kbab 17.03.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) w mojej wypowiedzi jest pominięta powierzchnie nieogrzewana (garaż), oczywiście większa rodzina - to większe potrzeby energetyczne - ale fakt taki w mniejszym stopniu wpływa na co, bardziej na pozostałe w/w, co nie zmienia mojego podejścia do poniesionego kosztu, Edytowane 17 Marca 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 17.03.2011 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 oczywiście większa rodzina - to większe potrzeby energetyczne - ale fakt taki w mniejszym stopniu wpływa na co, bardziej na pozostałe w/w, co nie zmienia mojego podejścia do poniesionego kosztu, Koszt pozostaje oczywiście kosztem, ale w energooszczędnych domach ogrzewanie w pewnym momencie przestaje być głównym składnikiem tegoż kosztu. Zwłaszcza, że im większe "zaludnienie" tym większe zyski bytowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 17.03.2011 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 To fajnie musi wychodzić u tych co mieszkają sami z pięcioma psami. Jak wiadomo pies TV nie ogłada, z komputera nie korzysta, wody nie gotuje, a i wchodząc do jakiegoś pomieszczenia światła zapalać nie musi. Same plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 17.03.2011 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2011 Jak tak słucham w TV o emeryturach, czytam tu zyskach bytowych związanym ( też ) z dzietnością, jeszcze jak becikowe zostanie utrzymane i ulga prorodzinna, to nic tylko manicure, pedicure, szampan na wieczór i powiększać zyski bytowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 21.03.2011 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 (edytowane) mam prośbę o ewentualne skorygowanie i doradzenie w zakresie ocieplenia. Jestem na etapie umawiania się z wykonawcą:1) ściany (ok. 300m2 bez odliczania powierzchni okien - 41m2) - robimy 20 cm, cena (mat. z robocizną):- fasada standard 22 500 U ściany =0,1781 (liczone wg kalkulatora termoorganiki)- fasada platinum 26 000 U ściany =0,1447różnica 0,0334 - wydaje mi się, że nie jest opłacalne dopłacenie 3,5 tys., ale tu proszę o poradę2) fundament - polistyren XPS Ursa 15 cm3) dach - 30 cm 20 cm między krokwie + 10 cm na krokwie. Ocieplenie idzie po skosach częsci ogrzewanych, zawija na strop na stropie z płyt g-k też 30 cm. I tu prosze o radę czy 30 czy dać więcej. Wełna Isover U= 0,39 Połaci do kalenicy na razie nie ocieplamy.4) podłoga na gruncie 15 cm, podłoga na poddaszu 5 cm - okna mam już ustalone na poziomie +23 cm, więc więcej niż 15 nie da rady wcisnąć. Z jakim U materiał proponujecie?5) ściany/strop pomieszczenie ogrzewane/nieogrzewane (aczkolwiek w garażu i kotłowni grzejnik będzie montowany) - 10cm styropian dziekuję z góry Edytowane 21 Marca 2011 przez Spirea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 21.03.2011 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2011 Spirea, wydaje mi się, że to zależy czego Ty od swego domu oczekujesz? Czy ma być to dom dobrze ocieplony, tzn spełniający normę z lekką nawiązka to te grubości wystarczą, ale jeśli ma byc bardzo dobrze ocieplony to trzeba by je zwiększyć. Tyle że zwiększyć wszędzie, a jak sama widzisz w posadzce możesz dać max 15cm. Ważne jest też jakie masz okna? 2-3 szybowy wkład? Montowane standardowo czy w warstwie ocieplenia? Czy będziesz miała wentylację mechaniczną? Bo nie sztuką jest dac 25cm najlepszego styropianu na ścianie, to wszystko musi współgrać ze sobą. Więc jak możesz podaj kilka szczegółów więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 22.03.2011 00:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Spirea, wydaje mi się, że to zależy czego Ty od swego domu oczekujesz? Czy ma być to dom dobrze ocieplony, tzn spełniający normę z lekką nawiązka to te grubości wystarczą, ale jeśli ma byc bardzo dobrze ocieplony to trzeba by je zwiększyć. Tyle że zwiększyć wszędzie, a jak sama widzisz w posadzce możesz dać max 15cm. Ważne jest też jakie masz okna? 2-3 szybowy wkład? Montowane standardowo czy w warstwie ocieplenia? Czy będziesz miała wentylację mechaniczną? Bo nie sztuką jest dac 25cm najlepszego styropianu na ścianie, to wszystko musi współgrać ze sobą. Więc jak możesz podaj kilka szczegółów więcej. naszym celem jest dom energooszczędny - w miarę możliwości konsekwentnie do tego dążymy - dom umieszczony odpowiednio wobec stron świata, żadnych balkonów, wykuszy itp, bryła prostokąta, aby uzyskać najmniejszy współczynnik A/V, wentylacja mechaniczna jest, okna w pakiecie trzyszybowym sześciokomorowe (Si Premium Ultra Schuco). Nie są montowane w warstwie ocieplenia, ale wszystkie z poszerzeniami systemowymi, dookoła których będzie z jednej i drugiej strony styropian (montaż podyktowany chęcią zmieszczenia rolet integro pod elewacją). Piec kondensacyjny z podłogówką na całości. Nie mam aspiracji do stworzenia domu pasywnego, bo parę rzeczy trzeba byłoby zmienić, parę dorzucić (np. gwc). Chciałabym jednak, aby wyszedł dom energooszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 mpoplaw ma rację, chociaż przy 15cm stypo pod posadzką nie widze sensu dawać więcej niż 20cm na ścianie, tymbardziej że okna sa zlicowane z nia i 25 to będą już bardzo schowane w ścianie, ewentualnie dac ciepłe styro, ja bym dał. i 30cm waty na strychu ale też jakieś 0,035, chyba że 20miedzy krokwie i 15 w poprzek, ale nadal ciepła wełna. No