aadamuss24 08.12.2010 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Witam. Z śniegiem sobie radzę, chodnik odśnieżam z przyjemnością, Zjazdu nie tykam z tego względu, że auto lepiej jedzie po grubej warstwie śniegu Jednak jak pada marznący deszcz i zrobi warstwę lodu na chodniku to właśnie wtedy chciałbym skorzystać z tego podgrzewania, wygodnego tylko wtedy jeśli zadziała:) Pozjazd i chodniki wyłożone są cegłą na piasku, w tym pisaku około 5 cm pod cegłami są ułozone rury fi 16 co 20-25 cm. Dwie pętle, jedna 70 mb, druga ponad 100 mb. Teraz próbuję na tej krótszej. Wsztysko wypełnione koncentratem płynu do chłodnic na bazie glikolu etylowego (wiem, że powinien być jakiś inny :(ale taki się trafił ) Nie chciałem go rozrzedzać ale teraz doczytałem, że 1:1 i tak jest do minus 38 więc mogę dolać wody jeśli to poprawi obieg. Temp. powietrza -1, temp. 5 cm poniej góry bruku 1 stopień. Pompa ups 25-60, na trzecim biegu ma 70W. Ciśnienie w układzie 1,5 bara. Tak sobie myślę, że to jednak za gęsty kisiel jest i pompa tylko kręci wirnikiem w miejscu i nie ma siły tego przepchnąć Przed dolaniem wody poczekam na opinię szanownych ekspertów Jeszcze jedna uwaga odnośnie podgrzewania. Trochę dałem ciała, że zrobiłem rury pod całym podjazdem który będzie ciężko podgrzać przy pomocy pompy ciepła. Przy grzaniu czymś mocniejszym miałoby to większy sens. Przy pompie ciepła lepiej by było zrobić tylko dwa pasy po pół metra aby wyjechać. Już wiem co będę robił wiosną pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 08.12.2010 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Nie wiem czy dobrze to rozumiem ale 2,4kW to powinno być mocy cieplnej a nie zużywanej energii elektrycznej (tak mi się wydaje) I wtedy jak pomnożymy 830W * COP~3 to daje 2,5kW mocy cieplnej przy -5 a nie -18st. C jak wyszło według ŚChE. Jeśli źle to rozumuje to proszę wytlumacz mi to. Bo teraz nie wiem czy wyszedł mi dom naprawdę ciepły czy jednak nie jest tak różowo. I jeszcze jedno jak by nie patrzeć na ŚChE, tylko na realne zużycie energii cieplnej czyli ~ 50kW przy -5st C to ilu litrowy to może być dom. Czy wogóle znając ilu litrowy mam dom jestem w stanie policzyć ile powinienem dostarczyć ciepła przy odpowiedzniej temp. zew.? Jeżeli chodzi o COP 2,5 to tylko takie moje przypuszczenia. Wiem że +7 to COP 4.0 a poniżej -15 zbliża się COP do 1.0 Metodologia według której wykonuje się ŚChE budynków uwzględnia źródło energii zużywanej do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. U Ciebie będzie to energia elektryczna. Uwzględnia też sprawność źródła ciepła. W Twoim przypadku ta sprawność to w przybliżeniu COP pompy ciepła. Litrowość domu określa się na podstawie zużywanej energii końcowej EK. Przy pompie ciepła niekoniecznie dąży się do korzystania tylko z tańszej taryfy. Takie założenie może powodować nieekonomiczne przewymiarowanie pompy ciepła. Jeżeli masz pompę ciepła o mocy 2,8kW, to przy ekstremalnie niskich temperaturach będzie ona pracowała przez ok. 21h w ciągu doby. Przy pompie powietrze-powietrze przy niskich temperaturach pompa ciepła może w ogóle przestać działać i być zastąpiona grzałkami elektrycznymi. Tak jak napisałem, masz dom 4 litrowy. Jeżeli zastąpiłbyś pompę ciepła ogrzewaniem elektrycznym zużywałbyś znacznie więcej energii i miałbyś dom np. 10 litrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 08.12.2010 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Serwis24 Teraz nie będę liczył, gdyż już późno, może w weekend trochę rozluźni się z czasem. Śledzę jednak Twoje opisy, gdyż dają ogrom wiedzy z praktyki. Z tego co wstępnie wnioskuję to: 1. masz sam glikol, a więc dużo większe