asolt 03.08.2010 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Zwolnione z obowiązku świadectwa są budynki przemysłowe i gospodarcze o zapotrzebowaniu na energię nie wiekszym niż 50 kWh/m2rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.08.2010 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Bingo !To teraz napisz jeszcze na jakiej podstawie wystawiane są orzeczenia o zapotrzebowaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 03.08.2010 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Nie wiem co to jest orzeczenie o zapotrzebowaniu, na pewno nie dotyczy to budynków mieszkalnych, jeżeli chodzi o budynki gospodarcze nowe to w przypadku jezeli ich powierzchnia uzytkowa jest mniejsza niż 50 m2 to one również nie wymagaja swiadectwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.08.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja też nie wiem co to jest orzeczenie o zapotrzebowaniu.Chodziło mi o to kto i na jakiej podstawie stwierdza ile dany obiekt potrzebuje energii do ogrzania.Z m2 liczą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 03.08.2010 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Bingo ! To teraz napisz jeszcze na jakiej podstawie wystawiane są orzeczenia o zapotrzebowaniu ? Ale Ty przecież nie masz ani budynku gospodarczego ani przemysłowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 03.08.2010 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 A tak pytam, może kiedyś garaż energooszczędny postawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 03.08.2010 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 A tak pytam, może kiedyś garaż energooszczędny postawię Pasywny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 03.08.2010 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 I jak się mieszka w domu pasywnym ( pytanie podchwytliwe ), jak się odnosisz do maxymalnych przeszkleń od południa ?? ( nikt mi nie odpowiedział jaki jest tego sens ?? przy szubach U - 0,5 ) przecież te szyby to rewelka latem - 0 nagrzewania, ale chyba i zimą 0 - zysku energetycznego ?? , mam dom podobny do Twego ściany 20 cm poliuretanu , podłogi 25 czarny styropian, dach 40 cm dobrej wełny, reku, dobre okna, ale jeszcze w tym domu nie zimowałem, ale w te upały w środku temp super ( ale nie mierzyłem, i bez reku ( prace wykończeniowe ), z włączonym reku na nawiewie temp 25 stopni ( na zewnątrz 32 ), z uruchomioną chłodnicą w systemie ( działająca w czasie podlewania ogrodu ) temp na nawiewie 22 stopnie ( jaką temp Masz z GWC ?? ) Dzięki za odpowiedź. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salata123 03.08.2010 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Oczywiście powyższe pytanie jest do Piczmana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 04.08.2010 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Mam pytanie do specjalistów od energooszczędności. Czy komin systemowy lub murowany jakoś przekłada się na to czy strop od tych kominów się wyziębia. Mam wrażenie, że jak zrobie komin murowany do kominka,( w którym będę palic bardzo okazjonalnie i zakładam, że wykwity mi nie będa grozić - i to juz inna bajka) to bedzie połączony ze stropem a jak systemowy to jestem w stanie go oddylatowac od stropu jakimś paseczkiem styropianu. Czy w ogóle ma sens się nad tym dylematem zastanawiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 04.08.2010 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 salata123 Co do okien to niewiele pomogę bo mam ich niewiele, poza tym wysokość tylko 120 cm. Pytaj Coulignon'a , On ma duże witryny,szczegółów nie znam ale skarżył się na odczucie chłodu w zimie w ich pobliżu. Poprzednią/pierwszą zimę przeżyliśmy z temp. ok. 22 C wewnątrz całodobowo a koszty to jakieś 1 tyś zł przy 110 m2 powierzchni. Teraz w upały jest od 23-26 C, nawiew w okolicy 22 C dzięki GWC ! Mieszka się bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 04.08.2010 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 I jak się mieszka w domu pasywnym ( pytanie podchwytliwe ), jak się odnosisz do maxymalnych przeszkleń od południa ?? ( nikt mi nie odpowiedział jaki jest tego sens ?? przy szubach U - 0,5 ) przecież te szyby to rewelka latem - 0 nagrzewania, ale chyba i zimą 0 - zysku energetycznego ?? , mam dom podobny do Twego ściany 20 cm poliuretanu , podłogi 25 czarny styropian, dach 40 cm dobrej wełny, reku, dobre okna, ale jeszcze w tym domu nie zimowałem, ale w te upały w środku temp super ( ale nie mierzyłem, i bez reku ( prace wykończeniowe ), z włączonym reku na nawiewie temp 25 stopni ( na