Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

 

Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób?

 

 

W tym montażu w warstwie ocieplenia to ja osobiście nie za bardzo widzę sens.

Mostek liniowy od montażu równo z licem muru daje straty 0,05 W/mb co pomnożone przez powiedzmy 60 metrów po obwodzie razy liczba godzin w sezonie grzewczym powiedzmy : 24 x 200 dni to daje jakie 14,4 kWh strat.

Więc jeżeli ma to być o wiele drożej niż tradycyjny montaż to nie wiem czy to się opłaca.

No chyba ze coś źle wykombinowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja też chciałem montować okna w płaszczyźnie ocieplenia, ale ....

trzeba to dobrze zrobić czyli np. specjalne kotwy, ekipa jareko itd. a to oznacza koszty.

Jeśli ekipa tradycyjna, to niestety odradzam. Sknocić to można bardzo łatwo.

Jest jeszcze jeden drobiazg - zaufanie do producenta. Jeśli profil uszytwniający jest np. z cieńszego kątownika niż powinien być (sprawdzić można tylko po rozpruciu okna) i zamontujemy w płaszczyźnie ocieplenia, to ryzykujemy, że zrobi się beczka :(

Jeśli chcemy okna kolorowe, to ryzyko również wzrasta.

Jeśli jednak ktoś chce się zdecydować, to niech najpierw spróbuje zainstalować u siebie kątowniki idealnie poziomo. Jak to wyjdzie to reszta może też.

Ja próbowałem w ceramice i cóż wiertełko prawie zawsze uciekało mi o kilka milimetrów.

W efekcie jednak mam okna montowane tradycyjnie. Zrobię porządne węgarki ze styropianu i też będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zużywam ok 350kWh/m-c, myślę że najwięcej idzie na cwu

masz na myśli cyrkulację CWU ?? jest taki wątek na forum

http://forum.muratordom.pl/cyrkulacja-cwu-wor-bez-dna,t76205.htm?highlight=cyrkulacja

może czas najwyższy przełączyć cyrkulację na tryb letni czyli w praktyce wyłączyć aż do zimy

 

jaką cyrkulację ? nie mam żadnej cyrkulacji, przy moim wielkim domu nie miałoby to raczej sensu, bo odległość od źródła ciepłej wody do najdalszego punktu to jakieś góra 4m, pozatym mam podgrzewacz przepływowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi się przypomniała historia jak ktos sie skarzył że w domu z WM ma w lecie strasznie gorąco. Po dwóch stronach róznych teorii okazało się że koleś ma okna połaciowe od poludnia bez rolet i...... pali w kominku żeby nagrzać CWU :D :D :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób?

 

Co chcialbys jeszcze wiedziec?

Ja jak byc moze widziales mam pasywny montaz (za murem) a okna na profilach Schuecko) od Mielczarka i jest OK, sztywna konstrukcja i "zaklejone" tasma illbruck'a od srodka a od zewnatrz po elewacji bedzie tasma jescze wcisnieta pomiedzy styro a rame okna (tez illbruck'a)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na tym forum - to mój pierwszy post.

 

Planuję budowę domu 3-5 litrowego. Ok. 105m2 powierzchni

użytkowej, bez piwnicy ale z poddaszem użytkowym.

Na planie prostokąta, dach dwuspadowy - bardzo klasyczna bryła.

Dom z reku i GWC, sciany Porotherm 25 + Platinium Plus 20cm,

pustaki cokołowe Isomur, okna trójszybowe M&S z roletami.

Tylko wodne ogrzewanie podłogowe zasilane przez kocioł gazowy

w połączeniu z kominkiem z płaszczem wodnym.

 

Projekt architektoniczny jest indywidualny - właśnie się produkuje.

W związku z tym mam kilka pytań:

- ocieplenie podłogi na gruncie: gdzie warto je umieścić - nad

czy pod płytą betonową? Lipińscy w swoich pasywnych daja pod płytą.

- czy warto ocieplać wewnętrzne ściany fundamentowe pod ściany nośne (ja ich nie będę miał dużo - ok. 2m)

aby zminimalizowac mostki termiczne (oprócz zastosowania Isomur-u) ?

