Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wiem, że płyta fundamentowa jest lepsza m.in. pod kątem eliminacji mostków, jednak ze względu na koszty będziemy mieć ławy. Na tym wątku wyczytałam o eliminacji mostków poprzez zasypanie perlitem, może to jest sposób? Kiedyś myślałam o pustakach isomur, ale są one dość drogie. Coś trzeba będzie wymyśleć.

 

Jak dokładnie policzysz płyta wcale nie wychodzi drożej ! Ale i tak warto postrać się o dobre odizolowanie garażu od reszty domu, pomyśl o odizolowaniu również fundamentów i zastosowaniu szczelnych "cieplejszych" drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mam jakieś "zboczenie" ale pachnie mi znowu T.B. :roll:,

Chyba strzelę sobie baranka ;).

Zajrzyj do wątku : http://forum.muratordom.pl/uzytkownik101667.htm .

Ale właściwie czemu się oburzasz, Ty też masz całe ogrzewanie elektryczne ;).

 

Nie oburzam się, chcialem tylko wykazac swoje spostrzeżenia co to jegomościa :).

A ten właśnie temacik widziałem, czyli jednak się chyba mylę :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybudowałem i eksploatowałem dwa domy. Pierwszy 200 m2 ogrzewany gazem drugi 200m2 ogrzewany pradem ( parter podłogowe,pietro grzejniki).

Okazuje sie ,że moje rachunki sa niższe w domu ogrzewanym prądem.A przypomnę ,że inwestycja początkowa przy gazie to min. 30 000 PLN.Za inwestycje w "prąd" zapłaciłem tylko 5000PLN.

Dlaczego pokutuje przekonanie , ze prąd jest drogi?

 

no ale tak to nawet TB nie upraszcza.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Powrócę do wątku ze strony 76 http://forum.muratordom.pl/dom-cieply-pasywny-albo-3-lub-5-litrowy,t60908-4500.htm, n/t OZC co to wentylacji.

 

W tym wątku jest opisane, że przy projektowanej wentylacji, gdzie wymiana powietrza jest na poziomie max 1/h i tak stosuje się wymiany o wiele niższe, na poziomie 0,2/h.

 

Moje pytanie dotyczy właśnie tego parametru w OZC minimalna krotność wymiany powietrza. Jeśli i tak prawie cały czas stosować będziemy taki poziom to czy warto nie przewymiarowywać tego czynnika stosując wartość 0,2/h niż normowo 0,5/h. Dodam, że u mnie będzie ogrzewanie podłogowe z wentylacją mech. i rekuperatorem, gdzie np. w salonie 30m2/77m3 przy zastosowaniu Vmin 0,2/h mam zapotrzebowanie 40W/m2 natomiast normowo przy 0,5/h mam już 49W/m2.

Następny parametr n50 wg. ustaleń z wątku przyjąłem 1/h /okna uszczelnione dodatkowo/

 

Proszę o sugestie

Pozdrawiam Dj_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną

 

True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja :).

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną

 

True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja :).

 

 

pzdr

 

0,2/h to jakieś 100m3 powietrza , dla domu kubatury 500m3 ,

 

 

Oto jest pytanie:

Czy 100m2 tego świerzego powietrza zużyje człowiek siedząc przed telewizorem?? 8) 8) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, a 0,2 wymiany to tak jak byś w ogóle nie miał żadnej wentylacji i siedział jak w starym zawilgoconym domku z wentylacją grawitacyjną

 

True, true, ja mam obecnie na 1 biegu to nawet u mnie nie 0,2 wymiany i jest Ok ale trudno nazwać to wymiana powietrza, na razie od ok 3 dni zyjemy i jest OK ale zdecydowanie nie jest to wentylacja :).

 

 

pzdr

 

0,2/h to jakieś 100m3 powietrza , dla domu kubatury 500m3 ,

 

 

Oto jest pytanie:

Czy 100m2 tego świerzego powietrza zużyje człowiek siedząc przed telewizorem?? 8) 8) 8)

 

 

Nom, ja mam ok 50 m3/h a mam kubatury 240m3.

Da się żyć spokojnie na razie ale faktycznie wentylacji nie czuć i wilgotność trochę wyższa niż przy większej wymianie, jak przy niedziałającej grawitacyjnej ;) ale przy dobrze ocieplonym domku można sobie pozwolić na większą wilgotność bez "wizyt" grzyba ;).

