aadamuss24 11.10.2010 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 Okna połaciowe również fee pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 11.10.2010 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 (edytowane) wydaje się, że to obecnie standard i nad tematem "niskoenergetyczny" jeszcze musisz popracować. Znajdź styropian o wspł.U=0,036, jak dobrze poszukasz to znajdziesz w tej samej cenie co 0,04. Lepszy to już koszty. To samo z wełną. Taka sama grubość ocieplenia pod podłogą i na ścianach wydaje się niezasadna. albo grubsze ocieplenie na ścianach, albo o lepszych parametrach, albo zmniejsz styro pod podłogą do np. 15cm. nic nie piszesz o orientacji budynku względem stron świata i rozkładu okien względem tego, a to baaardzo istotne. Chcesz ogrzewać garaż, że ocieplasz go pod posadzką? Do niskoenergetycznego domu to się ma nijak. Aczkolwiek może jest Ci to potrzebne, więc OK. Orientacja taka jak być powinna: wyjscie na taras z salonu i pokoju na parterze - SSW - lekko na południowy zachod (15-25' od południa) Garaż mam ocieplony, bo jaki sens byłoby nie ocieplać części budynku (cały budynek ma tą samą bryłę - garaż jest wbudowany a nie dobudowany). Poza tym wolę mieć w garażu temp dodatnią i to w okolicach 12-15'C. I tak mam ocieplenie 10cm pomiędzy garażem a łazienką czy pokojem po drugiej stronie. Przyjąlem dla styro 0,04 bo tak miał KISAN a drugi styro miał 0,032 a taką wartość ciężko znaleźć. Co do okien połaciowych - są z wartością 0,9 ale np fakro FFT kosztują 1700zł w porównaniu z tymi z współczynnikiem 1,2 kosztującymi 750zł. Poza tym różnica współczynnika 0,3 nie robi wielkiej róznicy na stratach (52W przy wspólczynniku 1,2 i 38W dla współczynnika 0,9). Odnośnie wełny analogicznie jak dla styro wziałem tą z KISANA. Mogę zmienić współczynnik na np 0,34-0,37 bo to realna wartość na rynku. Nie chcę się w zadnym wypadku bawić w płyty poliuretanowe - pianki bo m3 wyjdzie chyba 700-800zł jak nie więcej a współczynnik 0,023-0,027. Co do okien i drzwi: -na każdym oknie standardowym (1,4x1,4m i wsp 0,9) straty wynoszą 76W , na tarasowym (3,46x2,18m i wsp 0,9) 273W, na drugim tarasowym (1,73x2,18m i wsp 0,9) 136W, -na 3 oknach w salonie (0,865x2,19m) 3x68W. -na drzwiach domowych głównych 175W ( współczynnik 1,6), a na bramie garażowej 552W (2,5x2,3m i wsp 3) -na drzwiach kotłowni 112W (wsp 1,6), -na pozostałych 4 oknach o wym 0,86x0,83 po 23W. Dla kotłowni przyjąłem temp 17'C a garażu na 15'C do obliczeń. Co do strat na ścianach są bardzo małe bo współczynnik dla: -ściany zewn wychodzi 0,149 przy styro o wsp 0,04 i 20cm grubości, -stropu pod dachem 0,115 dla wełny o wsp 0,042 i 35cm grubości, -podłogi 0,115 dla styro o wsp 0,04 i 20cm grubości (więc moje założenia sa prawidłowe bo temp gruntu program przyjął na 2-5'C więc straty 3 krotnie mniejsze jak dla temp -20 dla ścian (tutaj jest styro o wsp 0,032) Edytowane 12 Października 2010 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 11.10.2010 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2010 (edytowane) Zmieniłem sprawnośc reku z 0,85 na 0,9 (z GWC) zmniejszyłem największe okno tarasowe z 3,46m na 2,6m i załozeniu wsp 0,7 - tak samo dla 2 okna tarasowego(pozostałe okna 0,9 w tym 0,9 połaciowe trójszybowe za 1700zł), ,,polepszyłem" współczynnik dla drzwi na 1,0 i tak samo dla bramy garażowej (brama g60 firmy Normstahl ma 1,0) ustallilem dla styro wsp 0,032. Wełne zmieniłem na 0,037 to dobra wartość.uzyskalem wyniki: Fihl,a =30,4, Ea=48,5, strata ciepła na przenikanie przez przegrody 5290W i wentylacje - 748W razem więc 6040W, zapotrzebowanie roczne na ciepło do ogrzewania 9630kWh na rok,Jest więc o co walczyć w łatwy sposób. Myślę że dalsze idealizowanie nie ma sensu (nie polepszymy okien zbyt wiele i 1m izolacji na ściane nie damy) Jeszcze nie uwzgledniłem kolektorów do CWU i ,,jak Bóg da" do częściowego CO. Mogę sobie zainstalować na działce minielektrownie wiatrową o mocy 3-6kW (robioną domowym sposobem - jest na elektrodzie gigantyczny wątek o tym) jednak to następne nakłady, lecz mniejsze jak kolektory czy pompa ciepła. Co do plusów - elektrownia wiatrowa na pradnicy z magnesów stałych - neodymowych o duzej gestości mocy) nie pobiera zadnej energii elektr do pracy. Energię pobierają w minimalnej ilości kolektory solarne do pompowania płynu i elektroniki, i w znacznie większych ilościach pompa ciepła (30-60% swej wydajności cieplnej)Mam więc pytanie do obeznanych w temacie obliczania własności energetycznych w KISAN-ie.Czy program oblicza dodatkowe zyski energii np z kolektorów solarnych lub fotowoltanicznych albo pomp ciepła czy energii wiatru.Nie wiem jak jest z audytami energetycznymi - czy tam też wszelkie urządzenia zmniejszajace pobór enerii pierwotnej są uwzględniane ,,na plus". Chodzi i o sytuację gdy jest dane urządzenie to zapotrzebowanie energetyczne się zmniejsza ( oczywiscie wartości co do konkretnych zysków energetycznych danych urządzeń są uwzgledniane w koncowym wyniku audytu).Dla 3 kolektorów płaskich o wym 1x2,1m mozna uzyskać przykładowo 2500-3000kWh energii cieplej rocznie, 1m2 ogniwa fotowoltanicznego może mieć moc 100W czyli znowu zysk, natomiast odnośnie wykorzystania energii wiatru w wiatraku o srednicy 6m ( moc około 7-8kW dla wiatru 10-12m/s czyli 36-42km/h) nie jestem dokładnie obeznany, bo warunki wietrzne są najbardziej zmienne na obszarze Polski z wszystkich źródeł energii odnawialnej. Oczywiście załozyłem, że wiatrak musi mieć dobry profil łopaty śmigła i mieć wysokość ze 20m w celu zmniejszenia wpływu zabudowań na kierunek i turbulencje wiatru (jest to najważniejszy czynnik opłacalności przedsiewziecia elektrowni wiatrowej). Edytowane 12 Października 2010 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 12.10.2010 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Co do tej wentylacji to powinno być 480 m^3/h zamiast 480 m^3/s , ale w praktyce powinno wystarczyć 150 m^3/h. Najlepiej kupić higrometr i dostosować wydajność wentylacji do jego wskazań.Będziesz miał też problemy z wyjściami tarasowymi bo jak czytam o żadnej dylatacji nie ma na razie mowy. W tej sytuacji takie wyjście będzie zachowywało się jak nie ocieplony balkon.Największy problem z oknami połaciowymi jest ocieplenie dookoła takiego okna. Na ogól daje się krokwie oddalone o 2-3 cm od ramy okna. Potem jeszcze ładne wykończenie w odpowiednie skosy i to powoduje, że ocieplenie wokół takiego okna trzeba liczyć w cm a czasem w mm.Ja częściowo sobie z tym poradziłem obrabiając okna w trumienkę na 15 cm a dalej klasyczne skosy. Edytowane 12 Października 2010 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 12.10.2010 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Tak informacyjnie u mnie jeszcze bez ogrzewania, temp. w słoneczny dzień 23-24 stopnie, wieczorem spada do 21 stopni, nad ranem 20 lub 18 jak już noce zimne. W zasadzie brak zysków bytowych. W pomieszczeniach nie nasłonecznionych (pralnia, łazienka) odczuwalnie