- czy warto zasypać fundamenty (ocieplone) keramzytem w celu dodatkowej izolacji cieplej + drenaż?

- a może lepiej płyta fundamentowa i styro pod całością (jak to coulignon robi), wówczas nie trzeba pustaków cokołowych (tak mi się przynajmniej wydaje) co też ma wpływ na koszty

- na co koniecznie trzeba zwrócić uwage przy opracowywaniu projektu

architektonicznego, na czym (z waszego doświadczenia) warto oszczędzać, a na czym na pewno nie.

 

_____________

Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za porady.

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to twój domek jest rewelacyjny, nie ma słońca, nie ma cyrkulacji, nie ma dużych zysków bytowych a jest bardzo ciepło, ewidentnie przykład że można zbudować ciepły domek, i że gruby styropian sprawdza się w praktyce

 

trzeba tylko przemyśleć to chłodzenie, może jakieś okno od północy zostawiać otwarte na całe lato ??

 

aż sam się dziwię... fakt że ze względu na wybrane technologie legalet + thermomur udało mi się zminimalizować ilość mostków chyba do zupełnego minimum, super wełna, wszystkie ciepłe okna - jedyny "mały" problemik to błąd w projekcie Legaletu, który zrobił mi MEGA mostek wystawiając kawałek płyty fundamentowej poza obrys okna tarasowego (będzie ok 0,5m2), na razie lekko otuliłem to pianką pod parapetem, czekam na ruch ze strony L i poprawkę tego byka.

 

tak mi się przypomniała historia jak ktos sie skarzył że w domu z WM ma w lecie strasznie gorąco. Po dwóch stronach róznych teorii okazało się że koleś ma okna połaciowe od poludnia bez rolet i...... pali w kominku żeby nagrzać CWU :D :D :lol:

 

co to jest WM?

w kominku nie palę, a o jednym połaciowym i fixie od zachodu wspominałem, połaciowe chcę zasłonić taką karimatą z warstwą aluminium na próbę, jedyne co mnie zastanawia to czy ona nie powinna być od zew. żeby szyba się nie grzała? tylko jak pójdzie od zew. to problem z wiatrami które mogą to porwać, i tu pewnie sprawdzają się rolety zew. tylko te koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób?

 

Co chcialbys jeszcze wiedziec?

Ja jak byc moze widziales mam pasywny montaz (za murem) a okna na profilach Schuecko) od Mielczarka i jest OK, sztywna konstrukcja i "zaklejone" tasma illbruck'a od srodka a od zewnatrz po elewacji bedzie tasma jescze wcisnieta pomiedzy styro a rame okna (tez illbruck'a)

 

Pzdr.

 

No np. jaka jest idea stosowania taśm illbrucka? Jeśli chodzi o szczelność to czy nie można by użyć np. zwykłej folii + silikon?

 

Jak gęsto przykręcić kątowniki lub inne profile podtrzymujące okno od dołu, czy po bokach mogą być zwykłe kotwy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam po 2 kątowniki od spodu i na początku były 4 na bokach ale odkręciliśmy po 1 z każdej strony zostawiając 2 po przekątnej żeby nie było za sztywno.Okno trzyma się bardzo dobrze i jeśli słońce nagrzeje ramę to ma gdzie"uciec". Do tego kotwy jeszcze !

Chyba jest OK :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie, które proponuje Piczman jest całkiem dobre. Trzeba zapewnić oknu możliwość kompensacji naprężeń termicznych. Zwłaszcza w oknach w kolorze drewnopodobnym. Myślę, że problemy J-J z oknami wynikały właśnie z tego, że zamontował okna na sztywno.

Co do ilości kątowników na dole okna to polecam instrukcje ITB na temat montażu okien.

Natomiast folie Illbrucka, można oczywiście zastąpić inną folią paroszczelną, ale jest z nią więcej zabawy. Można sobie ułatwić montując folię do okna przed montażem - pianka dociśnie folie do okna i uszczelni połączenie. A z drugiej strony do mury można kleić lub poprostu zatynkować przy murze.

