orko 17.12.2009 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 Nie koniecznie. Lód w zamku powoduje, że drzwi nie da się otworzyć a chyba nie o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 17.12.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 W zimie, zawsze i wszędzie, na podorędziu zapalniczka żarowa (turbo) – taki zamek (wkładka), to dla niej "Pan Pikuś". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pigeon 17.12.2009 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 swoja droga - nie mam wiatrolapu a jak widze te drzwi to maja troszke przeswitow, wiec jak to uszczelnic - np przestrzen miedzy wkladka a "drzwiami" - (chodzi o wnetrze profila pcv - bo drzwi sa takie z pcv - jak okna) pianka - silikonem??? mozliwe ze ten lodowy szron wynika z tego ze wokolo wkladki jest przeswit i hula tam wiatr - jak myslicie - jak wkladka bedzie zabudowana "na gotowo" - jasne ze bedzie zimna - ale jak bardzo - do powstania lodu??? druga sprawa - tak sobie od kilku tygodni podgrzewam budynek kotlem elektrycznym 24kW - ale limitowanym na 1/3 mocy na zasilaniu - okolo 25 st (tak pokazuje tremometr w kotle) ale to chyba nie do konca tyl ejest - raczej mniej powrot okolo 16 st w budynku utrzymuje mi sie okolo 13 st ale zre to okolo 85 kWh na dobe dodam ze: mam otwarte przejscie do nieogrzewanego garazu (ale ladnie ocieplonego) nie dziala wentylacja robia karton gipsy i ciagle wchodza i wychodza z budynku na poddaszu (otwarta antresola) jest okolo 2m2 o przewodnosci cieplnej tylko plyty GK ogrzewana powierzchnia 250 m2 nieogrzewany garaz i inne 60m2 da sie cos wywnioskowac - o zapotrzebowaniu na cieplo tego budynku (w koncu jak widac po liczniku jest energooszczedny ) z waszego doswiadczenia - jak sie to moze ksztaltowac w przyszlym sezonie (niby bedzie wygrzany ten budynek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 17.12.2009 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 U mnie w ciągu dnia gdy wentylacja nie chodzi skrapla się i jest ok. 2 cm tylko w narożnikach a na dole ok 1 cm ale w nocy włączam wentylację ina najmniejszy bieg i rano jest GIT. Ale za to w wiatrołapie mam mokrusieńkie zamki w drzwiach zewn. i nic nie da się zrobić więc załączyłem osuszacz ze smutną miną bo prąd żre ale jak się okazało to suszy extra a prądu bierze tyle co nic i wsio gra.Jednak tej wilgoci technologicvznej mam chyba sporo- w ciągu nocy prawie cały zbiuorniczek wody myślę że ok. 15-20 l.Jeszcze też łązienka ma okno mocno skroplone w ciągu dnia ale tam po nocy jest prawie GIT, jednak to drugie miejsce do przeanalizowania i coś wykombinowania- najlepiej jakiś osuszacz wraz z grzaniem nadmuchowym do osuszenia ręczników nie duży ale o sporej mocy- tylko czy takie są. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.12.2009 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 A jak mam wilgotność powietrza ok. 45 % i skrapla się na wszystkich oknach to coś nie teges ? Może dlatego że rolety mam prawie zawsze zasunięte a że są w prowadnicach to blokuję w ten sposób możliwość wyschnięcia ? Chciałem zejść jak najniżej z wilgotnością, reku na max przy mrozach daje mi 44 % nie mniej. Wymiana 220 m3.h a kubatura wentylowana 250 m3 ! Chiba też mam mokry dom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 17.12.2009 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 A jak mam wilgotność powietrza ok. 45 % i skrapla się na wszystkich oknach to coś nie teges ? Może dlatego że rolety mam prawie zawsze zasunięte a że są w prowadnicach to blokuję w ten sposób możliwość wyschnięcia ? Chciałem zejść jak najniżej z wilgotnością, reku na max przy mrozach daje mi 44 % nie mniej. Wymiana 220 m3.h a kubatura wentylowana 250 m3 ! Chiba też mam mokry dom Mi sięn tak skrapla jak mam ok 65-70% a przy 44% to masz mocno mokro albo blokujesz przepływ powietrza w tych miejscach hmmm. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 17.12.2009 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2009 Rano pootwierałem wszystkie rolety, wentylacja chodzi.Zobaczymy co będzie ale kiedyś już tego próbowałem ( tak na kilka godzin) i niewiele dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 18.12.2009 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Na zewnątrz -13 st.C, na nieocieplonym strychu (w nocy) -3 st.C. - to normalne, czy też wskazuje na kiepską izolację stropu? Jakie są u was temperatury na strychu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 18.12.2009 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Kurde balans - nie mam strychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 18.12.2009 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Piczman Roszenie może występować przeważnie w dolnych partiach w przypadku gdy w pakiecie szybowym ,,zaoszczędzono" na wypełnieniu gazem. Czasami może się wykraplać (przy wilgotności pow 50-60 % i temp zewn. -10 i niższej ) gdy zastosowana jest aluminiowa ramka dystansowa a cały pakiet szybowy zbyt płytko wchodzi wgłąb ramy. Obecnie należy wybierać okna z pakietem szybowym w których zastosowano tzw ciepłe ramki dystansowe wykonane ze specjalnych tworzyw mające przewodność cieplną ok 1000 razy mniejszą niż aluminium. Napisz jakie masz okna: producent , profil, oraz producent szyby( każdy pakiet opisany jest na ramce dystansowej).Miałem kiedyś takiego klienta który miał podobna sytuację tyle że jego okna miały ok. 10 lat. Na próbę wymieniliśmy 1 szybę w oknie dwuskrzydłowym na nową od solidnego producenta wtedy chyba jeszcze z aluminiową ramką o wsp. 1,1. Różnica była duża, przy temp. zewn ok. -10 * wilg. wewn. ok. 50% nowa szyba nie była zaparowana a stare do połowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.12.2009 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2009 Piczman Roszenie może występować przeważnie w dolnych partiach w przypadku gdy w pakiecie szybowym ,,zaoszczędzono" na wypełnieniu gazem. Czasami może się wykraplać (przy wilgotności pow 50-60 % i temp zewn. -10 i niższej ) gdy zastosowana jest aluminiowa ramka dystansowa a cały pakiet szybowy zbyt płytko wchodzi wgłąb ramy. Obecnie należy wybierać okna z pakietem szybowym w których zastosowano tzw ciepłe ramki dystansowe wykonane ze specjalnych tworzyw mające przewodność cieplną ok 1000 razy mniejszą niż aluminium. Napisz jakie masz okna: producent , profil, oraz producent szyby( każdy pakiet opisany jest na ramce dystansowej). Miałem kiedyś takiego klienta który miał podobna sytuację tyle że jego okna miały ok. 10 lat. Na próbę wymieniliśmy 1 szybę w oknie dwuskrzydłowym na nową od solidnego producenta wtedy chyba jeszcze z aluminiową ramką o wsp. 1,1. Różnica była duża, przy temp. zewn ok. -10 * wilg. wewn. ok. 50% nowa szyba nie była zaparowana a stare do połowy. Chcesz powiedzieć że u mnie w Aluplast`ach Passiv- haus, 3- szybowych zaoszczędzili na gazie i ramkach ? ? bo w dole też mi sie skrapla? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 19.12.2009 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 j-j A jakie masz ramki dystansowe? Jeśli występuje roszenie to albo jest zbyt duża wilgotność w pomieszczeniu lub występuje dość duży mostek termiczny. W oknach najczęściej są to miejsca połączenia szyb z ramkami dystansowymi z aluminium. Jeśli pakiet szybowy wchodzi głębiej w ramę to połączenie to jest chronione z zewnątrz przez fragment profilu i uszczelkę a od wewnątrz przez listwę przyszybową. Współczynnik U dla pakietu szybowego np. 0,6 to jest to zazwyczaj współczynnik dla środkowej jego części a mostki termiczne wokół całego obwodu przeważnie przez sprzedawców są pomijane. Niby szyby takie same a stosując tą z ciepłą ramką możemy osiągnąć współczynnik U dla całego okna o pow ok. 3 m2 ok. 0,2. W oknach energooszczędnych największe znaczenie ma jakość pakietu szybowego ponieważ zajmuje dużo większą powierzchnię niż profile skrzydeł i ram. Często stosuje się duże przeszklenia montowane w samych ościeżnicach tzw. fix-y które są dużo ,, cieplejsze" niż tradycyjne okna. A to że okna nazywają się Passiv- haus nie znaczy że takie są. Jeśli Tobie w te okna zamontowali szyby z ramkami aluminiowymi to jet to nieporozumienie bo to ciepło co zaoszczędzisz na termicznym wzmocnieniu w profilach stracisz na ramkach. Jaki masz współczynnik U dla całego okna i dla samego pakietu szybowego . Okno to nie tylko profil. To przede wszystkim producent który odpowiednio dobierze profil , szybę ,okucie i zgodnie z wszelkimi normami to złoży w jedną całość. Dlatego na szybę również trzeba zwrócić szczególną uwagę i postarać się żeby pochodziła od znanego markowego producenta szyb któremu nie opłaca się ,,oszczędzać" na jakości.Co do gazu to powinno go być min. 90 %. Są przypadki że jest go ok. 40%, a zdarzają się również takie gdzie nie ma go wcale. Lecz my nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować gołym okiem. Szyby powinny mieć specjalne powłoki . Dlatego energooszczędne pakiety(te 3-szybowe) nigdy nie będą zupełnie białe lecz jak gdyby lekko przyciemnione, co w dni słoneczne może być zaletą lecz w pochmurne mogą ograniczać dostęp światła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 19.12.2009 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 Ludziki – on ma około 1 tony (no może lekko przesadzona ilość) wody do „odparowania” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 19.12.2009 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2009 mar1193, zapytałem bardziej przewrotnie niż dosłownie bo z moich obserwacji wygląda że okna są w porządku ale raczej wysoka wilgotność i niskie temperatury bez przyzwoitej wentylacji zrobiły swoje. Od wczoraj mam na dzień wymianę ustawioną na ok. 0,7 1/h a w nocy na 0,1 1/h i w tej chwili okna mają warstewkę ok. 0,5 cm lekiego skroplenia tylko na dole. A to mój niby profil okna.http://www.oknonet.pl/img/produkty/_big/sokka_2c7b8b5895.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arjuna 20.12.2009 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 zdradźcie więc jaka firma w/g Was robi porzadne, ciepłe okna?Nie chcę sie zastanawiać nad ilością gazu w szybach i podejrzewać, że sprzedawca chce mnie zrobić w konia-chcę kupić i być zadowolona. Przy okazji możecie też zdradzić, jaka firma produkująca drzwi zew. jest godna uwagi. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 20.12.2009 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 j-j Jeśli pakiet szybowy wchodzi głębiej w ramę to połączenie to jest chronione z zewnątrz przez fragment profilu i uszczelkę a od wewnątrz przez listwę przyszybową. mar1173 - jak głęboko szyba powinna wchodzić w ramę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1173 20.12.2009 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Ramka dystansowa powinna znajdować się ok. 0,5-1 cm od krawędzi uszczelki w zależności od profilu i