i mostki, dbać żeby je likwidować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 22.03.2011 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 A ja zadam pytanie pomocnicze: masz zamiar pilnować dokładnie ekip "ociepleniowych" i wyłapywać gdzie robią "na skróty", albo zwyczajnie byle jak (bo i tak wszystko ukryje elewacja/zabudowa GK)? Bo jeśli nie lub też na prawdę się do tego nie przyłożysz (czyli m.in. nie będziesz wiedział dokładnie jak ma być, żeby było dobrze, i to bez sugestii wykonawców), to IMHO nie masz się co zastanawiać nad zmianą grubości izolacji. Dodam jeszcze, że z moich doświadczeń "dokładne pilnowanie" tylko w przypadku malutkiego odsetka ekip sprowadza się do wyrywkowej kontroli... Innymi słowy: jeśli nie możesz sobie pozwolić na nadzór stały, to zamiast myśleć o pogrubieniu izolacji wynajmij niezależnego (ale kompetentnego) inspektora nadzoru (o ile jeszcze go nie masz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 ja moich od początku przyzwyczajałem do faktu kontroli termowizyjnej. Musze przyznać że działało bo sami przychodzili i sie pytali co i jak chcę miec zrobione. Po prostu się bali, bo płacone mieli dopiero po kontroli termowizyjnej!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 22.03.2011 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Po prostu się bali, bo płacone mieli dopiero po kontroli termowizyjnej!!! Dobre ! Spirea ! W twoim wypadku na ścianę zwykły biały styropian fasadowy ! W podłogę EPS 100 ! Zadbaj o jakość wykonania i powinno być bardzo dobrze. Z racji podłogówki wszędzie radziłbym obliczyć OZC, można zaoszczędzić na rurce i potem nie bawić się w dławienie co nie jest takie proste ! Jeśli sam sobie nie poradzisz to ktoś tu powinien ci w tym pomóc, poszukaj i popytaj. PS. Na ten fundament dał bym zwykły EPS 100 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 22.03.2011 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Po prostu się bali, bo płacone mieli dopiero po kontroli termowizyjnej!!! Świetny pomysł! Warto go rozpowszechniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 22.03.2011 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Świetny pomysł! Warto go rozpowszechniać. Niestety nie zawsze wykonalne:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Niestety nie zawsze wykonalne:( Niby dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 22.03.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Niby dlaczego? Latem nie zrobisz badania kamerą termowizyjna a nikt na pieniądze nie będzie czekał pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 No fakt, choć moi czekali 3 miesiące. Robili u mnie też inne rzeczy więc zależało im na tej robocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Spirea 22.03.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) o uzależnieniu wypłaty od kamery myslałam już dawno, albo o naliczeniu kar umownych, jak będzie nieszczelnie. Obawiam się jednak, że nikt ze mną takiej umowy nie podpisze. Wpadłam teraz na inny pomysł (szczególnie, że jest kwestia tej niższej temperatury). Wynegocjować kwotę x+ dać kwotę y extra, jeśli badanie kamerą będzie zadowalające (konieczne doprecyzowanie wskaźników). Wtedy x płacę po robocie, a dodatkowy zarobek extra dopiero po badaniu, jeśli bedzie ok. Uzależnienie dodatkowej kasy od sukcesu. Niezależnie od powyższego i tak powiem, że wezmę kamerę i będę sprawdzać. Niestety badanie będzie możliwe po dłuższym czasie, bo ocieplenie będzie pewnie robione ok. czerwca. dzięki za porady.Napiszcie może, na co mam zwrócić szczególną uwagę. Wiem, że starannie trzeba połączyć styropian z wełną przy murłacie. Czy tam coś się daje przy łączeniu? Mówili, ze łączenia piankują. Jak najlepiej zrobić przejście z 15 na fundamencie w 20 na ścianie? Na grupie wrocławskiej jedna z osób napisała, ze na kamerze listwa startowa stanowi mostek na całym obwodzie. Macie jakiś sprawdzony pomysł, jak to zrobić?Za OZC już kiedyś się brałam i muszę do tego wrócić i uaktualnić. Edytowane 22 Marca 2011 przez Spirea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 22.03.2011 22:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2011 Nie wiem czy ten patent z kasą ekstra wypali, jaka miałaby być to kwota? Jeśli spieprzą to Ty co roku będziesz ta ekstra premie zamiast dać im będziesz dokładać do rachunku. Jak widać nie jest to proste z tymi ekipami, choć ja bym tak nie demonizował, Ja mam styro z frezem, zdania są podzielone, ale ja uważam że frez po części jest debiloodporny. Po drugie trzeba się starać żeby spieprzyć ocieplenie na połaci ściany, więc uwagę trzeba zwracać na okolice okien, połączenia np. z izolacją dachu.ja nie mam listwy startowej, może i to błąd, ale drugi raz zrobiłbym tak samo. wszelakie szczeliny zapianowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 23.03.2011 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2011 Ja też nie dawałem listwy startowej, mam bardzo niskie ściany i nie obawiam się o nic mimo ze nie kołkowałem. Przy wysokich budynkach takich jak blok lub kościół na pewno bym taką listwę przykręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomi78__ 24.03.2011 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2011 mozna kleic na piane (soudal, bron Boże tytan) i w domu jednorodzinnym niema w zupełnosci potrzeby kolkowania........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.