Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chodzi o podłogę piętra. W projekcie mam od dołu 20cm stropu żelbetowego, 5cm styropianu i 5cm wylewki zbrojonej siatką stalową. Ogrzewanie to kocioł elektryczny i wodna podłogówka. Oczywiście 100% grzania przewiduję w II-giej taryfie. Jakie najmniejsze mogą być warstwy styropianu i wylewki akumulacyjnej. Nie chcę zbytnio podnosić warstw podłogowych, dlatego pomyślałem, że (od dołu) 20cm żelbetu, 3cm styropianu i 12cm wylewki powinno wystarczyć (posadzka idzie w górę tylko 5cm). Nadmienię tylko,że wszyskie ściany wew. są z silikatów (dodatkowa akumulacja). Jaki styro zastosować żeby spinki się trzymały ( Serwis24 podobno miał problemy z utrzymaniem spinek przez styro podłogowy i zastosował jakiś specjalny do podłogówki). Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Chodzi o podłogę piętra. W projekcie mam od dołu 20cm stropu żelbetowego, 5cm styropianu i 5cm wylewki zbrojonej siatką stalową. ...Nie chcę zbytnio podnosić warstw podłogowych, dlatego pomyślałem, że (od dołu) 20cm żelbetu, 3cm styropianu i 12cm wylewki powinno wystarczyć ...

Czy strop został zaprojektowany na te dodatkowe 7cm wylewki ? Czy ktoś to przeliczył (wytrzymałość, ugięcie) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą kwestią zajmie się konstruktor, ale nie odpowie mi on na pytanie jakiej grubości wylewka zakumuluje ciepło w II-giej taryfie i odda je poza tymi godzinami. Dlatego też zadałem pytanie w wątku, w którym udzielają się osoby użytkujące domy z takim systemem ogrzewania. I mam nadzieję, że uzyskam na nie odpowiedź. Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw kombinowałem, żeby usunąć styropian spomiędzy stropu i wylewki i umieścić go pod stropem (lub wełnę jakąś), a bezpośrednio na stropie ułożyć rurki podłogówki i przymocować je do stalowej siatki (25cm płyty akumulacyjnej - nikt takiej chyba nie ma). Hydraulik zaopiniował negatywnie i powiedział, że bez styropianu się nie da. Zacząłem szukać innego sposobu, stąd podniesienie warstw podłogi. O strop się nie martwię. Wszyscy fachowcy, którzy oglądali projekt ocenili, że jest przezbrojony, ale kontruktor jeszcze przeliczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulikowi pewnie chodziło o "pływanie" jastrychu.

Zastanawiam się czy udzielenie stropu od jastrychy samą folią by nie wystarczyło?

Może nie będzie to typowa dylatacja taka jak styropian, ale nie dopuści do zespolenia warstw.

 

będzie wtedy bardzo akustyczny,przy chodzeniu będzie przenosił drgania,hałasy - badaliśmy z naszymi technologami stropy - ich akustykę,w Polsce nikt nie zwraca uwagi na normy akustyki podłóg,jesli deweloperzy na to nie patrzą ze względu na koszty,to chociaż inwestorzy indywidualni niech to przemyślą,odetnij podlogę,może być cienka pianka akustyczna,da więcej niż styropian.powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o taką piankę pod panele czy specjalną piankę wygłuszającą. Ta druga jest kur..sko droga ok.45zł. za m2 (tylko 2mm gruba).

 

poszukaj pianki PE Izoflex,ja kupuję na Słowacji loco budowa.płacę ok. 1 euro za 1 m2 gr. 0,8 cm,jest dedykowana do wygłuszeń,warto to zrobić,żeby Ci nie dudnił strop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wątku o podłogówkach odradzili mi rozwiązanie bez styropianu między stropem i wylewką, ze względu na zbyt dużą bezwładność i brak sterowalności grzewczej płyty podłogowej. Doradzili wylewki ok 8cm grube i do tego bufor.

O jaka sterowalność Ci chodzi?

Bezwładność podłogówki jest tak duża, że ciężko tu mówić o sterowalności.

Chcesz jak zrozumiałem mieć wylewkę akumulacyjną żeby ładowała się tylko w drugiej taryfie.

Te dwie idee się kłócą.

Albo akumulacja z wahaniami dobowymi w okolicach 1-2K, albo układ ogrzewania dynamiczny z możliwością szybkiej korekty temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Możecie mi doradzić czy lepiej jest najpierw wykonac ocieplenie ścian, a później starannie dojść do niego od góry przy ocieplanu poddasza - tak mi sie wydaje ze jest to najlepsza kolejność, poza tym poddasze będe ocieplał sam i będę w stanie dopilnować wszelkich szczegółów, aby izolacja była ciągła.

 

A może na początku ocieplić poddasze, a następnie ekipa od ocieplania ścian dojdzie do tego ocieplenia? - Niestety gorzej to wszystko wowczas kontrolować,

choć nie mówię że się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jaka sterowalność Ci chodzi?

Bezwładność podłogówki jest tak duża, że ciężko tu mówić o sterowalności.

Chcesz jak zrozumiałem mieć wylewkę akumulacyjną żeby ładowała się tylko w drugiej taryfie.

Te dwie idee się kłócą.

Albo akumulacja z wahaniami dobowymi w okolicach 1-2K, albo układ ogrzewania dynamiczny z możliwością szybkiej korekty temperatury.

 

W wątku o podłogówkach sugerują, żeby korzystać z akumulacyjności (czyt. bezwładności) wylewki i dlatego 8cm grubości, ale zwiększyć jej sterowalność przez zastosowanie bufora (czyt. puszczać podgrzaną w II-giej taryfie wodę w podłogę kiedy potrzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś źle napisał albo źle zrozumiałeś.

Bufor jest urządzeniem które pozwala z akumulować nadwyżkę energii w momencie kiedy jest dostarczana na czas kiedy tej energii nic nie produkuje.

Sprawdza się doskonale jeśli do produkcji ciepła jest wykorzystywane źródło stałopalne takie jak kocioł węglowy czy kominek, a także do kumulowania energii wytwarzanej przy pomocy prądu w tańszej taryfie, żeby można z niej korzystać w okresach kiedy ona nie obowiązuje.

Zapewnia więc pokrycie zapotrzebowania na ciepło w czasie kiedy to ciepło nie jest wytwarzane bezpośrednio.

Ale dalej nie rozumiem co to ma wspólnego ze sterowalnością podłogówki.

Podłogówka jest ogrzewaniem niskotemperaturowym o dużej bezwładności, a więc bardzo słabo sterowalna (nie dotyczy ustalonych stref temperaturowych dla poszczególnych pomieszczeń).

Robiąc masywną wylewkę chcesz togo ciepła w niej jak najwięcej akumulować.

Wpinając w ten układ bufor zapawniasz sobie mozliwosć skorzystania z ciepła które w nim jest zmagazynowane w momencie kiedy zaczęłoby go brakować, bez konieczności grzania w I taryfie.

Ale w tym układzie dalej nie masz praktycznie możliwości czasowego obniżenia temperatury np kiedy wszyscy są w pracy, a wiec dalej nie ma mowy o jakiekolwiek sterowalności podłogówki w momencie zastosowania bufora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...