Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy znani są wam firmy/producenci nietypowych materiałów budowlanych/ściennych typu "klocki" (np. zalewane betonem klocki styropianowe i inne), czyli systemów do łatwego montażu we własnym zakresie a do tego o atrakcyjnych parametrach cieplnych i "klimatycznych"...

 

Jakieś linki mile widziane...

 

ja budowałem z thermomuru firmy http://www.thermodom.pl, łatwizna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Piczman napisał

To wybierz odpowiednią ilość piachu i daj te 25 styro.

Miałem Ci wcześniej napisać że nie opłaca się kombinować ale myślałem że masz już chudziaka!

 

Przy podłogówce sens jest jeszcze większy ,,,

 

Tak też zrobię. Dam ok. 25cm styro Swisspor podłoga EPS38, tylko jeszcze jak by się ktoś wypowiedział odnośnie grubości drugiej wylewki, planuję ok, 7cm, ogrzewanie podłogowe, może wypowiedział by się ktoś kto tak ma, czy ta grubość w zupełnosci wystarczy czy trzeba dodatkowe zbrojenie dodać.

ozdrawiam Dj_

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee... Olać? Liczyłeś ten mostek? To jakieś marne waty będą... Pamiętaj, że temperatura pod domem to nie -20 st. C..

 

Moj dom jest dosc maly (ok 120m2 powierzchni uzytkowej z tego jakieś 70m2 na parterze) wiec te słupy % bedą miały wiekszy wpływ niż w dla większych domów.

U mnie te słupy + fundament pod komin i schody to niecałe 1m2 powierzchni podłogi.

 

I tak mi zostanie trochę styropianu po ociepleniu fundamentów od wewnetrznej strony wiec i te słupy naokoło obłożę nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i du.p.a, nadal nie grzeję i mam temp. ok 22oC ale żona zaczyna juz narzekac że jej zimno (a ja chciałem do 20oC zgodnie z normą zejść :lol: ) więc chyba od jutro uruchomię sam ogrzewanie bo chyba nie mam wyjścia :(.

I jak tu prowadzić testy :(.

 

pzdr

 

no tylko gdzieś wyrwałem się z domu na delegacje i już odpalili mi ogrzewanie ;) hehehe, temperaturka spadła do 20,6 w środę 14.10, a załączone ogrzewanie zgodnie z programatorem, załączyło się nad ranem 15.10, kiedy temp w domu spadła do 20st.

Ponieważ to L to reakcja nie jest zbyt szybka, a od wczoraj mieliśmy gości zmarzluchów i kominek od wieczora hajcował w domu do 26st w salonie koło kominka (reszta w okolicy 22) - i całe testy wzięły w łeb :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wybierz odpowiednią ilość piachu i daj te 25 styro.

Miałem Ci wcześniej napisać że nie opłaca się kombinować ale myślałem że masz już chudziaka!

 

Przy podłogówce sens jest jeszcze większy ,,,

 

Moim zdaniem nie nalezy tak bezkrytycznie zwiekszac grubosci styropianu w podlodze.

Ja u siebie w projekcie pierwotnie dalem 20cm styro (033) w podłodze, ale zmniejszylem ta grubosc o 2cm i zamiast tego bede mogl nalac o 2cm wiecej posadzki przez co mi sie akumulacyjnosc podlogi troche zwiekszy - co przy podlogowce (w moim przypadku zrodlem ciepla bedzie kominek z plaszczem + elektr.) rowniez ma sens. Nie za bardzo tez moge tu szalec z gruboscia bo ogranicza mnie wysokosc pierwszej warstwy pustakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla średniej temperatury zewnętrznej +5st. C i sezonu grzewczego 200 dni straty do gruntu wyniosą 11,4 x 24 x 200 / 1000 = 54,7kWh/mb.

Straty te obejmują posadzkę o szerokości 5m + ścianę o wysokości 1m.

 

A jak to ma się do słupów? 4 słupy to będzie jakiś 1 metr mostka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla średniej temperatury zewnętrznej +5st. C i sezonu grzewczego 200 dni straty do gruntu wyniosą 11,4 x 24 x 200 / 1000 = 54,7kWh/mb.

Straty te obejmują posadzkę o szerokości 5m + ścianę o wysokości 1m.

 

A jak to ma się do słupów? 4 słupy to będzie jakiś 1 metr mostka...

Przy słupie wygląda to mniej więcej tak:

http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/HenoK/izolacje%3Aslup.jpg

Słup żelbetowy i 20cm styropianu w posadzce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zainwestowaniu w dobrej klasy ocieplenie ścian (np. 15 cm styropianu Platinum Plus o lambda 0,033) + dobre okna + wentylacja z odzyskiem ciepła zapotrzebowanie na moc grzewczą spada do bardzo niskich poziomów.