opory przepływu, 2. sam glikol ma mniejszą pojemność cieplną niż mieszanina ( i mniejszą niż woda ), 3. to wszystko skutkuje, że na zasilaniu masz 30C, a na powrocie 6C. Za duża deltaT. Oznacza to ,że gdzieś na początku idzie cała "para" w ziemię, może nawet na tranzycie, a dalej niewiele się dzieje. tam dalej masz deltę 4-6-8K ( jeśli ta temp. gruntu jest 2,5C ), a nie 25K!!! Stąd taki długi czas na reakcję tę wizualną i odczuwalną Rozcieńcz glikol tak aby nie zamarzał ( bezpiecznie do -15C albo jeszcze więcej choć dalej trzeba być już ostrożnym i posprawdzać temperatury doświadczalnie ), Zwiększ NIESTETY moc pompy, dałeś fi16 i to dla odcinaka aż 100 mb, gdy zaleca się przy tym fi najwyżej 70mb i to dla wody, a nie dla lepkości glikolu! Trzeba było policzyć opory, dałbyś wówczas fi20. Podjazdy nie ogrzewa się zazwyczaj całe, ale właśnie tylko najazdy. Napisałeś, że "wiesz co będziesz robił na wiosnę". Daj rury fi20, możesz wówczas dać 100mb. Tylko najazdy. zaprojektuj deltęT tak jak w podłgówce. A w ogóle policz Waść opory. Rób pętle w ślimaka, a nie w węża itd. itp. edit: ...jeszcze rozstawy 25cm! nie mam doświadczenia i wiedzy co do ogrzewania wodnego podjazdów, ale na czuja tam powinno być 2-3x gęściej. Jak policzę to dam znać. ale pewnie tak coś kolo tego wyjdzie ... Edytowane 8 Grudnia 2010 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 08.12.2010 23:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2010 Poczekam na wyliczenia. Przy mniejszych odstępach między rurami wyszłyby tego setki metrów i musiałbym się bawić w sekcje jak w podłogówce. Kiedyś miałem podjazd podgrzewany zwykłymi matami grzewczymi i przez noc juz było widać efekt. Miałem nadzieję, że na wodynym będzie lepiej. Nie mogę za bardzo dolewać wody bo na górze podjazdu mam opowietrznik który może zamarzać bo jest na wierzchu. Ciężko o jakieś doświadczenia w sprawach podjazdu. Chyba Niezły na forum miał coś takiego ale ze źródła o wyższej temperaturze. Pętle w ślimaka na podjeździe raczej się nie sprawdzą, zawsze będzie syfon lub na każdej nitce odpowietrznik. Zasilanie puściłem od góry podjazdu w dół, na dole prawie samo odmarza od gruntu. Z gęstego glikolu wypędzenie powietrza jest bardzo trudne bo to pływa w kółko. Opowietrzałem przez beczkę godzinami i dalej pęcherzyki powietrza pływały. Założę na próbę mocniejszą pompę i zobaczę czy temp. się chociaż trochę podniesie. Jak nic z tego nie wyjdzie to poczekam na lepsze/gorsze czasy z kotłem stałopalnym Wyższa temp. to jest podstawa sukcesu a to nie idzie w parze z pompą ciepła Wyliczenia pewnie potwierdzą, że to nie może działać Przy układaniu kostki nie było czasu na liczenie, ledwo zdążyłem rurę upchnąć Ech, pożyjemy, zobaczymy. Dziękuję. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1igor1 09.12.2010 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Metodologia według której wykonuje się ŚChE budynków uwzględnia źródło energii zużywanej do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. U Ciebie będzie to energia elektryczna. Uwzględnia też sprawność źródła ciepła. W Twoim przypadku ta sprawność to w przybliżeniu COP pompy ciepła. Litrowość domu określa się na podstawie zużywanej energii końcowej EK. Przy pompie ciepła niekoniecznie dąży się do korzystania tylko z tańszej taryfy. Takie założenie może powodować nieekonomiczne przewymiarowanie pompy ciepła. Jeżeli masz pompę ciepła o mocy 2,8kW, to przy ekstremalnie niskich temperaturach będzie ona pracowała przez ok. 21h w ciągu doby. Przy pompie powietrze-powietrze przy niskich temperaturach pompa ciepła może w ogóle przestać działać i być zastąpiona grzałkami elektrycznymi. Tak jak