lakusz 12.06.2009 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2009 Pokażę pewne wyniki badań. Płyta fundamentowa. Ψ=0,006 http://helias.pl/forum/1_plyta.gif A po co izolacja termiczna nad płytą fundamentwą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 13.06.2009 00:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 Pokażę pewne wyniki badań. Płyta fundamentowa. Ψ=0,006 http://helias.pl/forum/1_plyta.gif A po co izolacja termiczna nad płytą fundamentwą? Hmmmmm, na logikę i fizykę nie ma uzasadnienia, w obliczaniu zadanek z termodynamiki też .... ale Jezeir jest twórczy obali fizykę na pysk i wykaże, że jego zasypywane pustaki są lepsze od 20 cm syro pod płytą, z ciekawością się bedę przyglądał tym obliczeniom. PS. Jest 3.00 skończyłem swoją zawodową grzebaninę przy kompie ale gdzieś widziałem w tym temacie wynurzenie naukowca pt. rurka położona w wylewce i pokryta 1mm sreberka czy kto tam woli aluminium nie oddaje ciepła na zewnątrz (coś w tym jest i w zasadzie ma rację ... tylko jak to na tym forum w procentach nieco wyższych od najsłabszego piwa) ... ale co ja tam wiem o termodynamice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 21.06.2009 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Ale wątek daleko odjechał Mam pytanie odnośnie ścianki kolankowej. Ma wysokość z murłatą ok. 1m. Od zewnątrz będzie na niej 25cm styro. Jaką grubość wełny dać na wewnętrznej powierzchni? Ma być ciepło i bez problemów z wykraplaniem wilgoci. Paroizolacja nie chroni chyba w 100%? P.S. W skosach będzie 40cm wełny, a w jętkach 45cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 21.06.2009 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Ja daję 0 cm wełny. Tylko mur i na nim tynk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 21.06.2009 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Zwróć uwagę na rogi i szczyty to zazwyczaj po oknach najgorzej ocieplone miejsca w dachu.Ja np. mam już stelaż drewniany pod 40 cm w skosach, 50-60 cm w jętkach i 20 cm ścianka kolankowa pod wełnę, od zewnątrz będzie 20+10 cm styro.100% szczelność na parę wodną nie jest Ci potrzebna. Wystarczy większy opór dyfuzyjny od wewnątrz niż na zewnątrz.I nie zapomnij, że dom ma być szczelny w największym możliwym stopniu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 21.06.2009 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Ja daję 0 cm wełny. Tylko mur i na nim tynk. Nie uważasz, że ścianka kolankowa (a dokładniej okolice murłaty) jest słabym elementem termicznym? Czy możesz uzasadnić swoją decyzję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 21.06.2009 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2009 Ściana kolankowa wcale nie wydaje mi się słabym punktem. Od zewnątrz do niej będzie przyklejone całkiem sporo izolacji. Murłata też nie wydaje się być zagrożeniem. Za nią będzie w najwęższym punkcie co najmniej 20 cm wełny, a i ta przestrzeń przed murłatą (u mnie 8 cm będzie wypełnione wełną.Nie widzę więc sensu dodatkowo izolować ściany kolankowej od wewnątrz. Zmniejszyłbym niepotrzebnie poddasze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 27.06.2009 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2009 Dodam pare zdjęć z mojego mini GWC na wejściu za czerpnia ziemną a przed głownym GWC pod budynkiem. Zostało mi trochę kamieni więc pomyslałem że zamiast samą rurę użyję tych resztek i zrobię tzw wstępny GWC chroniący ścianę fundamentoiwą przed uderzeniem mroźnego powietrza a tym samym może zwiększe troszkę sprawność całkowitą. Tu izolacja od góry rur bo je mocno wypłycam przez wejściem pod budynek: http://images37.fotosik.pl/148/02ae85ab5a116dbfmed.jpg A tu powoli zaczynam "sypać" http://images37.fotosik.pl/148/ce757b83d02c33e7med.jpg Na środek wrzuciłem jeden głaz jaki mi sie nawinął http://images45.fotosik.pl/153/56d5661e2f07fa31med.jpg A tu wywiewna rura tzn połowa rury http://images45.fotosik.pl/153/da3c168731c35ed6med.jpg A tu już nawiew i wywiew, i tu połowa rury a tam druga połowa rury http://images45.fotosik.pl/153/91aea2224d9ec9f8med.jpg I "zamykam" mini GWC http://images46.fotosik.pl/152/8467425ab3501ad7med.jpg Jego wymiary to 1,4 x 1,5 x 0,4 m czyli zaledwie ok 0,9 m3 ale co tam Lepszy mini żwirowiec niz 1,5 m rury fi 200. