuje zjawisko konwekcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.02.2009 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Woda to płyn. Powietrze też płyn. Wiwat mechanika płynów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.