j-j 04.11.2009 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Chyba faktycznie pozostaje zmiana wymiennika ale na jaki a dołożyć obok drugi krzyżowiec ?? http://www.celton.pl/img/c-went-H800x2-200x161.jpg albo kupić przeciwprądowy wkład Siwickiego za 1500zł i poprzekładać wentylatory i filtry Zakładam na razie aby się zmieścić w obecną obudowę ech ... Wiesz nie powiem aby to obkladanie welna centrali i zmontowanie wszystkjego na nowo napawało mnie optymizmem . Najprościej wymienić wymiennik niby ale co spasowac aby grało hmm. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.11.2009 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 no właśnie wygląda nieźle, także cenowo, tylko ciekawe jak faktycznie z jego jakością. Żeby chociaż wymiary trzymał bo z tego co można na forum wyczytać, termoorganika ma z tym problemy Ze styropianem mogą pojawić się w tym względzie dwa problemy. 1. nie trzyma kątów - jeśli będziesz ocieplać dwoma warstwami na zakałdkę, albo z zakałdką fabryczną ( frezem ), to mostki będę minimalne. Jeśli jednowarstwowo, to ewentyalne szapary trzeba wypełniać pianką. 2. płyty przyjmują kształt "łódki" - ekipa ocieplająca i tak szlifuje powierzchnię, będzie musiała tylko zedrzeć grubszą warstwę. Notabene niezmiernie trudno jest o styropian idealny na rynku, nawet od jednego producenta partie mogą się różnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.11.2009 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Najprościej wymienić wymiennik niby ale co spasowac aby grało hmm. pzdr 1. mierzysz szerokość, długość i wysokość. 2. dobierasz model aby dobrze współpracował z wentylami, 3. wybierasz ten, który przy najczęściej stosowanym wydatku daje najmniejsze opory i największą sprawność. W grę wchodzi tylko krzyżowy-przeciwprądowy, no bo przecież Bartosza tam nie włożysz, a krzyzowego jużmasz ... no przecież nikt nie musi Ci tego tutaj wyłuszczać To tylko kwestia decyzji co z tym zrobić. Albo reklamuj i oddaj, albo włóż tam inny wymiennik. Ja bym tego tak nie zostawiał - 4 stówki rocznie w plecy! Jak włożysz Kindenburga to wydasz 1,6-2 tys. zł - zwrot po 4-5 latach, a tego krzyżowca ( albo cłay reku ) sprzedaj jako cudo 150% sprawności na allegro to częściowo odzyskasz kaskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.11.2009 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 W grę wchodzi tylko krzyżowy-przeciwprądowy, no bo przecież Bartosza tam nie włożysz, a krzyzowego jużmasz ... no przecież nikt nie musi Ci tego tutaj wyłuszczać To tylko kwestia decyzji co z tym zrobić. Albo reklamuj i oddaj, albo włóż tam inny wymiennik. Ja bym tego tak nie zostawiał - 4 stówki rocznie w plecy! Jak włożysz Kindenburga to wydasz 1,6-2 tys. zł - zwrot po 4-5 latach, a tego krzyżowca ( albo cłay reku ) sprzedaj jako cudo 150% sprawności na allegro to częściowo odzyskasz kaskę. Wiem, wiem ale nie wiem czy jest jakiś wymiennik ktory dalby wyższe sprawności o wymiarach pasujących do tej obudowy. W programie Heatex`a nic nie moge dopasować niestety a z innych to nie wiem gdzie szukać, zresztą jak nie Heatex, to chyba ic innego. Co do reklamacji to, boksowanie będzie trwało i wzajemne przepychanie bo teoretycznie da się w programie zrobić tak aby wyszło te 88%- sprawdzałem, ech ... i poza tym mam jednak sterowanie i automatykę jaką chcialem gotową, dzialającą a tego bym nie zrobił sam bo wiesz jak jestem z wiedzą i zrozumieniem z automatyki . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrzemoEdyta 04.11.2009 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Ze styropianem mogą pojawić się w tym względzie dwa problemy. 