Tomi78__ 23.02.2010 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Nieruchome powietrze jest doskonalym izolatorem, wiec jesli z jednej strony jest zamkniete przez izolacje zewnetrzna, a z drugiej przez tynk wewnetrzny, to co to ma sie do szczelnosci a zwlaszcza do mostkow termicznych?Jeżeli po jednej stronie szczeliny będzie tynk wewnętrzny, a po drugiej tynk zewnętrzny (styk bloczka i styropianu się pokryje), to to powietrze nie będzie już nieruchome, czyli nici ze znakomitej izolacyjności będzie to niewielki, ale jednak mostek termiczny. Uszczelniając wszystkie styki, a także sam gazobeton (on także nie jest gazoszczelny) poprawi się izolacyjność całej ściany. Napewno masz 100% racji tylko czy to naprawde az tak wieki problem? a jesli styropian bede mial z frezem/felcem/zakladka? to tez sluzy do minimalizowania mostkow termicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 23.02.2010 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Pamietaj zeby poziom podlogi (wylewki) Twojego domu byl na poziomie scian a nie fundamentow, wowczas masz szanse uniknac kilku problemow z mostkami termicznymi. Pzdr. Najlepiej chyba żeby poziom chudziaka był taki sam jak górnej krawędzi ścian fundamentowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 23.02.2010 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Niekoniecznie, ja mam ponizej ale dalem 30cm styro w podloge na gruncie i wylewki sporo mi sie podniosly.Sama podloga jest juz na wysokosci scian z BK a nie zimniejszych fundamentow, mimo ze na sciany fundamentowe dalem od zewnatrz 20cm styro i od srodka 10cm styro jako dylatacje chudziaka od scian.Niestety, delikatnym punktem jest przejscie z fundamentow na sciany. Tutaj mozna sporo bledow popelnic ktorych nie da sie juz poprawic w 100%.Przykladem moze byc wadliwa hydroizolacja, gorzej ocieplony fundament etc. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 23.02.2010 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2010 Niestety nim Wy mi odpisaliście ja udałem się na standardowe poranne zakupy: chleb, mleko, masło, 1500 bloczków komórkowych. Kupiłem BK Solbetu Optima 400 P+W. jak widać po opiniach forumowiczów nie ma jednoznacznej oceny czy P+W jest Ok czy nie. Ja jednak postanowiłem kupić P+W życie i kamera termowizyjna zweryfikuje czy słusznie. Ja się nie znam, ale myślę, że gęstość BK musi wynikać z zapisu w Twoim projekcie. Jeśli masz zapis, że budować z BK600, to - chyba - zmianę na 500 lub 400 musisz mieć zaklepaną przez kierownika budowy. Ja buduję parterówkę ze stropem drewnianym więc nośność 400-setki jest wystarczająca Kierbud to potwierdził. Pamietaj zeby poziom podlogi (wylewki) Twojego domu byl na poziomie scian a nie fundamentow, wowczas masz szanse uniknac kilku problemow z mostkami termicznymi. Po waszych sugestiach jak i Henok'a z priva do takiego wniosku doszedłem. chudziak zlicowany z bloczkami fundamnetowymi. na bloczki fundamentowe pełna warstwa BK 400 i do jej górnej warstwy zlicowany styropian, co da 24cm styro pod posadzką. ponieważ BK jest 400 nie będę stosował styropianu od wewnątrz fundamentu. ta pierwsza warstwa BK 400 bedzie zaizolowana dysperbitem od wewnatrz i od dolu i góry też czymś (jeszce nie wiem czym) i na ten styropian pod posadzka pojdzie 15cm wylewki akumulacyjnej jak u j-j, a w niej kable grzejne. Nadal nie wiem jak rozwiązać montarz drzwi balkonowych i wejściowych aby uniknąć mostków termicznych. Prosze pomóżcie! Może jakieś foto, szczególnie Ty j-j. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 24.02.2010 00:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 Jak mi się kojarzy to NJerzy wylał tam perlitobeton...Nie ma mostka...