NJerzy 16.10.2009 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Krzywa 2 jest u mnie "za ciepła" więc wróciłem do 1. podławiłem przepływy wszędzie oprócz łazienek o conajmniej 50%, a pętlę w salonie naprzeciw kominka zostawiłem prawie zamkniętą. Trochę pomogło, ale ogólnie było ciut za zimno - więc podniosłem na termostacie temperaturę z 20C na 22C i jest prawie dobrze, ale w łazience na piętrze nadal za mało. Trzeba by chyba wklepać krzywą pośrednią między 1 a 2, a przynajmniej w salonie musiałbym dac termostat zamykający siłowniki pętli salonu jak odpalę kominek. Próbowałem zmieniać prędkość pompy z 1 na 3 bieg - po kilkunastu godzinach dało to może pół stopnia w górę, więc nie warto. Najważniejsza jest jednak temperatura zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djcezar 16.10.2009 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2009 Witam wszystkich budujących. Mam krótkie pytanie odnośnie ocieplenia podłogi na gruncie.Mam standardowe fundamenty na ławach, część ponad gruntem to ok.30cm.Mam wszystko obliczone pod ocieplenie styropianem ok15 cm. (chudziak zlicowany z fundamentem jeszcze nie wylany a na to styropian 15cm). Chciałbym niestety zwiększyć grubość do ok 25cm ocieplenia podłogi, ale aby zachować teraz wysokość pomieszczeń musze obniżyć poziom chudziaka o jakieś 10cm poniżej fundamentu. Czy taki zabieg ma sens na końcowy efekt izolacyjności podłogi? Proszę o odpowiedzi.Pozdrawiam Dj_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pga 17.10.2009 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Witam, Intryguje mnie pewien problem - w swoim domu na parterze nie mam ścian nośnych ale w zamian mam 4 żelbetowe słupy trzymające strop. Słupy będą w środku budynku ale zapewne będą tworzyły jakiś mostek termiczny. Dwa z nich maja samodzielną ławę fundamentową, a pozostałe dwa maja ławę która jest połączona z ława na obwodzie budynku.Czy ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Aktualnie jestem na etapie murowania ścian fundamentowych - w przyszłym tygodniu chcę je ocieplać i dać hydroizolację. Póki co planuje zaizolować je w warstwie fundamentów styropianem SWISSPOR HYDRO EPS 035 FUNDAMENT grubości 5cm zarówno w pionie jak i w poziomie - takie odwrócone L o boku 0.5m. Pierwszą warstwę ścian zewnętrznych z pustaków POROTON T 24 będę zasypywał perlitem EP150, ale niestety nie da się tego zrobić dla słupów wewnątrz budynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 17.10.2009 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Czy ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Eeee... Olać? Liczyłeś ten mostek? To jakieś marne waty będą... Pamiętaj, że temperatura pod domem to nie -20 st. C.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djcezar 17.10.2009 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2009 Mam dom SSO ale w środku narazie tylko piach, dlatego mam możliwość jeszcze pokombinować. Nie napisałem, że robię też ogrzewanie podłogowe nisko zasilane.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 18.10.2009 00:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 To wybierz odpowiednią ilość piachu i daj te 25 styro.Miałem Ci wcześniej napisać że nie opłaca się kombinować ale myślałem że masz już chudziaka! Przy podłogówce sens jest jeszcze większy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.10.2009 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Eeee... Olać? Liczyłeś ten mostek? To jakieś marne waty będą... Pamiętaj, że temperatura pod domem to nie -20 st. C.. Przeanalizowałem jak zmienia się temperatura pod budynkiem w zależności od temperatury zewnętrznej. Nie są to może precyzyjne zależności, bo odpowiadają one ustabilizowanemu rozkładowi temperatur, a taki do mógłby wystąpić, gdybyśmy jednakową temperaturę zewnętrzną utrzymywali przez co najmniej kilka miesięcy. Dla temperatury zewnętrznej +20 