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MBUNA 28.06.2009 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2009 Widzę, że jednak energooszczędność uzależnia. Ja też tak mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 29.06.2009 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 j-j wreszcie se aparat przyzwoity kupiłeś czy mi się wydaje ? PS.To kiedy uruchamiasz wentylację? Pośpiesz się bo cię doganiam powoli Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.06.2009 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 j-j wreszcie se aparat przyzwoity kupiłeś czy mi się wydaje ? PS.To kiedy uruchamiasz wentylację? Pośpiesz się bo cię doganiam powoli Pozdr. Skubańcu masz dobre oko, faktycznie wszystkie poprzednie zdjęcia sa z komórki a od paru m-cy mam cyfrówkę jakąś taniochę, te na forum sa pierwsze włąśnie z cyfrówki. Nawet nie sądziłem że takie to będzie zauważalne . Wentylację chcę uruchomić jak mi okna wymienią bo jeszcze czekam i mam jeszcze trochę roboty drobnej przy domu do wprowadzenia więc nie mam kiedy jej sprawdzić . Poza tym kurcze obawiam się tego ustawiania automatyki bo się na tym nie znam a tyle tego tu jest . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_bo 29.06.2009 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 witam; to moj pierwszy post; dotarlem już prawie do końca tego wątku. No więc też chciałbym wybudować domek najlepiej samowystarczalny . Moje przemyślenia są takie /dom ok. 160m2 z poddaszem użytkowym/ 1. Budowa na płycie /nie legalett/ zaprojektowana 'oszczędnie' przez osobę która się tym na co dzień zajmuje projektowaniem płyt 1a. pod płytą GWC wg. pomysłu Adama 2a. ok. 30cm styro na tym dopiero konstrukcja płyty 2. ściany z silikatów w zupelności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/ 3. ocieplenie ścian Termolambda 25-30cm klejona ewentualnie narożniki kołkowane 4. dach -- dowolnie byle ciepło tanio i bez mostków /pewnie wełna/ 5. oczywiście rekuperacją 6. okna i drzwi 'pasywne' montaż w ociepleniu 7. solary na lato na CWU 8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne. Miałem w rękach kiedys jakiś numer Muratora gdzie były wywiady z osobami ktore mieszkają w domach pasywnych lub prawie pasywnych ogrzewanych w ten sposób. To były domy u naszych zachodnich Przyjaciół -- wszyscy mieli podobny sposób ogrzewania -- a więc kominek; bufor i solary. Wychodze z założenia 'patrząc na mój samochód' że jak juz oni tak budują to chyba jest OK. Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ?? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 29.06.2009 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Mam odmienne zdanie. Bardzo wyraźnie podawałem jakie parametry mają pustaki po zasypaniu. Pokazywałem jakie parametry mają pustaki fabrycznie wypełnione materiałem izolacyjnym, jakie parametry ma wysokoizolacyjny pustak z dodatkowo zasypanymi drążeniam. Oraz przytaczałem wyniki badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Technicznym w Wiedniu dla pustaków porotherm 25 zasypanych perlitem. Czy mogę prosić o informację jaki dokładnie ma być ten perlit do zasypywania pustaków portotherm 25 ? Czy to jest konkretny produkt jakiejś firmy? Sprawa dość pilna bo lada moment mój wykonawca kończy stan "0". Być może uda mi się go przekonać (za dodatkową opłatą) do tego bardzo dziwnego zabiegu Jaki % objętość pustaka porotherm 25 to dziury? Pozdr. AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 29.06.2009 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne. Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ?? Z góry dzięki za odpowiedź Daruj sobie ścienne! poważnie, za dużo z tym kłopotu i martwienia się później gdzie wpić gwoździa pod obrazek. Zrób albo podłogówkę - deski przy takim ociepleniu nie są problemem, bo ogrzewanie będzie bardzo nisko temperaturowe albo powietrzne i zastosuj nagrzewnicę przed reku i powinno dać radę (przewidują że będziesz miał zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 30kWh/24h). Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły. Przy prądzie daruj sobie grzanie bufora, bo akumulację zapewni ci sam dom, dobrze ocieplony. Poczytaj moje doświadczenia w domu co prawda na L, ale tu chodzi o zasadę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 29.06.2009 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne. Boję się tego ogrzewania czy to wystarczy zwłaszcza znając naszych budowniczych ?? bo w końcu jak mam wydać kilkadziesiat tysięcy na dodatkowe ocieplenia i okna to chcę zaoszczędzić na ogrzewaniu; ale nie chcę też codziennie 'palić w piecu'. Jak wygląda porównanie kosztów grzania prądem z mat a ewentualnym grzaniem prądem bufora ?? i czy to sie opłaca ?? bo jak widze na forum jest część osób grzejących i chwalących sobie ten sposób ogrzewania /maty/. Czy akumulacja w ścianach ma istotny wpływ na szybkość wychladzania domu /np. zmiana grubości silikatu z 18cm na 24cm/ ?? Z góry dzięki za odpowiedź Daruj sobie ścienne! poważnie, za dużo z tym kłopotu i martwienia się później gdzie wpić gwoździa pod obrazek. Zrób albo podłogówkę - deski przy takim ociepleniu nie są problemem, bo ogrzewanie będzie bardzo nisko temperaturowe albo powietrzne i zastosuj nagrzewnicę przed reku i powinno dać radę (przewidują że będziesz miał zapotrzebowanie na ciepło w okolicach 30kWh/24h). Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły. Przy prądzie daruj sobie grzanie bufora, bo akumulację zapewni ci sam dom, dobrze ocieplony. Poczytaj moje doświadczenia w domu co prawda na L, ale tu chodzi o zasadę! Dokładnie! Przy takim projekcie, większym problemem staje się cwu. Ogrzewanie prądem w zależności od upodobań; akumulacyjne, nadmuchowe zintegrowane z reku, bądź podłogówka - deski nie stanowią problemu - planujesz dom ciężki = akumulacyjność domu. Nie warto zasobnika 1500l, raczej 300-500l, w zaleści od zużycia cwu, grzałka+ solary ,albo same ogrzewacze przepływowe. Dobrze byłoby zastanowić się nad koncepcją jednego źródła ciepła i nie mnożyć ich, bo to niepotrzebne koszty. ... a kominek ... owszem, dla przyjemności ( i na wszelakij słuczaj, jak mawiali starożytni ) P.S. a może ogród zimowy ? jak policzyłem to OGROMNY bufor - tak w połowie jego koszty mi się zwróciły ( tymczasem na papierze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 29.06.2009 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Perlit 100 czy 150 bardzo dobrze się wsypuje w pustaki ze 120 litrowych worków. 50% objętości pustaka to powietrze. Rozumię, że chodzi o produkt Perlit Ekspandowany EP150? Co oznaczają liczby 100 lub 150? Wolę dokładnie wiedzieć bo jak powiem moim wykonawcom o takim cudzie to bedą na mnie patrzeć jak na ufoludka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
panel 29.06.2009 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 witam,też pierwszy raz odzywam się na tym forum, przeczytałem już tu sporo i z pewnością o budowie domku wiem wiele więcej niż 2 mce temu. Dzięki Wam wszystkim za to. Wprawdzie ta budowa przede mną, plan jakiś się już krystalizuje, a jak z czasem pojawią się wątpliwości, to nie omieszkam zapytać.Może na początku to ja się komuś przydam am76więcej o pelicie znajdziesz na stronach producentów np. Zębiec albo Perlipol, a EP 150, klasa II oznacza ziarnistość, a zatem i związane z nią właściwości.a tutaj na stronie 5 mozesz zobaczyć jak to można zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 29.06.2009 23:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2009 Dzięki, że przypomniałeś. Byłeś szybszy.. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 30.06.2009 07:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 witam; to moj pierwszy post; dotarlem już prawie do końca tego wątku. No więc też chciałbym wybudować domek najlepiej samowystarczalny . Moje przemyślenia są takie /dom ok. 160m2 z poddaszem użytkowym/ 1. Budowa na płycie /nie legalett/ zaprojektowana 'oszczędnie' przez osobę która się tym na co dzień zajmuje projektowaniem płyt 1a. pod płytą GWC wg. pomysłu Adama 2a. ok. 30cm styro na tym dopiero konstrukcja płyty 2. ściany z silikatów w zupelności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/ 3. ocieplenie ścian Termolambda 25-30cm klejona ewentualnie narożniki kołkowane 4. dach -- dowolnie byle ciepło tanio i bez mostków /pewnie wełna/ 5. oczywiście rekuperacją 6. okna i drzwi 'pasywne' montaż w ociepleniu 7. solary na lato na CWU 8. i to co najważniejsze OGRZEWANIE planuję zrobić jedynie kominek /kominek i tak musze mieć :)/ z płaszczem wodnym + największy bufor jaki uda mi się dostać w rozsądnej cenie nie mniej niż 1500l z podwójną wężownicą /CWU + CO/ i grzałką Ze względu na to że nie lubię na podłodze płytek, paneli drewnianych /mam w domu i strasznie się niszczą/ jedynym rozwiązaniem które mnie zadowoli będą deski. I w związku z tymi deskami planuję zrobić ogrzewanie ścienne. Zajrzyj na stronę http://www.naturalnydom.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 30.06.2009 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2009 2. ściany z silikatów w zupełności powinno wystarczyć 18cm /do przeliczenia/ a... Ściany z silki 18 + pewnie jakiś słupek, w zależności od bryły. i tu pytanie - czy w parterówce, z lekkim dachem (blacha) można sobie darować te słupki ? ( i czy wieniec wtedy też ma 18 cm szerokości) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.