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat reku zaczynam rozpoznawać dopiero przed budową,ale coś mi się wydaje ,że utrzymywanie wysokiego poziomu wentylacji spowoduje ,że oszczędność z rekuperatora będzie żadna,lub nawet trzeba będzie zapłacić więcej!Będzie za to dobrze zwentylowane w chałupie.Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę) ale poprzez większą wentylację jest wymieniane np 2razy szybciej niż przy wentylacji klasycznej i wtedy nie widzę szans na oszczędność oprócz może po prostu lepiej zwentylowanej chałupy.

Tak w ogóle w/g mnie powietrze wywiewane o tempo 20stopni jako czynnik przy pomocy którego ma być podgrzane powietrze wchodzące to nie specjalnie w to wierze.W zakładach są systemu odzysku ciepła, ale żeby to się opłacało to temperatury tam są absolutnie inne,np temp wytworzonej pary i z niej odzysk ciepła.Znajomy który nie zna się na zastosowaniach odzysku ciepła w domach prywatnych ale pracuje przy takich instalacjach w zakładach przemysłowych zapytał mnie - co ty chcesz podgrzać tymi 19stopniami.Nie wiedziałem za bardzo co odpowiedzieć.Chyba ,że grzałka dodatkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytam się bo to zależy od obliczenia mocy podłogówki

z tego co jeszcze pamiętam to minimalna moc podłogówki to 50W/m2 przy rozstawie rurek co 30cm i zasilaniu +55 więc nie ma za bardzo co gdybać

Przy takich parametrach zasilania podłogówki nie ma to rzeczywiście większego znaczenia. Spróbuj jednak policzyć to dla parametrów zasilania +35 st. C i powrotu +30 st. C (parametry optymalne w przypadku pompy ciepła).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę)

 

Sprawność dobrego reku jest rzędu 85-90%, co oznacza, że wywiewając z domu 20C, będziesz nawiewał 17-18C.

 

To była teoria, bo nie mam jeszcze reku :) I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To była teoria, bo nie mam jeszcze reku :) I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie?
Rozrysuj sobie rozkład temperatur w wymienniku to będziesz wiedział. Od temperatur także zależy, jeżeli pod uwagę weźmie się ciepło utajone (skropliny). Po ich uwzględnieniu nawet stosunkowo kiepski wymiennik krzyżowy może mieć sprawność rzędu 85-90%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to djcezar będzie miał PC ??
Nie wiem. Z tego co widziałem, to nigdzie nie pisał jakie będzie miał źródło ciepła. Porównywał energię elektryczną i gaz. Jeżeli energia elektryczna, to tylko II taryfa + bufor, a wtedy niskoparametrowe ogrzewanie podłogowe ma taki sam sens jak przy pompie ciepła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Powietrze wpada ogrzane niby (ale przecież nie z minus 10 do plus 20 tylko ledwie trochę)

 

Sprawność dobrego reku jest rzędu 85-90%, co oznacza, że wywiewając z domu 20C, będziesz nawiewał 17-18C.

 

To była teoria, bo nie mam jeszcze reku :) I tak się zastanawiam - dlaczego ta sprawność nie zależy od temperatury na wejściu a jedynie od wielkości przepływu powietrza? Panowie?

 

Na razie nawiewa mi z GWC ok 17oC z domu leci ok. 23oC a nawiewa mi 20oC to oznacza sprawność ok. 50%.

To jest przy najmniejszym biegu gdzie przepływ przez wymiennik odbywa się laminarnie co powoduje gorszą wymianę a więc i gorszą sprawność dodatkowo mniejsze delta T a więc inne temperatury też obniżają sprawność.

Zobaczymy jeszcze zimą.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za zainteresowanie.

 

Nie napisałem jakie planuję żródło, a będzie to oczywiście bufor ok.1000L i prąd II taryfa, zasilanie niskotemperaturowe, dlatego moje pytania.

Zapotrzebowanie u mnie jest w zakresie od 40W/m2 do 70W/m2, w salonie i pokojach na poziomie 40W/m2.

Zobacze jak to wychodzi przy zasilaniu 35/30 i jak będę miał niejasność to będę pisał.

Pozdrawiam Dj_.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za zainteresowanie.

 

Nie napisałem jakie planuję żródło, a będzie to oczywiście bufor ok.1000L i prąd II taryfa, zasilanie niskotemperaturowe, dlatego moje pytania.

Zapotrzebowanie u mnie jest w zakresie od 40W/m2 do 70W/m2, w salonie i pokojach na poziomie 40W/m2.

Zobacze jak to wychodzi przy zasilaniu 35/30 i jak będę miał niejasność to będę pisał.

Pozdrawiam Dj_.

 

hej a skąd w ogóle wzięła się idea 1000L bufora? skąd wynika ta wielkość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...