Osobiście z własnych doświadczeń uważam, że można sobie spokojnie odpuścić folię zewnętrzną. Pianka i tak jest osłonięta przed działaniem wody styrem i tynkiem, więc dodatkowa izolacja przeciwwodna jest zbyteczna.

P.S. Koszt folii Illbrucka (szer. 70 mm z dwustronnym paskiem kleju) do 5zł/mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od środka dałem taśmę bitumiczną TYTAN , o uszczelnieniu przypomniałem sobie dzień przed tynkami więc brałem co było w sklepie !

Jest bardzo dobra, klei się do wszystkiego,nawet do cegły !

W środku pianka, a na zewnątrz to jeszcze nic i tez się zastanawiam czy jest konieczna :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz trochę z innej beczki:

W domku mam zero kanałów grawitacyjnych. Porobione przepusty pod wentylację mechaniczną - jeszcze nieuruchomiona.

Zdecydowałem się na gaz do co i cwu pomimo dość grubego ocieplenia (ściany 20 cm, dach - 40 cm) bo mam go blisko i w miarę tanio udało się zrobić instalację do co i cwu.

Kocioł gazowy z zamkniętą komorą (nie kondensacyjny!) umieściłem w wiatrołapie.

Tak się składa, że obydwie łazienki jakie posiadam sąsiadują z wiatrołapem. Jedna przez ścianę druga przez strop.

Zaprosiłem kominiarza do odbioru i dowiedziałem się, że muszę mieć komin wentylacyjny w wiatrołapie fi 150.

Czyli po to likwidowałem w trakcie budowy kanały wentylacyjne, żeby je teraz dorabiać (w projekcie są stosowne kominy - ja ich jednak nie zrobiłem)?

Może wiecie co z tym fantem zrobić?

Oczywiście chodzi o to aby nie robić drogiego komina zewnętrznego dwuściennego - bo tego zażyczył sobie kominiarz.

Koszt to raz olbrzymia dziura w domu to dwa.

Czy wystarczyłoby dla kominiarza wpięcie wiatrołapu do kominka wentylacyjnego dla kanalizacji?

Może są jakieś przepisy i wystarczy sprawna wentylacja mechaniczna zrównoważona w wiatrołapie?

Pomóżcie :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz trochę z innej beczki:

W domku mam zero kanałów grawitacyjnych. Porobione przepusty pod wentylację mechaniczną - jeszcze nieuruchomiona.

Zdecydowałem się na gaz do co i cwu pomimo dość grubego ocieplenia (ściany 20 cm, dach - 40 cm) bo mam go blisko i w miarę tanio udało się zrobić instalację do co i cwu.

Kocioł gazowy z zamkniętą komorą (nie kondensacyjny!) umieściłem w wiatrołapie.

Tak się składa, że obydwie łazienki jakie posiadam sąsiadują z wiatrołapem. Jedna przez ścianę druga przez strop.

Zaprosiłem kominiarza do odbioru i dowiedziałem się, że muszę mieć komin wentylacyjny w wiatrołapie fi 150.

Czyli po to likwidowałem w trakcie budowy kanały wentylacyjne, żeby je teraz dorabiać (w projekcie są stosowne kominy - ja ich jednak nie zrobiłem)?

Może wiecie co z tym fantem zrobić?

Oczywiście chodzi o to aby nie robić drogiego komina zewnętrznego dwuściennego - bo tego zażyczył sobie kominiarz.

Koszt to raz olbrzymia dziura w domu to dwa.

Czy wystarczyłoby dla kominiarza wpięcie wiatrołapu do kominka wentylacyjnego dla kanalizacji?

Może są jakieś przepisy i wystarczy sprawna wentylacja mechaniczna zrównoważona w wiatrołapie?

Pomóżcie :cry:

Nie jest prawdą, że przepisy wymagają w takiej sytuacji wentylacji grawitacyjnej. Sprawna wentylacja mechaniczna (w przypadku zamkniętej komory spalania nawet nie musi być zrównoważona) w zupełności wystarczy. Zmień kominiarza, a jeżeli to nie pomoże, to poproś o odbiór osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie wentylacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...