langerob25 08.02.2010 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Ja też nie wierzę.Chociaż to może być czasami ciekawa alternatywa dla innych rozwiązań.Tak samo nie wierzę,w to 13,5 cm .Myślę,że oba produkty to chyba to samo,tylko inaczej przeliczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 08.02.2010 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Rozumiem mpoplaw, że sugerujesz ścinę 18cm silikaty plus 25cm styropianu? nie miałem na myśli 18cm silikatu + 20 cm styropianu + 2*3cm tynku ale osobiście nie widzę przeciwwskazań dla 25cm styropianu raczej na pewno polecam sciany 18, żeby mieć miejsce na "brakujace" 5cm styropianu! Pamiętajcie że ściana 24 z BK lub ceramiki ma takie same U jak ściana 18 z silikatów z 5cm styropianem, więc nie można sobie dowolnie zamieniać ściany 24 z porotermu na 18 ścianę z silikatów nie zmieniając grubości ocieplenia ! przy 20cm ocieplenia U całej sciany dla: silikatów 18 = 0,19 ceramika/BK 24 = 0,15 toż to jest ok 20% różnicy !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 08.02.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 http://alufox.pl/index.php?page=firma&lang=pl A czytają ze zrozumieniem ? He? Napisano jak byk! współczynnik przewodzenia 0,034 W/mK [ wat na metr grubości na każdy kelwin różnicy temperatur ] a grubość tego to 0,5 cm!!!! I owszem, promieniowanie cieplne zatrzymuje w 85%. Nie śmiem wątpić - mają badania i certyfikaty. Aczkolwiek ciepło przenoszone jest na kilka sposobów; przewodniość, promieniowanie, konwekcja. ...a wszyscy ( łącznie ze mną ) twardo twierdzą, że wolni sa od wpływu marketingu Nie ma tam żadnych przekłamań. Ot, fajnie pokazana informacja. Do pewnych zastosować idealny materiał. Opierać się na tym ocieplając dwoma warstwami stropodach? nieeeezła fantazja i jeszcze lepsze rachunki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lakusz 08.02.2010 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2010 Kto ma płytę fundamentową grzewczą i zastosował normalne ogrzewanie podłogowe wodne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.02.2010 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Nie ma tam żadnych przekłamań. Ot, fajnie pokazana informacja. Jesteś tego pewien? Na stronie http://alufox.pl/index.php?page=firma&lang=pl piszą : Jedna rolka tej termoizolacji (60 m2/ 15 kg / 0,3 m3) zastępuje 6 m3 wełny lub styropianu., czyli 1 warstwa Alufox zastępuje 10cm wełny mineralnej. Nie podają tu żadnego wyliczenia. Na stronie http://global-online.pl/pages/polynum/index.php?do=home/9fc436b87ab0894ae3e89e37274f44e5 takie wyliczenie podają : 6. Opór cieplny Super POLYNUM Super POLYNUM jest nowoczesną termoizolacją o grubości 5 mm zbudowaną z polietylenowej folii bąbelkowej wypełnionej powietrzem oklejonej obustronnie folią aluminiową. Opór cieplny Super POLYNUM wynosi: R = 2,98 (m2 x K/W) * górna warstwa folii aluminiowej R = 1,44 * polietylenowa folia bąbelkowa R = 0.10 * dolna warstwa folii aluminiowej R = 1,44 O ile opór folii bąbelkowej nie budzi większych wątpliwości, to opór folii aluminiowej rzędu 1,44 (m2 x K)/W jest już nadużyciem. Oporze przewodzenia takiej warstwy aluminium możemy spokojnie pominąć. Zostaje opór przejmowania ciepła. Wg norm np. PN-EN ISO 6946 – tablica 3, opartych w końcu na wieloletnich badaniach, opór z okładziny aluminiowej lub innej niskoemisyjnej powierzchni od spodu (kierunek transportu ciepła jest tu bardzo istotny, o czym sprzedawcy tych materiałów zapominają) wynosi 0,3 (m2 x K)/W. Skąd więc wziął się opór 1,44 (m2 x K)/W , i to w dodatku