Najprościej zamontować kociołek gazowy kondensacyjny za kilka tysięcy zł + koszt dociagnięcia gazu, drugim tanim sposobem jest mały kociołek węglowy automatyczny, z kolei przy pompie ciepła dla maksymalizacji sprawności powinno się wszędzie zamontować ogrzewanie podłogowe lub ścienne.

Jednak biorąc pod uwagę całość kosztów, inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych pompa ciepła wychodzi najdrożej.

Zdecydowanie korzystniej zamiast w PC zainwestować w wentylację z rekuperacją, i tradycyjne źródło ciepła. Oczywiście jeśli tylko taka wola, to PC można wstawić.

Układ solarny jest co prawda nieco droższym rozwiązaniem do grzania CWU od każdego z trzech w/w źródeł, jednak bardzo silnie wpływa na obniżenie emisji zanieczyszczeń (czy to z domowej kotłowni, czy z elektrowni) i tu namawiam do montażu solarów niezależnie od wybranego źródła ciepła. To tylko około 2% kosztów budowy domu, a daje darmowe ciepło długie lata.

 

Tak sledze ten watek i widze ze szybko sie ostatnio rozwija - wiec i ja dodam swoje 3 grosze.

 

Zastanawialem sie u siebie na zastosowanie kotla kondensacyjnego - za dobry kociol musialbym zaplacic powiedzmy 7tys zl i dodatkowo jeszcze drugie tyle za podlaczenie gazu (a gaz mam po drugiej stronie ulicy...).

Oczywiscie warto doliczyc jeszcze koszt komina lub przynajmniej przewodu powietrzno-spalinowego w scianie.

 

W moim przypadku koszt odwiertow pod PC jest w przyblizeniu taki sam jak koszt przylacza gazu. Koszt pompy ciepla 5-6kW jaka starczy na moj b.dobrze ocieplony budynek o powierzchni 120m2 jest o ok. 10-15tys zl wiekszy niz koszt pieca gazowego. Koszty eksploatacji PC sa jednak nizsze, komfort obslugi rowniez nieco wyzszy.

 

Poniewaz gaz ziemny do najtanszych paliw nie nalezy a budynek ma byc z zalozenia niskoenergetyczny i pilnuje aby tak sie stalo to zdecydowalem sie wykluczyc z moich planow kociol gazowy i przylacze gazu.

Poniewaz i tak bede mial kominek z PW i do tego zasobnik CWU dorzuce do tego kociol elektryczny i przez 2-3 lata sprawdze ile moj budynek dokladnie pali i jaki bedzie procentowy bedzie udzial ciepla z kominka.

A za kilka lat moze pojawia sie dotacje na PC lub kolektory sloneczne i jeszcze raz policze bilans potencjalnych zyskow i albo cos zmienie albo pozostawie jak jest.

 

Wydaje mi sie ze na kazde ze zrodel ciepla nalezy patrzec nie tylko z perspektywy zyskow/strat ale rowniez z perspektywy swoich potrzeb, komfortu obslugi, mozliwosci itp. Jak kupujemy sprzet AV czy samochod to przeciez nie liczymy kazdego grosza ale bierzemy pod uwage funkcjonalnosc, komfort no i nasze zdolnosci finansowe.

Za kazdy system ogrzewania trzeba min. kilkanascie tys. zl wydac wiec trzeba brac pod uwage roznice kosztow i czy jestesmy w stanie to zaakceptowac biorac pod uwage komfort zycia i koszty eksploatacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku koszt odwiertow pod PC jest w przyblizeniu taki sam jak koszt przylacza gazu. Koszt pompy ciepla 5-6kW jaka starczy na moj b.dobrze ocieplony budynek o powierzchni 120m2 jest o ok. 10-15tys zl wiekszy niz koszt pieca gazowego.

 

Pompę o takiej mocy kupisz za mniejsze pieniądze, spokojnie za ok. 15 tyś z montażem!Tym bardziej że w cenie przyłącza gazu masz odwierty pionowe!

Moim zdaniem nie pchaj sie w gaz, za sam abonament zpłacisz kilkaset zł rocznie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam uwagę do tych rozmyślań, mając domek energooszczędny można wybrać taryfę W-2 gdzie abonament to 10zł/miesiąc a eksploatacja PC już dawno zrównała się z ceną gazu bo prąd zdrożał o 100% i w dodatku ekoterroryści nadal przebąkują o nowych podwyżkach cen prądu z uwago na limity CO2

 

ja proponują sprawdzić czy PC to nadal 0,08zł/kWh jeśli prąd do jej napędu kosztuje już 0,6zł/kWh

Sprawdziłem taryfę dla Gdańska.

