piwopijca 17.08.2009 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Ja obydwie czerpnie (do GWC i bezposrednia do reku) mam na scianie garazowej a garaz nieogrzewany wiec tez bez wiekszego znaczenia dla "energetyki budynku" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 17.08.2009 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Nie mam siły i czasu przebić się przez cały watek a porady potrzebuję już. Mam wiec prośbę. Powiedzcie mi co robić bo oszaleję. Istnieje projekt fundamentu mojego domu. Wykonawcy co go ogladają stukają sie w czoło i twierdzą zgodnie, ze wszystko jest nie tak i na odwrót. To ma być dom energooszczedny. Mój fundament to: chudziak - izolacja pozioma, zbrojona ława - izolacja pozioma i pionowa, bloczki betonowe, isomur - izolacja ścian fundamentowych. W srodku piasek, folia, styropian 20 cm, folia, wylewka 10 cm z 2 warstwami siatki. Problemem jest ta warstwa 20 cm styropianu. Wszyscy twierdzą, ze nie dawać styro, tylko wylwekę a styropian do środka pod grzanie podlogowe. W projekcie nie mam ogrzewania podlogowego a chcę je mieć wiem już dzisiaj ze i tak muszę dać 10 cm styro na podłogę, wiec od ziemi bede zaizolowana aż 30 cm sytro. Problemem jest to, ze nie ma już miejsca na ten styropian, bo posadzka w domu to 5,5, cm wylweki samopoziomujacej. I nie wiem co robić. wkopać się głebiej, doplacic i miec te 30 cm styro w posadzce, czy tez moze dać 10 a pod wylewke też 10 i razem bedzie 20, czy też zalać płyte bez styro i dać 20 cm pod grzanie podlogowe 9 ale wtedy po co mi isomu???). Poradzcie jak rozwiazac ten problem, bede wdzieczna za kazda radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.08.2009 05:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Z tego co zrozumiałem w projekcie masz 20 cm styro i na tym wylewkę 10 cm i chcesz mieć ogrzewanie podłogowe tak?10 cm betonu na rurami też może być więc nie będzie problemu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Tak, pod plytą fundamentową mam 20 cm styro. Problemem jest to, iż w projekcie nie mam jako takich wylewek, tylko 5,5cm masy samopoziomijącej. Jeżeli zrobię ogrzewanie podłogowe to wychodzę ok. 12 cm ponad poziom (tylko nie wiem czego ) tak twierdzą fachmani. I teraz co z tym fantem zrobić, aby nie wyjść ponad poziom. I też wątpliwość czy prawie 30 cm w podłodze ma sens. Czy zysk z takiej izolacji będzie porównywalny do poniesionych kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.08.2009 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Tak, pod plytą fundamentową mam 20 cm styro. Problemem jest to, iż w projekcie nie mam jako takich wylewek, tylko 5,5cm masy samopoziomijącej. Jeżeli zrobię ogrzewanie podłogowe to wychodzę ok. 12 cm ponad poziom (tylko nie wiem czego ) tak twierdzą fachmani. I teraz co z tym fantem zrobić, aby nie wyjść ponad poziom. I też wątpliwość czy prawie 30 cm w podłodze ma sens. Czy zysk z takiej izolacji będzie porównywalny do poniesionych kosztów. Masz plytę w końcu czy fundamenty tradycyjne? piszesz Isomur a teraz płyta To jak masz w końcu tą kolejność od dołu wg projektu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.08.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Tak, pod plytą fundamentową mam 20 cm styro. Problemem jest to, iż w projekcie nie mam jako takich wylewek, tylko 5,5cm masy samopoziomijącej. Jeżeli zrobię ogrzewanie podłogowe to wychodzę ok. 12 cm ponad poziom (tylko nie wiem czego ) tak twierdzą fachmani. I teraz co z tym fantem zrobić, aby nie wyjść ponad poziom. I też wątpliwość czy prawie 30 cm w podłodze ma sens. Czy zysk z takiej izolacji będzie porównywalny do poniesionych kosztów. Masz plytę w końcu czy fundamenty tradycyjne? piszesz Isomur a teraz płyta To jak masz w końcu tą kolejność od dołu wg projektu?Przydałby się jakiś rysunek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Bo to takie namieszane jest z projektu: grunt rodzimy, 30 cm piasek, 1 x folia, 20 cm styropian, 1 x folia, 10 cm płyta zbrojona zatarta na gładko, 5,5 cm gładź cementowa, 1,5 cm panle, płytki. Isomur to bloczek wieńczący ściany fundametu, do niego "przytula się" sytropian w fundamencie, i na to idzie zbrojona plyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.08.2009 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Bo to takie namieszane jest z projektu: grunt rodzimy, 30 cm piasek, 1 x folia, 20 cm styropian, 1 x folia, 10 cm płyta zbrojona zatarta na gładko, 5,5 cm gładź cementowa, 1,5 cm panle, płytki. Isomur to bloczek wieńczący ściany fundametu, do niego "przytula się" sytropian w fundamencie, i na to idzie zbrojona plytaCo z tego masz już wykonane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.08.2009 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Bo to takie namieszane jest z projektu: grunt rodzimy, 30 cm piasek, 1 x folia, 20 cm styropian, 1 x folia, 10 cm płyta zbrojona zatarta na gładko, 5,5 cm gładź cementowa, 1,5 cm panle, płytki. Isomur to bloczek wieńczący ściany fundametu, do niego "przytula się" sytropian w fundamencie, i na to idzie zbrojona