Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

U siebie wyprowadziłem zasilanie do jakiegoś grzejnika ale jeszcze nic nie założyłem :) chyba przy wentylacji mechanicznej cała wilgoć z łazienki jest wyciągana. Ręcznik do rana jest suchy tak samo jak posadzka która była cała mokra. Może przygotuj tylko jakieś podejscie i w praktyce zobaczysz czy jest to potrzebne. Jak zimą zacznie grzać podłogówka to powinno być jeszcze lepiej. pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Parametry ok, ale nie wiem czy mój dekoraor wnętrz (żona) to zaakceptuje. ja budowałem jak chciałem a Ona wykańcza jak chce. Dlatego urządzenie to musi jeszcze spełniać kryteria estetyczne, obawiam się że może nawet bardziej niz praktyczne. zastanawiam sie nad drabinka z grzałką 300W. Może podzielicie się doświadzczeniem na ich temat.

np. taki http://www.lazienkaplus.pl/grzejnik-lazienkowy-enix-hiacynt-h-348-w-h608,produkt,44039.html

z taka grzałką

http://www.lazienkaplus.pl/grzalka-elektryczna-z-termostatem-enix-grtch300,produkt,53552.html

 

 

Z tego co mi mówili w sklepie z takimi grzejnikami, to u Ciebie nie da rady go zainstalować, bo nie masz intalacji wodnej tylko elektryczną. Coś w tym grzejniku musi płynąć- powiedział pan sprzedawca. Ja myślałem, że można go zalać i będzie luzik, ale facet odradzał ze względu na problemy z zapowietrzaniem i dopełnianiem wody. Niedługo będę miał ten sam problem.

P.S. Jeżeli nie Przestaniesz przekształcać Swego dziennika budowy w salon wyposażenia wnętrz, to przestanę na niego zaglądać. Czekam na ciekawe (myślę, że nie tylko dla mnie) foty i opisy z budowy.

narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, przybywam z kolejnymi pytaniami:

- w projekcie mamy na elewacji zadaszenie z blachy na konstrukcji drewnianej. W rysunkach konstrukcyjnych widać, że trzeba wwiercić się w ścianę, która w tych miejscach jest zbrojona. Mam jednak obawy, czy przez coś takiego nie zrobi mi się mostek termiczny. Jeśli przykręcę ten drewniany stelaż od razu do ściany i ocieplenie będzie do niego dochodzić, to mam kawałek - ok. 10-15 cm bez ocieplenia. Takie coś nie wchodzi w rachubę. Inne rozwiązanie to wkręcić te mocowania już po ociepleniu. Wtedy trzeba będzie się przebić przez styropian. Czy tak może być zrobione? Podobną sytuację będę miała z balustradami przy oknach na poddaszu. Są wysokie i otwierane, więc trzeba zamocować jakąś ochronę. To też trzeba przymocować do muru. Czy wspomniane wyżej pręty gwintowane do rur spustowych nadadzą się do tego?

- planujemy zamontować "ciepłe" okna, zwykle dopłata za szybę 0,5 czy 0,6 jest niewielka, a profile są z tego co pamietam 5 komorowe. Chcemy też zrobić rolety, tak aby nie wystawały na elewacji. Doczytałam, że najlepsze są rolety integro. I tu pojawia się problem. Rozważamy montaż w warstwie ocieplenia. Po pierwsze na kotwach JB-D jest bardzo drogi, po drugie okazuje się, że może dość mocno utrudnić, a wręcz uniemożliwić schowanie rolet (jest podobno jakaś opcja z cofniętym nadprożem, ale nie wiem na czym to polega konkretnie i jak to zrobić). Planujemy Porotherm 25 + 20 cm styropianu. Powiedźcie mi proszę, jaki jest zysk z montażu w warstwie ocieplenia. Widziałam te przebiegi izoterm, ale nie umiem tego przełożyć na codzienne życie. Nie wiem, czy jest sens ładować kasę (przy naszych oknach, jak pisałam tu już kiedyś, wyceniono montaż na dodatkowe 8 tys.zł) i czy kombinować coś z tymi cofniętymi nadprożami. Czy jest jakieś rozwiązanie pośrednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi mówili w sklepie z takimi grzejnikami, to u Ciebie nie da rady go zainstalować, bo nie masz intalacji wodnej tylko elektryczną. Coś w tym grzejniku musi płynąć- powiedział pan sprzedawca. Ja myślałem, że można go zalać i będzie luzik, ale facet odradzał ze względu na problemy z zapowietrzaniem i dopełnianiem wody. Niedługo będę miał ten sam problem.
Niekoniecznie tak musi być. Popatrz na ten model : http://www.jz24.pl/wiecej/atlantic/doris_karta_katalogowa.pdf