chłodniej ale myślę, że nie mniej jak 20 stopni. W zasadzie cały wrzesień miał dużo dni słonecznych wiec się nagrzewa. Dopiero po trzech dniach bez słońca robi się chłodno i musiałem dogrzać łazienkę farelką. Październik jak do tej również słoneczny więc jest ciepło Mocno żałuję, że jednak nie murowałem z silki bo akumulacyjność siporexu jest żadna trochę ciepła łapią ciepłe podłogi i jest wtedy miło ale to trochę mało. Musze coś dostawić przy oknach aby jeszcze więcej złapać tego ciepła tylko co ??? Może ma ktoś jakiś pomysł niezbyt szpetny ? pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 12.10.2010 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Ja mam tak małe okna że zyski słoneczne są mało wyczuwalne.Może i 18 C bym utrzymał bez dogrzewania ale to zdecydowanie za mało.Koło 21 C już odczuwam chód . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 12.10.2010 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Zmieniłem sprawnośc reku z 0,85 na 0,9 (z GWC) zmniejszyłem największe okno tarasowe z 3,46m na 2,6m i załozeniu wsp 0,7 - tak samo dla 2 okna tarasowego(pozostałe okna 0,9 ... Trochę zbyt optymistycznie podszedłeś do współczynnika przenikania ciepła przy oknach, szczególnie tych tarasowych. Takiego jaki sobie Uw założyłeś nie uzyskasz. Wartości jakie przyjąłeś mogą dotyczyć samej szyby - Ug. Najcieplejsze pakiety szybowe na rynku osiągają wartość U nawet na poziomie 0,3W/m2K, ale jest to technologia oparta na kryptonie albo ksenonie w pakietach trójkomorowych niemożliwych do zastosowania przy oknach tarasowych nawet w technologii wklejania. Kwestię kosztów takich rozwiązań może pomińmy. Najlepsze okna na rynku osiągają Uw na poziomie 0,82, z tym że przy oknach tarasowych uzyskanie takiego współczynnika też jest niemożliwe. Tutaj rolę odgrywa grubość (ciężar) pakietu szybowego, bo szklenie takiego okna musi jeszcze spełniać jakieś wymogi bezpieczeństwa przy takiej powierzchni szyby. Co do zastosowania elektrowni wiatrowej opinię już wyraził mpoplaw. Pomijam uzyskanie zgody na budowę 20 metrowego masztu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.10.2010 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Musze coś dostawić przy oknach aby jeszcze więcej złapać tego ciepła tylko co ??? Może ma ktoś jakiś pomysł niezbyt szpetny ? Też myślałem o zastosowaniu czegoś w rodzaju lustra. Może to być folia powlekaną aluminium, np. http://allegro.pl/folia-paroizolacyjna-aluminiowa-strotex-al-90-krak-i1259421275.html rozłożona na trawniku przed domem od strony południowej. Przy jej pomocy można podwoić zyski słoneczne. Tylko oczywiście dom musi mieć odpowiednio dużą akumulacyjność, aby nie zrobić z niego sauny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 12.10.2010 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 HenoK tylko mi chodzi właśnie o zwiększenie tej akumulacji wewnątrz Szybkie pytanie . Przyłącze wody przechodzi mi przez komorę której nie chcę zasypywać ziemią. Jedna ściana przylega do gruntu pod budynkiem i tam raczej zawsze będzie dodatnio. Druga ściana (wszystko z bloczków betonowych) jest ścianą wolnostojącą od zjazdu do garażu. Pomiędzy tymi ścianami przechodzi mi rura z wodą fi 50 do garażu gdzie mam nadzieję będzie temperatura dodatnia. Jaką grubość styropianu zastosować z zimnego boku i góry (ciepły bok chyba lepiej zostawić bez izolacji ? ) aby woda mi nie zamarzła ? Czy może lepiej owinąć rurę jakimś przewodem grzewczym ? Sprawa dosyć pilna bo szron już