st. C - 6,9W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy%2020.jpg Dla temperatury zewnętrznej +15 st. C - 8,4W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy%2015.jpg Dla temperatury zewnętrznej +10 st. C - 9,9W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy%2010.jpg Dla temperatury zewnętrznej +5 st. C - 11,4W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy%2005.jpg Dla temperatury zewnętrznej +0 st. C - 12,8W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy%2000.jpg Dla temperatury zewnętrznej -5 st. C - 14,3W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy-05.jpg Dla temperatury zewnętrznej -10 st. C - 15,8W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy-10.jpg Dla temperatury zewnętrznej -15 st. C - 17,3W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy-15.jpg Dla temperatury zewnętrznej -20 st. C - 18,8W/m : http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/_thumbnails/izolacje%3AIzotermy-20.jpg Po kliknięciu na miniaturę można obejrzeć powiększenie. Podziałka linii strumienia to 1W/mb, podziałka izoterm 1K. Szerokość posadzki w budynku 5m (do połowy szerokości budynku - gdy dodamy symetrycznie drugą połowę będziemy mieli rozkład temperatury pod całym budynkiem). Ściana zewnętrzna i fundamentowa - gazobeton "600" + styropian 20cm Posadzka - styropian 20cm. Dla średniej temperatury zewnętrznej +5st. C i sezonu grzewczego 200 dni straty do gruntu wyniosą 11,4 x 24 x 200 / 1000 = 54,7kWh/mb. Straty te obejmują posadzkę o szerokości 5m + ścianę o wysokości 1m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 18.10.2009 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Cos te wyniki malo wiarygodne. Ale za to obrazki bardzo ladne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.10.2009 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Cos te wyniki malo wiarygodne. Ale za to obrazki bardzo ladne Dlaczego uważasz, że mało wiarygodne? Nie jest to symulacja rozkładu temperatur pod domem w rzeczywistych warunkach, tylko pewien model obliczeniowy. Podałem jego założenia. Aż tak bardzo od rzeczywistego rozkładu temperatur się nie różnią. Najbardziej zbliżone do rzeczywistości są te z przedziału -5st. C - +5 st. C. Te ekstremalnie niskie i wysokie w praktyce nie wystąpią (grunt tak szybko się nie wyziębia i nie nagrzewa. Do symulacji rzeczywistego rozkładu temperatur trzeba by użyć innego oprogramowania, lub samemu je napisać . Analizę przeprowadziłem, aby pokazać, że podawane przez Brzęczkowskiego straty przez fundament 400kWh/m2 rocznie są nierealne. Z obliczenia wychodzi poniżej 60kWh/mb w sezonie grzewczym dla całego układu (ściana o wysokości 1m i posadzka o szerokości 5m). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.10.2009 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Dla średniej temperatury zewnętrznej +5st. C i sezonu grzewczego 200 dni straty do gruntu wyniosą 11,4 x 24 x 200 / 1000 = 54,7kWh/mb. Straty te obejmują posadzkę o szerokości 5m + ścianę o wysokości 1m. A jak traktujesz narożniki, gdzie przyjmujesz szerokość strefy- 5 m wgłąb budynku (?), bo te strefy 5 m nachodza na siebie. Jak liczysz całe straty, długość całego fundamentu, po obwodzie (?) mimo że jak wyżej napisałem w narożnikach nachodzą na siebie? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 18.10.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Przeanalizowałem jak zmienia się temperatura pod budynkiem w zależności od temperatury zewnętrznej. Czy w tym programie da się zasymulować jak będą wyglądały temperatury po dodaniu poziomo ułożonego styropianu, wg wskazówek które mi wcześniej podałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.10.