gosciu01 14.05.2009 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Dom grzałem też w zimie 2003/2004. Zima 2005/2006 była dość mroźna a następna ciepła. Więc wyniki z OZC pokrywają się z praktyką. Kiedyś miałem jeszcze zanotowane temperatury średnie zewnętrzne ale chyba je skasowałem. Zima 2005/06 ( według moich wskazań licznika gazu ) była jedną z mroźniejszych. Zima 2006/07 to 80% średniej zużycia z ostatniego 10-lecia i najcieplejsza wśród moich notatek od 95 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.05.2009 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 j-j Jaką wersje przyjąłeś podczas ocieplania ścian (nie mogę się doczytać a pamiętam że swojego czasu gdybałeś nad tym) - styropian ciągnąłeś do poszycia dachu i dokładałeś do niego wełnę, czy styropian licowałeś do góry wieńca a na niego kładłeś wełnę? Sory za przerywnik ale "patrze jak sroka w gnat" i nie mogę nic wymyślić a tu zima mnie zastanie Podobnie jak bodajże Mice, on mi dał tą myśl, styro do góry wieńca i na to wełna, pierwotnie miało być styro do samej góry ale łatwiej wełna na nim.. Tu widać gdzie na górze skończylem- widać pas dolny wiązarów.: http://forum.muratordom.pl/post2711758.htm#2711758 pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pblochu 14.05.2009 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Dzięki i z tą wersją chyba pozostanęzabezpieczasz jakoś wełnę leżącą na tym styropianie czy maskujesz tylko podbitką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 14.05.2009 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Dzięki i z tą wersją chyba pozostanę zabezpieczasz jakoś wełnę leżącą na tym styropianie czy maskujesz tylko podbitką? Wystarczy podbitka, też tak mam. Co ciekawe wykonawca próbował dociąć stryo (tam mam 30 cm.) po kątem, ale stwierdził, że dużo odpadów i lepsza będzie wełna. I tak zostało. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.05.2009 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 Będzie podbitka ale dorabiana do płyt OSB, poniżej zdjęcie gdzie widać plyty od spodu:http://images46.fotosik.pl/124/0062f989c3cd21a1med.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pblochu 14.05.2009 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2009 ok No to z bladym świtem pianka w dłoń i do dzieła została ostatnia warstwa!!!! a potem się zacznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 17.05.2009 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Witam w temacie!Ja też zostałem pochłonięty tematem energooszczędności i pasywności. Głównie dzięki wam. Swój dom również ocieplam ponadnormowo tzn. 25-30cm styro w podłogę na gruncie, 25cm w ściany, 40-45cm w skosy i sufit poddasza. Fundamenty zostały ocieplone obustronnie 15cm styro. Górną warstwę fundamentu utworzyła jedna warstwa Porothermu. Jestem na etapie zakupu elektrycznego ogrzewania podłogowego i montażu okien. I tutaj moje pytania: 1) Dom myślę ogrzewać głównie kominkiem (Tarnawa 14kW DGP grawitacyjne) ale chciałbym mieć również kable grzewcze (akumulacja) w salonie (27m2 gress) pełniące funkcję uzupełniającą (np. gdy nie zechce mi się bawić ogniem). Konwektory lub promienniki na ścianach. Chciałbym jak najwięcej korzystać z II taryfy. Jakie kable polecacie i jakiej mocy. Myślałem np. o jednym kabelku ok. 1800W, ewentualnie dwa kabelki ale tu już są dodatkowe koszty. W łazienkach będą maty, drabinki i dmuchawy konwektorowe w momencie brania prysznica. Czy oprócz samego kabla i regulatora z wbudowanym czujnikiem temp. powietrza oraz czujnikiem podłogowym coś mi potrzeba. 