rano się pojawia pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.10.2010 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) HenoK tylko mi chodzi właśnie o zwiększenie tej akumulacji wewnątrz Szybkie pytanie . Przyłącze wody przechodzi mi przez komorę której nie chcę zasypywać ziemią. Jedna ściana przylega do gruntu pod budynkiem i tam raczej zawsze będzie dodatnio. Druga ściana (wszystko z bloczków betonowych) jest ścianą wolnostojącą od zjazdu do garażu. Pomiędzy tymi ścianami przechodzi mi rura z wodą fi 50 do garażu gdzie mam nadzieję będzie temperatura dodatnia. Jaką grubość styropianu zastosować z zimnego boku i góry (ciepły bok chyba lepiej zostawić bez izolacji ? ) aby woda mi nie zamarzła ? Czy może lepiej owinąć rurę jakimś przewodem grzewczym ? Sprawa dosyć pilna bo szron już rano się pojawia pozdr adam Najlepszym i w dodatku tanim akumulatorem ciepła jest woda. Płaski zbiornik o dużej powierzchni, np. grzejnik panelowy wypełniony wodą pomalowany na czarno. Taki kolektor słoneczny w domu . Jak chcesz zebrać więcej to zastosuj coś takiego : http://www.wilco.pl/zdjecia/kolektor.jpg Na tej ścianie 10cm styro powinno wystarczyć. Edytowane 12 Października 2010 przez HenoK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.10.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Można zastosować jeszcze pomysł z tego artykułu : Dom nieźle zachowuje się w okresie upałów. Nie wyłączam obiegu wody w instalacji ogrzewania podłogowego. Silne sprężenie termiczne wnętrza domu z podłogą powoduje bardzo efektywne wyrównanie temperatury w słonecznych i mniej doświetlonych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 12.10.2010 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Mylę raczej o czymś kamiennym, ceramicznym (stół, ława, wazon ) wstawionym do wnętrza aby dobrze się nagrzało wtedy kiedy świeci słońce i aby jeszcze wieczorem oddawało to ciepło. 10 cm styro nie będzie za mało ? myślałem o 50 cm pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 12.10.2010 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 No i już masz pomysł na hybrydę. Duży kamienny, czarny wazon zalany wodą. Zaizoluj samą rurę i dla spokojności puść tam kabel grzewczy i ewentualnie jakiś termik. Wyjdzie taniej i gustowniej niż 50cm styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 12.10.2010 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) u mnie w łodzi na całkiem sporej górce średnia roczna prędkość wiatru to 3m/s na wysokości 12npt, uzyski roczne nie przekraczają 10% nominalnej mocy, z wiatraka 8KW to może średnio wyjdzie 20kWh/dobę=10zł zysku czyli po 10 latach możesz się spodziewać 35 tyś i być może zwrotu kosztów materiałów PS co do OZC to dołóż sobie ogrzewaną piwnice pod całym domkiem, a bardzo ci się poprawi współczynnik A/V i znacznie wzrośnie powierzchnia a jednocześnie nieznacznie wzrośnie zapotrzebowanie na energię i domek zrobi się bardziej enego-oszczędny Ev wyrażamy w m3 czyli powinno być Ev = 21,1 kWh/m3 oraz FI hl,v'' = 13,1 W/m3 Co do wiatraka - można w tani sposób wykonać prądnicę na magnesach neodymowych o mocy 3-4kW, maszt z odciągami o wys 10-14m (słupy linii SN). Nie rozumiem jeszcze Zdania na temat Ev. Ja pisałem o współczynniku Ea czyli odnoszącym się do powierzchni podobnie jak współczynnik ,,Fl hl,a". Natomiast Ev oraz ,,Fl hl,v" rzeczywiście odnoszą się do kubatury budynku. Co do piwnicy - po to mam mieć strych w domu, garaż i kotłownię w lewej czesci (na projekcie) aby