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 24.02.2010 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 Nadal nie wiem jak rozwiązać montarz drzwi balkonowych i wejściowych aby uniknąć mostków termicznych. Prosze pomóżcie! Może jakieś foto, szczególnie Ty j-j. Ja mam mieć coś takiego: http://img682.imageshack.us/img682/5351/oknotarasowemojawersja6.png Myślę, że mostka raczej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2010 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 Mostek będzie na pewno jakiś myślę z 0,2 W/mb*K.Nie da się go wyeliminować a te przyparapetowe są bardzo nieznośne- im grubiej na zewnątrz i im zimniejszy materiał pod oknem tym większy mostek.Ale rozwiązanie generalnie i tak dobre. Ja swój wyliczyłem na 0,07 W/mb*K. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 24.02.2010 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 j-j swój mniejszy mostek zawdzięczasz zastosowaniu szkła czy inaczej rozmieściłeś geometrycznie warstwy a może coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2010 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 j-j swój mniejszy mostek zawdzięczasz zastosowaniu szkła czy inaczej rozmieściłeś geometrycznie warstwy a może coś innego? Inny montaż- w warstwie ocieplenia dzieki czemu w pionie pod oknem mam izolator. Wykończenie na ramę a nie pod ramę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lelelek 24.02.2010 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 może głupie pytanie ale co będzie wstawione zamiast 10 cm profilu podokiennego na ścianie pełnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.02.2010 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2010 może głupie pytanie ale co będzie wstawione zamiast 10 cm profilu podokiennego na ścianie pełnej? Nie miałem takiego profilu, tylko rama i pod nią jest bodajże listwa podparapetowa. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 25.02.2010 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 a czy ciężaru takiego okna w pewnym stopniu nie wytrzymał by styrodur - jakaś twarda odmiana ? zamiast tego profilu podokiennego ? ( z boku i tak dodatkowo jest chyba kotwione takie wysokie okno/drzwi balkonowe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 25.02.2010 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Powinno byc zamocowane"porzadnie" dookola a nie na sama pianke. Mnie zamontowali na solidnych wspornikach okna ale mam tak jak j-j, poza murem a pod drzwiami tarasowymi i balkonowymi mam styropian, ten ktory jest na fundamentach.Styropian nie przenosi zadnego ciezaru okna, robia to wspomniane "kotwy" okienne i wsporniki podokienne uzyte do montazu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 25.02.2010 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 a czy ciężaru takiego okna w pewnym stopniu nie wytrzymał by styrodur - jakaś twarda odmiana ? zamiast tego profilu podokiennego ? ( z boku i tak dodatkowo jest chyba kotwione takie wysokie okno/drzwi balkonowe) Bałbym się, mała powierzchnia nacisku. Ja montowałem dodatkowe kotwy pod listwę i do posadzki betonowej. To wszystko zatopione w styro i piance, uszczelnione taśmami. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 25.02.2010 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Inny montaż- w warstwie ocieplenia dzieki czemu w pionie pod oknem mam izolator. Wykończenie na ramę a nie pod ramę. U mnie też będzie w warstwie ocieplenia, więc w tym przypadku od dołu zrobić tak jak od góry? Dać normalnie BK 400, a ponieważ w ociepleniu to pod ramą będzie ocieplenie (czy to może być zwykłe styro fasadowe czy lepiej dać cos twardszego?) A co to znaczy wykończynie na ramę? Bałbym się, mała powierzchnia nacisku. Ja montowałem dodatkowe kotwy pod listwę i do posadzki betonowej. To wszystko zatopione w styro i piance, uszczelnione taśmami. To tego opisu zdjęcie byłoby wisienką na torcie:-) Bo chyba tego rozwiązania własnie szukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 26.02.2010 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 Zobacz jak mnie zamontowali okna