Brass 01.06.2009 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób? W tym montażu w warstwie ocieplenia to ja osobiście nie za bardzo widzę sens. Mostek liniowy od montażu równo z licem muru daje straty 0,05 W/mb co pomnożone przez powiedzmy 60 metrów po obwodzie razy liczba godzin w sezonie grzewczym powiedzmy : 24 x 200 dni to daje jakie 14,4 kWh strat. Więc jeżeli ma to być o wiele drożej niż tradycyjny montaż to nie wiem czy to się opłaca. No chyba ze coś źle wykombinowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 01.06.2009 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Nie liczyłem jeszcze o jaką wartość zmniejszy mi się mostek po montażu okien w warstwie ocieplenia ale gdyby było to tak jak piszesz 0,05 W/mb to moje roczne zapotrzebowanie na ciepło zmniejszyłoby się o ok 430 kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 01.06.2009 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 współczynnik 0,05 podaje np OZC a skąd ci wyszło 430 kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 01.06.2009 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Chociaż chyba masz racjeZapomniałem pomnożyć przez różnice temperatur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 01.06.2009 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Ja też chciałem montować okna w płaszczyźnie ocieplenia, ale .... trzeba to dobrze zrobić czyli np. specjalne kotwy, ekipa jareko itd. a to oznacza koszty. Jeśli ekipa tradycyjna, to niestety odradzam. Sknocić to można bardzo łatwo. Jest jeszcze jeden drobiazg - zaufanie do producenta. Jeśli profil uszytwniający jest np. z cieńszego kątownika niż powinien być (sprawdzić można tylko po rozpruciu okna) i zamontujemy w płaszczyźnie ocieplenia, to ryzykujemy, że zrobi się beczka Jeśli chcemy okna kolorowe, to ryzyko również wzrasta. Jeśli jednak ktoś chce się zdecydować, to niech najpierw spróbuje zainstalować u siebie kątowniki idealnie poziomo. Jak to wyjdzie to reszta może też. Ja próbowałem w ceramice i cóż wiertełko prawie zawsze uciekało mi o kilka milimetrów. W efekcie jednak mam okna montowane tradycyjnie. Zrobię porządne węgarki ze styropianu i też będzie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 01.06.2009 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 Teraz zużywam ok 350kWh/m-c, myślę że najwięcej idzie na cwu masz na myśli cyrkulację CWU ?? jest taki wątek na forum http://forum.muratordom.pl/cyrkulacja-cwu-wor-bez-dna,t76205.htm?highlight=cyrkulacja może czas najwyższy przełączyć cyrkulację na tryb letni czyli w praktyce wyłączyć aż do zimy jaką cyrkulację ? nie mam żadnej cyrkulacji, przy moim wielkim domu nie miałoby to raczej sensu, bo odległość od źródła ciepłej wody do najdalszego punktu to jakieś góra 4m, pozatym mam podgrzewacz przepływowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 01.06.2009 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2009 tak mi się przypomniała historia jak ktos sie skarzył że w domu z WM ma w lecie strasznie gorąco. Po dwóch stronach róznych teorii okazało się że koleś ma okna połaciowe od poludnia bez rolet i...... pali w kominku żeby nagrzać CWU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 02.06.2009 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób? Co chcialbys jeszcze wiedziec? Ja jak byc moze widziales mam pasywny montaz (za murem) a okna na profilach Schuecko) od Mielczarka i jest OK, sztywna konstrukcja i "zaklejone" tasma illbruck'a od srodka a od zewnatrz po elewacji bedzie tasma jescze wcisnieta pomiedzy styro a rame okna (tez illbruck'a) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 02.06.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Witam wszystkich na tym forum - to mój pierwszy post. Planuję budowę domu 3-5 litrowego. Ok. 105m2 powierzchniużytkowej, bez piwnicy ale z poddaszem użytkowym.Na planie prostokąta, dach dwuspadowy - bardzo klasyczna bryła.Dom z reku i GWC, sciany Porotherm 25 + Platinium Plus 20cm,pustaki cokołowe Isomur, okna trójszybowe M&S z roletami.Tylko wodne ogrzewanie podłogowe zasilane przez kocioł gazowyw połączeniu z kominkiem z płaszczem wodnym. Projekt architektoniczny jest indywidualny - właśnie się produkuje.W związku z tym mam kilka pytań:- ocieplenie podłogi na gruncie: gdzie warto je umieścić - nadczy pod płytą betonową? Lipińscy w swoich pasywnych daja pod płytą.