HenoK 12.09.2009 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Może mam jakieś "zboczenie" ale pachnie mi znowu T.B. , Chyba strzelę sobie baranka . Zajrzyj do wątku : http://forum.muratordom.pl/uzytkownik101667.htm . Ale właściwie czemu się oburzasz, Ty też masz całe ogrzewanie elektryczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 12.09.2009 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Wiem, że płyta fundamentowa jest lepsza m.in. pod kątem eliminacji mostków, jednak ze względu na koszty będziemy mieć ławy. Na tym wątku wyczytałam o eliminacji mostków poprzez zasypanie perlitem, może to jest sposób? Kiedyś myślałam o pustakach isomur, ale są one dość drogie. Coś trzeba będzie wymyśleć. Jak dokładnie policzysz płyta wcale nie wychodzi drożej ! Ale i tak warto postrać się o dobre odizolowanie garażu od reszty domu, pomyśl o odizolowaniu również fundamentów i zastosowaniu szczelnych "cieplejszych" drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 12.09.2009 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Może mam jakieś "zboczenie" ale pachnie mi znowu T.B. , Chyba strzelę sobie baranka . Zajrzyj do wątku : http://forum.muratordom.pl/uzytkownik101667.htm . Ale właściwie czemu się oburzasz, Ty też masz całe ogrzewanie elektryczne . Nie oburzam się, chcialem tylko wykazac swoje spostrzeżenia co to jegomościa . A ten właśnie temacik widziałem, czyli jednak się chyba mylę . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 12.09.2009 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Tomasz! Powrócił!!! I prawdziwy J-J też!! (nieprawdziwy był ten z podrobionym awatarem ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.09.2009 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Tomasz! Powrócił!!! Do TB dużo mu brakuje : - izolacji od wewnątrz, - baterii bezdotykowych, - niecentralnego ogrzewanie, - grzania fundamentów, - itd. . Chociaż ten motyw dwóch domów o różnych kosztach jest rzeczywiście znajomy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 12.09.2009 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2009 Wybudowałem i eksploatowałem dwa domy. Pierwszy 200 m2 ogrzewany gazem drugi 200m2 ogrzewany pradem ( parter podłogowe,pietro grzejniki). Okazuje sie ,że moje rachunki sa niższe w domu ogrzewanym prądem.A przypomnę ,że inwestycja początkowa przy gazie to min. 30 000 PLN.Za inwestycje w "prąd" zapłaciłem tylko 5000PLN. Dlaczego pokutuje przekonanie , ze prąd jest drogi? no ale tak to nawet TB nie upraszcza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djcezar 14.09.2009 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 Witam wszystkich. Powrócę do wątku ze strony 76 http://forum.muratordom.pl/dom-cieply-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy,t60908-4500.htm, n/t OZC co to wentylacji. W tym wątku jest opisane, że przy projektowanej wentylacji, gdzie wymiana powietrza jest na poziomie max 1/h i tak stosuje się wymiany o wiele niższe, na poziomie 0,2/h. Moje pytanie dotyczy właśnie tego parametru w OZC minimalna krotność wymiany powietrza. Jeśli i tak prawie cały czas stosować będziemy taki poziom to czy warto nie przewymiarowywać tego czynnika stosując wartość 0,2/h niż normowo 0,5/h. Dodam, że u mnie będzie ogrzewanie podłogowe z wentylacją mech. i rekuperatorem, gdzie np. w salonie 30m2/77m3 przy zastosowaniu Vmin 0,2/h mam zapotrzebowanie 40W/m2 natomiast normowo przy 0,5/h mam już 49W/m2. Następny parametr n50 wg. ustaleń z wątku przyjąłem 1/h /okna uszczelnione dodatkowo/ Proszę o sugestie Pozdrawiam Dj_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 14.09.2009 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 , a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djcezar 14.09.2009 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 Czyli przy obliczeniach założyć Vmin. 0,5/h, pytam się bo to zależy od obliczenia mocy podłogówki, a w samym salonie różnica wychodzi prawie 300W/30m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 14.09.2009 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2009 , a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja . pzdr 0,2/h to jakieś 100m3 powietrza , dla domu kubatury 500m3 , Oto jest pytanie: Czy 100m2 tego świerzego powietrza zużyje człowiek siedząc przed telewizorem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.09.2009 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 , a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja . pzdr 0,2/h to jakieś 100m3 powietrza , dla domu kubatury 500m3 , Oto jest pytanie: Czy 100m2 tego świerzego powietrza zużyje człowiek siedząc przed telewizorem?? Nom, ja mam ok 50 m3/h a mam kubatury 240m3. Da się żyć spokojnie na razie ale faktycznie wentylacji nie czuć i wilgotność trochę wyższa niż przy większej wymianie, jak przy niedziałającej grawitacyjnej ale przy dobrze ocieplonym domku można sobie pozwolić na większą wilgotność bez "wizyt" grzyba . