Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Przepraszam, że tak wyskoczę jak Filip z konopi ale dręczy mnie jedna myśl - po co kombinować jak uzyskać 3 litry z domu w technologii tradycyjnej, skoro możemy to mieć w standardzie przy domu drewnianym?

Przykładowo, z oferty firmy HAAS: U=0,17, ściany zewnętrzne Optimum o grubości 28,3 cm - firma określa zapotrzebowanie na 2,5m3 gazu na m2 przez cały okres grzewczy.

Czy to zużycie gazu jest poparte jakimś dokumentem, np. charakterystyką energetyczną budynki ? Dla jakiej strefy klimatycznej zostało ono określone ? Ile potrzeba energii na ochłodzenie tego domu latem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przepraszam, że tak wyskoczę jak Filip z konopi ale dręczy mnie jedna myśl - po co kombinować jak uzyskać 3 litry z domu w technologii tradycyjnej, skoro możemy to mieć w standardzie przy domu drewnianym?

Przykładowo, z oferty firmy HAAS: U=0,17, ściany zewnętrzne Optimum o grubości 28,3 cm - firma określa zapotrzebowanie na 2,5m3 gazu na m2 przez cały okres grzewczy.

 

Uwielbiam takie "martentingowe" teksty.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak wyskoczę jak Filip z konopi ale dręczy mnie jedna myśl - po co kombinować jak uzyskać 3 litry z domu w technologii tradycyjnej, skoro możemy to mieć w standardzie przy domu drewnianym?

Przykładowo, z oferty firmy HAAS: U=0,17, ściany zewnętrzne Optimum o grubości 28,3 cm - firma określa zapotrzebowanie na 2,5m3 gazu na m2 przez cały okres grzewczy.

 

Tylko taki kupić , pewnie już go zamówileś i stawiasz. 8)

 

Rozumiem, że zmierzasz do cen HAASa i oczywiście masz rację. Nie, nie kupiłem, rozważam różne warianty ale raczej będzie to dom w technologii szkieletowej. Biorę też pod uwagę np. CB Silesia, polecony mi przez pana W. Nitkę. Tam mamy z kolei U=0,14. Co do cen budowy będę mógł się wypowiedzieć po wizycie w tych firmach i wycenie wg projektu. Jednak (pomijając HAAS) taki dom nie będzie droższy niż budowany systemem tradycyjnym-murowanym.

 

j-j - pomijając marketing, to współczynnik przepuszczalności ciepła można sprawdzić i tutaj możemy już na starcie powiedzieć, że "drewniak" lepiej się nadaje na dom energooszczędny, czy też się mylę?

Nie chcę się wymądrzać, po prostu pytam aby nie zbłądzić. Chcę mieć pewność, że jestem dobrze poinformowany planując największy jak dotąd zakup w moim życiu. Dlatego rozważam różne rozwiązania, dopytuję, sprawdzam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobi_, nie ma znaczenia technologia liczy się szczelność, ocieplenie, wentylacja.

Parametry termiczne drewna to tak jak suporex tyle że odmiana 500 lub nawet 400. Wg mnie gadanie że taka technologia bardziej sie nadaje niż murowany na energooszczędny to wymysł.

 

 

pzdr

 

 

PS

Panowie uszczelniłem między płytkami parapetowymi zewnętrznymi a ramą okna (bo mam plytki do ramy a nie do listwy pod ramą) uszczelniaczem dekarskim.

Dupa Po dwóch dniach uszczelniacz pęka, zbyt duża rozszerzalność PCV okien, czym to lepiej uszczelnic a może więcej dać uszczelniacza?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie płyta fundamentowa, i temat fundamentów załatwiony

 

Jużem przeca tak napisoł.

 

Depi dzięki za pomoc.

nad płytą się zastanawiałem.zdecydowałem się jednak na klasyczny fundament.jest troche problemów ale za to zrobie żwirowy gwc w obrebie garazu i wodny 1 w pozostałej części fundamentow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kładzenie poziomej izolacji dookoła nośnych ścian wewnętrzych chyba nie ma sensu. Już lepiej pionowo je zaizolować. Zauważ, że i tak ciepło sie spiernicza przez samą scianę, więc kładąc styropian na płasko to utrudniasz mu to tylko na odcinku 10cm. A dajesz tam te Isomury czy jak im tam? Jeśli tak, to już sobie odpuść.