Jest wypełniony specjalnie dobraną cieczą i nie musi być podłaczony do instalacji wodnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Jeżeli nie Przestaniesz przekształcać Swego dziennika budowy w salon wyposażenia wnętrz, to przestanę na niego zaglądać. Czekam na ciekawe (myślę, że nie tylko dla mnie) foty i opisy z budowy.

narka

 

Jak zawsze to wina kobiety;-) Pierw mówiła po co marnuje czas wypisując w DB a potem jak sama zaczęła to praktycznie jest jak SPAM;-)

To dlatego że ma więcej czasu a ja siedze na budowie całe dni, ale obiecuje jutro to nadrobie, zrobie foty bo jest co fotografować, wentylacja prawie zrobiona gładzie na finiszu

sufity zrobione łazienki w trakcie i co najwazniejsze ogrzewanie elektryczne częściowo odpalone, tzn na 18 stopni temp posadzki aby powolutku się osuszała, ale szczegóły jutro rano pojadę zrobię foty i opiszę co nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do grzejnika to zasilanie mam podprowadzone, chyba na poczatku tak zrobie że nic nie kupie i zobaczę jak będa schły na wieszakach. Najwyżej dokupie jak okaże sie że jest konieczność, choć presja jest od żony która lubi ciepłe ręczniki.

 

A odnośnie tej corelii to odpada cenowo, 700-800pln to max co moge dac za jeden, a potrzebuje dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 700-800 zł to cienko to widzę ja do dzis jeszcze nie mam i kiedyś podobnie kombinowałem co Ty. Te typy ktore podal HenoK już wcześniej się w tym temacie przewinęły :).

Byl jeszcze jeden najlepszy wg mnie ale cena mnie zabila :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się złożyło, właśnie dziś zdecydowałem się na drzwi. model 572 s2 firmy AFB. Głowiłem się nad tym elementem od zeszłego roku. Podają wspł 1,05 dla całych drzwi i wysoką klasę szczelności, co przy cenie końcowej z montażem 4500zł wydaje mi się przyzwoite. Szybka potrójna, pianka 48mm. poza tym będąc w zakładzie produkcyjnym, wymęczyłem gościa o wszelkie szczegóły techniczne nt szczelności, produkcji, odporności na warunki atmosferyczne, montaz itd. Gość wiedział wszystko. Jestem zadowolony, że w końcu tam trafiłem. Mam za sobą wiele wizyt w salonach sprzedaży, gdzie nasłuchałem się tylko śpiewek powielanych z ulotek.

Ostatecznie drzwi będą się otwierały do środka - będzie można zrobić węgarek i szerzej się otworzą niż gdyby były otwierane na zewnątrz oraz będą zamontowane w murze - to zapewni solidne podparcie. Ja miałem plany wstawić drzwi w ocieplenie i otwierać na zewnątrz - wtedy węgarka nie dało by się zrobić a i zawiasy są widoczne. Przekonało mnie to ostatecznie. Drzwi się o wiele częściej otwiera niż okna, stąpa się po progu - ościeżnica nie może tu drgnąć.

dla porównania oferta z internormu na 16tys za drzwi o wspł 0,73 i 0,79 po wmontowaniu.

 

Jarek

Edytowane przez sysia_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie zastanawiam nad drzwiami Hörmann ThermoPro lub RenoDoor (takie jak ThermoPro ale stalowe a nie aluminiowe).

Producent podaje dla pelnych drzwi wspolczynnik U=1.0, a ich prostota pasuje do mojej wizji wykonczenia budynku.

Tu wiecej informacji: http://www.hormann.pl/fileadmin/hormann.pl/Prospekte/85828-ThermoPro-PL.pdf

 

Aktualnie firma ma promocje urodzinowa i wersje z Alu mozna miec z montazem za ok 3500zl, a stalowa ok 1000zl taniej.

