Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

wynika że porotherm bez perlitu lambdę ma lepszą niz z perlitem, wniosek nasuwa się sam.

 

A na ktora lambde patrzysz - ta w pionie czy w poziomie?

Bo zasypywanie perlitem ma za zadanie poprawic termoizolacyjnosc pustaka w pionie aby cieplo nie uciekalo w fundamenty.

W poziomie jak sie ma 20cm izolacji na zewnatrz to nawet jak bedzie cos gorzej to procentowa zmiana przenikalnosci calej przegrody i tak bedzie niewielka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam wszystkich

przyznaje z reka na sercu ze dojechalem do 42 str watku, ale

terminy nagla(parter zaczynamy w piatek murowac)

Muruje z Thermoporu, dziury sa dosc duze, postanowilem wsypac granulat styropianowy w szczeliny 1 warstwy. ok. Potem postanowilem pojsc o krok dalej i zasypywac wiecej tych szczelin, na warstwach wyzej tez. Tylko czy to ma sens? sciana mialababy lepsze parametry, ale czy warto? jakos nie wierze ze nikt wczesniej na to nie wpadl....

W pierwszą warstwę ma duży sens w te wyżej już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie budowałeś swojego domu z ceramiki to może nie wiesz jak wyglądają pustaki wienerbergera. Pokażę więc, chociaż i tak pewnie "przeoczysz" różnice.

 

 

A Ty co (?) wszyscy wyjechali i nie masz na kogo ładować złośliwości?

Źle spałeś?

 

 

 

Wiem jak wygląda ceramika specjalnie podałem porotherm nowy (podałem linka) aby napisać że jego lambda bez zasypywania jest naprawdę niska nawet niższa niż 25 z zasypaniem , a samo zasypanie 25 daje tylko trochę w porownaniu z 25 bez zsasypania (i mam na myśli lambdę poziomą bo ona jest istotna dla wyższych warstw).

Ale to "trochę" przy standardowym ociepleniu dać może parę "punktów u" w dół. Przy większej grubości np. to już obniżka tylko o ok 0,01-0,02 W/m2*K, oczywiście to dość mało w stosunku do roboty z zasypywaniem przez nas więc czy się kalkuluje (?), wybór zależy od nas, ja bym na to czasu nie tracił.

 

 

A na ktora lambde patrzysz - ta w pionie czy w poziomie?

Bo zasypywanie perlitem ma za zadanie poprawic termoizolacyjnosc pustaka w pionie aby cieplo nie uciekalo w fundamenty.

W poziomie jak sie ma 20cm izolacji na zewnatrz to nawet jak bedzie cos gorzej to procentowa zmiana przenikalnosci calej przegrody i tak bedzie niewielka.

 

Na warstwy wyżej jak napisalem powyżej da to niewiele w stosunku do roboty.

Ale 1 warstwa ma sens. Z tabeli Jeziera widać że daje więcej niż reklamowany isomur.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

przyznaje z reka na sercu ze dojechalem do 42 str watku, ale

terminy nagla(parter zaczynamy w piatek murowac)

Muruje z Thermoporu, dziury sa dosc duze, postanowilem wsypac granulat styropianowy w szczeliny 1 warstwy. ok. Potem postanowilem pojsc o krok dalej i zasypywac wiecej tych szczelin, na warstwach wyzej tez. Tylko czy to ma sens? sciana mialababy lepsze parametry, ale czy warto? jakos nie wierze ze nikt wczesniej na to nie wpadl....

W pierwszą warstwę ma duży sens w te wyżej już nie.

 

A tym razem, to ja mam odmienne zdanie.

W przypadku piwnic (mniej lub bardziej ogrzewanych) i od zewnątrz ocieplonych (mniej lub bardziej) to zasypywanie pustaków pierwszej warstwy naziemnej nie ma policzalnego sensu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddaję jeszcze pod dyskusję alternatywne rozwiązanie izolacji od fundamentu za pomocą perlitobetonu.

Tujest dokument zawierający receptury oraz właściwości powstałego betonu.