 

Isomur/novomur bedę kładł tylko na ścianach zewnętrznych.wewnętrzne odpuszczam ponieważ podraża mi to koszt ok. 3x więc zapewne będzie absolutnie nieopłacalne.

mam jednak w projekcie scianki żelbetowe wychodzące wprost z ławy.90x25x400 cm. jedna taka scianka jest w scianie zewnetrznej, 2 pozostale w scianach wewntrznych ( w tym "obudowa" kominka).zastanawaiłem się czy taki żelbet nie bedzie dawał wyraznej strefy zimnej blisko sciany i bedzie to odczuwalne jako np. zimna podloga w okolicach sciany. dlatego żelbet scianie zewnetrzna bede chcial ocieplic dodatkowo , jak? -mysle jak najtaniej?

niestety bedzie to mostek termiczny ale tego nie przeskocze.bardziej mnie martwi czy płynną izolację jaka dam miedzy ławe a sciane zelbetowa ( z betony hydrofobowego) zapewni mi zabezpieczenie p/wodne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto montować okna 2cm wysunięte w warstwię ocieplenia? czy rzecz niewarta świeczki?

będę mieć 20cm styropianu na domu, piwnica i garaż 15cm. Koszt montażu taki sam jak dla montażu równo ze ścianą

 

Wg mnie jest tylko jeden powod sensowny dlaczego warto by bylo zamontowac okna wysuniete za mur o 2cm. Jesli bedziesz chcial uzyc tasmy rozpreznej illbruck'a to bedziesz mial do czego ja przykleic. Masz wysunieta rame i do niej kleisz tasme, dosuwasz styropian i jest dobra izolacja przed wiatrem i wilgocia

Wiecej zalet nie zauwazylem - ale nie wiem czy sa jeszcze jakies.

Co innego wysuniecie calego okna ...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakie macie temperatury w domach? Dzisiaj rano u mnie spadło do 20C i jak tak dalej pójdzie to niedługo trzeba będzie czymś dogrzać. Zyski bytowe u mnie niskie, mało światła, zero RTV, jedynie komputer, lodówka, trochę gotowania (głównie herbaty :) ).

 

Ja bez rolet w sierpniu w upalne dni miałem nawet do 25,5oC przy turbo na reku. Do rana spadało do ok. 24,0oC.

I na takiej temperaturze byłem tydzień temu gdy słoneczka zaczęło być coraz mniej. Teraz od tygodnia (gdy tylko nie ma żony i młodego :) ) chłodzę ile mogę dom aby zejść do 21oC (takie moje założenie nawet okna otwieram :) i drzwi, reku na turbo w dzień a w nocy na 40% i biorę powietrze z zewnątrz aby szło jeszcze zimniej). Niestety to wychładzzanie jest dość ciężkie bo udało mi się zejść po tyg. do ok. 22,5oC rano, a w ciągu dnia jak zaczynamy normalnie funkcjonowac to skacze nawet do 24,5oC, z lekkim słoneczkiem, reku nadal chodzi na turbo, wciąż otwieram okna i do wieczora spada do ok. 23,5oC. Są duże skoki ale jak pisałem wynika to z mojej "zabawy" temperaturą.

Jednak zauważyęm jedną istotną rzecz- temp. w posadzce spadła wreszcie z 23,3oC do 22,2oC w ciągu tygodnia chłodzenia, wietrzenia itp. i to dodatkowo myślę trzymać trochę będzie niższą temp. ale myślę że gdybym teraz przeszedł na odzysk ciepła, szczelnie się pozamykał, reku na bieg 1 to bym się w domu "ugotował" ;).

Tyle moich spostrzeżeń.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bez rolet w sierpniu w upalne dni miałem nawet do 25,5oC przy turbo na reku. Do rana spadało do ok. 24,0oC.

