HenoK 14.07.2010 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 tomclav, a nie pomyliłeś przypadkiem jareko z kims innym? Pewnie chodzi o ten wątek : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?154335-ciep%C5%82y-monta%C5%BC&p=3921201&viewfull=1#post3921201 Z pewnością lepiej mieć dobrze zamontowane z zastosowaniem "standardowego" rozwiązania, niż spartolony "ciepły montaż". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomclav 15.07.2010 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 tomclav, a nie pomyliłeś przypadkiem jareko z kims innym? pisałem z głowy ale raczej się nie pomyliłem. Szukanie tutaj czegokolwiek na forum czasami przyprawia o palpitacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.07.2010 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Swego czasu dyskutowane tutaj. Ciekawy wykaz, jednak rolety materialowe tez cos moga wewnątrz:http://www.faber.com/Files/Billeder/Contract%20PL/rullegardin/rolety_materailowe_tkaniny.pdf pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.07.2010 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 j-j, i jak oceniasz przydatnoć twoich rolet w czasie tych upałów? Nie wiem jak masz długie okapy dachu i ile słońca Ci przysłaniają, ja lekko wydłużyłem i np teraz o 12:00 słońce wchodzi na 20cm w okna w pokojach (w balkonowe oczywiście więcej), przez co aż tak sie nie nagrzewa. Mimo to planuję montażą rolet wewnetrznych ale nie wiem jeszce jakie. jeśli możesz przypomnij jakie ty masz, jaki materiał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 16.07.2010 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) Jesteśmy w przededniu odebrania projektu od architekta, ale ciągle kilka spraw chodzi mi po głowie i nie do końca wiem jak je 'spiąć'. Architekt niestety zrzucił przygotowanie całej energooszczędności na nas, czyli my musimy mu powiedzieć, co gdzie i jak chcemy. Budujemy dom energooszczędny (nie pasywny), ale ciągle jest kilka rzeczy, których nie jesteśmy pewni: Fundamenty - w związku z tym że mamy wysoko wodę (80cm), chcemy dać XPS na ocieplenie fundamentów. Czy wrzucenie 10cm XPS-u od wewnątrz i 2x10cm na zewnątrz ścian fundamentowych, będzie dobre/wystarczające? W kilku miejscach czytałem, że Dysperbitu nie powinno się stosować z XPS-em (bo zawiera rozpuszczalniki, które niszczą XPS), czy to prawda? Czy dobrze rozumiem że dla ścian fundamentowych powinno to wyglądać tak: - bloczek - dysperbit (czy inny) - styropian - folia kubełkowa? Czy wewnętrzne ocieplenie też musi mieć taką samą kombinację tych 3 elementów? Czy na ławy dawać flexigum czy co innego? Czy tym pokrywa się tylko izolację poziomą ławy na styku ze ścianami fundamentowymi, czy jeszcze jakość inaczej? Czy do ław dawać folię (zwykłą?) - w sensie czy deskowanie ław wyłożyć folią? Teraz podłoga. Czy ma sens zrobienie następującej kombinacji: - 5cm XPS - chudziak - 15cm styropianu (jakiego? czy też dawać XPS, a może EPS100?) - podłoga Czy w ostatniej warstwie styropianu (15cm) trzeba robić jakieś dziury/kanały na instalacje? Okna - planujemy zrobić rolety nad wszystkimi oknami, w jaki sposób zamontować rolety + okna (okna będą montowane w warstwie izolacji), tak aby nie było mostków termicznych? Czy powierzyć instalację jednego i drugiego tej samej ekipie od okien? Na razie to tyle pytań, które mi przyszły do głowy, brakuje mi po prostu uporządkowania tych spraw, aby zamknąć projekt Edytowane 16 Lipca 2010 przez salik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 16.07.2010 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Montaż okien w warstwie ocieplenia nie jest taki straszny jak się powszechnie sądzi. Przeciętna ekipa od montażu okien i ociepleń da radę to zrobić. Kłopotliwy może być tylko montaż okna schodzącego do samej ziemi ale wystrczy tylko ograniczyć ilość takich okien do minimum. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 16.07.2010 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 j-j, i jak oceniasz przydatnoć twoich rolet w czasie tych upałów? Nie wiem jak masz długie okapy dachu i ile słońca Ci przysłaniają, ja lekko wydłużyłem i np teraz o 12:00 słońce wchodzi na 20cm w okna w pokojach (w balkonowe oczywiście więcej), przez co aż tak sie nie nagrzewa. Mimo to planuję montażą rolet wewnetrznych ale nie wiem jeszce jakie. jeśli możesz przypomnij jakie ty masz, jaki materiał? hehe nie mam zadnych rolet tylko gołe okna , a wiec slońce juz od rana biega po domu. Chce rolety wewnetrzne na prowadnicach ale chce rolety "promienioochronne" i zaciemniajace ajak zaciemnia to nie bedzie swiatła a jak ich nie opuszcze to sie w sloncu ugotuje. Tak wiec nie wiem jeszcze, przeciez dwóch nie zamontuje (refleksyjne przepuszczające trochę światła i zaciemniające) bo to trochę śmieszne, ... nie wiem ..... myślę jeszcze ... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 16.07.2010 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 A wizisz, myślałem że po poprzedniej dyskusji o roletach temat wdrożyłeś w życie:-) Mimo to mam nadzieję że nim ja dojdę to tego tematu Ty już go zakończysz i będę mądrzejszy o twoje doswiadczenie, bo moje rolety bedą miały takie samo zadanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 16.07.2010 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 Montaż okien w warstwie ocieplenia nie jest taki straszny jak się powszechnie sądzi. Przeciętna ekipa od montażu okien i ociepleń da radę to zrobić. Kłopotliwy może być tylko montaż okna schodzącego do samej ziemi ale wystrczy tylko ograniczyć ilość takich okien do minimum. pozdr adam Poza oknami od strony północnej, akurat mamy prawie wszystkie do ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 18.07.2010 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2010 Myślę, że przy dużych oknach dobrym rozwiązaniem będą profile podookienne oddalające kotwy od krawędzi profilu i szyby. Od wewnątrz i zewnątrz styropian na wszystko. Ważniejszy chyba ten styropian wewnętrzny. Nie wiem tylko czy ciężar okien nie będzie za duży na takie łączenia profili, tu trzeba pytać fachowca. Lepiej to uzgodnić dokładnie, z rysynkami z ekipą od okien aby później nie było zdziwienia. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 19.07.2010 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Listwa startowa, pamiętam że kiedyś była dyskusja na ten temat na tym wątku, ale wtedy jeszce teoretyczna pocześci, może teraz ktoś bardziej z autopsji poradzi jak rozwiazać temat listwy startowej przy styropianie o grubości 25cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 19.07.2010 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Izolować od dołu tak aby izolacja właściwa opierała się na tym tworząc kapinos. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 19.07.2010 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 a masz moze jakies foto tego? bo nie wiem o ktorej izolacji dokladnie mowisz, a ponadto nie wiem co to kapinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 19.07.2010 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Myślę, że przy dużych oknach dobrym rozwiązaniem będą profile podookienne oddalające kotwy od krawędzi profilu i szyby. Od wewnątrz i zewnątrz styropian na wszystko. Ważniejszy chyba ten styropian wewnętrzny. Nie wiem tylko czy ciężar okien nie będzie za duży na takie łączenia profili, tu trzeba pytać fachowca. Lepiej to uzgodnić dokładnie, z rysynkami z ekipą od okien aby później nie było zdziwienia. powodzenia dzięki Serwis24 za odpowiedź, niestety niezbyt rozumiem. O jakie profile podokienne chodzi? Czy takie rzeczy powinno uwzględnić się przy budowie czy dopiero na etapie wstawiania okien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 19.07.2010 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 u mnie w dzienniku zobaczysz je pod oknami, szcegolnie tymi wielkimi, to jest taki profil (podobny do profilu okna), ktory jest montowany od dolu, generalnie ma on usztywniac konstrukcje, przy duzych oknach to koniecznosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 19.07.2010 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2010 Kapinos to taki wystający kawałek ściany z której kapie woda aby się dalej nie lało. Ja mam na szalunku płyty oparte styro o tej samej szerokości co szalunek (30cm) i dopiero na tym styropian właściwy (33cm) tworzący kapinos. Myślę, że przy grubości 25 cm można sobie już darować listwy startowe bo raczej mało stabilne będą. Zdjęcie narożnika kapinosowego przed obróbką.http://img828.imageshack.us/img828/9729/snc02030.jpg' alt='snc02030.