plyta Daj na te 10 cm zbrojonego rurki z podlogówką i zakryj to tą warstwą 6,5 cm suchego betonu. Jesli Ci zal paru cm to 8 cm zbrojonego betonu na styro tez Ci wystarczy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 18.08.2009 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 to zdaje się projekt lipińskich. Takie rozwiązanie posredni pomiędzy płytą a zwykłymi fundamentami. http://images27.fotosik.pl/312/8ecb9ae2408cefe0med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Zrobiłam skan z rzutu b-b http://img9.imageshack.us/img9/8891/skanuj0002qhk.th.jpg' alt='skanuj0002qhk.th.jpg'> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Na razie geodeta wytyczył dom. Mam problem z wykonawcami, albo cena nie taka, albo brak wiedzy i umiejetnosci. Jak pytam ile desek potrzeba na szalunki to pytaja a po co szalunki??? We wrześniu chcialabym zrobic fundamenty. Ale najpierw musze rozwiazac problem z tą wysokoscią fundamentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.08.2009 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Na razie geodeta wytyczył dom. Mam problem z wykonawcami, albo cena nie taka, albo brak wiedzy i umiejetnosci. Jak pytam ile desek potrzeba na szalunki to pytaja a po co szalunki??? We wrześniu chcialabym zrobic fundamenty. Ale najpierw musze rozwiazac problem z tą wysokoscią fundamentu.Możesz zrobić tak jak napisał j-j. Jeżeli rzeczywiście chcesz dom ogrzewać pompą ciepła, to izolacja 20cm styropianu w zupełności wystarczy. Przy ogrzewaniu elektrycznym zastanowiłbym się na 30cm. Co do fundamentów, to ważne jest zgranie góry bloczków izomur z góra styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Dzięki, czy dobrze rozumiem, ze na płytę kładzie się rurki do ogrzewania podlogowego bez styropianu? No i babski problem, jak "wcisąć" rurki od odkurzacza centralnego bez warstwy styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.08.2009 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Na razie geodeta wytyczył dom. Mam problem z wykonawcami, albo cena nie taka, albo brak wiedzy i umiejetnosci. Jak pytam ile desek potrzeba na szalunki to pytaja a po co szalunki??? We wrześniu chcialabym zrobic fundamenty. Ale najpierw musze rozwiazac problem z tą wysokoscią fundamentu.Możesz zrobić tak jak napisał j-j. Jeżeli rzeczywiście chcesz dom ogrzewać pompą ciepła, to izolacja 20cm styropianu w zupełności wystarczy. Przy ogrzewaniu elektrycznym zastanowiłbym się na 30cm. Co do fundamentów, to ważne jest zgranie góry bloczków izomur z góra styropianu. Ja bym dopisał co może być istotne przy wykonawstwie, gdzie cm to nie miara że ważne jest aby isomur (który jest cienszy niz styro) był nie wyżej od górnej krawędzi styro i nie niżej od dolnej krawędzi styro. Oczywiście najmniejszy mostek będzie równo z gorna krawędzią ale będa to różnice do przełknięcia. Dzięki, czy dobrze rozumiem, ze na płytę kładzie się rurki do ogrzewania podlogowego bez styropianu? No i babski problem, jak "wcisąć" rurki od odkurzacza centralnego bez warstwy styro? Styro masz na dole pod plytą zbrojoną i tam on wystarczy, na płytę dasz rurki i na to suchy beton. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
channel8 18.08.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Dzięki jakoś powoli to ogarniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kazik09 19.08.2009 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Witajcie n-litrowcy Proszę o poradę, jak rozwiązaliście problem budowy komina do kominka w domu energoszczędnym. Naczytałem się na wątkach kominowych i w zasadzie jestem zdecydowany na komin systemowy. Problem polega na tym, że można zastosować różne warianty: 1. komin ocieplony z przewietrzaniem wełny i odpływem kondensatu (np. Schiedel Rondo Plus) - mamy tu straty ciepła przez kanał przewietrzający, który w zasadzie działa jak zwyczajna wentylacja grawitacyjna, której nie chcę mieć w domu, bo będzie mechaniczna z reku, plusem jest odpływ kondensatu (nurtuje mnie tutaj pytanie, czy w praktyce odpływ nie będzie się zatykał opadajacą sadzą?) 2. komin z gołym kanałem ceramicznym w pustaku (np. Rondo) - istnieje ryzyko wykraplania się kondensatu w sytuacji gdy spalimy mokre drewno (tu pytanie, ile tego można się spodziewać?), taki nie ocieplony komin działa jak mostek termiczny na całej wysokości domu, pewną zaletą jest oddawanie ciepła do wnętrza po napaleniu w kominuku. Jakie rozwiązanie zastosowaliście u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 19.08.2009 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Jakie rozwiązanie zastosowaliście u siebie?Brak komina i kominka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 19.08.2009 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Brak komina i kominka . Ja to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 19.08.2009 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2009 Brak komina i kominka . Ja to samo Ty masz komin od kotła. Ja nie mam żadnego. Dach "zdobi" tylko wywiewka od kanalizacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.