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 A jak traktujesz narożniki, gdzie przyjmujesz szerokość strefy- 5 m wgłąb budynku (?), bo te strefy 5 m nachodza na siebie. Jak liczysz całe straty, długość całego fundamentu, po obwodzie (?) mimo że jak wyżej napisałem w narożnikach nachodzą na siebie?Gdybyś z tego chciał wyliczyć straty dla całego budynku to masz rację. Narożników nie rozpatrywałem. Można by się pokusić o oszacowanie. W narożniku należałoby pominąć straty przez posadzkę pozostawiając straty przez ścianę. Im dalej od narożnika tym tym więcej posadzki należałoby uwzględnić . Albo liczyć model przestrzenny od samego początku. Tego jednak w KOBRZE, przynajmniej w wersji, którą posiadam nie da się zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.10.2009 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Przeanalizowałem jak zmienia się temperatura pod budynkiem w zależności od temperatury zewnętrznej. Czy w tym programie da się zasymulować jak będą wyglądały temperatury po dodaniu poziomo ułożonego styropianu, wg wskazówek które mi wcześniej podałeś?Jak trochę pokombinować, to się da. W wolnej chwili spróbuje to przeliczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszew 18.10.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Jestem przed dociepleniem wieńca żelbetowego (dom parterowy, wiązar dachowy, sufit podwieszony), i zastanawiam się jak go docieplić: wg. Wariantu 1 czy Wariantu 2 (rysunek poniżej). Wariant 1: plusy - lepsze rozwiązanie pod względem zabezpieczenia przed wilgocią, drewno w wełnie będzie suche,minusy - mniej sztywne zamocowanie styropianu.Wariant 2: plusy - styropian usztywniony przez zaciągnięcie siatką z klejem na wewnętrzną stronę ścianyminusy - wieniec i belki drewniane w większej części obłożone styropianem, czyli mniejsze możliwości odparowania wilgoci, http://images39.fotosik.pl/212/d7f89d3acfc28ed2m.jpeg Jak to u Was wyszło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.10.2009 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 A dlaczego HenoK zakładasz w kobrze wys. ściany 1 m bo różnica wychodzi spora zakładając np 2,65 m.Jest też kwestia jak traktować mostek ściany fund. wewnętrznej bo też jest, mniejszy ale jednak też jest. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 18.10.2009 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Cos te wyniki malo wiarygodne. Ale za to obrazki bardzo ladne Dlaczego uważasz, że mało wiarygodne? Nie jest to symulacja rozkładu temperatur pod domem w rzeczywistych warunkach, tylko pewien model obliczeniowy. Podałem jego założenia. Aż tak bardzo od rzeczywistego rozkładu temperatur się nie różnią. Najbardziej zbliżone do rzeczywistości są te z przedziału -5st. C - +5 st. C. Te ekstremalnie niskie i wysokie w praktyce nie wystąpią (grunt tak szybko się nie wyziębia i nie nagrzewa. Do symulacji rzeczywistego rozkładu temperatur trzeba by użyć innego oprogramowania, lub samemu je napisać . Analizę przeprowadziłem, aby pokazać, że podawane przez Brzęczkowskiego straty przez fundament 400kWh/m2 rocznie są nierealne. Z obliczenia wychodzi poniżej 60kWh/mb w sezonie grzewczym dla całego układu (ściana o wysokości 1m i posadzka o szerokości 5m). Przeliczylem z dlugosci scian dla mojego domku i porownalem z wynikami z OZC. Prawdopodobnie wynika to z naroznikow jak slusznie zauwazyl j-j. P.S. Choc jak sie nad tym zastanowic to chyba nie problem wynikow tylko ich interpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gul1337 18.10.2009 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Witam, Ten wątek śledzę już od jakiegoś czasu, ale nadszedł czas na dołączenie do dyskusji Podoba mi się dom DCP160 http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=61650&offset=182&backcmd=Collection Ze względu na kosmiczną cenę projektu domu pasywnego lipińskich zamierzam sam doprowadzić go do standardu pasywnego. zmiany które zamierzam wprowadzić: http://gul1337.rootnode.net/dom_parter.jpg http://gul1337.rootnode.net/dom_pietro.jpg 0. Wjazd na działkę jest od zachodu, więc zostaje pomniejszona kuchnia i wejście jest od zachodu. 