Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cały wic polega na tym, żeby nie budować ściany szczytowej do samej membrany (bo i po cholerę?). Zostawiasz sobie tyle miejsca ile chcesz tam wepchnąć ocieplenia i już. Przy czym warto szczyt ocieplać syropianem, bo łatwiej go zamocować, zwłaszcza, że nie ma wtedy też problemu ze styropianem na zewnętrznej powierzchni ściany (nie musi "wisieć' w powietrzu, tylko można go do tak przedłużonej ściany szczytowej przykleić).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ocieplałem poddasze wełną Isolight.

 

No i (bo jakoś nie złapałem jednoznacznej konkluzji) jak się zapatrujesz na Isolight w lekkiej-suchej? Planuję dać 2x8cm w ruszcie z rozstawem osiowym 60cm (akurat tak mi ładnie będzie pasować - mam 180cm do ocieplenia). Da się, czy raczej dołożyć do Isoventa-L? Różnica w moim przypadku to ok. 500PLN.

 

Może jednak dorzucę dla świętego spokoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) fundamentu:

- czy ociepla się też ściany fundamentowe wewnętrzne?

- przyjęto ocieplenie ścian fundamentowych zewnętrznych polistyrenem ekstrudowanym Austrotherm XPS 30 SF 12 cm (lambda na stronie producenta <0,035) - izolacja pociągnięta do poziomu podłogi, dom nie będzie miał żadnych stopni, więc wejście będzie na poziomie zero, nie będzie żadnej dodatkowej warstwy np. klinkieru - czy te 12 cm jest ok? czy można zastosować ewentualnie inny rodzaj pol. ekstrudowanego, bo ten austrotherm kosztuje ok. 510 zł/m3

 

Ja u siebie zastosowalem:

Swisspor HYDRO EPS 035 FUNDAMENT DACH:

http://www.swisspor.pl/_page_pl/index.php?show=24#30

 

Styropian ten jest tanszy od XPS. Ja za 1m3 placilem ok 245zł brutto za

frezowany styropian.

 

Od zewnatrz mam 15cm, od srodka 5cm na scianach i 5cm pod wylewka podlogowa na szerokosci 0.5m od fundamentow zewnetrznych (takie odwrocone L ze styropianu).

Styropianem ktory mi zostal dodatkowo ocieplilem slupy i fundament pod komin dla kominka (nie mam scian nosnych).

 

b) podłogi na gruncie:

- część mieszkalna - materiał jak wyżej 15 cm

 

Na pewno mozna znacznie taniej i ciut cieplej (lambda ok 0.032).

 

e) dachu (zachowana ciągłość ocieplenia przy murłacie)

- między krokwiami austrotherm EPS 0037 dach 20 cm (wg producenta lambda 0,037)

 

Rozwaz zastosowanie miedzy krokwiami Termoorganika Superpoddasze.

Ma on naciecia dzieki czemu jest rozprezny i dokladnie wypelnia

przestrzn miedzy krokwiami.

 

2. Wentylacja

- w kotłowni ma być jednak wentylacja grawitacyjna – to chyba „niezamykany kanał nawiewny”

3. Ogrzewanie

- kocioł kondensacyjny 24 kw + zbiornik na 200l

 

Jesli zejdziesz z moca kotla ponizej 21kW (a na pewno zejdziesz) to zbedny

bedzie komin - wystarczy koncentryczny przewod powietrzno-spalinowy

w scianie - wygodne to i tanie.

O ile mi wiadomo wentylacja w kotlowni z kotlem gazowym z zamknieta komora spalania ma byc zrownowazona nawiewno-wywiewna.

Sam kociol gazowy na 100% nie bedzie z niej korzystal bo on pobiera powietrze z zewnatrz.

 

 

- podłogówka, grzejniki, w tym grzejniki kanałowe pod przeszkleniami w salonie

 

Dobre okna + zageszczenie podlogowki w okolicach okien.

Ja daje podlogowke w calym domu, jedynie w lazience bedzie grzejnik drabinkowy.

 

 

– jak najlepiej zamontować okna i rolety okienne – okna – czy w ścianie nośnej czy wysunąć do warstwy ocieplenia, rolety – czy będzie dobrze, kiedy będą nad oknem (lub nadprożem – nie wiem jak ko instrukcyjnie lepiej) i ocieplenie na nie zajdzie?