1. nie trzyma kątów - jeśli będziesz ocieplać dwoma warstwami na zakałdkę, albo z zakałdką fabryczną ( frezem ), to mostki będę minimalne. Jeśli jednowarstwowo, to ewentyalne szapary trzeba wypełniać pianką. no właśnie, okazało się jednak, że Yetico nie ma styro 200 mmm z frezem poza tym, po samodzielnym podliczeniu naszych m2, bardzo nam wzrosła ilość potrzebnego styropianu (niech żyją "dokładne" kosztorysy projektowe) i bardzo mocno zaczynamy się zastanawiać nad kupnem zwykłego styro np ze Swisspora 200 mm z frezem za 98.80 zł/m3. Wychodzi nas ok 3 tyś taniej od Yetico tylko te parametry dużo gorsze ehh budowlane dylematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.11.2009 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 no właśnie, okazało się jednak, że Yetico nie ma styro 200 mmm z frezem poza tym, po samodzielnym podliczeniu naszych m2, bardzo nam wzrosła ilość potrzebnego styropianu (niech żyją "dokładne" kosztorysy projektowe) i bardzo mocno zaczynamy się zastanawiać nad kupnem zwykłego styro np ze Swisspora 200 mm z frezem za 98.80 zł/m3. Wychodzi nas ok 3 tyś taniej od Yetico tylko te parametry dużo gorsze ehh budowlane dylematy To nie takie proste! Zakup styropianu o wspł. 0,030-0,032 ma sens TYLKO WTEDY, gdy pozostałe elementy domu temu są podporządkowane. Czasami ze względu miejsca, bądź grubości całkowitej ściany, ale to rzadkosć. U mnie będzie 30 cm o wspł. 0,032 +/-1. I gdybym dał 20 cm, lub zamienił na ten o wspł. 0,04, to psu na budę wszystkie inne zabiegi dotyczące rekuperatora, okien, płyty fundamentowej itd. Nie oznacza to, że tak musi być. Ktoś kto daje 15 cm i odpowednie okna itd. oraz zgadza się z ogrzewaniem domu np. paletami lub drewnem z własnego lasu bukowego, to też postępuje właściwie, optymalnie. Jednym słowem optymalizacja. Inaczej na coś w konstrukcji domu wyrzucisz pieniądze w błoto. Nie zakałdasz ( zazwyczaj ) przecież silnika porche do trabanta. no właśnie, okazało się jednak, że Yetico nie ma styro 200 mmm z frezem Ale to nie wyrok śwmierci. Frez nie jest konieczny, aby ocieplenie zrobić bardzo dobrze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.11.2009 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Wiem, wiem pzdr tutaj nie ma chyba dobrej rady, niestety Aczkolwiek mam prośbę, chyba nie tylko ja. Czy jednak mógłbyś relacjonować kondycję Twojego domu ? Wielu jawnie, bądź mniej kibicuje Ci tutaj i trzyma kciuki. Nie łam się, trzeci dom zbudujesz idealny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.11.2009 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Szczerze to nie mam na razie głowy bo ta centrala mnie dobiłą tym bardziej że 0,3 wymiany musze mieć bo jak przez 3 dni ograniczyłem wentylację to miałem sporo wody na oknach i kapała na panele, wczoraj wieczorem uruchomiłem na 50m3/h i chodziła całą noc i rano było OK na oknach ale nawiewało .... k.wa mać 13,5oC.To jest ok. 100W a wg moich obliczeń jeśli przegrody spełniają obliczenia to musze mieć nie więcej niż 21 W a więc dziennie max. 500W.Wydaje mi się że przegrody wykonałem lepiej niż w obliczeniach i dlatego mimo takiej wentylacji wciąż utrzymuję temperaturę w zakresie 20-22oC ale mimo to wk.u.riwa mnie ten reku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.11.2009 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 To jest ok. 100W a wg moich obliczeń jeśli przegrody spełniają obliczenia to musze mieć nie więcej niż 21 W a więc dziennie max. 500W.500Wh, czyli 0,5kWh na dobę. To w sezonie grzewczym wyjdzie Ci ok. 100kWh. Obecnie masz ponad 500kWh/sezon grzewczy. Podejrzewam, że więcej Ci nie wyjdzie, bo w końcu od czego masz GWC. Podałeś, że w październiku zużyłeś 150kWh energii elektrycznej. Jest to zużycie na ogrzewanie i wentylację, czy na wszystko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 05.11.2009 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Szczerze to nie mam na razie głowy bo ta centrala mnie dobiłą tym bardziej że 0,3 wymiany musze mieć bo jak przez 3 dni ograniczyłem wentylację to miałem sporo wody na oknach i kapała na panele, wczoraj wieczorem uruchomiłem na 50m3/h i chodziła całą noc i rano było OK na oknach ale nawiewało .... k.wa mać 13,5oC. Może wywal to w p... i przejdż na znaną i sprawdzoną od setek lat wentylację