Depi 27.10.2009 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2009 to tak jak ja, kominek rekreacyjnie... tylko chcę mieć możliwość "szczelnego" zamknięcia dopływu powietrza i komina. i mam problem z kominem A jakiż to problem masz z kominem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 27.10.2009 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2009 Ja kupiłem sobie Byrskiego XL cośtam i jestem zadowolony. Zależy pewnie co kto lubi - my chcieliśmy coś jak najprostszego, bez żadnych ozdobników i esó-floresów i właśnie to dostaliśmy. U nas dodatkowym utrudnieniem był fakt, że musiał być narożny. Koszt - 4,4 tys brutto. Wygląda to (na razie) tak: http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/wnetrze_cz09.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 27.10.2009 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2009 za 5300 zł Za tyle też się kupi Dovre 2180 .... wiem, wiem, ProStaś, już nic nie mówię, wychodzę z lokalu ..... , co złego to nie ja ..... pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 28.10.2009 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Cena zalezy od wielu czynnikow, np. mocy.Ja mam 14kW kominek bo mniejsze moce oznaczaly zazwyczaj mniejsze gabaryty a w portalu nie za bardzo to wyglada z za malym wkladem http://img688.imageshack.us/img688/2931/portal.th.jpg Nasz to wklad Godin'a -francuza i przerobili go nam zeby mial dolot powietrza z zewnatrz. Mam rure 110 poprowadzona pod podloga (pod chudziakiem) a czerpnia na scianie zachodniej, jest szyber i przepustnica zeby mozna bylo zamknac dolot powietrza zimnego gdy nie palimy w nim. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 28.10.2009 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 to tak jak ja, kominek rekreacyjnie... tylko chcę mieć możliwość "szczelnego" zamknięcia dopływu powietrza i komina. i mam problem z kominem A jakiż to problem masz z kominem? ano już pisałem, chodzi o szczelny szyber do komina, bo ten kominkowy wiadomo że nie jest szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majki 28.10.2009 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 miał być kominek w 100% szczelny z doprowadzeniem powietrza z zewnątrz Dovre 2180 za dopłatą ma taka opcję, a pozostałe ?? Hmmm ... 2180 jest szczelny w 100%, o jakiej dopłacie mówisz, bo nic o nie nie słyszałem ? Z tą szczelnością, to też pytanie czy szczelny bo nie pobiera powietrza z domu ? - to na pewno. 100% szczelności powietrza z zewnątrz nie ma, bo jak zamkniesz dopływ powietrza na kurtynę + od spodu wkładu to i tak "płomieniówki" zawsze są "otwarte". Jedynie możesz zamknąć przepustnicą powietrza dopływ na 100% i tak to zresztą działa. pozdrawiam, majki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 28.10.2009 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Nie widze problemu - szczelna przepustnica przy wlocie powietrza z zewnątrz i po problemie. Panowie - mam zgryz. Jak już chyba mówiłem robię u siebie takiego pseudo-illbrucka. Od wewnątrz nie było problemu - nawaliłem silikonu i taśmę aluminiową i paroszczelność (jakaś) jest. Gorzej od zewnątrz. Myślałem o takim Corobandzie czy czymś a la, ale jak przyszło co do czego (a przyszło) to nabrałem wątpliwości, czy to oby faktycznie jest paroprzepuszczalne? np. taki dziad: http://www.allegro.pl/item791124955_unotec_tasma_do_reperacji_i_sklejania_membran.html albo wspomniany Coroband: http://www.allegro.pl/item799030489_coroband_tasma_do_reperacji_i_sklejania_membran.html Co sądzicie? A jak nie, to co? Illbruck i nawet odpowiednik u Soudala (Folienband Outside) przyprawiają mnie o ból głowy ceną no i nie ma nawet jak tego kupić. W razie czego lepiej nie robić nic, czy walnąć coś paroszczelnego, bo sam już nie wiem... HELP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 28.10.2009 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 28.10.2009 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 A powiedz mi - ile Wattów będzie uciekało jak nie dasz tej taśmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 28.10.2009 23:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 HGW... Pewnie