 

Wydaje mi się, że problemem jest mała wytrzymałość na ściskanie perlitobetonu. To już chyba lepiej dać bloczek z betonu komórkowego -mniej fatygi.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie budowałeś swojego domu z ceramiki to może nie wiesz jak wyglądają pustaki wienerbergera. Pokażę więc, chociaż i tak pewnie "przeoczysz" różnice.

 

Tak wygląda pustak o którym napisałem ja:

http://www.industrystock.pl/in_bilder/32867_1.jpg

 

A tak wygląda pustak o którym wspomniałeś ty:

http://www.makrus.pl/images/porotherm_44_si.jpg

 

Te 2 bloczki mają przecież inne grubości: 24 vs. 44cm.

Nie można ich porównywać ze sobą.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

na zasypanie pustaków pierwszej warstwy wyjdzie ok 4x250l worki granulatu styropianowego. 1m3 w składzie lokalnym około 200zł. Gdyby chodziło o większą ilość, to mam niedaleko mnie w żywcu(73km-->1,5h) 1m3 za 75zł wtedy pofatygowałbym się samochodem. A nawet po tej droższej cenie, zaszkodzić nie zaszkodzi, mozę trochę pomoze :)

 

Nie w tym rzecz. Ja sam zasypywałem pierwszą warstwę pustaków ceramicznych perlitem. Bo ma to, moim i nie tylko moim zdaniem, sens. Zasypanie pustaka odcina mostek termiczny na styku ściany fundamentowej i ściany parteru. Zakładając, że ściana fund. od zewnątrz będzie ocieplona, to w zimie pod budynkiem powinno być kilka stopni na plusie. W pomieszczeniach mieszkalnych ok. 20 st. C na plusie. Na podłodze leży styro, ale pierwszy pustak parteru stoi na bloczku fundamentowym, który ma styczność z tymi kilkoma st. C (w zimie) i dobrym rozwiązaniem jest uniemożliwienie ucieczki ciepła poprzez bloczek fund. Zwłaszcza, że zasypanie pierwszej warstwy nie jest zbyt kosztowne.

 

ALE U CIEBIE JEST INACZEJ.

 

Budujesz dom z piwnicą. Będziesz ją ogrzewał ? Do ilu stopni ? Ocieplasz ściany piwnicy od zewnątrz styropianem ? Ile cm ?

Jeśli ocieplasz ściany piwnicy o wysokości powiedzmy 2m. styropianem o grubości 15 cm. (załóżmy) i do tego będziesz w piwnicy miał zawsze ok. 15-18 st. C, to zyski energetyczne z zasypania pierwszej warstwy pustaków ścian parteru perlitem czy styropianem będą iluzoryczne.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

...

Te 2 bloczki mają przecież inne grubości: 24 vs. 44cm.

Nie można ich porównywać ze sobą.

 

Pzdr

 

Porównanie dotyczyło "szkieletu" wewnątrz i lambdy dla której grubośc nie ma znaczenia.

 

pzdr

 

 

Wydaje mi się, że problemem jest mała wytrzymałość na ściskanie perlitobetonu. To już chyba lepiej dać bloczek z betonu komórkowego -mniej fatygi.

 

Pzdr

 

Wytrzymałość na ściankanie ma większą niż chociażby BK400 (2 MPa) więc może niekoniecznie byłby to problem.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problemem jest mała wytrzymałość na ściskanie perlitobetonu. To już chyba lepiej dać bloczek z betonu komórkowego -mniej fatygi.

Pzdr

Wytrzymałość na ściankanie ma większą niż chociażby BK400 (2 MPa) więc może niekoniecznie byłby to problem.

pzdr

Dokładnie. Oczywiście zależy co się buduje..ale ja mam na myśli domy jednorodzinne.

Na moje oko beton ten ma nadzwyczaj dobre właściwości cieplne. Rozmawiałem na ten temat nawet z autorem ww receptur który twierdził, że właściwości zostały potwierdzone na krakowskim AGH i chyba warszawskiej Polibudzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

...

Te 2 bloczki mają przecież inne grubości: 24 vs. 44cm.

Nie można ich porównywać ze sobą.

 

 

Porównanie dotyczyło "szkieletu" wewnątrz i lambdy dla której grubośc nie ma znaczenia.