zewnątrz 32 ), z uruchomioną chłodnicą w systemie ( działająca w czasie podlewania ogrodu ) temp na nawiewie 22 stopnie ( jaką temp Masz z GWC ?? ) Dzięki za odpowiedź. Pozdrowienia. Pomieszczenia nagrzewaja sie od slonca i to nawet bardzo, nic nie zmienia wsp. przenikania a sciany i podlogi odbiaraja cieplo sloneczne co skutkuje nagrzewaniem sie. Ja staram sie przyslaniac rolety zewnetrzne podczas naslonecznienia i to sprawdza sie bardzo dobrze. Samo GWC nie zdaloby egzaminu bo niestety nie jest to klimatyzcja i nie jest w stanie "pokonac" slonca skutecznie. W moim przypadku odnosze wrazenie ze dom mam jeszcze wilgotny -Solbet 400 jest chyba wciaz troche zawilgocony a mieszkam dopiero od dwoch tygodni. Zima grzalem na 16*-17*C zeby nieporzebnie nie zwiekszac sobie kosztow gdy nie miaszkam, ale widac to za malo zeby wysuszyc dom. Z mojego zwirowca (GWC) leci srednio 18*-20*C, zaleznie od dlugosci trwania upalow i temperatur. Gdy na zewnatrz bylo 30*C to dawalo mi ok. 18*C, przy wyzszych temp. a bylo ok. 35*C temp. podniosla sie do 20*C (nie od razu) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 05.08.2010 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 przecież te szyby to rewelka latem - 0 nagrzewania, ale chyba i zimą 0 - zysku energetycznego ?? Nie myl przenikania cieplnego z promieniowaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 05.08.2010 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 U mnie wyraźnie widać, że ciemne powierzchnie mocniej się nagrzewają przez wpadające słońce. Nie jest jednak tego na tyle dużo aby latem było za gorąco (mam duży okap). Na zimę może dostawię coś ciemnego z kamienia przy oknach aby więcej łapało ciepła. Po chłodnych nocach ciepło od okien jest bardzo przyjemne i daje raptem 22 stopnie w dzień. Się zastanawiam czy przy dobrym ociepleniu nie trzeba będzie wcześniej zacząć grzać pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 05.08.2010 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2010 Potrzebuję Waszej pomocy. Zastosowałam do ścian zewnetrznych i nośnych isomur. Przyszedł czas na ściany działowe, które będą z porotermu szer. 12 cm. Czy te ściany murować na chudziaku, czy tez jako pierwsza warstwe dać beton komórkowy szer. 12 cm. Czy ten beton komórkowy szer. 12 wytrzyma ciężar porotermu. Czy wewnątrz na warstwie papy jest jakieś zagrożenie wilgocią dla tego bloczka betonowego. Sprawa pilna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 06.08.2010 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 a czy bk o wysokości 24 szer 12 mogłabym uciąć na wysokość 12 cm; wtedy byłby równy wyskości isomuru i łatwiej byłoby wiązać nastepne elementy do kamieni porotermu na nosnych ścianach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
7tonik 06.08.2010 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 Jak masz tak wysoko chudziaka, to gdzie zmieścisz ocieplenie podłogi? Chyba że poziom podłogi zaplanowałeś sporo ponad poziomem fundamentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 07.08.2010 23:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Pytanie do tych którzy budowali domy energooszczędne z Porothermu P+W - jak duże mieliście spoiny poziome i co Wasza ekipa/Wy robiliście ze spoinami pionowymi (w sytuacji kiedy np. trzeba było docinać pustaki)?My ciągle się zastanawiamy nad cienką spoiną (Profi lub Dryfix), ale żadna z ekip z którymi rozmawialiśmy, nie ma z nimi doświadczenia.Cel - eliminacja mostków termicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 08.08.2010 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Dziękuję za komentarz.To jeszcze jedno co mi chodzi po głowie - mamy ścianę naprzeciwko południowych okien (wewnętrzna, nośna, w salonie, 5m od sporego przeszklenia południowego) - czy jest sens stawiać tę ścianę z pełnej cegły (akumulowanie ciepła zimą)?I co się będzie działo latem? Nie dość, że podłoga będzie akumulowała ciepło, to jeszcze cegła będzie to trzymała?Okna mają 2.2m wysokości i nie ma nad nimi żadnego zadaszenia (dach dwuspadowy wschód-zachód).Ciągle bijemy się z myślami czy instalować rolety, bo będzie problem z połączeniem okien w warstwie ocieplenia i zmieszczeniem kasety od rolety tak, aby nie wystawała poza obry domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 08.08.2010 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 To ja skomentuję tylko te okna: bez zadaszenia takie okna, to na lato, trzeba demontować, bo to szklarnia się robi. Innymi słowy: kombinuj z tymi roletami - bardzo Ci się przydadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.