nie robić piwnicy - niepotrzebny wydatek rzędu 30-40tys na dodatkowy strop oraz 1,5m ścian z bloczków. Ponownie spytam się wąznej kwestii: Czy do na wynik tych współczynników w realu (audyt energetyczny) są brane urządzenia wykorzystujące energię odnawialną (panele solarne, fotowoltaniczne, czy też pompa ciepła na CWU lub np mini elektrownia wiatrowa) Nie mam na myśli elektrowni która wprowadza energie do sieci bo dużo problemów z uzyskaniem przyłączenia lecz taka co wykorzystuje energię wiatru do wytworzenia prądu do podgrzewania zasobnika CWU, CO - jest to b. łatwe do zrobienia i zrobi to nawet nie-elektryk. Co do postu Jani_63. Oczywiście zbyt optymistycznie podszedłem do okien. Na samym początku założyłem że okna mają mieć współczynnik Uw=0,9 (nie dla panelu lub szyby ale dla całego okna). Powiem lepiej - panele szybowe z argonem mają Ug=0,7 z kryptonem 0,5 podobnie jak z ksenonem. Współczynnika 0,3 nie spotkałem jeszcze i chyba nie spotkam szybko. Trzeba założyć że całe okna z dobrym profilem (z piankami wewnątrz) mogą mieć współczynnik Uw= 0,9 a co najwyzej 0,85. Oczywiście zaznaczyłem też że że Uw=0,7 przyjąłem tylko dla okna tarasowego w salonie i pokoju na parterze. Reszcie dałem 0,9. Okna Fakro z panelem dwuszybowym (jednokomorowym) mają Uw=1,2 podobniw jak Velux. Same panele 2-szybowe (jednokomorowe)mogą mieć co najwyzej Ug=0,8 dla ksenonu i 0,9 jeśli są napełnione argonem. Całe okno ma więc Uw przeważnie powyżej 1-1,1. Dlatego założyłem Uw dla okien połaciowych 1,2. Drugi aspekt to cana. 4000zł wiecej za okna o Uw=0,9 czyli 0,3 róznicy. Przepłaciłbym tyle aby zyskać na 4 oknach 4x20Wh energii na kazdą godzine (pisałem o tym 15 postów wcześniej) czyli 700kWh na rok przy założeniu że przez ten okres temp na zewnątrz wynoci zawsze -20'C co jest niemozliwe. Edytowane 12 Października 2010 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 12.10.2010 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Mylę raczej o czymś kamiennym, ceramicznym (stół, ława, wazon ) wstawionym do wnętrza aby dobrze się nagrzało wtedy kiedy świeci słońce i aby jeszcze wieczorem oddawało to ciepło. Ściana z ziemi ubijanej (rammed earth)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 12.10.2010 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Do Orko:Odnośnie ocieplenia okna:będzie tak jak mówisz czyli ocieplenie wełną lub styropianem oraz pełne uszczelnienie folią paroprzepuszczalną i paroszczelną wg instrukcji montażu. Oczywiście kołnierz gumowy wokół ościeżnicy też ( fakro ma 3 rozmiary dla danego okna - zależnie od rodzaju dachówek jakie będą na połaci dachu). Możesz wrzucić zdjęcie okien połaciowych z obróbką ,, w trumienke" ? jestem ciekawy jak to wygląda - nie orientuję się za bardzo.odmośnie tarasu - taras będzie robiony pod koniec już po ociepleniu ściany fundamentowej i ściany więc jakaś dylatacja będzie (głębiej 20cm a wyżej już mniej - będzie uzgadniane z kierbudem jak to zrobić aby było dobrze. Najgoszej będzie z izolacją progu w wyjściu na taras - mostka termicznego się nie uniknie ale zminimalizować zawsze można. Edytowane 12 Października 2010 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 12.10.2010 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 Co do progu tarasowego to u siebie mam na zwykły styropian przyklejony pasek styroduru i to przykryte normalnym aluminiowym parapetem po którym można chodzić. Na razie działa Z tym ociepleniem okna dachowego to same problemy, taka trumienka