napisałem, masz dom 4 litrowy. Jeżeli zastąpiłbyś pompę ciepła ogrzewaniem elektrycznym zużywałbyś znacznie więcej energii i miałbyś dom np. 10 litrowy. Dzięki Henok, teraz wszystko rozumie. Co do pompy to przy -21st C jeszcze dawała ciepełko, grzałki mam wyłączone na bezpiecznikach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.12.2010 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2010 Uwaga tłumaczę na nasze Brać ciepło z ziemi, kosztem prądu do napędu pomp obiegowych i sprężarki (że o kosztach inwestycyjnych nie wspomnę), po to by...................oddać je z powrotem ziemi. To rzeczywiście trochę mało racjonalne . Przy podgrzewaniu podjazdu chodzi o roztopienie śniegu i lodu, a nie o zagrzanie gruntu. Dlatego IMHO celowa byłaby izolacja cieplna (styrodur?) pod podgrzewaną warstwą. Wtedy podgrzewana byłaby stosunkowo niewielka ilość betonu i większość ciepła spożytkowana byłaby zgodnie z przeznaczeniem - roztopieniem śniegu i lodu. Istotna jest też moc podgrzewania. Przy małej mocy efekt może być mizerny. Więcej na ten temat w tym wątku : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?152847-podgrzewany-woda-podjazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 10.12.2010 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Jak powinno sie stosowac rozmrazanie jest opisane na stronach Devi - Danfoss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 10.12.2010 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Kolega ma ta PCI, ale to dopiero wiosna bedzie do sprawdzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 10.12.2010 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 No ja też mam, ale nie mam jak za bardzo zmierzyć. Jak położę termometr to może mi sporo przekłamać przy tej wichurze jaką wywołuje PC.... Zastanawiam się, czy można by tak ogrzać garaż powietrzem wywiewanym z PC ? Tak by nie spadła w nim temp. poniżej zera. pzdr Ale jak chcesz ogrzewac garaz i chronic go przed zamarzaniem, jak PCI w taka pogode nie pracuje - pracuja grzalki, lub wezownica za pomoca jakiegos innego zrodla ciepla? PCI Twoja nie bedzie juz dzialala przy +7stC, a ponizej zera juz napewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.12.2010 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 A ja mam pytanie. Ktoś wie jaką temp. może mieć powietrze po przejściu przez powietrzną PC ? Zakładam temp. zasilającą na ok. 15 st. C ?? Chodzi o PC Dimplexa. Przepływ to 450 m3/h O ile PC schłodzi to powietrze ? Twoja PC ma moc chłodniczą ponad 1200W. Przy przepływie powietrza 450m3/h schładza powietrze o min. 8K. Tylko to powietrze, o ile pochodzi z wnętrza domu, nadal jest bardzo wilgotne. Przepuszczenie wilgotnego powietrza o temperaturze 7 st. C w takiej ilości przez garaż nie dopuści do jego zamrożenia, ale przyczyni się do jego zawilgocenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 10.12.2010 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Ale jak chcesz ogrzewac garaz i chronic go przed zamarzaniem, jak PCI w taka pogode nie pracuje - pracuja grzalki, lub wezownica za pomoca jakiegos innego zrodla ciepla? PCI Twoja nie bedzie juz dzialala przy +7stC, a ponizej zera juz napewno... Tak ma w tej chwili, ale kombinuje jak by tu upiec dwie pieczenie na jednym ogniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 10.12.2010 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2010 Tak ma w tej chwili, ale kombinuje jak by tu upiec dwie pieczenie na jednym ogniu . Ale chce zabezpieczyc garaz przed spadkiem temp ponizej zera czyli na zewnatrz ta temp juz panuje i z zewnatrz nie pobierze juz ciepelka... czyli skad wezmie? z