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 15.09.2009 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Temat reku zaczynam rozpoznawać dopiero przed budową,ale coś mi się wydaje ,że utrzymywanie wysokiego poziomu wentylacji spowoduje ,że oszczędność z rekuperatora będzie żadna,lub nawet trzeba będzie zapłacić więcej!Będzie za to dobrze zwentylowane w chałupie.Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę) ale poprzez większą wentylację jest wymieniane np 2razy szybciej niż przy wentylacji klasycznej i wtedy nie widzę szans na oszczędność oprócz może po prostu lepiej zwentylowanej chałupy.Tak w ogóle w/g mnie powietrze wywiewane o tempo 20stopni jako czynnik przy pomocy którego ma być podgrzane powietrze wchodzące to nie specjalnie w to wierze.W zakładach są systemu odzysku ciepła, ale żeby to się opłacało to temperatury tam są absolutnie inne,np temp wytworzonej pary i z niej odzysk ciepła.Znajomy który nie zna się na zastosowaniach odzysku ciepła w domach prywatnych ale pracuje przy takich instalacjach w zakładach przemysłowych zapytał mnie - co ty chcesz podgrzać tymi 19stopniami.Nie wiedziałem za bardzo co odpowiedzieć.Chyba ,że grzałka dodatkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.09.2009 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 pytam się bo to zależy od obliczenia mocy podłogówki z tego co jeszcze pamiętam to minimalna moc podłogówki to 50W/m2 przy rozstawie rurek co 30cm i zasilaniu +55 więc nie ma za bardzo co gdybaćPrzy takich parametrach zasilania podłogówki nie ma to rzeczywiście większego znaczenia. Spróbuj jednak policzyć to dla parametrów zasilania +35 st. C i powrotu +30 st. C (parametry optymalne w przypadku pompy ciepła). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 15.09.2009 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 ...Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę) Sprawność dobrego reku jest rzędu 85-90%, co oznacza, że wywiewając z domu 20C, będziesz nawiewał 17-18C. To była teoria, bo nie mam jeszcze reku I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.09.2009 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 To była teoria, bo nie mam jeszcze reku I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie?Rozrysuj sobie rozkład temperatur w wymienniku to będziesz wiedział. Od temperatur także zależy, jeżeli pod uwagę weźmie się ciepło utajone (skropliny). Po ich uwzględnieniu nawet stosunkowo kiepski wymiennik krzyżowy może mieć sprawność rzędu 85-90%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 15.09.2009 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 to djcezar będzie miał PC ??Nie wiem. Z tego co widziałem, to nigdzie nie pisał jakie będzie miał źródło ciepła. Porównywał energię elektryczną i gaz. Jeżeli energia elektryczna, to tylko II taryfa + bufor, a wtedy niskoparametrowe ogrzewanie podłogowe ma taki sam sens jak przy pompie ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.09.2009 09:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 ...Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę) Sprawność dobrego reku jest rzędu 85-90%, co oznacza, że wywiewając z domu 20C, będziesz nawiewał 17-18C. To była teoria, bo nie mam jeszcze reku I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie? Na razie nawiewa mi z GWC ok 17oC z domu leci ok. 23oC a nawiewa mi 20oC to oznacza sprawność ok. 50%. To jest przy najmniejszym biegu gdzie przepływ przez wymiennik odbywa się laminarnie co powoduje gorszą wymianę a więc i gorszą sprawność dodatkowo mniejsze delta T a więc inne temperatury też obniżają sprawność. Zobaczymy jeszcze zimą. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djcezar 15.09.2009 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Dziękuję ślicznie za zainteresowanie. Nie napisałem jakie planuję żródło, a będzie to oczywiście bufor ok.1000L i prąd II taryfa, zasilanie niskotemperaturowe, dlatego moje pytania.Zapotrzebowanie u mnie jest w zakresie od 40W/m2 do 70W/m2, w salonie i pokojach na poziomie 40W/m2.Zobacze jak to wychodzi przy zasilaniu 35/30 i jak będę miał niejasność to będę pisał.Pozdrawiam Dj_. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 15.09.2009 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Nom, ja mam ok 50 m3/h a mam kubatury 240m3. pzdr j-j twój dom ma tylko 240m3 kubatury? ze zdjęć wygląda zdecydowanie większy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 15.09.2009 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2009 Dziękuję ślicznie za zainteresowanie. Nie napisałem jakie planuję żródło, a będzie to oczywiście bufor ok.1000L i prąd II taryfa, zasilanie niskotemperaturowe, dlatego moje pytania. Zapotrzebowanie u mnie jest w zakresie od 40W/m2 do 70W/m2, w salonie i pokojach na poziomie 40W/m2. Zobacze jak to wychodzi przy zasilaniu 35/30 i jak będę miał niejasność to będę pisał. Pozdrawiam Dj_. hej a skąd w ogóle wzięła się idea 1000L bufora? skąd wynika ta wielkość ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.