rodzaju uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.12.2009 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2009 Przy okazji możecie też zdradzić,,, Z góry dziękuję. Bardzo mi miło, Paweł jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 21.12.2009 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Co do gazu to powinno go być min. 90 %. Są przypadki że jest go ok. 40%, a zdarzają się również takie gdzie nie ma go wcale. Lecz my nie jesteśmy w stanie tego zweryfikować gołym okiem. Szyby powinny mieć specjalne powłoki . Dlatego energooszczędne pakiety(te 3-szybowe) nigdy nie będą zupełnie białe lecz jak gdyby lekko przyciemnione, co w dni słoneczne może być zaletą lecz w pochmurne mogą ograniczać dostęp światła . Jeśli chodzi o gaz wypełniający pakiet szybowy: argon, krypton itd. to niestety z biegiem czasu następuje jego wyciek. W Każdym pakiecie gaz zostaje sukcesywnie zastępowany powietrzem. Producenci szkła zespolonego starają się o tym nie pisać w folderach reklamowych Co do przyciemnienia szyb to jest zasada, że im cieplejszy pakiet szybowy tym przejrzystość mniejsza. Ten parametr jest często pomijany a w rzeczywistości jest dość istotny. Poniżej przykład 2 pakietów 3-szybowych (wypełnionych argonem, z ciepłą ramką) produkowanych przez Glaspol: 1) PLANITHERM ONE U=0.54 W/m2*K Transmittance=63.4% 2) PLANITHERM ULTRA N U=0,56 W/m2*K Transmittance=70.7% Ciekawostką jest to, że 1-y pakiet jest reklamowany jako szyba o U=5, a drugi jako U=0,6. W rzeczywistości różnica wynosi 0,02, natomiast przejrzystość w tej "cieplejszej" jest o ponad 7% gorsza. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 21.12.2009 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2009 Budowalny Laiku My ciekawe ludki a miejsca jest sporo może byś zechciał przybliżyć czytającym ale tak konkretnie ...co, gdzie i jak musiałes zmienić , dołożyć itd żeby z domu 8,5 litrowego zrobić 2,5 litrowy i ile Cię to kosztwało ....bo trzeba przyznać że to DUŻA zmiana .....( może zechcesz zaprezentować projekt poprzedni i aktualny ) . Buduję dom wg projektu Z91 ze studia Z500. http://www.z500.pl/pliki/91/warianty/1/kosztorysy/Z91_GP_rys_szczeg.pdf Mój projektant by zrobić z 8,5-litrowego 2,5-litrowy dokonał m.in. takich zmian: - zwiększenie ocieplenia: ściany do 30cm, podłoga do 30cm, strop do 40cm, - oddzielenie garażu konstrukcyjnie i cieplnie od domu, - zmiany w układzie pomieszczeń, - zmniejszenie powierzchni okien od północy, zwiększenie od południa. Poza tym oczywiście płyta fundamentowa, rekuperacja (likwidacja kominów), okna o U całości=0,8 z roletami. Działka prawidłowa - z wjazdem od północy. Czy uda się zbudować z zaadaptowanego projektu faktycznie dom 2,5-litrowy - czas pokaże. Początkowo miałem problem z wyborem projektu gotowego. W zasadzie radzę wszystkim udać się przed zakupem projektu gotowego do projektanta po rady (albo zdecydować się na indywidualny, co w przypadku dużych zmian, może wyjść finansowo tak samo). W tym wątku jednak forumowicze nie zawiedli - zasugerowano mi, że Z91 może stanowić niezlą bazę jako dom niskoenergooszczędny, co potwierdził mój projektant. Jestem na etapie załatwiania PnB, więc na pewno jest na forum mnóstwo osób, które są dalej: pobudowały dom; troszkę mniej tych, którzy zbudowali dom energooszczędny; i co najmniej parę osób, które budują/zbudowały dom niskoenergooszczędny, a nawet pasywny Ich doświadczenia są dużo cenniejsze niż moje. Część z nich prowadzi swoje dzienniki, a pozostałą część zapraszam również do podzielenia się pomysłami na ciepły dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.