1. dom na płycie fundamentowej, ale zastanawiam się nad 30 albo 20 cm styropianu pod płytą. Jakieś sugestie? Zdaję sobie sprawę iż pod płytą nie ma -20 stopni, ale czy dodatkowe 10cm nie przyda się w miare jak z upływem czasu parametry styropianu się pogorszą? 2. Ściany domu - zwiększyć ocieplenie z 20 na 30cm - jednak mam problem na północnej ścianie domu - dawać również 30cm, czy dać mniej, w końcu przylepiony jest garaż... 3. Okna od strony południowej - zamierzam dać dwa fix'y, tylko środkowe okno było by otwierane. Może jednak zmniejszyć trochę południowe okna? 4. Likwidacja kominów i kominka 5. Ogrzewanie elektryczne i podłogówka w płycie. 6. Piętro zostaje jak w projekcie lipińskich, jedyna zmiana to likwidacja okien dachowych, oraz zamiast lukarny w łazience okno dachowe. 7. Garaż od strony północnej, pomieszczenie 1.9 w garażu będzie warsztatem elektronicznym-rupieciarnią , zależy mi więc aby było ogrzewane jak zimą będę coś składał, jednak nie mogę wymyślić żadnego sensownego ogrzewania. Podłączyć pod reku jako nawiew i wywiew po przeciwnych stronach pomieszczenia? Grzać z butli gazowej? bo ogrzewanie prądem garażu ze względów ekonomicznych nie wchodzi w gre. Ewentualnie garaż na jednej płycie fundamentowej z domem, ale wtedy jak ocieplić bramę garażową? bo jakoś tego sobie nie potrafię wymyślić. Dawać styropian pod płytę pod garażem? czy może zbudować garaż na fundamencie?? 8. Jakie Reku polecacie do pasywniaka? 9. Myślałem nad ociepleniem dachu i nie chciałbym ograniczać przestrzeni na poddaszu poprzez 30 cm styropianu lub wełny, więc staram się umieścić część izolacji na dachu - zastanawiałem się nad elementami THERMOMUR http://www.thermodom.pl/PL/?id=pit_st_elementy_dachowe jednak trochę kosztują może by zamiast nich zastosować coś innego? Proszę o opinie Pozdrawiam, Gul1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 18.10.2009 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Jaka jest ta kosmiczna cena,bo artykuł ,który czytałem to cena nie wyglądała kosmicznie.Ktoś napisał ,że była wyżyłowana bo wykonawcy robili na progu opłacalności , ale jak było naprawdę nie wiem.Jeśli znasz aktualną to jestem bardzo ciekaw.I w jakim standardzie i czy przez generalnego wykonawce.Są dni otwarte chyba 6-7listopad (jest na stronie Lipińskich)można sobie wtedy pooglądać ten dom i popytać.Chyba było takie założenie,że miał to być pasywny dom powtarzalny,tzn za ustaloną cenę mieli go budować od podstaw pod klucz dla zainteresowanych inwestorów ,ale nie wiem czy to funkcjonuje w taki sposób czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 18.10.2009 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Podoba mi się dom DCP160 http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=61650&offset=182&backcmd=Collection Ze względu na kosmiczną cenę projektu domu pasywnego lipińskich zamierzam sam doprowadzić go do standardu pasywnego.Jeżeli różnica w cenie domu Pasywnego 1 Lipińskich : http://www.lipinscy.pl/passive_project.xml?id=61161 (3900zł) i domu DCP160 : http://www.lipinscy.pl/project.xml?id=61650&offset=182&backcmd=Collection (2400zł), jest dla ciebie kosmiczna, to życzę Ci powodzenia w doprowadzeniu domu DCP160 do standardu pasywnego. To wbrew pozorom nie jest tylko sprawa pogrubienia izolacji i paru drobnych zabiegów. To przemyślana od początku do końca technologia. Moim zdaniem warta te 1500zł różnicy w cenie projektu. Chociaż jeżeli zamierzasz w tym projekcie sporo zmienić, lub nie pasuje on do Twojej działki, to warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 18.10.2009 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2009 Ups , nie skumałem myślałem ,że chodziło o cenę domu nie projektu.1500 więcej za projekt z kompleksowymi rozwiązaniami to chyba nie kosmicznie rzeczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.