 

Co myslicie o tych drzwiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

bede budowal ANTKA (http://www.horyzont.com/projekt-domu/pokaz/470) jak_najbardziej_energooszczednego, zachowujac jednak zdrowa proporcje miedzy kosztami inwestycji a energooszczednoscia domu. (plyta fundamentowa, 20cm ocieplenia w scianie i plycie, 40+ w stropie, WM + reku, cieple okna).

 

W zwiazku z tym projektem mam pytanie do osob ktore juz wybudowaly i/lub maja odpowiednia wiedze na ten temat o opinie na temat okna salonowego, ktore u mnie ze wzgledu na dzialke jaka mam bedzie z polnocnej strony - czy to bedzie wielka przeszkoda w zblizeniu sie do domu, powiedzmy 3.5 litrowego, zakladajac ze reszta rzeczy zostanie dopilnowana?

(dodam ze kuchnia zostanie wyrownana z salonem a w meijscu gdzie jest jadalnia bedzie jeszcze okno balkonowe - strona wschodnia)

Edytowane przez elieszetikej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j, z tego co pamietam masz bojler na CWU tylko z grzałką elektryczną, jeśli dobrze pamiętam jesgo pojemnośc to 80-100l, możesz powiedzieć czy taka pojemność to wystarczająco jeśli chce sie podgrzewać tylko w II taryfie? Miałeś sytuację że przy większej liczbie osób (np. goście na weekend), brakło ciepłej wody? Ile jest stałych mieszkańców. Jakiej mocy masz grzałkę? Jakiej firmy jest bojler?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Galmetu Heroes 80 l.

Zakladałem i sprawdzałęm przyzwyczajenie mieszkańcow i teraz w ciągu calego dnia zasobnik trzyma 40oC a po 22 przez godzinę dobija do 50oC. Wystarcza to spokojnie.

Jesli wyjątkowo w ciągu dnia potrzeba więcej wody to wcześniej trochę zmieniam programator na sterowanie ręczne i podnoszę temp.

Wcześniej mialem inaczej i zmieniałęm ustawienia parę razy aby dostosować je optymalnie tak jak teraz.

Musialem dobrać grzanie cwu optymalnie aby niepotrzebnie nie ogrzewać stratami z tego zasobnika pomieszczenia gosp. .

Jakby nie patrzeć np. 700W strat dziennie/24h daje 30W ciepła a moje pom. gosp. nie potrzebuje obliczeniowo nic.

 

pzdr

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie do osób, które mają okna z roletami. Jaki macie typ i jak macie je zamontowane? Z wątku o roletach wyczytałam, że najlepsze pod kątem prawidłowego osadzenia okna i zminimalizowania ucieczki ciepła są integro. Mam jednak problem, żeby je ukryć pod elewacją. Proponuje się tutaj dwa rozwiązania - cofnięte naproże lub poszerzenie okna i obłożenie poszerzeń styropianem. Mamy ścianę 2W - 25 porotherm i 20 cm styropian. Zarówno cofnięcie naproża i poszerzenie okna skutkuje cofnięciem okna w głąb muru i zostaje ono osadzone ok. 25 cm w głąb. Macie u siebie takie przypadki? Obawiam się trochę tak głębokiego cofnięcia, bo będzie mniej światła trafiać. Z drugiej strony nawet jeśli wsadzę okno na krawędzi muru, a skrzynka będzie wtedy wystawać, to i tak okno ma w głąb 20 cm. Czy mieliście takie problemy, a jak tak, jak sobie z nimi poradziliście?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki piwopijca, problem w tym, że chcielibyśmy schować skrzynkę bez żadnych dodatkowych opasek i poza jednym oknem z roletą, wszystkie mają długość 2,4m - skrzynka będzie więc mieć 205 mm. Przy montażu okna z linii muru, będzie wystawać co najmniej 2,5 cm (2,5 cm na styrodur między nadproże a skrzynkę + skrzynka). Coś powinno się jeszcze dać na skrzynkę, bo inaczej będzie mostek. Może lepiej, tam gdzie szer. jest poniżej 1,5 przejść na rolety typu Be Clever?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...