Depi 16.02.2009 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 To jak masz kocioł na biomasę, to nie musisz śrubować jak najniższej temperatury w instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 16.02.2009 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 No to tu kłania się chyba wykład Adama te 1000 L w buforze . http://forum.muratordom.pl/jak-to-sie-robi-czyli-bufor-ciepla,t89352-60.htm?highlight=kolektory Tylko też zastanawiam się nad tym czy opcjonalnie kolektory czy pompa ciepła powietrze woda do CWU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.02.2009 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Ja też planuje takie rozwiązanie jak mpoplaw czyli bufor 1000L z piecem na biomasę! Nie liczyłem jeszcze podłogówki ale wychodzi mi od 23 do 55 W/m2 w zależności od pomieszczenia! Dużo się oczytałem na tym forum o liczeniu podłogówki itd. ale z tego co widzę to i tak zrobię na czuja Decyduje tutaj to co napisał Depi : " Program jest dla mnie nie do rozkminienia, a raczej szkoda mi na to czasu - podłogówki raczej drugi raz nie będę rozkładał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 16.02.2009 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 ..., głownie będzie kocioł na biomasę,... O już się zaczyna, a jednak te SE coś dało . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.02.2009 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Dużo się oczytałem na tym forum o liczeniu podłogówki itd. ale z tego co widzę to i tak zrobię na czuja Nie wiem, czy to się kwalifikuje do określenia "na czuja". Podstawą jest wiedzieć, ile potrzebujesz ciepła, czyli obliczenia w OZC. Potem dobierasz z tabeli ile Ci trzeba przy zadanych parametrach i tyle. Dla mnie to wystarczająca precyzja. Tyle, że nie liczyłem oporów itp trzymając się tylko wytycznych producenta dot. długości pętli. z tego bufora będę sobie pobierał poprzez zawór trójdrożny tyle ile życzy sobie w danej chwili podłogówka +35 w październiku a +55 w styczniu No więc nie masz się czym martwić - Tzas jest znacznie ważniejszym parametrem, niż gęstość rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 16.02.2009 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2009 Podstawą jest wiedzieć, ile potrzebujesz ciepła, czyli obliczenia w OZC. Potem dobierasz z tabeli ile Ci trzeba przy zadanych parametrach i tyle. Dokładnie tak ,,, Trzeba mieć jakiś punkt zaczepienia !Ja go mam ! Inaczej sobie nie wyobrażam tego "czuja" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2009 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 gdzie te targi byly?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 22.02.2009 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 gdzie te targi byly?? pzdr Targi są w Łodzi, jeszcze dzisiaj do 17 tej. Nie podzielam entuzjazmu mpoplaw co do tych targów. Najpierw spotkałem firmę, która instaluje WM, zauważyłem folder Stiebel Eltron min. z LWZ 303. Zacząłem pytać o schemat funkcjonowania..., bardzo szybko tego pożałowałem. Otóż dowiedziałem się, że: - górnym źródłem ciepła dla pompy jest glikol, - powietrze po przejściu przez wymiennik (chyba przeciwprądowy) jest usuwane poza budynek, - pompa ciepła (ta konkretna) bierze ciepło z zakopanych kolektorów - po co się pytam, skoro jestem taki mądry Kolejne spotkanie, firma natryskuje piankę PUR - wystarczy Panu 5 cm. - nie wystarczy - wystarczy - do widzenia Kolejne spotkanie: - Pan to przy tej kubaturze (400 m.sześć) potrzebuje reku o wydajności max 250 m.sześć, może też być 350 m.sześć - a nie powinno być przynajmniej 1 pełnej wymiany na godziny ? - no to dla Pana reku - 500. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 22.02.2009 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Otóż dowiedziałem się, że: - górnym źródłem ciepła dla pompy jest glikol, - powietrze po przejściu przez wymiennik (chyba przeciwprądowy) jest usuwane poza budynek, - pompa ciepła (ta konkretna) bierze ciepło z zakopanych kolektorów - po co się pytam, skoro jestem taki mądry Kolejne spotkanie, firma natryskuje piankę PUR - wystarczy Panu 5 cm. - nie wystarczy - wystarczy - do widzenia Kolejne spotkanie: - Pan to przy tej kubaturze (400 m.sześć) potrzebuje reku o wydajności max 250 m.sześć, może też być 350 m.sześć - a nie powinno być przynajmniej 1 pełnej wymiany na godziny ? - no to dla Pana reku - 500. itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 22.02.2009 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Jak sądzicie - czy Pan Prezes Jarosław K. w związku ze swą alergią na klimatyzację będzie mógł mieszkać w domu pasywnym (chodzi o obecność w nim wentylacji mechanicznej)? Pytanie jest niepolityczne i całkowicie poważne. Pozdr AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 22.02.2009 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 Mieć dom pasywny to fajna rzecz...Można go sobie zdalnie, na jakim monitorze w namiocie ogrodowym obejrzeć...Poważnie! Da się!