Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pomijając zupełnie aspekty praktyczne tego rozwiązania, istnieje jeszcze jego zgodność z przepisami. Moim zdaniem, interpretując obowiązujace przepisy (skoro ja tak odczytuję, może również odczytać je tak samo urzędnik) wentylacja mechaniczna nie posiada wyrzutni powietrza z budynku! Co prawda nigdzie nie jest napisane wprost ale biorąc pod uwage ogólne przepisy dotyczące budynków i szczegołowe garaży, to nie dosyć, że nie ma wyrzytni (lub jej usytuowanie jest sprzeczne z przepisami), to na dodatek brak wentylacji w garażu - brak dopływu "świeżego" powietrza.

Trzeba taką ewentualność też brać pod uwagę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość Jacek K.
Pomijając zupełnie aspekty praktyczne tego rozwiązania, istnieje jeszcze jego zgodność z przepisami. Moim zdaniem, interpretując obowiązujace przepisy (skoro ja tak odczytuję, może również odczytać je tak samo urzędnik) wentylacja mechaniczna nie posiada wyrzutni powietrza z budynku! Co prawda nigdzie nie jest napisane wprost ale biorąc pod uwage ogólne przepisy dotyczące budynków i szczegołowe garaży, to nie dosyć, że nie ma wyrzytni (lub jej usytuowanie jest sprzeczne z przepisami), to na dodatek brak wentylacji w garażu - brak dopływu "świeżego" powietrza.

Trzeba taką ewentualność też brać pod uwagę.

Pozdrawiam

Ciekawy punkt widzenia. Trafił na listę uwag do projektanta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Dwór (gwc) -> rekuperator ->mieszkanie->rekuperator->garaż.

średnisezonowy przebieg temperatur :

6C -> 6C/21C -> 21C -> 21C/6C -> 10C ( sprawność reku )

 

Nie sadzę, aby ;

1. wilgotnosć względna tak bardzo się tu chyba nie zmienia, sprawdzę to,

2. przy 2x wymianach powietrza w garaż na godzinę będzie tam spory cug.

Zastanawiam się tylko, czy wystarczy mocy cieplnej do pokrycia strat przez bramę garażową, która przecież super szczelna nie jest. Temperatura w garażu na pewno będzie mniejsza niż temperatura powietrza z reku, ale czy będzie pow. 0C?

 

Druga całkiem osobna sprawa: słyszałem taką opinię, że nie jest zbyt dobrze trzymać samochód w cieple, a potem wyjechać nim na siarczysty mróz (i odwrotnie). Podobno cała hydraulika w aucie mocno dostaje w d*pę przy takim stresie termicznym. Może to ktoś potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jacek K.
Mam pytanie co do bilansu cieplnego w rekuperatorach np. Bartosz, podają że temp. z czerpni -20, temp wywiewana +20, nawiewane powietrze po odzysku ma +16, jakim cudem??? Pomiędzy -20 a +20 mamy całe 40 stopni!! Może ja czegoś nie rozumiem, proszę o oświecenie.

?? No jezeli zakładają 90% sprawności w odzysku ciepła, to właśnie wychodzi 16 stopni. Oczywiście, jeżeli liczyć sprawność w sposób w jaki producenci rekuperatorów sobie wymyślili. Policz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że perpetum mobile wam sie z tych rekuperatorów porobiło ;)

 

Pamiętajcie, że 90% sprawności wymiennika mozna zniweczyć bardzo łatwo przez stosowanie słabo ocieplonych przewodów nawiewnych i wywiewnych. Te 2-5 cm kiepskiej izolacyjnie wełny w przewodach elastycznych raczej niewiele pomoże.

 

Pozdrawiam,

 

Sunao

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

Sprawnosć beznadziejna czyli załóżmy -8st

Chcemy tyle wywiewać do garażu ?

 

Z logicznego i "fizycznego" punktu widzenia masz niewątpliwie rację. Ja pisałem jak licza producenci. Nigdzie nie znajdziesz w opisie ile stopni jest na wylocie z REKU" Dlaczego? Chyba znalazłeś odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że perpetum mobile wam sie z tych rekuperatorów porobiło ;)

 

Pamiętajcie, że 90% sprawności wymiennika mozna zniweczyć bardzo łatwo przez stosowanie słabo ocieplonych przewodów nawiewnych i wywiewnych. Te 2-5 cm kiepskiej izolacyjnie wełny w przewodach elastycznych raczej niewiele pomoże.

 

Pozdrawiam,

 

Sunao

 

Tyle, że w tym przypadku (-20 na zewnątrz) nie izolowane przewody "zasilajace" ułożone wewnątrz budynku polepszają ten bilans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezier o jakich 20 stopniach mówisz, w pomieszczeniu mamy temp. +20 stopni i to z tych 20 st odzyskujemy ciepło, więc nie wiem skad u kolegi poprzednio wzieło sie 40st

 

Z różnicy temperatur tj -20 na zewnątrz i + 20 wewnątrz. Gdyby liczyć tylko z temperatury wewnętrznaj, to bez względu na temperature zewnętrzną nawiew zawsze byłby o tem. stałej tj 18 stopni. Ale nie jest tak lekko. :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wydaje mi sie konieczne budowanie GWC, podniesienie temp nawiewu w okolice 0st, następnie odzysk z wywiewanego powietrza i wtedy mozemy uzyskać nawiew +15-16.Inaczej przy mrozach -20st nawiewane powietrze musi być ujemne, i co wtedy ze szronieniem??

????? :o :o :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...