2) Jeśli chodzi o okna, to w firmie M&S (szyba k=0,5, rama z wkładką termiczną z pianki) na pytanie o montaż w płaszczyźnie ocieplenia, doradzono mi zastosowanie belek drewnianych o przekroju np. 10x10cm stanowiących podparcie okien od dołu (belki przykręcone do ściany). Wychodzi zdecydowanie taniej niż użycie specjalnych kotew. Co sądzicie o takim rozwiązaniu. Jak zachowuje się drewno (zaimpregnowane) szczelnie zamknięte styropianem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 17.05.2009 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Drewno może w tej sytuacji gnić. Lepsze są kątowniki i okno odrobinę (około 1-2 cm) pozostawione w świetle muru. Popytaj jareko. Superenergooszczędne są fixy ale przeszkodą może tu być zdanie partnerki życiowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 17.05.2009 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Z kątownikami może być podobnie. Nie są bowiem otulone antykorozyjnym betonem tylko styropianem. Z fixami sprawa wygląda tak, że są dobre tylko w teorii. Na poddaszu ich nie dam ponieważ trzeba by je czyścić z wysokiej drabiny. Na parterze chciałbym mieć możliwość zrobienia przeciągu (po jednym oknie z przeciwległych stron domu. Jak dam otwieralne to fixy obok nich będą się źle komponować ze względu na szerokość ramy. Wyszło mi, że mógłbym dać 2szt. fixów. Dodam, że planuję wentylację mechaniczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 17.05.2009 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2009 Jak dam otwieralne to fixy obok nich będą się źle komponować ze względu na szerokość ramy. E tam. Ja też tak myślałem i teraz żałuję. Zobacz, jak świetnie zrobił to pigeon. Naprawde wyglądają pięknie jego comba fix+rozwierne. W moich balkonowych (fix+R+R+fix) też moim zdaniem wygląda OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 18.05.2009 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2009 Katowniki pomalowane podkladowka nie beda rdzewiec (no, nie powinny). Pod styropianme nie bedzie specjalnie trudnych warunkow i stali nie trafi szlag. Wydaje mi sie ze drewno tez powinno wytrzymac o ile jest zaimpregnowane wczesniej, nie zgnije jesli nie bedzie w zmiennych warunkachOtulina ze styropianu i uszczelnienie przed wilgocia stwarzaja dosyc dobre warunki i w miare stale, wiec zachowanie materialow jest przewidywalne.To jest moja opinia, sam mam zamontowane okna poza murem na kilku katownikach i kotwach. http://img188.imageshack.us/img188/5216/20090429194021.th.jpg, http://img195.imageshack.us/img195/6995/20090429194001.th.jpg Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 19.05.2009 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 Witam w temacie! Ja też zostałem pochłonięty tematem energooszczędności i pasywności. Głównie dzięki wam. Swój dom również ocieplam ponadnormowo tzn. 25-30cm styro w podłogę na gruncie, 25cm w ściany, 40-45cm w skosy i sufit poddasza. Fundamenty zostały ocieplone obustronnie 15cm styro. Górną warstwę fundamentu utworzyła jedna warstwa Porothermu. Jestem na etapie zakupu elektrycznego ogrzewania podłogowego i montażu okien. I tutaj moje pytania: 1) Dom myślę ogrzewać głównie kominkiem (Tarnawa 14kW DGP grawitacyjne) ale chciałbym mieć również kable grzewcze (akumulacja) w salonie (27m2 gress) pełniące funkcję uzupełniającą (np. gdy nie zechce mi się bawić ogniem). Konwektory lub promienniki na ścianach. Chciałbym jak najwięcej korzystać z II taryfy. Jakie kable polecacie i jakiej mocy. Myślałem np. o jednym kabelku ok. 1800W, ewentualnie dwa kabelki ale tu już są dodatkowe koszty. W łazienkach będą maty, drabinki i dmuchawy konwektorowe w momencie brania prysznica. Czy oprócz samego kabla i regulatora z wbudowanym czujnikiem temp. powietrza oraz czujnikiem podłogowym coś mi potrzeba. 2) Jeśli chodzi o okna, to w firmie M&S (szyba k=0,5, rama z wkładką termiczną z pianki) na pytanie o montaż w płaszczyźnie ocieplenia, doradzono mi zastosowanie belek drewnianych o przekroju np. 10x10cm stanowiących podparcie okien od dołu (belki przykręcone do ściany). Wychodzi zdecydowanie taniej niż użycie specjalnych kotew. Co sądzicie o takim rozwiązaniu. Jak zachowuje się drewno (zaimpregnowane) szczelnie zamknięte styropianem? Pozdrawiam Gratulacje, bardzo dobra decyzja w sprawie dobrego ocieplenia 1. nie przesadzaj z tym ogrzewaniem, bo przy takim ociepleniu to dużo nie potrzeba - wiem z doświadczenia im mniej elementów systemu tym lepiej. W łazience daj jeden rodzaj grzejników, spokojnie dadzą rade maty podłogowe, no chyba że jesteś taki zmarzluch to daj sobie małą farelkę, dosłownie. A na resztę kominek i podłogowe spokojnie wystarczy, nie pakuj się w konwektory i jakieś promienniki. Policz jakie będziesz miał zapotrzebowanie na ciepło, u mnie przy termosie otulonym dobrym 30cm styro wychodzi ok. 0,2kWh/m2/24h w okresie silnych mrozów. 