uwzględniony po obu stronach Alufoxa ? Ale z tego wyliczenia na w/w stronie wyciągają wniosek : Jaką grubość wełny mineralnej zastępuje Super POLYNUM o grubości 5 mm ? R=d/t * R - opór cieplny (m2 x K/W) * t - współczynnik przewodzenia ciepła * d - grubość (mm) 0,5 cm POLYNUN = 13,4 cm wełny mineralnej To nie są przekłamania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirage 09.02.2010 07:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wracając do dogrzewania łazienki, J-J ma kable grzejne, jeżeli osobny obwód na łazienke to może po prostu tak jak bojler, dostosować grzanie kabli w łazience do godzin korzystania z tego pomieszczenia. Prosta czasówka plus jakiś termostat. Jeżeli chodzi o bezwładność lub koszty to może w dzień w taniej taryfie ustawić grzanie w łazience na 24st, raczej niewiele spadnie temperatura do godzin „kompielowych”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 09.02.2010 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 .... Skąd więc wziął się opór 1,44 (m2 x K)/W , i to w dodatku uwzględniony po obu stronach Alufoxa ? ... Wniosek prosty - idziemy do Tesco po folie aluminiowa do pakowania kanapek, przyklejamy w 3 warstwach do sciany zamiast styropianu i w domu mamy cieplutko! LOL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.02.2010 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wracając do dogrzewania łazienki, J-J ma kable grzejne, jeżeli osobny obwód na łazienke to może po prostu tak jak bojler, dostosować grzanie kabli w łazience do godzin korzystania z tego pomieszczenia. Prosta czasówka plus jakiś termostat. Jeżeli chodzi o bezwładność lub koszty to może w dzień w taniej taryfie ustawić grzanie w łazience na 24st, raczej niewiele spadnie temperatura do godzin „kompielowych”. Nie mam osobnego obiegu, a poza tym trzymanie przez cały dzień w łązience 24oC kiedy nikogo nie ma nie ma raczej sensu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 09.02.2010 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Witam, jeką bramę do garażu w domu energooszczędnym? Bramy segmentowe mają piankę w środku co daje U na poziomie 1.0 do 1.5 czyli nie jest tak źle. Ale z tego co mi powiedział sprzedawca brama taka po całym obwodzie jest strasznie "dziurawa" nie da się tego za bardzo uszczelnić. Czy faktycznie nie ma w miarę szczelnych bram? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 09.02.2010 08:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 W domu energooszczędnym albo nie buduje się garażu albo oddziela od domu warstwą izolacji wówczas brama nie ma znaczenia Mam bramę segmentową, dziurawa nie jest, dużo zależy od montażysty. Przy powierzchni bramy i tak dla -10stC działa jak lodówka; to U można o kant tyłka potłuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.02.2010 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Ja też HenoK uważam że to jakaś ściema, 1,44 na folii aluminiowej a poza tym te 0,3 to i tak duży współ. jak na współ. przejmowania. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirage 09.02.2010 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Jak niema oddzielnego obwodu to niema tematu. Temp 24st tylko na termostacie w godz 14.30-16.30 aby "naładować" podłogę, po tym czasie temperatura standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.02.2010 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Ja też HenoK uważam że to jakaś ściema, 1,44 na folii aluminiowej a poza tym te 0,3 to i tak duży współ. jak na współ. przejmowania.Nie chciało mi się grzebać po normach. Skorzystałem z danych z tej strony : http://www.pwsz.nysa.pl/~mzdanowicz/Fizyka_3.