Przyjmujesz jakieś dane ale ciężko będzie to prawidłowo wykonać. mpoplaw brawo za czujność, o czymś takim właśnie myślę tylko bardziej w formie fotela lub innego szezlonga a z ziemi raczej tego ubijał nie będę Rurę z wodą obłożę styropianem i na wszelki wypadek kabel grzewczy Czy widział ktoś może jakiś elektryczny ogrzewacz przepływowy który miałby większe średnice rur ? Teraz używam przepływowego 21kW ale ilość wody za wielka nie jest temp. jest ok. Jaką moc musiałaby mieć grzałka aby podgrzać wodę w przepływie ok 15l/min z 30 stopni na 50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 12.10.2010 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Współczynnika 0,3 nie spotkałem jeszcze i chyba nie spotkam szybko. Trzeba założyć że całe okna z dobrym profilem (z piankami wewnątrz) mogą mieć współczynnik Uw= 0,9 a co najwyzej 0,85. Oczywiście zaznaczyłem też że że Uw=0,7 przyjąłem tylko dla okna tarasowego w salonie i pokoju na parterze... Bardzo autorytatywnie się wypowiadasz i w swoich założeniach dalej popełniasz błędy. Takie parametry jakie zakładasz dla okna tarasowego nie jesteś wstanie uzyskać nawet z pakietem Ug 0,3, choćby z tej przyczyny że nie da się go zastosować przy oknie tarasowym. Przy dużych przeszkleniach niestety traci się na izolacyjności kosztem zapewnienia odpowiedniej statyki okna. To że czegoś nie widziałeś nie znaczy że tego nie ma. Opisane przeze mnie rozwiązania są nawet dostępne na polskim rynku. http://www.budnet.pl/Jakie_energooszczedne_okna_wybrac__Okna_z_zespolonymi_szybami,aktualnosci_budowlane,i=25545.html Edytowane 12 Października 2010 przez Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rkowal79 12.10.2010 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2010 (edytowane) Jeśli codzi o okna tarasowe - skrzydło ma mieć szer 865mm i wys 2185mm otwierane normalnie bo suwanki jak dla mnie wyszłyby sromotnie drogo. Oczywiście robiłem wyceny w kilku firmach i dostałem odpowiedź że nie bedzie problemu z takim wymiarem (wymiar drzwi balkonowych). Słusznie zauważyłeś że są profile 4 szybowe (3 komorowe) jednak do duzych przeszkleń ruchomych są póki co trudno osiągalne - taka sztuka dla sztuki. Można nimi szklić okna stałe lub o niewielkich rozmiarach ruchome z uwagi na masę. Ciekawe ile kosztują w przeliczeniu na m2.Dostałem wycenę na okna z profilem veka Alphaline 90+ za 32m2 15000tys z haczykiem w tym 2 okna tarasowe (2 i 4 skrzydłowe) i 3 stałe jednoskrzydłowe o wys 2185mm oraz szerokości skrzydła 865mm. Szyby oczywiście z argonem 2 komorowe o ug=0,7 okucia winkhaus autopilot. W przytoczonym przez Ciebie artykule jest mowa własnie o oknach vertex opartych na profilach veka. Znasz opinie na temat tych okien? Widziałem nieco negatywne opinie o profilach veka a w jednej firmie profile rehau oceniono na lige śrenią, za to wychwalano doceunick-a. Edytowane 12 Października 2010 przez rkowal79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 13.10.2010 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2010 Do rkowal79.Oki zdjęcia zrobię i podam.Do Serwis24. Dołóż za ogrzewaczem przepływowym bojler taki ze 40 litrów. Strat dużych nie generuje a komfort korzystania z ciepłej wody poprawi. Trochę mnie dziwi, że 21 kw nie wystarcza. 10 litrów do dT=30oC potrzebuje energii:30oC*4,2kJ/kgK*10 litrów=1260 kJ 21 kw przez minutę daje energii:21kw*60s=1260kJ czyżbyś nie stosował perlatorów - 6 litrów na minutę prysznica powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.