Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pokażę pewne wyniki badań.

 

Płyta fundamentowa. Ψ=0,006

http://helias.pl/forum/1_plyta.gif

 

A po co izolacja termiczna nad płytą fundamentwą?

Hmmmmm, na logikę i fizykę nie ma uzasadnienia, w obliczaniu zadanek z termodynamiki też .... ale Jezeir jest twórczy obali fizykę na pysk i wykaże, że jego zasypywane pustaki są lepsze od 20 cm syro pod płytą, z ciekawością się bedę przyglądał tym obliczeniom.

PS.

Jest 3.00 skończyłem swoją zawodową grzebaninę przy kompie ale gdzieś widziałem w tym temacie wynurzenie naukowca pt. rurka położona w wylewce i pokryta 1mm sreberka czy kto tam woli aluminium nie oddaje ciepła na zewnątrz (coś w tym jest i w zasadzie ma rację ... tylko jak to na tym forum w procentach nieco wyższych od najsłabszego piwa) ... ale co ja tam wiem o termodynamice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ale wątek daleko odjechał :o

 

Mam pytanie odnośnie ścianki kolankowej. Ma wysokość z murłatą ok. 1m. Od zewnątrz będzie na niej 25cm styro. Jaką grubość wełny dać na wewnętrznej powierzchni? Ma być ciepło i bez problemów z wykraplaniem wilgoci. Paroizolacja nie chroni chyba w 100%?

 

P.S. W skosach będzie 40cm wełny, a w jętkach 45cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę na rogi i szczyty to zazwyczaj po oknach najgorzej ocieplone miejsca w dachu.

Ja np. mam już stelaż drewniany pod 40 cm w skosach, 50-60 cm w jętkach i 20 cm ścianka kolankowa pod wełnę, od zewnątrz będzie 20+10 cm styro.

100% szczelność na parę wodną nie jest Ci potrzebna. Wystarczy większy opór dyfuzyjny od wewnątrz niż na zewnątrz.

I nie zapomnij, że dom ma być szczelny w największym możliwym stopniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana kolankowa wcale nie wydaje mi się słabym punktem. Od zewnątrz do niej będzie przyklejone całkiem sporo izolacji. Murłata też nie wydaje się być zagrożeniem. Za nią będzie w najwęższym punkcie co najmniej 20 cm wełny, a i ta przestrzeń przed murłatą (u mnie 8 cm będzie wypełnione wełną.

Nie widzę więc sensu dodatkowo izolować ściany kolankowej od wewnątrz. Zmniejszyłbym niepotrzebnie poddasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam pare zdjęć z mojego mini GWC na wejściu za czerpnia ziemną a przed głownym GWC pod budynkiem.

 

Zostało mi trochę kamieni więc pomyslałem że zamiast samą rurę użyję tych resztek i zrobię tzw wstępny GWC chroniący ścianę fundamentoiwą przed uderzeniem mroźnego powietrza a tym samym może zwiększe troszkę sprawność całkowitą.

 

Tu izolacja od góry rur bo je mocno wypłycam przez wejściem pod budynek:

 

http://images37.fotosik.pl/148/02ae85ab5a116dbfmed.jpg

 

 

A tu powoli zaczynam "sypać"

 

http://images37.fotosik.pl/148/ce757b83d02c33e7med.jpg

 

 

Na środek wrzuciłem jeden głaz jaki mi sie nawinął

 

http://images45.fotosik.pl/153/56d5661e2f07fa31med.jpg

 

 

A tu wywiewna rura tzn połowa rury

 

http://images45.fotosik.pl/153/da3c168731c35ed6med.jpg

 

A tu już nawiew i wywiew, i tu połowa rury a tam druga połowa rury

 

http://images45.fotosik.pl/153/91aea2224d9ec9f8med.jpg

 

 

I "zamykam" mini GWC

 

http://images46.fotosik.pl/152/8467425ab3501ad7med.jpg

 

 

Jego wymiary to 1,4 x 1,5 x 0,4 m czyli zaledwie ok 0,9 m3 ale co tam :)

Lepszy mini żwirowiec niz 1,5 m rury fi 200.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j wreszcie se aparat przyzwoity kupiłeś czy mi się wydaje ? :wink:

 

PS.To kiedy uruchamiasz wentylację? Pośpiesz się bo cię doganiam powoli :lol:

 

Pozdr.