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.02.2009 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Czy zwykłe panele dadzą radę u mnie przy podłogowym? Przystosowane do ogrzewania podłogowego są 2 x droższe więc mi zależy. Mać, żona zamówiła i się właśnie dowiedziałem że nie do podłogowego ... Egger`y king size. Jakie lambda ma HDF (z tego są te zamówione panele) a jakie mają te dostosowane do podłogowego? Gdzie wyszperałem że normalne (zwykłe) panele powinny mieć temp. powierzchni nie więkjszą niż 24 oC. U mnie temp. powierzchni będzie mniejsza niż 24oC przy moich stratach ale czy te 24oC to faktycznie tak jest? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 27.02.2009 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Czy zwykłe panele dadzą radę u mnie przy podłogowym? Przystosowane do ogrzewania podłogowego są 2 x droższe więc mi zależy. Mać, żona zamówiła i się właśnie dowiedziałem że nie do podłogowego ... Egger`y king size. Jakie lambda ma HDF (z tego są te zamówione panele) a jakie mają te dostosowane do podłogowego? Gdzie wyszperałem że normalne (zwykłe) panele powinny mieć temp. powierzchni nie więkjszą niż 24 oC. U mnie temp. powierzchni będzie mniejsza niż 24oC przy moich stratach ale czy te 24oC to faktycznie tak jest? pzdr Sam sobie odpowiedziałeś. Panele przystosowane są do "tradycyjnego" ogrzewania podłogowego, gdzie moc grzejnika podłogowego nierzadko przekracza 50W/m2. W Twoim wypadku masz dużo mniejszą moc jednostkową, stąd bez problemu możesz zastosować zwykłe panele (ja też takie mam i nic się z nimi nie dzieje). Poważniejszy problem, to co zastosować pod panele. Zwykłą podkłady pod panele izolują termicznie, a ponadto powodują, że podłoga staje się mocno akustyczna (u mnie psa biegającego po terakocie wogóle nie słychać, natomiast na panelach słychać każdy jego ruch ). Podobno najlepsze rozwiązanie (przy ogrzewaniu podłogowym), to przyklejenie paneli do podłoża. Lambda dla HDF jest penie zbliżona do lambdy twardego drewna, czyli 0,2 - 0,4 W/mK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.02.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Dzięki HenoK Poważniejszy problem, to co zastosować pod panele. Zwykłą podkłady pod panele izolują termicznie, a ponadto powodują, że podłoga staje się mocno akustyczna (u mnie psa biegającego po terakocie wogóle nie słychać, natomiast na panelach słychać każdy jego ruch ). Podobno najlepsze rozwiązanie (przy ogrzewaniu podłogowym), to przyklejenie paneli do podłoża. Same gołe panele przykleić do betonu?? Niby sa jakieś specjalne podkłady do podłogowego aby nie izlowały. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon 27.02.2009 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Ja w rozmowie w sklepie mialem reklamowane CLICKA -podlkady - ze niby najlepsze i do" podlogowki" - tylko ze cena cos chyba ze 20zl/m2 byla ale slyszalem tez ze niezlym patentem jest polozenie tektury falistej - lub litej ale tylko slyszalem - jak sie to ma do rzeczywistosci natomiast mysle ze przyklejenie dobrym klejem poliuretanowym - powinno zadzialac (przeciez wtedy bedzie prawie jak parkiet cienki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.02.2009 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Hmm, ciekawe z tym podkładem.Ale podłoże czasem może być nierówne i wtedy lepiej dać jakiś podkład.Właśnie poczytałem że takie maty 2mm PE byłyby dobre, hmm. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 27.02.2009 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Ja też słyszałem że tektura się nadaje! Ma dużą zaletę, jest tania! Może ktoś testował? Trzeba w wątku o podłogowym zapytać ,,, PS. 20zł/ m2 podkładu to lekkie przegięcie uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 27.02.2009 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 PS. 20zł/ m2 podkładu to lekkie przegięcie uważam No, to prawie cena tańszych paneli. A o tekturze dużo opis pisało, w marketach można ją dostać za 1zł/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zukow2 27.02.2009 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 witajcie, zaczynam budowę energooszczędnej chałupy. Poradźcie z czego zrobić teraz fundament?W projekcie mam opis " bloczki M-6" i cokołowe ISOMUR. CO TO JEST TEN M-6? Czym można zastąpić isomur i czy warto? Czytałem już na forum podobny temat, ale może ktoś już ma fundamenty i coś podpowie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 27.02.2009 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2009 Ja też słyszałem że tektura się nadaje! Ma dużą zaletę, jest tania! Może ktoś testował? Trzeba w wątku o podłogowym zapytać ,,, PS. 20zł/ m2 podkładu to lekkie przegięcie uważam mam tekturę falistą pod panelami normalnymi ( nie specjalnymi do podłogówki ). Podłogówka wodna. tektura położona świadomie ze względu na mniejszy opór w stosunku do pianki poliuretanowej. Temperatury podłogi największe rejestrowane ( jak się jeszcze tym bawiłem ) ok. 23-24C, ale na zewnątrz nie było z pewnością -20C, może ok.-10-12C. Grzeję od jesieni 2005 r. Wszystko jest OK. Fakt, jak pies w nocy chodzi to każdy pazurek słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.