grawitacyjną.Bo ja po początkowym okresie fascynacji pompami ciepła,legaletami,panelami słonecznymi, rekuperatorami zaczynam mieć do tego coraz bardziej krytyczny stosunek.Kolejne wynalazki,kolejna kupa kasy,kolejne rzeczy do psucia, efekt ekonomiczny co najmniej niepewny.Ale jest moda , jest zapotrzebowanie są i produkty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 05.11.2009 10:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Uruchomiliscie juz ogrzewanie centralne ? Tak sie zastanawiam kiedy wlaczyc podlogowkę akumulacyjną. Teraz temperatury wachaja mi się od 19.5 do 22 stopni przy rozpalaniu kominka wieczorem i na noc + drabinki w lazienkach i konwektory w sypialniach. Reku chodzi na 2 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 05.11.2009 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Może wywal to w p... i przejdż na znaną i sprawdzoną od setek lat wentylację grawitacyjną.Bo ja po początkowym okresie fascynacji pompami ciepła,legaletami,panelami słonecznymi, rekuperatorami zaczynam mieć do tego coraz bardziej krytyczny stosunek.Kolejne wynalazki,kolejna kupa kasy,kolejne rzeczy do psucia, efekt ekonomiczny co najmniej niepewny.Ale jest moda , jest zapotrzebowanie są i produkty Spokojnie, j-j tylko żartował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.11.2009 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 To jest ok. 100W a wg moich obliczeń jeśli przegrody spełniają obliczenia to musze mieć nie więcej niż 21 W a więc dziennie max. 500W.500Wh, czyli 0,5kWh na dobę. To w sezonie grzewczym wyjdzie Ci ok. 100kWh. Obecnie masz ponad 500kWh/sezon grzewczy. Podejrzewam, że więcej Ci nie wyjdzie, bo w końcu od czego masz GWC. Podałeś, że w październiku zużyłeś 150kWh energii elektrycznej. Jest to zużycie na ogrzewanie i wentylację, czy na wszystko? To było 150 zł a nie 150 kWh (bez przesady z tą enerooszczędnością ) parę dni przed końcem października. Ostatecznie połowę września zapłaciłem 60 zł co dało ok. 140 kWh (ogrzewania nie było) za październik zapłaciłem za wszystko nie całe 180 zł w tym za ogrzewanie 17 zł. co daje w sumie za prąd ok. 430 kWh. Średnio dziennie 11,6 kWh bez grzana. CO do centrali to nie wyp... jej bo za dużo za nią dalem ale ...%$%#$% pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.11.2009 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Ostatecznie za październik zapłaciłem za wszystko nie całe 180 zł w tym za ogrzewanie 17 zł. co daje w sumie za prąd ok. 430 kWh. Średnio dziennie 11,6 kWh bez grzanie.Ciekawe, czy znajdzie się na Forum ktoś, kto za ogrzewanie w domu w październiku zapłaciła 17zł, oczywiście przy założeniu, że utrzymywał w domu temperaturę 20-22 st. C ? Także uważam, że nie kalkulowałaby Ci się wymiana centrali wentylacyjnej. Do samej centrali trzeba by jeszcze doliczyć koszt jej demontażu i ponownego montażu. Trochę szkoda tego ciepła, które z wentylacją ulatuje . Gdyby były dostępne bardzo małe i tanie pompy ciepła, to można by spróbować je wykorzystać, np. do podgrzewania ciepłej wody, coś takiego jak kombinują w wątku: http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla-do-cwu-na-lato-tymi-recami-robiona,t172818.htm W wydatkach na energię elektryczną przygotowanie ciepłej wody stanowi u Ciebie znaczącą pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PrzemoEdyta 05.11.2009 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Zakup styropianu o wspł. 0,030-0,032 ma sens TYLKO WTEDY, gdy pozostałe elementy domu temu są podporządkowane. Czasami ze względu miejsca, bądź grubości całkowitej ściany, ale to rzadkosć. Niestety nie udało mi się nigdy przebrnąć przez OZC, dlatego nie jestem w stanie precyzyjnie określić, który styropian bardziej mi się opłaca. Czytam Wasze posty i na ich podstawie mniej więcej staram się usytuować energooszczędność mojego domu. Mam nadzieję, że nie będzie tak najgorzej, fundamenty ocieplone z zewnątrz 15 cm styro i od wewnątrz 5 cm. Podłoga odizolowana