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 09.02.2010 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Dzięki. W których miejscach masz największe straty? Na które miejsca radziłbyś - ze swojego doświadczenia - zwrócić największą uwagę? Oj tu koledzy maja wieksze doswiadczenie ale napisze gdzie sa problemy w moim domu. Silikat, 20 cm sciany, 17 cm podloga, 30 cm welny skosy, 40 cm sufit. Podstawa to dobry projekt bez balkoników i podcieni plus dobre usytuowanie na dzialce. Okna na poludnie w salonie podnosza mi temperature o 2 stopnie przy - 8 na zewnatrz. W lato okap jest na tyle wysuniety ze blokuje slonce na 50 cm od okna w zime dochodzi do drugiej strony domu. Brak odciecia scian i fundamentow. Na bloczkach betonowych jest wieniec i na to silikaty. Brakowalo czasu zeby doktoryzowac sie ze szkla a produkt tylko na specjalne zamowienie . Nie bylem pewien wytrzymalosci BK pod silikaty bo i tak jeden konstruktor chciał dawac 15 betonowych slupow dookola domu . Fundamenty sa ocieplone styrodurem 10 cm i oddzielone od tarasu ale i tak jest znaczna 2 stopniowa roznica temperatury sciany poziom posadzki a wys 1,.5 m przy braku ogrzewania. Jak juz odpalilem podlogowke to jest nieodczuwalne. Polaczenie z nieogrzewanymi pomieszczeniami. Garaz mial sam sie ogrzewac z ziemi stad brak styropianu na podlodze tylko sciany ocieplone 15 cm plus fundamenty z zewnatrz 10 cm. Efekt przy -20 bylo -5 w garazu teraz przy - 7 dalej jest -2. Brak kotlowni stad brak zyskow. Mam polaczene z garazem przez drzwi i bardzo sobie chwale. Strat specjalnych nie ma bo jest pomieszczenie buforowe a komfort wrzucenia dzieci do samochodu bez koniecznosci wystawiania na deszcz, mroz - 20, etc - bezcenny. Gorszy jest mostek na poziomie stropu i wienca pomiedzy garazem i domem. Sciany i sufit w hydroforni. Tez nieogrzewana a zbiornik ma ciagle 8 stopni. 5 cm pomiedzy scianami dzialowym,i to bylo za malo dalbym teraz 10 cm. Wiatrolap. Mam drzwi drewniane z przeszkleniami. Temperatura ok 13 stopni. Kiepsko jak na sasiedztwo z salonem w ktorym jest 22. Tu trzeba bardziej zwrocic uwage na drzwi. mam drewniane z kilkoma waskimi przeszkleniami i cos jest z nimi nie tak. Wprawdzie nie przemarzaja ale podejrzewam ze to zasluga wentylacji a nie ich szczelnosci. Parapety i okna. Norma to dwa pasma pianki pod parapet zewnetrzny i wewnetrzny bez specjalnego rozumienia jak to powinno wygladac Mam parapety marmurowe, chyba dalbym drewniane za drugim razem zeby nie byly takie zimne. skosy Zdecydowanie dobrze wykonana izolacja paroszczelna na calym poddaszu. Pilnowanie ekipy na kazdym etapie . Moje orly zamiast meczyc sie z ocieplaniem pomiedzy jetkami po prostu zatkali resztkami 5 cm z 20. Dobre ocieplenie murlaty a nie zamurowanie jej jak to ogólna wiesc budowlana głosi. Okna polaciowe, trzeba dopilnowac ciesli zeby zostawili wiekszy rozstaw krokwi tam gdzie maja byc okna. Wszystkie przejscia przez folie - kominki wentylacyjne etc., przepusty dla kabli trzeba dobrze uszczelnic bo bedzie ciagnelo. Otwory na halogeny zabezpieczyc doniczkami. Generalnie walka z wiatrakami stad nie ma sensu przesadzac z wspolczynnikami scian bo to nie one wychladzaja dom. BK i 15 cm styro czy silikat i 20 cm styro wystarcza a nie bedzie problemu z nietypowymi lacznikami etc. Jeszcze co do rekuperacji. Z tego co widze to nie da takich zyskow cieplnych jak ludzie zakladaja. Podstawowym bledem w zalozeniach jest to ze przy wentylacji grawitacyjnej beda tak wietrzyc jak w WM.... Ludzie