 

Skubańcu masz dobre oko, faktycznie wszystkie poprzednie zdjęcia sa z komórki a od paru m-cy mam cyfrówkę jakąś taniochę, te na forum sa pierwsze włąśnie z cyfrówki. Nawet nie sądziłem że takie to będzie zauważalne :).

 

Wentylację chcę uruchomić jak mi okna wymienią bo jeszcze czekam i mam jeszcze trochę roboty drobnej przy domu do wprowadzenia więc nie mam kiedy jej sprawdzić :(.

Poza tym kurcze obawiam się tego ustawiania automatyki bo się na tym nie znam a tyle tego tu jest :(.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam;

to moj pierwszy post; dotarlem już prawie do końca tego wątku. No więc też chciałbym wybudować domek najlepiej samowystarczalny :). Moje przemyślenia są takie /dom ok. 160m2 z poddaszem użytkowym/

1. Budowa na płycie /nie legalett/ zaprojektowana 'oszczędnie' przez osobę która się tym na co dzień zajmuje projektowaniem płyt :)

1a. pod płytą GWC wg. pomysłu Adama

2a. ok. 30cm styro na tym dopiero konstrukcja płyty

2. ściany z silikatów w zupelności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/

3. ocieplenie ścian Termolambda 25-30cm klejona ewentualnie narożniki kołkowane

4. dach -- dowolnie byle ciepło tanio i bez mostków /pewnie wełna/

5. oczywiście rekuperacją

6. okna i drzwi 'pasywne' montaż w ociepleniu

7. solary na lato na CWU

8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE

 

planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką

Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne.

 

Miałem w rękach kiedys jakiś numer Muratora gdzie były wywiady z osobami ktore mieszkają w domach pasywnych lub prawie pasywnych ogrzewanych w ten sposób. To były domy u naszych zachodnich Przyjaciół -- wszyscy mieli podobny sposób ogrzewania -- a więc kominek; bufor i solary. Wychodze z założenia 'patrząc na mój samochód' że jak juz oni tak budują to chyba jest OK.

 

Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ??

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odmienne zdanie. Bardzo wyraźnie podawałem jakie parametry mają pustaki po zasypaniu. Pokazywałem jakie parametry mają pustaki fabrycznie wypełnione materiałem izolacyjnym, jakie parametry ma wysokoizolacyjny pustak z dodatkowo zasypanymi drążeniam. Oraz przytaczałem wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu dla pustaków porotherm 25 zasypanych perlitem.

 

Czy mogę prosić o informację jaki dokładnie ma być ten perlit do zasypywania pustaków portotherm 25 ? Czy to jest konkretny produkt jakiejś firmy? Sprawa dość pilna bo lada moment mój wykonawca kończy stan "0". Być może uda mi się go przekonać (za dodatkową opłatą) do tego bardzo dziwnego zabiegu :)

 

Jaki % objętość pustaka porotherm 25 to dziury?

 

Pozdr.

AM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE

 

planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką

Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne.

 

Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ??

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Daruj sobie ścienne! poważnie, za dużo z tym kłopotu i martwienia się później gdzie wpić gwoździa pod obrazek.

Zrób albo podłogówkę - deski przy takim ociepleniu nie są problemem, bo ogrzewanie będzie bardzo nisko temperaturowe albo powietrzne i zastosuj nagrzewnicę przed reku i powinno dać radę (przewidują że będziesz miał zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 30kWh/24h). Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły.

Przy prądzie daruj sobie grzanie bufora, bo akumulację zapewni ci sam dom, dobrze ocieplony. Poczytaj moje doświadczenia w domu co prawda na L, ale tu chodzi o zasadę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE

 

planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką

Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne.