 

Rolety naokienne zintegrowane z oknem i montowane razem z nim w otworze okiennym. Na taka rolete mozna dac tyle samo ocieplenia co na sciany.

 

 

- jakie parametry drzwi wejściowych i bramy garażowej przyjąć?

 

Wiekszosc producentow nie podaje wspolczynnika przenikania ciepla dla drzwi. Jak juz jest to widnieje tam ok 2.0 (czyli ponad 2x gorzej niz dobre okna),

cieplejsze potrafia zejsc do 1.5. Mowie o zwyklych drzwiach typowych a nie tych dedykowanych do domow pasywnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuję ścianę z poro 25, ocieplenie do 20 styro

 

Ja polecam Roben POROTON 24. Jest tanszy i ciut cieplejszy (dzieki przesunietym wzgledem siebie pustom powietrznym w pustaku) od reklamowanego gdzie sie da Porothermu 25 P+W.

 

- jak z kominami przy reku muszę zostawić w kotłowni do kondensatu, w salonie do kominka ale chyba z kuchennego mogę zrezygnować jeśli będziemy montować pochłaniacz a nie okap,

- dom ma być ogrzewany kondensatem co jeszcze można poprawić w projekcie bądź w materiałach

 

Z komina do kotla gazowego z zamknieta komora spalania tez mozesz zrezygnowac - jesli masz kociol do 21kW (to na prawde duzo!) mozesz dac koncentryczny przewod powietrzno-spalinowy w scianie.

W Polsce zadko stosowane rozwiazanie (ale zupelnie dozwolone), a Anglii proporcje sa dokladnie odwrotne i nikt nie buduje kominow tylko do

kotla gazowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i (bo jakoś nie złapałem jednoznacznej konkluzji) jak się zapatrujesz na Isolight w lekkiej-suchej?

No cóż ja jedynie ocieplałem poddasze. Do lekkiej suchej raczej odradzam.

Jeśli za niewielkie pieniądze możesz mieć sztywniejszą wełnę to nie zastanawiaj się. Przy Izolight możesz (choć nie musisz) mieć problemy ze sztywnością.

Zastanów się też nad rozstawem belek. Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że 60 cm może być za dużo. Wełnę wypadałoby ułożyć w taki sposób aby wisiała w oczkach rusztu. Da się to zrobić, ale przy rozstawie belek co 48cm.

Przy takim rozstawie belek praktycznie nie trzeba docinać wełny.

Być może dla sztywniejszej wełny optymalny rozstaw jest inny. Przy 60 cm musisz ciąć wełnę na kawałki jeden 62 cm następny 38 cm. I ten następny już może nie chcieć wisieć jak go skojarzysz z 24 itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- RKS jest mostkiem i z niego piździ - to doświadczenia instalatorów (jareko) oraz posiadaczy, nawet zdaję sie obecnych na tymże wewątku

 

Zarowno Integra jak i ocieplony RKS to zawsze bedzie jakis mostek termiczny.

 

Ma moze ktos link do rozrysowanego rozkladu temperatur w obu typach rolet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno Integra jak i ocieplony RKS to zawsze bedzie jakis mostek termiczny.

 

Pewnie, ale przez Integro nie pizga.

 

Do lekkiej suchej raczej odradzam.

 

Gratias Senor.

 

Co do rozstawu to robią tę wełne w wersji 60cm. Rozstaw osiowy łat 60cm daje 56cm dziury. Chyba bedzie akurat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozstawu to robią tę wełne w wersji 60cm. Rozstaw osiowy łat 60cm daje 56cm dziury. Chyba bedzie akurat?

Będzie dobrze dla wełny, ale czy będzie dobrze dla Twojego domu to zależy od tego jak to ułożysz. Myślę, że co najmniej dwie warstwy by się przydały.

 

Ja mam wełnę w płytach o wymiarach 50cm na 100 cm stąd moje rady związane z rozstawem belek. Przy innych wymiarach płyt oczka w ruszcie powinny być mniejsze o jakieś 2 cm od krótszego wymiaru płyty, Ale na na 4 cm też powinno dać się wełnę upchnąć..

 

Z tego co piszesz wynika, że ruszt będziesz miał grubości 8 cm.

Myślę, że 5 cm by wystarczyło, no chyba, że drugi wymiar beleczki przekracza 10 cm.

 

Pod jętkami mam dwie warstwy beleczek drewnianych 5x10 i j ostatnia warstwa 3x10.