Taryfa W2 opłaty stałe 23zł/miesiąc cena 1,75zł/m3 - http://www.pgnig.pl/dladomu/taryfa/twoja_taryfa/?r,main,activeId=3188

Dla zużycia 1200m3/rok i wartości opałowej gazu 37MJ/m3 (10,28kWh/m3) otrzymujemy 12336kWh energii. Dla domu 150m2 daje to 82kWh/m2, czyli dom energooszczędny się w tym zużyciu zmieści.

Koszt roczny tych 1200m3 gazu to 2380zł (brutto).

Koszt energii elektrycznej w II taryfie jak na razie mam 0,29414 zł/kWh. Nie wiem skąd masz informację o tak wysokich cenach, ale załóżmy, że masz rację i przyjmijmy 0,4zł/kWh. Przy drugiej taryfie koszt wyniesie : 4934zł.

Przy pompie ciepła ze średnim rocznym COP=3,0 koszt ten będzie równy 1645zł.

Abonamentu nie liczę, bo z odbioru energii elektrycznej raczej nie zrezygnujesz.

Wynika z tego, że ogrzewanie gazem jest 45% droższy niż ogrzewanie pompą ciepła (przynajmniej na moim terenie).

 

Jak to wygląda przy większym zużyciu i taryfie W-3?

Typowe zużycie gazu to 15m3/m2 powierzchni domu. Dla domu 150m2 będzie to 2250m3 gazu rocznie.

Daje to koszt 4353zł.

Z pompy ciepła przy w/w założeniach : 3083zł, czyli nadal gaz droższy (o 41%).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo mozna pochwalic sie zuzyciem energii elektrycznej zmniejszonym,

zakladasz ze przy gazie da sie oszczedzic a przy pradzie juz nie?

 

Kiedys slyszalem o sasiadach mojego szwagra ktorzy oszczedzali zeby zbyt duzych rachunkow nie placic, z tym ze mieli chol****e zimno w domu a grzali tylko przed snem chwile, caly dzien prawie lodowka w domu -wyszlo ich tanio, nie powiem ale czy takie przyadki warto rozpatrywac?

 

Pompy ciepla nie powinno sie rozpatrywac TYLKO w zakresie ogrzewania, pamietac nalezy ze przez caly rok potrzebujemy cieplej wody ...

 

Pzdr.

BTW: Gaz niby juz nie zdrozeje? Optymista :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się taki nie urodził kto by zużywał tylko prąd w nocy, zawsze trochę idzie też w dzień i w sumie jest tyle

Ale ..... jeszcze nie grzeję i mam w domu ok. 21-22oC, dzienne zużycie prądu to ok. 11,5 kWh, mam taryfę nocną i średni koszt 1 kWh na razie wynosi mnie 41 gr
Takie ma zużycie energii bez uwzględnienia grzania w domu właściwie pasywnym. Po uwzględnieniu grzania (tylko w II taryfie) cena z pewnością spadnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS tutaj niektórzy chwalą się zużyciem gazu na poziomie 1200zł czyli zaoszczędzona kwota dla PC wyniesie tylko 360zł/rocznie a to już znacznie mniej niż odsetki czy też znacznie więcej niż koszt dodatkowego kredytu dla PC

Jeżeli gazu zużywają za 1200zł przy przy obecnych cenach ok. 530m3 gazu.

Za tę samą ilość energii w II taryfie elektrycznej zapłaciliby ok. 1650zł.

Koszt instalacji gazowej z przyłączem + komin + instalacja c.o. to min. 10tys. zł

Instalację elektrycznego ogrzewania można wykonać za 4tys. zł.

Odsetki od 6tys. zł to 300 zł rocznie. Po ilu latach zwrócą się wyższe koszty instalacji gazowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz obliczenia:

530m3 gazu to równowartość 5,3MWh*0,4=2120zł/rocznie lub 5,3*0,36=1908 różnica między gazem to 920 lub 708 zł rocznie zwrot więc po najdalej 15 latach

Należałoby rozważyć jeszcze inną opcję zainwestowania tych pieniędzy - w mniejsze zużycie energii.

Niewykluczone, że to mogłaby być najlepsza inwestycja, oczywiście pod warunkiem, że będziemy inwestowali w najsłabszy pod względem energetycznym element domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...