domu?, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 12.12.2010 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2010 Więcej o walce "podjazdowej " czyli podgrzewanie podjazdu w tym wątku http://forum.muratordom.pl/showthread.php?152847-podgrzewany-woda-podjazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rania 13.12.2010 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Mam problem z attyka, a wlasciwie z jej ociepleniem (na razie problem jest na papierze).Ciezko tez korzystac z doswiadczen innych, bo attyka nie jest popularna, a szczegolnie prawidlowe jej docieplanie. No wlasnie. Jakie jest to prawidlowe docieplenie? Attyka na 2 bloczki/pustaki. Sciany z silikatu. Ocieplenie sciany 30cm, na dachu plaskim 40 cm styropianu.Czy attyka ma byc z silki i objechac ja rowno 30 cm styropianu od gory i wewnatrz? Moze lepiej gdyby byla z suporeksu? Moze z Porothermu wypelnionego perlitem i mniejsza ilosc styropianu od gory ? Dom ma byc parterowy wiec attyka + jej ocieplenie od gory 30cm styropianu sprawi, ze dom bedzie wysoki... Na pewnej niemieckiej stronie spotkalam sie attyką w formie konstrukcji z plyt drewnopodobnych wypelnionych ociepleniem. Mam metlik w glowie... Moze ktos ma jakis pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 13.12.2010 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Wykonaj ja z cieplejszego materiału niż Silka. BK klasy 300 - 400 byłby chyba najlepszym rozwiązaniem (zgodność wymiarowa), a od góry ociepl cieńszą warstwą.Idąc na całość ocieplenie od góry możesz zrobić XPS (niższa lambda).Talie rozwiązanie powinno zlikwidować mostek cieplny, a przynajmniej znacznie go zredukowaćIMHO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rania 13.12.2010 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Zakładajac, ze BK 300 ma λ - 0,085 W/mK, wysokosc attyki 48 cm - ile musialabym uzyc styropianu od gory, aby U byl taki jak sciana zewn zbudowana z silki 24 + 30 cm styropianu? Da sie to jakos policzyc? Sa jakies kalkulatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 13.12.2010 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 (edytowane) Jak ma być w miarę dokładnie to podaj jeszcze lambdę użytego przez Ciebie styropianu. Jak wiesz rozpiętość współczynnika jest tu dojść dużą (0,033 - 0,042 W/m2K). I może jeszcze klasę silikatów (1600, czy 1900) bo tu też lambdy różne (0,8 lub 1,0 W/m2k) Tak na "oko" :rolleyes:to wychodzi że 10cm powinno starczyć. Edytowane 13 Grudnia 2010 przez Jani_63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 13.12.2010 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Jak ma być w miarę dokładnie to podaj jeszcze lambdę użytego przez Ciebie styropianu. Jak wiesz rozpiętość współczynnika jest tu dojść dużą (0,033 - 0,042 W/m2K). I może jeszcze klasę silikatów (1600, czy 1900) bo tu też lambdy różne (0,8 lub 1,0 W/m2k) Tak na "oko" :rolleyes:to wychodzi że 10cm powinno starczyć. Dokładnie. 24cm siliki + 30 cm styropianu daje bardzo zbliżony współczynnik jak: 48 cm BK300 + 10 cm styropianu I tylko od gatunku styropianu zależy czy U=0,1, czy U=0,12. Przy BK300 pojawia się natomiast inny problem, wykraplanie wilgoci na styku BK i styropianu. Pozytywne jest to, że nigdy w tym miejscu temp. nie spadnie poniżej zera, ale przy "mokrych" pomieszczeniach z czasem może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 13.12.2010 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 rania a czy coś stoi na przeszkodzie aby attyka była ze styropianu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 13.12.2010 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2010 Ognioodporność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.