Pod krokwiami na skosach - jedna warstwa 5x10 i druga 3x10. Całość skręcana wkrętami o długości 18cm i grubości 8mm z główką sześciokątną. Najpierw nawiercałem wiertłem 6mm na 12-15 cm a potem grzechotka do ręki i jazda :)

Trzyma się super.

 

Na elewacji mam dwie warstwy styropianu 10cm +20 cm klejone na piankę i drugi raz zrobiłbym tak samo.

Było trochę garbów, ale po przeszlifowaniu jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co piszesz wynika, że ruszt będziesz miał grubości 8 cm.

Myślę, że 5 cm by wystarczyło, no chyba, że drugi wymiar beleczki przekracza 10 cm.

 

Może nieprecyzyjnie sie wyrazilem: beleczki beda 4x8 w dwoch prostopadlych warstwach. czyli grubosc ocieplenia to 2x8cm + 2cm laty na pustke powietrzna + deski 19mm. Akurat tak bo na reszcie elewacji mam 20cm styro i musze sie zmiecic w tym wymiarze.

 

Dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieprecyzyjnie sie wyrazilem: beleczki beda 4x8 w dwoch prostopadlych warstwach. czyli grubosc ocieplenia to 2x8cm + 2cm laty na pustke powietrzna + deski 19mm. Akurat tak bo na reszcie elewacji mam 20cm styro i musze sie zmiecic w tym wymiarze.

Depi, rozumię, że częściowo robisz elewację drewnianą. Czemu nie zdecydowałeś się na drewno na styropianie? Ponoć niektórzy robią w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, że robią, ale jakoś mnie to nie przekonuje do końca. Jestem zwolennikiem stosowania miksu materiałów - każdy tam, gdzie najbardziej akurat pasuje.

 

Najlepszy sposób, o jakim słyszałem, to wstawianie wysokich kształtowników (jakieś U albo L) i pokrywanie całej sciany styro tak, aby te ksztaltowniki tylko wystawały i wtedy do nich przykrecaja laty i deski na to. Moj kolega tak robi.

 

Ale jak cena welny do tego jest porownywalna do styro, to juz wole welne - gdyby nie kasa, to pewnie caly dom bym welna oblecial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem rozklad temperatur dla okna z roleta naokienna:

http://www.schweiker.pl/uploads/images/27/RKS-opis_graficzny.pdf

 

Wynika z niego ze w najslabszych punktach jest mostek zblizony

do tego jaki daje wysokiej klasy profil okienny (0.88-0.75).

 

A zeby nie pizgalo to raczej kwestia wlasciwego uszczelnienia.

 

Depiemu chodzi o to raczej, że RKSy są mocowane w domu i pomiędzy roletą a dojściem serwisowym do rolety, które jest w domu nie ma żadnej izolacji (no niby jest ale taka jak by jej nie było) i tamtędy wieje i nie ma za bardzo sposobu aby było inaczej.

 

A ja mam pytanie czy nie najlepiej byłoby montować rolety całkiem na izolacji na zewnątrz i mieć pomiędzy szybą a roletą taki bufor powietrzny na szerokość izolacji domu? żadnych mostków wówczas chyba nie ma, mamy bardzo dobrze ocieplone okna, jedyny minus to wystające skrzynki rolet ale to chyba nie wielki problem. Oczywiście rolety sterowane elektronicznie.

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depiemu chodzi o to raczej, że RKSy są mocowane w domu i pomiędzy roletą a dojściem serwisowym do rolety, które jest w domu nie ma żadnej izolacji (no niby jest ale taka jak by jej nie było) i tamtędy wieje i nie ma za bardzo sposobu aby było inaczej.

 

Dojscie serwisowe moze byc od dolu lub od strony pomieszczenia. To drugie

wydaje mi sie lepsze bo:

1) jest tam wiecej ocieplenia i latwiej to uszczelnic i nawet dodatkowo ocieplic na zewnatrz skrzynki rolety

2) jesli od dolu nie ma dojscia to pewnie tez da sie to jeszcze docieplic

 

Styropianu owszem od dolu troche malo jest - ale skoro mostek ktory tam mamy jest na poziomie b.cieplego profilu okiennego chyba nie jest to az tak wielki problem.

 

A jak wiatr wieje to znaczy ze trzeba uszczelnic dodatkowo jakims silikonem

i wiac przestanie.

A moze po prostu roleta do D... i da sie tez kupic takie z ktorych nie wieje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...