- czy warto ocieplać wewnętrzne ściany fundamentowe pod ściany nośne (ja ich nie będę miał dużo - ok. 2m)aby zminimalizowac mostki termiczne (oprócz zastosowania Isomur-u) ?- czy warto zasypać fundamenty (ocieplone) keramzytem w celu dodatkowej izolacji cieplej + drenaż?- a może lepiej płyta fundamentowa i styro pod całością (jak to coulignon robi), wówczas nie trzeba pustaków cokołowych (tak mi się przynajmniej wydaje) co też ma wpływ na koszty- na co koniecznie trzeba zwrócić uwage przy opracowywaniu projektuarchitektonicznego, na czym (z waszego doświadczenia) warto oszczędzać, a na czym na pewno nie. _____________Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za porady.Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 02.06.2009 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 no to twój domek jest rewelacyjny, nie ma słońca, nie ma cyrkulacji, nie ma dużych zysków bytowych a jest bardzo ciepło, ewidentnie przykład że można zbudować ciepły domek, i że gruby styropian sprawdza się w praktyce trzeba tylko przemyśleć to chłodzenie, może jakieś okno od północy zostawiać otwarte na całe lato ?? aż sam się dziwię... fakt że ze względu na wybrane technologie legalet + thermomur udało mi się zminimalizować ilość mostków chyba do zupełnego minimum, super wełna, wszystkie ciepłe okna - jedyny "mały" problemik to błąd w projekcie Legaletu, który zrobił mi MEGA mostek wystawiając kawałek płyty fundamentowej poza obrys okna tarasowego (będzie ok 0,5m2), na razie lekko otuliłem to pianką pod parapetem, czekam na ruch ze strony L i poprawkę tego byka. tak mi się przypomniała historia jak ktos sie skarzył że w domu z WM ma w lecie strasznie gorąco. Po dwóch stronach róznych teorii okazało się że koleś ma okna połaciowe od poludnia bez rolet i...... pali w kominku żeby nagrzać CWU co to jest WM? w kominku nie palę, a o jednym połaciowym i fixie od zachodu wspominałem, połaciowe chcę zasłonić taką karimatą z warstwą aluminium na próbę, jedyne co mnie zastanawia to czy ona nie powinna być od zew. żeby szyba się nie grzała? tylko jak pójdzie od zew. to problem z wiatrami które mogą to porwać, i tu pewnie sprawdzają się rolety zew. tylko te koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 02.06.2009 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 co to jest WM? Wentylacja mechaniczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 02.06.2009 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Czy mógłby jeszcze ktoś pokazać zdjęcia montażu okien w płaszczyźnie ocieplenia? Chciałbym znaleźć optymalne rozwiązanie. Czy zamontowalibyście jeszcze raz w ten sposób? Co chcialbys jeszcze wiedziec? Ja jak byc moze widziales mam pasywny montaz (za murem) a okna na profilach Schuecko) od Mielczarka i jest OK, sztywna konstrukcja i "zaklejone" tasma illbruck'a od srodka a od zewnatrz po elewacji bedzie tasma jescze wcisnieta pomiedzy styro a rame okna (tez illbruck'a) Pzdr. No np. jaka jest idea stosowania taśm illbrucka? Jeśli chodzi o szczelność to czy nie można by użyć np. zwykłej folii + silikon? Jak gęsto przykręcić kątowniki lub inne profile podtrzymujące okno od dołu, czy po bokach mogą być zwykłe kotwy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.06.2009 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Ja mam po 2 kątowniki od spodu i na początku były 4 na bokach ale odkręciliśmy po 1 z każdej strony zostawiając 2 po przekątnej żeby nie było za sztywno.Okno trzyma się bardzo dobrze i jeśli słońce nagrzeje ramę to ma gdzie"uciec". Do tego kotwy jeszcze ! Chyba jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 03.06.2009 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Rozwiązanie, które proponuje Piczman jest całkiem dobre. Trzeba zapewnić oknu możliwość kompensacji naprężeń termicznych. Zwłaszcza w oknach w kolorze drewnopodobnym. Myślę, że problemy J-J z oknami wynikały właśnie z tego, że zamontował okna na sztywno. Co do ilości kątowników na dole okna to polecam instrukcje ITB na temat montażu okien.Natomiast folie Illbrucka, można oczywiście zastąpić inną folią paroszczelną, ale jest z nią więcej zabawy. Można sobie ułatwić montując folię do okna przed montażem - pianka dociśnie folie do okna i uszczelni połączenie. A z drugiej strony do mury można kleić lub poprostu zatynkować przy murze.Osobiście z własnych doświadczeń uważam, że