2. jeżeli chodzi o M&S to mam różne doświadczenia, nie koniecznie same dobre daj lepiej kotwy są pewniejsze, jak ci duże okno spadnie po 5 latach to reklamacji na to nie będzie. Kotwy z kwasówki będą zdecydowanie pewniejsze! Ile na tym zaoszczędzisz w porównaniu do całej ceny okien? Grosze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.05.2009 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2009 W moich balkonowych (fix+R+R+fix) też moim zdaniem wygląda OK. Nie znalazłem fotek okien w dzienniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 20.05.2009 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Dostałem dzisiaj na maila info, że Rigips wypuścił na rynek nową płytę do zabudowy poddaszy o nazwie Termo-line, w ulotce reklamowej podają lamba 0,165 i prezentują przykładowe rozwiązanie dachu, które po zastosowaniu ich płyt z u 0,22 daje u = 0,17. Ciekawe. Nie znam ceny ale zysk na U całkiem spory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glowac 20.05.2009 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Brassten temat opisuje HenoKhttp://forum.muratordom.pl/uwaga-na-oszustow,t160124.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.05.2009 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Dostałem dzisiaj na maila info, że Rigips wypuścił na rynek nową płytę do zabudowy poddaszy o nazwie Termo-line, w ulotce reklamowej podają lamba 0,165 i prezentują przykładowe rozwiązanie dachu, które po zastosowaniu ich płyt z u 0,22 daje u = 0,17. Ciekawe. Nie znam ceny ale zysk na U całkiem spory.No właśnie, podobnie jak Ty nabierze się pewnie wielu. PRECZ Z OSZUSTAMI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 20.05.2009 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Rzeczywiście dałem się nabrać I dziękuje za czujność kolegi Henoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 20.05.2009 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Mam pewnego rodzaju przestrogę dla osób chcących zasypać strop granulatem wełny. Wiem, że min. Piczman chce tak robić. Otóż granulat przyjeżdża w formie lekko sprasowanej i jako taki, po ułożeniu na stropie, zajmuje małą objętość. Proste matematyczne wyliczenie 70 m.sześć. nie da grubości 50 cm. wełny na powierzchni 140 m.kw. Wełnę należy albo wdmuchnąć albo przed ułożeniem solidnie przemieszać i narzucać małymi porcjami tak, by się ona napowietrzyła. U mnie wykonawcy po ułożeniu wełny na 70 m.kw. (poszło rzekomo 65 m.sześć. !!!!!!), musieli ją ponownie wybrać i przerzucić na drugą stronę. Po dołożeniu kolejnych 25 m.sześć.(przynajmniej cenowo) już układanych małymi partiami i rozrzucanych, wyszło mi w sumie 40 cm. na powierzchni 142 m.kw. i ok. 20 cm. na 20 m.kw. Wygląda to już lepiej. Według certyfikatu (mam go dostać z fakturą) wełna ma lambdę 0,037-0,039. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 21.05.2009 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 A więc ,,, Zasypałem już 1 pomieszczenie i masz w 100 % rację Powinno być 50 cm grubość i 6 m3 a po wsypaniu tej ilości wyszło max 40 cm ! Dosypywać nie chcę bo ciężka jest, może dobrym sposobem było by wysypywać np. warstwowo po 10 cm na dobę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 21.05.2009 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Witam, Jakie okna dachowe stosujecie do swoich domów ciepłych/pasywnych? U siebie mam 9 sztuk i chciałbym założyć coś dobrego/ciepłego/trwałego. Widzę, że np Fakro ma okno FFT termo Uokna = 0,94W/m2K, Uszyby = 0,5W/m2K. Jednak z tego co pamiętam okna tego producenta były na forum krytykowane (no ale może były to inne modele). Dziwi mnie że taka firma jak Velux nie ma nic ciekawego - jedynie pakiet szybowy Uszyby = 1,0W/m2K. Kiedyś ktoś na forum wspominał o jakiś dobrych czeskich oknach. Pamiętacie nazwę produenta? A może inne dobre firmy? Pozdr.AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.