krzyk123 05.06.2009 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Mostek niewątpliwie będzie, jednak przy ociepleniu filaru w sposób zbliżony do całej elewacji jego wpływ nie będzie wielki. Niestety pewnie za dużo tego styropianu nie uda mi się tam położyć. Przy 10cm styropianu filar miałby już wymiar: 46cmx46cm (24+20+2: żelbet,styropian,tynk). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 05.06.2009 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Ja mam tez podobnie na tarasie i ocieplam 10cm styro dookola a elewacje beda z 20cm styro Licuje ze sciana a po ociepleniu cienszym styro tego slupa bedzie i tak cofniety . Nie bedzie juz licowal ze sciana -moze to nawet ciekawie wygladac Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 05.06.2009 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 Mostek niewątpliwie będzie, jednak przy ociepleniu filaru w sposób zbliżony do całej elewacji jego wpływ nie będzie wielki. Niestety pewnie za dużo tego styropianu nie uda mi się tam położyć. Przy 10cm styropianu filar miałby już wymiar: 46cmx46cm (24+20+2: żelbet,styropian,tynk). słup powinien mieć również 20cm bo inaczej nie będzie się licował z elewacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 05.06.2009 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 a się przyznaję . Tylko, że u mnie źródłem ciepła jest kolektor dachowy : http://forum.muratordom.pl/kolektor-sloneczny-economic,t139590.htm podłaczony przez wymiennk płytowy do ogrzewania podłogowego. Koszt takiego ogrzewania jest niewielki - praca 2 pompek obiegowych ok. 120W przez ok. 8h dziennie, czyli dziennie ok. 0,5zł. Oprócz tego, że utrzymuje przez to temperaturę w pomieszczeniach na poziomie 21-23 st.C, temperatura posadzki jest na poziomie 21 st. C - nie ma uczucia chłodu. to tez się liczy, ale bonus dla ciebie, że nie kosztuje to wiele. u mnie płyta fundamentowa wyłączona 1 kwietnia, wtedy o temp. 23,5stC, obecnie ma temp. 21,5stC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 05.06.2009 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 A wyłączasz czasem latem klimatyzację? nie mam, więc nie wyłączam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 05.06.2009 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 słup powinien mieć również 20cm bo inaczej nie będzie się licował z elewacją. Wtedy miałby wymiar 66x66cm. Nie wydaje mi się żeby to dobrze wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 05.06.2009 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2009 słup powinien mieć również 20cm bo inaczej nie będzie się licował z elewacją. Wtedy miałby wymiar 66x66cm. Nie wydaje mi się żeby to dobrze wyglądało. Jeśli zależy Ci jedynie na zlicowaniu z elewacją, to wystarczy wymiar 56x56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 06.06.2009 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Czy w celu zmniejszenia mostka powinienem: - ocieplać fundament pod filarem? - zastosować jakieś inne patenty? Czy mostek termiczny będzie bardzo duży? Ten filar to śliczne "żeberko", jak w radiatorze. Ale zamiast okładać go styropianem chyba lepiej byłoby wykonać go z jakiegoś materiału, który nie będzie za bardzo przewodzić ciepła. Co masz w projekcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 06.06.2009 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Mam pytanie o likwidacje mostka generowanego przez filar podtrzymujący podcień nad tarasem: http://chr.republika.pl/filar.png Ja tylko tak, niezbyt odkrywczo może, wtrącę że ten podcień to ci zabierze sporą ilość zysków słonecznych w okresie marzec - kwiecień. A masz takie ładne przeszklenie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 06.06.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Ale zamiast okładać go styropianem chyba lepiej byłoby wykonać go z jakiegoś materiału, który nie będzie za bardzo przewodzić ciepła. Co masz w projekcie? W projekcie jest żelbet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.06.2009 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 W projekcie jest żelbet.Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to może zamień ten żelbet na słup stalowy (oczywiście musi to zrobić konstruktor). Przekrój wyjdzie mniejszy i łatwiej to ocieplić. Jest jeszcze jedno wyjście ze słupa zrezygnować zmieniając konstrukcję ścian i stropu (odpowiedni wspornik w stropie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 06.06.2009 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Ja tylko tak, niezbyt odkrywczo może, wtrącę że ten podcień to ci zabierze sporą ilość zysków słonecznych w okresie marzec - kwiecień. A masz takie ładne przeszklenie tam. Dom nie ma okapów w dachu, a pomieszczenia na parterze będą miały 2,9m wysokości (od gotowej podłogi). Więc myślę, że trochę słonka tam jednak wpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 06.06.2009 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 W projekcie jest żelbet.Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to może zamień ten żelbet na słup stalowy (oczywiście musi to zrobić konstruktor). Przekrój wyjdzie mniejszy i łatwiej to ocieplić. Jest jeszcze jedno wyjście ze słupa zrezygnować zmieniając konstrukcję ścian i stropu (odpowiedni wspornik w stropie). Dom jest na etapie fundamentów więc teoretycznie jest jeszcze spore pole manewru. ten pomysł ze stalową belką wydaje się najmniej kłopotliwy. Będę gwałcił konstruktora żeby wyliczył przekrój takiej podpory... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.06.2009 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 A ja chciałem tylko dodać ze 3 zdjęcia aby nie było że zapomniałem o najważniejszym temacie forum . Ociepliłem i zabudowałem kanały http://images38.fotosik.pl/135/51dfed338c312f6cmed.jpg http://images45.fotosik.pl/139/38d441678484760dmed.jpg oraz wykończyłęm wejście do domu- próg drzwi zewnętrznych z wykorzystaniem jackodur`u trochę pod próg i szkła, na to pójdą płytki http://images48.fotosik.pl/139/ceb82271299ab185med.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 07.06.2009 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Na stronie http://knaufinsulation.pl/pl/news/ki-designer-nowosc jest taki mały prosty programik do oceny energetycznej budynku. Jeśli któryś z kolegów będzie miał czas i sprawdzi poprawność generowanych wyników, byłbym wdzięczny za spostrzeżenia.Ja wprowadziłem dane dla swojego projektu i troszkę to za optymistycznie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.06.2009 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Zasypywanie na pewno coś da ale ile to roboty..., to chyba lepiej dodać więcej styro na ocieplenie . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.06.2009 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Zasypywanie na pewno coś da ale ile to roboty..., to chyba lepiej dodać więcej styro na ocieplenie . pzdr Styropianu i tak planuje dac duzo...20=25 lambdy....ale chcialem lepiej.... Możesz to na pewno wyjdzie na plus, ale jak bardzo na plus to nie wiadomo, kiedyś dużo rozprawialiśmy w jednym temacie o zasypywaniu i ostatecznie nie do kiońca wiadomo jaka bardzo sie poprawi izolacyjność ale jeśli masz tyle czasu . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 08.06.2009 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Mam odmienne zdanie. Bardzo wyraźnie podawałem jakie parametry mają pustaki po zasypaniu. Pokazywałem jakie parametry mają pustaki fabrycznie wypełnione materiałem izolacyjnym, jakie parametry ma wysokoizolacyjny pustak z dodatkowo zasypanymi drążeniam. Oraz przytaczałem wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu dla pustaków porotherm 25 zasypanych perlitem.http://www.helias.pl/forum/porotherm25.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 08.06.2009 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Chyba gdzieś przegapiłem tą tabelę i może i Jezier masz rację bo z tej którą podałeś i z tabeli danych Winerbergera (Porotherm nowy):http://www.wienerberger.pl/servlet/Satellite?pagename=Wienerberger/SR_Product/ProductStandard05&cid=1203357775360&sl=wb_pl_home_pl&lpi=1119356883967 wynika że porotherm bez perlitu lambdę ma lepszą niz z perlitem, wniosek nasuwa się sam. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 08.06.2009 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 Wiem, że nie budowałeś swojego domu z ceramiki to może nie wiesz jak wyglądają pustaki wienerbergera. Pokażę więc, chociaż i tak pewnie "przeoczysz" różnice. Tak wygląda pustak o którym napisałem ja:http://www.industrystock.pl/in_bilder/32867_1.jpg A tak wygląda pustak o którym wspomniałeś ty:http://www.makrus.pl/images/porotherm_44_si.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.