I na takiej temperaturze byłem tydzień temu gdy słoneczka zaczęło być coraz mniej. Teraz od tygodnia (gdy tylko nie ma żony i młodego :) ) chłodzę ile mogę dom aby zejść do 21oC (takie moje założenie nawet okna otwieram :) i drzwi, reku na turbo w dzień a w nocy na 40% i biorę powietrze z zewnątrz aby szło jeszcze zimniej). Niestety to wychładzzanie jest dość ciężkie bo udało mi się zejść po tyg. do ok. 22,5oC rano, a w ciągu dnia jak zaczynamy normalnie funkcjonowac to skacze nawet do 24,5oC, z lekkim słoneczkiem, reku nadal chodzi na turbo, wciąż otwieram okna i do wieczora spada do ok. 23,5oC. Są duże skoki ale jak pisałem wynika to z mojej "zabawy" temperaturą.

Jednak zauważyęm jedną istotną rzecz- temp. w posadzce spadła wreszcie z 23,3oC do 22,2oC w ciągu tygodnia chłodzenia, wietrzenia itp. i to dodatkowo myślę trzymać trochę będzie niższą temp. ale myślę że gdybym teraz przeszedł na odzysk ciepła, szczelnie się pozamykał, reku na bieg 1 to bym się w domu "ugotował" ;).

Najwyższa temperatura jaką u siebie zanotowałem to 25 st. C. Gdy do takiej temperatury doszło włączyłem chłodzenie podłogówką (poprzez wymiennik płytowy ciepło oddawane do wymiennika gruntowego pompy ciepła) i w ten sposób zmniejszyłem ją do ok. 24 st. C. Od czerwca temperatura nie spadała poniżej 21 st. C. W ciągu ostatnich 2 tygodni temperatura spadła z 24 do 22 st. C.

Wentylacja chodzi na ok. 60% (ok. 120m3/h) cały czas z odzyskiem ciepła (nie mam bypasy, ani kasety letniej).

Myślę, że czas wykorzystać mój kolektor dachowy i dopuścić trochę taniego ciepła do domu, póki jeszcze są słoneczne dni.

Stwierdziłem, że latem odpowiednia temperatura w domu to 23-24 st. C - czuję się w niej bardzo komfortowo (krótkie rękawki, krótkie spodenki). Zbliża się jesień i przy cieplejszym ubieraniu się tyle pewnie byłoby za dużo. Zimą 20 st. w zupełności wystarcza dla zapewnienia komfortu.

 

Z rolet latem korzystam tylko od strony wschodniej rano i zachodniej po południu. Bez nich np. w salonie przy dużym nasłonecznieniu temperatura szybko rośnie.

Od południa szeroki okap + grubość ścian powoduje, że słońce nie nagrzewa pomieszczeń południowych. W tej chwili tego słońca przez te okna wpada już sporo, co powoduje spore zyski energetyczne. W zimie słońce będzie jeszcze więcej wnikało do pomieszczeń, ale jest go niestety niewiele.

W sezonie grzewczym wszystkie rolety są zamykane na noc, aby ograniczyć straty ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HenoK, nma takie Twoje spostrzeżenia czekałem bo też juz mieszkasz :).

Ja też zauważyłęm że w salonie mam najwyższą temp. słońce tam najwi.ecej daje.

Myślę że jak będe miał rolety to będzie OK 1-1,5oC mniej.

 

Pisz jak się będzie sprawował koektor, jestem ciekaw temperatur :).

A jak z chłodzeniem podłogówki, jaką temp. czynnika chłodziłeś (?), nie czułeś w nogach zbytniego zimna od podłogi?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz jak się będzie sprawował koektor, jestem ciekaw temperatur :).

A jak z chłodzeniem podłogówki, jaką temp. czynnika chłodziłeś (?), nie czułeś w nogach zbytniego zimna od podłogi?

Dzisiaj co prawda ciepło, ale w najbliższych dniach zapowiadają ochłodzenie. Temperatura posadzki wczosraj osiągnęła 21,5st. C. Dzisiaj włączyłem kolektor dachowy i temperatura posadzki już wzrosła o ok. 0,5 st. C. Temperatura w pomieszczeniach 23,5 st. C.

 

Przy chłodzeniu nie kontrolowałem temperatur aż tak dokładnie. Temperaturę posadzki doprowadziłem do ok. 22 st. C, co pozwalało utrzymać temperaturę w pomieszczeniach ok. 24 st. C przy temperaturze zewnętrznej rzędu 28 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...