u podstawy, wysuniete za mur.Oprocz dosyc sporych katownikow sa i inne wsporniki ale zakryte na zdjeciau folia, niestety teraz to juz nie ma jak zrobic fotki, wszystko zasloniete.Te glowne mocowania so krotsze od katownikow ktore widac na dole, mam BK 400 i jest on dosyc kruchy stad pomysl na przedluzone wzmocnienie, sciana 36cm grubosci -dla zlapania proporcjiSa to akurat drzwi balkonowe o szerokosci 160cm, no ale moze cos pomoze.Moze j-j ma jakies lepsze fotki swojego mocowania.Zapomnialem dodac ze na zewnatrz okno/drzwi "leza" na styropianie i piance, zreszta tak jest dookola calego okna.Tutaj i tutaj widac mocowanie poza murem Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 26.02.2010 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 Trochę mi sie rozjaśniło, z tego co widzę przy montaźu okien i drzwi w warstwie ocieplenia od dołu i góry wyglaa to prawie tak samo. Widzę że masz rolety montowane na styropianowym dystansie żeby zmniejszyc mostek termiczny. Ja zrezygnowałem z rolet ze względu na cenę i trochę na ten mostek. Chcę za to trochę więcej przeznaczyć na okna. miałem w planie M&S z wkładka termo na potrójnym szkleniu, ale przez to że szyy sa o grubości 3mm jest ograniczenie że jedna tafla szkła nie może byc większa niż 1,5 albo 2m^2 jak dobrze pamiętam. Ostatnio jednak ktos chciiał mnie namówić na okna Stolbud włoszczowa: drewniane na potrójnym szkleniu ale szyby 4mm i juz nie ma takiego ograniczenia co do wielkości, między szybami krypton a nie argon i do tego jak bym wziął serie "Capital" z cczegoś co nazwali "Merantin" to rama ma U=0,5 no i jeszce niby gwarancja 10lat. Brzmi pieknie tylko coś czuję że cena jest niezbyt piekna. No i boję się że dewniane to bedą za ciężkie? Ma ktoś doświadczenie z tą firmą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 01.03.2010 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 Rama okna ma miec U=0,5? Wydaje mi sie ze to rewelacyjny wynik jak na rame, tyle to bardzo dobre pakiety szybowe maja a tutaj sama rama? Ja wybralem miedzy szyba z U=0,5 a U=0,6 na kosztusc tej drugiej (0,6). Przekonal mnie sprzedawca ze i tak to nie jest parametr, ktory utrzyma sie przez caly czas. Niestety to sie zmienia na niekorzysc i doplacanie teraz okolo 10% niema wielkiego sensu -szkoda kasy. Jesli masz dostepne w podobnej cenie to OK, ale jesli mialo by to byc owe 10% lub wiecej to moze to byc malo oplacalne Gdy by U=szyby bylo stale przez 10-15 lat, no ale jest jak jest i warto w tym wypadku kupic dobra rame (ciepla) Wspolczynniki innych materalow sa bardziej "trwale" niz szyb, warto w nie inwestowac. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 01.03.2010 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 "Merantin" to rama ma U=0,5 Upewnij się czy aby na pewno tak jest. Takie parametry to mają raczej okna wykonane w techologii aluminium-XPS-drewno. A co do samego drewna to sosna jest cieplejsza od meranti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 01.03.2010 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 miałem w planie M&S z wkładka termo na potrójnym szkleniu, ale przez to że szyy sa o grubości 3mm jest ograniczenie że jedna tafla szkła nie może byc większa niż 1,5 albo 2m^2 jak dobrze pamiętam. Ja rozpatrywałem MS i Oknoplast, i m.in. z tego względu, o którym piszesz, postawiłem na Oknoplast. Nie ma problemu w Thermic 90 z jednym szkleniem okien tarasowych (u mnie 235cm wysokie) oraz okien 150x150cm, do tego jest gwarancja na wysokość do 240cm. Spójrz na profil Veka Alphaline 90 - w Oknoplascie: Thermic 90. 3 uszczelki, wkładka termiczna + 3 szyby z U=0,5 lub 0,6. Szczerze, też wątpię w ramę drewnianą o U=0,5. A co generalnie sądzą Energooszczędni o profilu Alphaline 90 z klinem docieplającym do domku energooszczędnego? http://www.veka.pl/content/pdf/oltarzyk_alphaline2010.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.