znacznie więcej, niż przez np. słupy nośne, które dopiero co ktoś chciał izolowac wgłąb ziemi. Nieszczelności na styku okno-ściana są często stwierdzalne że tak powiem "organoleptycznie". Po prostu pizga, a to są już całkiem konkretne Watty. No i trochę mi szkoda już włożonego wysiłku i kasy - od wewnątrz wszystko wyklejone, to co - odpadne w połowie drogi? Będę się jeszcze głowił, jak poprawnie zamontowąć parapet zewn... Jak robiliście/robicie swoje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agraf 29.10.2009 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Depi, co do Soudala to kiedyś też się nim interesowałem i fakt tani nie jest, chociaż wychodził taniej od Illbrucka. Jak chodzi o kupno to rozmawiałem z przedstawicielem Soudala z Krakowa-namiary są na ich stronie. Można u nich zamówić i wyślą pocztą czy kurierem, natomiast również ich przedstawiciel z Oświęcimia wogóle nie słyszał o takich taśmach pozdrawiam p.s. dzięki za zwrot kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 29.10.2009 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 HGW... Pewnie znacznie więcej, niż przez np. słupy nośne, które dopiero co ktoś chciał izolowac wgłąb ziemi. Nieszczelności na styku okno-ściana są często stwierdzalne że tak powiem "organoleptycznie". Po prostu pizga, a to są już całkiem konkretne Watty. No i trochę mi szkoda już włożonego wysiłku i kasy - od wewnątrz wszystko wyklejone, to co - odpadne w połowie drogi? Tanie rozwiązanie: kup membranę paropszepuszczlaną, potnij na pasy, przyklej. Choć moim zdaniem ważniejsze jest aby po tynkach zasilikonować szczeliny, Będę się jeszcze głowił, jak poprawnie zamontowąć parapet zewn... Jak robiliście/robicie swoje? Zależy z jakiego materiału. Ja mam blaszane, kazałem zrobić z pionowym kilkumilimetrowym występem do góry który wszedł od spodu w rowek w profilu okiennym. To połączenie uszczelniłem silikonem. Następnie od wewnątrz budynku zapiankowałem dokładnie - lepiej to robić pianką do styropianu niż zwykłą, żeby nie powydymało parapetów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.10.2009 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Rozmawiałem właśnie z przedstawicielem Soudala - jakoś nie mogą znależć tego, co za mój teren odpowiada. Mają poszukać. Bardziej mi jednak zależałoby na jakimś zamienniku za pół ceny. Czy te taśmy do membran są paroszczelne czy paroprzepuszczalne? Te takie a-la szmatka wygladaja na takie, co mogłyby przepuszczać parę ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 29.10.2009 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Patrzyles np. na tasmy do sklejania uszkodzen w membranach dachowych?Ja taka kleilem kilka uszkodzen i one chyba sa paroprzepuszczalne i moze wyjdzie taniej niz illbruck etc...Szerokosc tej ktora mialem to ok. 5cm, nie wiem czy nie za waska ale ... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.10.2009 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Tanie rozwiązanie: kup membranę paropszepuszczlaną, potnij na pasy, przyklej. Choć moim zdaniem ważniejsze jest aby po tynkach zasilikonować szczeliny, Myślałem już o tym, ale CZAS mnie goni - na zewnątrz coraz zimniej Zależy z jakiego materiału. Ja mam blaszane, kazałem zrobić z pionowym kilkumilimetrowym występem do góry który wszedł od spodu w rowek w profilu okiennym. To połączenie uszczelniłem silikonem. Następnie od wewnątrz budynku zapiankowałem dokładnie - lepiej to robić pianką do styropianu niż zwykłą, żeby nie powydymało parapetów. Czyli wyskrobałeś piankę spod okna i zapiankowałeś wszystko jeszcze raz? bo ja musiałbym tak właśnie zrobić. Też chcę blaszane - rozumiem, że Ty zamawiałeś je gdzieś na wymiar? Możesz się podzielić info gdzie? Potrzebne mi będą też różne inne obróbki dekaskie - na balkon, na wyjście na taras itp. Swoją drogą można by zrobić takie kompendium z rysunkami tych wszystkich detali? Nad balkonem też się teraz głowie, bo zgodnie ze sztuką powinienem zrobić warstwe spadkową betonu pod styropianem. Ale nie mam na to miejsca - tych warstw będzie za dużo. Czy jakiś mikroklinik 1cm z 1 strony da rade? Taras niby zadaszony... Jak wykończyć