 

Chodziło mi o praktyczny punkt widzenia. Jeśli budujemy ściany fundamentowe o grubości 25cm i ściany nośne o gr. 24/25cm to nie wyobrażam sobie wstawienie pomiędzy to bloczka o grubości 44cm ;-)

 

Ja daję bloczek Porotonu 24cm Robena (lambda 0,21 - lepsza niż Porotherm 25). Perlitem chyba nie będę zasypywał. Przekonuje mnie argument, że pustka powietrzna będzie miała takie same parametry jak perlit (brak konwekcji).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dawno tu nie pisałem, ale czytam Was od czasu do czasu i spróbuję do Was wrócić, jeśli czas pozwoli. Na dobry początek trochę moich zmagań z akumulacją ciepła w obrazkach znajdziecie na stronie: http://www.dom-przyjazny.pl/image/tid/10

 

Pozdrawiam.

 

Witaj leśny myślałem że już zginąłeś wśród swoich fundamentów ;), i widze że pięknie działasz jednak z akumulatorkiem :), ciekaw jestem efektów.

Dawaj zdjątka i czekamy :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie dotyczyło "szkieletu" wewnątrz i lambdy dla której grubośc nie ma znaczenia

ten twój pustak ma 2 razy gęściej rozmieszczone dziury i pewnie dlatego ma lambda takie jak zwykły zasypany perlitem

 

 

To nie mój pustak tylko Wienerbergera ;) i zgadza sie dlatego ma takie lambda ale jest nawet niższe troszeczkę niż zwykły zasypany.

Szczerze to mocno się zdziwiłem bo lambdą podchodzi pod BK400-500, naprawdę nieźle jeśli to prawda.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie przegladam stare materialy z budmy i wpadlo mi w reke - takie cos co jest jakas gabka oklejona z dwoch stron folia aluminiowa

 

http://www.alufox.pl

 

moze by to dac zamiast foli paroszczelnej?

 

co o tym sadzicie?

Temat był już na forum duskutowany. Jak w Google wrzucisz hasło alufox site:http://forum.muratordom.pl/ , to znajdziesz te wypowiedzi. Materiał jest wielokrotnie droższy od zwykłej paroizolacji. Zastępuje wełnę mineralną w podawanej producenta ilości ( http://www.alufox.pl/index.php?page=firma&lang=pl ), tylko w specyficznych warunkach (musiałbyś zrobić konstrukcję typu "sandwicz" : alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna.

 

Ale jako zwykłą paroizolacja oczywiście też może występować. Tylko czy warto przepłacać jak nie widać różnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(....)

 

musiałbyś zrobić konstrukcję typu "sandwicz" : alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna - alufox - pustka powietrzna.

 

 

Zamiast kombinować z pustkami, można po prostu poprzekładać niezbyt

grubym styropianem. (?)

 

Rzeczywiście droga ta folia. Alternatywą są pogniecione puszki aluminiowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście droga ta folia. Alternatywą są pogniecione puszki aluminiowe.
Próbowałeś takie rozwiązanie ?

Tańsza będzie np. folia Dorken Reflex + oczywiście ocieplenie.

 

Jako, że ciągle szukam, kleiłem także takie puszki pianką.

Puszki to dwie niewątpliwe zalety: pustki powietrzne + odbijanie ciepła

przez ścianki.

Niezłe efekty uzyskałem pokrywaniem styropianu białymi farbami.

Biała farba dość dobrze odbija promieniowanie cieplne, znacznie lepiej

niż promienie widzialne. Jak najbardziej istotny jest skład farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe efekty uzyskałem pokrywaniem styropianu białymi farbami.

Biała farba dość dobrze odbija promieniowanie cieplne, znacznie lepiej

niż promienie widzialne. Jak najbardziej istotny jest skład farby.

To wydaje się ciekawe i tanie rozwiązanie. Możesz coś więcej na temat składu? Będę kładł dwie warstwy styro, więc po położeniu pierwszej mogę ją przejechać farbą przed położeniem drugiej. Choć coraz bardziej dojrzewam do kupna któregoś z szarych styro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...