po prostu zamykaja szczelnie okna ew mikrorozszczelniaja i sa zadowoleni bo maja cieplo (i duszno Komfort z WM jest nieporownywalny ale wizyty towarzyskie u znajomych staja sie trudne jak sie wchodzi i trzeba sie przyzwyczaic do uczucia braku powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 09.02.2010 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Jeszcze co do rekuperacji. Z tego co widze to nie da takich zyskow cieplnych jak ludzie zakladaja. Podstawowym bledem w zalozeniach jest to ze przy wentylacji grawitacyjnej beda tak wietrzyc jak w WM.... Ludzie po prostu zamykaja szczelnie okna ew mikrorozszczelniaja i sa zadowoleni bo maja cieplo Standard Tak tez jest z ogrzewaniem, można w niedocieplonym klocku z lat PRL spalić 3 trony węgla kamiennego na sezon a można i 10 ton. Oszukiwać siebie samych potrafimy bezbłędnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.02.2010 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Tak tez jest z ogrzewaniem, można w niedocieplonym klocku z lat PRL spalić 3 trony węgla kamiennego na sezon a można i 10 ton.Mam akurat przed sobą projekt bloku z lat "gomułkowskich" - 1966r. Ściana zewnętrzna - gazobeton 24cm na zaprawie cementowo-wapiennej. Ściany szczytowe ocieplone ... gazobetonem gr. 12cm na zaprawie cementowo-wapiennej. Ocieplenie stropodachu - trociny zmieszane z wapnem, grubości nawet nie podano. Dzisiaj ten budynek jest już ocieplony, ale ile ciepło podgrzewało okolice przez 40 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 09.02.2010 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wniosek prosty - idziemy do Tesco po folie aluminiowa do pakowania kanapek, przyklejamy w 3 warstwach do sciany zamiast styropianu i w domu mamy cieplutko! LOL A moim zdaniem coś jest na rzeczy z tymi „matami” termoizolacyjnymi. Tego typu rozwiązania są rodem z kosmosu. Budowa warstwy izolacyjnej (termicznej) kombinezonu kosmonauty, jest praktycznie identyczna. Jak oddzielimy czysty marketing, to może się jednak okazać, że to co „pozostało” jest też interesujące. Np, zamiast folii przy ocieplaniu poddaszy, czy jako docieplenie przewodów wentylacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.02.2010 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Tego typu rozwiązania są rodem z kosmosu. Budowa warstwy izolacyjnej (termicznej) kombinezonu kosmonauty, jest praktycznie identyczna.Tylko, że w kosmosie 100% strat ciepła jest przez promieniowanie. Na Ziemi jest jednak trochę inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 09.02.2010 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Wniosek prosty - idziemy do Tesco po folie aluminiowa do pakowania kanapek, przyklejamy w 3 warstwach do sciany zamiast styropianu i w domu mamy cieplutko! LOL A moim zdaniem coś jest na rzeczy z tymi „matami” termoizolacyjnymi. Tego typu rozwiązania są rodem z kosmosu. Budowa warstwy izolacyjnej (termicznej) kombinezonu kosmonauty, jest praktycznie identyczna. Z tym tylko, że w kosmosie jest prawie próżnia, więc faktycznie utrata ciepła może się odbywać niemal wyłącznie przez promieniowanie... No i kombinezony kosmiczne też są ogrzewane. Niemniej coś z tej technologii użytecznego pewnie da się zadoptować do "ziemskich" warunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sSiwy12 09.02.2010 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Ale pozostaje pytanie, ile ciepła tracimy przez przegrody, przez promieniowanie, oraz czy istnieją „sposoby” aby zapobiegać tej ucieczce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.