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 20.07.2010 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 ooooo, teraz to nawet opis mógłby być po chińsku i i tak wiadomo o co chodzi:-) wielkie dzięki!Tyle że ja musze jeszce coś u siebie wywysleć bo mam styro na fundamencie 12cm a ściany 25 i bedzie uskok 13cm, no moze obłoże plytkami więc z 11cm ale to dalej dużo i ni wiem czy teraz nie okopac i dokleić jeszce jakiś styro do tego fundamentowego. ściany mam z solbetu 400 więc jest ciepły ale te 12cm to taka pieta achillesowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 20.07.2010 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 Czy wrzucenie 10cm XPS-u od wewnątrz i 2x10cm na zewnątrz ścian fundamentowych, będzie dobre/wystarczające? Co chcesz przez to uzyskać? Nie popadaj w obłęd! Jeśli chcesz zapobiec przemarzaniu gruntu pod domem, to 1x10 na zewnątrz starczy. Jeśli chcesz ograniczyć pionowe mostki cieplne, to zainwestuj w cokołowe pustaki izolacyjne na fundamencie (np. isomur) i ewentualnie 1x5cm na zewnątrz fundamentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyk123 20.07.2010 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 Co chcesz przez to uzyskać? Nie popadaj w obłęd! Jeśli chcesz zapobiec przemarzaniu gruntu pod domem, to 1x10 na zewnątrz starczy. Jeśli chcesz ograniczyć pionowe mostki cieplne, to zainwestuj w cokołowe pustaki izolacyjne na fundamencie (np. isomur) i ewentualnie 1x5cm na zewnątrz fundamentu. Albo wersja ekonomiczna - ostatnia warstwa bloczków fundamentowych z porothermu (porotonu) zasypana perlitem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 21.07.2010 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2010 Jesteśmy w przededniu odebrania projektu od architekta, ale ciągle kilka spraw chodzi mi po głowie i nie do końca wiem jak je 'spiąć'. Architekt niestety zrzucił przygotowanie całej energooszczędności na nas, czyli my musimy mu powiedzieć, co gdzie i jak chcemy. No to niestety pierwsza porazka. Architekt to generalnie do gadania nic nie ma ale jego konstruktor to juz tak. To konstruktor odpowiada za rozwiazania techniczne. Rozumiem ze to jest adaptacja projektu a nie indywidualny ? W takim razie jest to niestety standardowe podejscie. Zeby znalezc dobrego konstruktora ktory chce projektowac budynki energooszczedne to trzeba by bylo dooobrze poszukac. Czy wrzucenie 10cm XPS-u od wewnątrz i 2x10cm na zewnątrz ścian fundamentowych, będzie dobre/wystarczające? Nieekonomiczna przesada. Potraktuj dom jak termos cieplo "ucieka" tam gdzie masz niezaizolowane. Zadbaj lepiej o odciecie fundamentow z bloczka betonowego czyms cieplym jak radza koledzy. Rozklad temperatury jest taki ze cieplo ucieka z obydwu stron fundamentu ale od srodka mniej. Popatrz sobie ktore pomieszczenia czy beda nieogrzewane i zadbaj o ich odciecie od ogrzewanej czesci domu od fundamentow po sciany. Zadbaj zeby fundamenty pod tarasy,schody byly odciete od budynku (wystarczy wstawic 10 cm styropianu) W kilku miejscach czytałem, że Dysperbitu nie powinno się stosować z XPS-em (bo zawiera rozpuszczalniki, które niszczą XPS), czy to prawda? Sa dwa rodzaje dysperbitu Czy dobrze rozumiem że dla ścian fundamentowych powinno to wyglądać tak: - bloczek - dysperbit (czy inny) - styropian - folia kubełkowa? Poprawnie to powinna byc rapowka na bloczki i dopiero izolacja przeciwwilgociowa. Mazniecie dysperbitem generalnie nic nie da ale tez mam . Zadbaj o porzadne odciecie lawy i rowno z poziomem chudziaka - papa na wiencu szklanym. Czy wewnętrzne ocieplenie też musi mieć taką samą kombinację tych 3 elementów? zalezy od warunkow. Ja dawalem ocieplenie tylko od zewnetrznej czesci budynku. Izolacja byla wszedzzie taka sama. Odciecie warstwa cieplych bloczkow robisz tak samo. Czy tym pokrywa się tylko izolację poziomą ławy na styku ze ścianami fundamentowymi, czy jeszcze jakość inaczej? Porzadna papa termozgrzewalna . W szczegolnych wypadkach izoluje sie cala lawe. Oczywiscie nad poziomem gruntu drugi raz. Slupow sie nie izoluje. Czy do ław dawać folię (zwykłą?) - w sensie czy deskowanie ław wyłożyć folią? Nie Teraz podłoga. Czy ma sens zrobienie następującej kombinacji: - 5cm XPS - chudziak - 15cm styropianu (jakiego? czy też dawać XPS, a może EPS100?) - podłoga Czy w ostatniej warstwie styropianu (15cm) trzeba robić jakieś dziury/kanały na instalacje? Nie. Jak juz to mozna perlitem zasypac przy scianach. Przy 15 cm jest juz spore ugiecie pod ciezarem wylewki. Ja dawalem 2 x EPS200 i raz eps 100. Ukladasz styropian wycinajac miejsca na rurki - pierwsza warstwa. Mozna oczywiscie puscic ciepla wode gora tak jak podejscia pod grzejniki. Musisz dogadac to z hydraulikiem. Oczywiscie izolacja na chudziaka - poczytaj watki papa czy folia. Na razie to tyle pytań, które mi przyszły do głowy, brakuje mi po prostu uporządkowania tych spraw, aby zamknąć projekt Optymista Pamietaj ze jak chcesz miec rekuperator albo wentylacje mechaniczna to musisz miec na to miejsce w stropie na pietrze. Zeby miec miejsce to musisz odpowiednio dopasowac wysokosc podlogi, drzwi i scian na poddaszu etc etc etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.