 

Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ??

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Daruj sobie ścienne! poważnie, za dużo z tym kłopotu i martwienia się później gdzie wpić gwoździa pod obrazek.

Zrób albo podłogówkę - deski przy takim ociepleniu nie są problemem, bo ogrzewanie będzie bardzo nisko temperaturowe albo powietrzne i zastosuj nagrzewnicę przed reku i powinno dać radę (przewidują że będziesz miał zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 30kWh/24h). Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły.

Przy prądzie daruj sobie grzanie bufora, bo akumulację zapewni ci sam dom, dobrze ocieplony. Poczytaj moje doświadczenia w domu co prawda na L, ale tu chodzi o zasadę!

 

Dokładnie!

Przy takim projekcie, większym problemem staje się cwu.

Ogrzewanie prądem w zależności od upodobań; akumulacyjne, nadmuchowe zintegrowane z reku, bądź podłogówka - deski nie stanowią problemu - planujesz dom ciężki = akumulacyjność domu.

Nie warto zasobnika 1500l, raczej 300-500l, w zaleści od zużycia cwu, grzałka+ solary ,albo same ogrzewacze przepływowe.

Dobrze byłoby zastanowić się nad koncepcją jednego źródła ciepła i nie mnożyć ich, bo to niepotrzebne koszty.

... a kominek ... owszem, dla przyjemności :p

( i na wszelakij słuczaj, jak mawiali starożytni :wink: )

 

P.S.

a może ogród zimowy ?

jak policzyłem to OGROMNY bufor - tak w połowie jego koszty mi się zwróciły ( tymczasem na papierze ) :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perlit 100 czy 150 bardzo dobrze się wsypuje w pustaki ze 120 litrowych worków. 50% objętości pustaka to powietrze.

 

Rozumię, że chodzi o produkt Perlit Ekspandowany EP150?

Co oznaczają liczby 100 lub 150?

 

Wolę dokładnie wiedzieć bo jak powiem moim wykonawcom o takim cudzie to bedą na mnie patrzeć jak na ufoludka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

też pierwszy raz odzywam się na tym forum, przeczytałem już tu sporo i z pewnością o budowie domku wiem wiele więcej niż 2 mce temu. Dzięki Wam wszystkim za to. Wprawdzie ta budowa przede mną, plan jakiś się już krystalizuje,

a jak z czasem pojawią się wątpliwości, to nie omieszkam zapytać.

Może na początku to ja się komuś przydam

 

am76

więcej o pelicie znajdziesz na stronach producentów np. Zębiec albo Perlipol, a EP 150, klasa II oznacza ziarnistość, a zatem i związane z nią właściwości.

a tutaj na stronie 5 mozesz zobaczyć jak to można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam;

to moj pierwszy post; dotarlem już prawie do końca tego wątku. No więc też chciałbym wybudować domek najlepiej samowystarczalny :). Moje przemyślenia są takie /dom ok. 160m2 z poddaszem użytkowym/

1. Budowa na płycie /nie legalett/ zaprojektowana 'oszczędnie' przez osobę która się tym na co dzień zajmuje projektowaniem płyt :)

1a. pod płytą GWC wg. pomysłu Adama

2a. ok. 30cm styro na tym dopiero konstrukcja płyty

2. ściany z silikatów w zupelności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/

3. ocieplenie ścian Termolambda 25-30cm klejona ewentualnie narożniki kołkowane

4. dach -- dowolnie byle ciepło tanio i bez mostków /pewnie wełna/

5. oczywiście rekuperacją

6. okna i drzwi 'pasywne' montaż w ociepleniu

7. solary na lato na CWU

8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE

 

planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką

Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne.

 

Zajrzyj na stronę http://www.naturalnydom.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. ściany z silikatów w zupełności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/

 

a...

 

Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły.

 

 

i tu pytanie - czy w parterówce, z lekkim dachem (blacha) można sobie darować te słupki ? ( i czy wieniec wtedy też ma 18 cm szerokości)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...