styk izolacji tarasu i ocieplenia scian? Intuicja podpowiada, że płyty z tarasu powinny "nakrywać" te ścienne od góry, ale czy tak jest w istocie? No i co wtedy z wylewką - gdzie się ma właściwie kończyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 29.10.2009 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Zależy z jakiego materiału. Ja mam blaszane, kazałem zrobić z pionowym kilkumilimetrowym występem do góry który wszedł od spodu w rowek w profilu okiennym. To połączenie uszczelniłem silikonem. Następnie od wewnątrz budynku zapiankowałem dokładnie - lepiej to robić pianką do styropianu niż zwykłą, żeby nie powydymało parapetów. Czyli wyskrobałeś piankę spod okna i zapiankowałeś wszystko jeszcze raz? bo ja musiałbym tak właśnie zrobić. Przy montażu okien nie piankowali od dołu bo wiedziałem że będzie to później przeszkadzać. Też chcę blaszane - rozumiem, że Ty zamawiałeś je gdzieś na wymiar? Możesz się podzielić info gdzie? Potrzebne mi będą też różne inne obróbki dekaskie - na balkon, na wyjście na taras itp. Zamawiałem w pierwszej firmie sprzedającej blachy jaką znalazłem. Każdy dekarz też Ci powygina parapety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 29.10.2009 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Dzięki. Nie mam co prawda na stanie dekarza, ale może jakiegoś namówię, żeby mi coś pozaginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 29.10.2009 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Ale globalnie to gdzieś Ci wg mnie więcej ucieka niz przez posadzkę bo zakładając straty ok 21/24=875W dalej: 875W/150(nie wiem ile masz m2 powierzchni ale załóżmy że tyle)*10 (średnia delta T w środku i na zewnątrz a ta jest wokół domu jak i pod domem teraz w miarę podobna)=0,58 W/m2*K To spory ogólny współ. u dla całości domu Skoryguj go o Twoją rzeczywsitą powierzchnię wszystkich przegród i sprawdz. Teraz dopiero do mnie dotarło Rzeczywista powierzchnia wszystkich przegród to u mnie jakieś 410m2 (dom 14x10). Wychodzi U=0,21 W/m2*K . Hmm, to z kolei jakoś podejrzanie mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.10.2009 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Ale globalnie to gdzieś Ci wg mnie więcej ucieka niz przez posadzkę bo zakładając straty ok 21/24=875W dalej: 875W/150(nie wiem ile masz m2 powierzchni ale załóżmy że tyle)*10 (średnia delta T w środku i na zewnątrz a ta jest wokół domu jak i pod domem teraz w miarę podobna)=0,58 W/m2*K To spory ogólny współ. u dla całości domu Skoryguj go o Twoją rzeczywsitą powierzchnię wszystkich przegród i sprawdz. Teraz dopiero do mnie dotarło Rzeczywista powierzchnia wszystkich przegród to u mnie jakieś 410m2 (dom 14x10). Wychodzi U=0,21 W/m2*K . Hmm, to z kolei jakoś podejrzanie mało. Ważna jest tu delta T. Policz z delta T=ok.8 oC (srednia temp. wokół domu i pod domem równa ok. 12 oC) i wyjdzie wtedy u= ok. 0,27 więc zdecydowanie więcej ale myślę że więcej niż u=ok. 0,3 nie masz bo delta T nie była mniejsza niż ok. 7oC.. Dodatkowo do tegop "u" należałoby wziąć też zyski bytowe i słoneczne wtedy byłby bliski rzeczywistemu współ. "u". pzdr pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 01.11.2009 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Dziś się wkurzyłem na mój reku bo działa cały czas przez GWC (logiczne) ale ten cholerny GWC tak mi nawilża powietrze że w domu cały czas mam 70-80% (w łazience) wilgotność. Sztucznie ustawiłem przed chwilą siłownik tak aby brał tylko ze ściennej i wrzuciłem 4 boieg (trochę się chłodno zrobiła bo powiało ) ale wilgotność w ciągu 20 min. spadła z 70 do 60%. Przestaje korzystać na razie z GWC chyba że mi oszroni reku. A co do mojego reku to spraność powalająca , ...go mać- przy obecnie 3oC na zewnatrz nawiewa mi na 3 biegu gdizie sprawność powinna wynosić ok 85-90% 14oC toż to ku...r.w.a mać zaledwie 65% sprawności ... . Tą sprawność to chyba mierzyli z działającym GWC i temp. na zewnątrz -20oC Dobrze że chociaż na razie dom "działa" bo reku na razie uważam Ekoklimax`u- Ekozefir 400-EKE słabiutko się spisuje- dla niego na razie duże "0"!!. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.