można sobie spokojnie odpuścić folię zewnętrzną. Pianka i tak jest osłonięta przed działaniem wody styrem i tynkiem, więc dodatkowa izolacja przeciwwodna jest zbyteczna.P.S. Koszt folii Illbrucka (szer. 70 mm z dwustronnym paskiem kleju) do 5zł/mb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.06.2009 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Ja od środka dałem taśmę bitumiczną TYTAN , o uszczelnieniu przypomniałem sobie dzień przed tynkami więc brałem co było w sklepie ! Jest bardzo dobra, klei się do wszystkiego,nawet do cegły ! W środku pianka, a na zewnątrz to jeszcze nic i tez się zastanawiam czy jest konieczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mercik 03.06.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 piwopijcaSwoje okna masz od spodu przymocowane do kątowników na sztywno? Jaką wysokość (i szerokość) mają te twoje kątowniki (dolne), bo na obrazku wyglądają na dosyć grube? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 03.06.2009 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Od zewnątrz taśmę dachową paroprzepuszczalną a od ewnątrz paroszczelną i tanio i dobrze.A okna mam w tej chwili na 3 kątownikach po bokach, na razie jest OK.Ale będę obserwował. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 03.06.2009 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 No to teraz trochę z innej beczki: W domku mam zero kanałów grawitacyjnych. Porobione przepusty pod wentylację mechaniczną - jeszcze nieuruchomiona. Zdecydowałem się na gaz do co i cwu pomimo dość grubego ocieplenia (ściany 20 cm, dach - 40 cm) bo mam go blisko i w miarę tanio udało się zrobić instalację do co i cwu. Kocioł gazowy z zamkniętą komorą (nie kondensacyjny!) umieściłem w wiatrołapie. Tak się składa, że obydwie łazienki jakie posiadam sąsiadują z wiatrołapem. Jedna przez ścianę druga przez strop. Zaprosiłem kominiarza do odbioru i dowiedziałem się, że muszę mieć komin wentylacyjny w wiatrołapie fi 150. Czyli po to likwidowałem w trakcie budowy kanały wentylacyjne, żeby je teraz dorabiać (w projekcie są stosowne kominy - ja ich jednak nie zrobiłem)? Może wiecie co z tym fantem zrobić? Oczywiście chodzi o to aby nie robić drogiego komina zewnętrznego dwuściennego - bo tego zażyczył sobie kominiarz. Koszt to raz olbrzymia dziura w domu to dwa. Czy wystarczyłoby dla kominiarza wpięcie wiatrołapu do kominka wentylacyjnego dla kanalizacji? Może są jakieś przepisy i wystarczy sprawna wentylacja mechaniczna zrównoważona w wiatrołapie? Pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 03.06.2009 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 No to teraz trochę z innej beczki: W domku mam zero kanałów grawitacyjnych. Porobione przepusty pod wentylację mechaniczną - jeszcze nieuruchomiona. Zdecydowałem się na gaz do co i cwu pomimo dość grubego ocieplenia (ściany 20 cm, dach - 40 cm) bo mam go blisko i w miarę tanio udało się zrobić instalację do co i cwu. Kocioł gazowy z zamkniętą komorą (nie kondensacyjny!) umieściłem w wiatrołapie. Tak się składa, że obydwie łazienki jakie posiadam sąsiadują z wiatrołapem. Jedna przez ścianę druga przez strop. Zaprosiłem kominiarza do odbioru i dowiedziałem się, że muszę mieć komin wentylacyjny w wiatrołapie fi 150. Czyli po to likwidowałem w trakcie budowy kanały wentylacyjne, żeby je teraz dorabiać (w projekcie są stosowne kominy - ja ich jednak nie zrobiłem)? Może wiecie co z tym fantem zrobić? Oczywiście chodzi o to aby nie robić drogiego komina zewnętrznego dwuściennego - bo tego zażyczył sobie kominiarz. Koszt to raz olbrzymia dziura w domu to dwa. Czy wystarczyłoby dla kominiarza wpięcie wiatrołapu do kominka wentylacyjnego dla kanalizacji? Może są jakieś przepisy i wystarczy sprawna wentylacja mechaniczna zrównoważona w wiatrołapie? Pomóżcie Nie jest prawdą, że przepisy wymagają w takiej sytuacji wentylacji grawitacyjnej. Sprawna wentylacja mechaniczna (w przypadku zamkniętej komory spalania nawet nie musi być zrównoważona) w zupełności wystarczy. Zmień kominiarza, a jeżeli to nie pomoże, to poproś o odbiór osobę posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie wentylacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 03.06.2009 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2009 Dzięki A już myślałem, że bez komina się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.