będzie od gruntu warstwą 25 cm. Ściany z cieplejszej odmiany pustaków EDER. Pod dachem będzie min. 30 cm wełny. Okna supertermo z MS okna, zamontowane w (przyszłej) warstwie ocieplenia . Ogrzewanie elektryczne podłogowe. Poza tym reku, z czasem GWC, solary i może inne cuda. I tylko teraz ten styropian spędza sen z powiek, bo czas nagli i dalej nie wiem co zamawiać, co radzicie?? no właśnie, okazało się jednak, że Yetico nie ma styro 200 mmm z frezem Ale to nie wyrok śwmierci. Frez nie jest konieczny, aby ocieplenie zrobić bardzo dobrze! bardziej wkurzyło mnie to, że przez kilka dni uparcie zapewniali że maja taki z frezem, a potem wyszło jak zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 05.11.2009 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 ja bym ocieplił ścianę garaż/dom i płytę tarasu z dwóch stron. A najlepiej oddzielić garaż od domu żeby nie było mostka na płycie tarasu.( dopiero zobaczyłem Twój dziennik , na oddzielanie trochę za późno.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 05.11.2009 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 trzyma się kupy ale ściany garażu i domu przechodzą płynnie jedna w drugą i żeby nie było mostka to trzeba wszystko izolować tak np. jak fundamenty się izoluje. Inaczej beton płyty tarasu i ściany będą wyciągać ciepło z domu.Właściwie wszystko musisz teraz ocieplić, a taras z 2 stron jak najbardziej IMHO. Idealnie by było zrobić oddzielony garaż i dom, a pomiędzy nie odpowiednio izolacji ale na to już za późno w Twoim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.11.2009 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 miałem taki pomysł, żeby odizolować zimny garaż od ciepłego domu - stąd pomysł ocieplenia ściany łączacej dom z garażem --> tylko nie wiem czy to się trzyma kupy Oczywiście, że się trzyma . I nawet nie śmierdzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.11.2009 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Także uważam, że nie kalkulowałaby Ci się wymiana centrali wentylacyjnej. Do samej centrali trzeba by jeszcze doliczyć koszt jej demontażu i ponownego montażu. . Wentylację montowalem sam więc i bym ją też zdemontowal i na nowo zamontował tylko że nie mam na to NAJMNIEJSZEJ nawet ochoty , tyle serca w to włożyłem i czasu , i tak niedawno że naprawdę mam dość. Poza tym wyrzucilem fabryczne uszczelnienie wymiennika bo ciekł i mi lalo się pod centralę na plyty OSB i zrobilem na nowo kitem dekarskim uszczelnienie i jest git OK. Tak że nawet mój heatex mial drobną wadę ech ... ja to mam pecha . Może z czasem wymyślą coś lepszego ale na razie nie mam czego tam wlozyc zamiast tego bo nic nie pasuje co daloby lepszą sprawność . Chyba że dać heatex`a o szerokości 200mm z rozstawem 1,2 mm a obok niego w wolne miejsce dać drugie obejście na lato ale to taka jakaś koncepcja tylko hmm . Trochę szkoda tego ciepła, które z wentylacją ulatuje . Gdyby były dostępne bardzo małe i tanie pompy ciepła, to można by spróbować je wykorzystać, np. do podgrzewania ciepłej wody, coś takiego jak kombinują w wątku: http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla-do-cwu-na-lato-tymi-recami-robiona,t172818.htm W wydatkach na energię elektryczną przygotowanie ciepłej wody stanowi u Ciebie znaczącą pozycję. Na ciepłą wodę ucieka mi OK 4kWh/dob, faktycznie rocznie daje to ok. 1500 kWh, więc masz racje to nie mało, wiesz że kiedyś myślalem o PCi do wody ale ceny .... mnie zniechęciły. A samymi ręcami hmmm, obserwuję wątek na razie z boku . W moim wątku napiszę dziś moje zużycia m-czne, to co wyżej podałem z pamięci troszkę się różni od faktycznych ale tylko troszkę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 05.11.2009 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 ....Na ciepłą wodę ucieka mi OK 4kWh/dob, faktycznie rocznie daje to ok. 1500 kWh, więc masz racje to nie mało... Jesli tylko 4 kWh/d, to imho bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.