klaudiusz_x 16.05.2011 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 (edytowane) ewentualnie ceramika zasypywana perlitem (toczą się dyskusje czy to skuteczne rzeczywiście) Także się nad tym zastanawiałem. Ale czy warto na to układać silikaty? BK 400 także wydaje się w miarę dobrym rozwiązaniem, ale ze względu na szkody górnicze wolałbym nie wchodzić w BK, tym bardziej 4-setkę. schody - w tym układzie wychodzą z zimnej piwnicy i wchodzą w zimy strop piwnicy/podłogę parteru - jak izolować, to od góry - tylko jak? chyba lepiej już jakoś wydzielić klatkę schodową (też nad tym główkuję) Sam nie wiem. Może pokombinować z XPS? Ułożyć na odpowiednio obniżonych schodach, następnie umieścić kolejną warstwę betonu lub drewna. Nie wiem czy najprostszym sposobem nie będzie ułożenie jednak styro od spodu łącznie z dociepleniem ścianki klatki od strony piwnicy. Edytowane 16 Maja 2011 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 21.05.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2011 Jeśli chodzi o schody to można je przecież zrobić na konstrukcji z metalu czy drewna i wówczas problem mostka cieplnego można pominąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 22.05.2011 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2011 Jeśli chodzi o schody to można je przecież zrobić na konstrukcji z metalu czy drewna i wówczas problem mostka cieplnego można pominąć Teoretycznie można. Pozostaje mostek na ścianach przyległych do schodów. Musiłbym klatkę schodową wymurować z porothermu i zasypać perlitem, dodatkowo docieplić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 26.05.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Witam. Właśnie mam na ukończeniu płytę fundamentową wykonywaną przez firmę CEZBUD. Jest to płyta fundamentowa żelbetowa położona na podbudowie z piasku i pianobetonu. Zastanawiam się nad dodatkową izolacją płyty w gruncie. Rozwiązanie "standardowe" narzucające się samoistnie to:http://foto0.m.onet.pl/_m/eb7d6cc4998f54ee6b96251ed1082dfc,10,19,0.jpg Rozwiązanie z dociepleniem (15 cm styropianu hydrofobizowanego) ułożonego na dłuższej krawędzi. Koszt dodatkowy: ok. 1000 złhttp://foto2.m.onet.pl/_m/b38f887c3cf59a465279100a3bc13532,10,19,0.jpg Rozwiązanie z dociepleniem (15 cm styropianu hydrofobizowanego) ułożonego na krótszej krawędzi. Koszt dodatkowy: ok. 2000 złhttp://foto0.m.onet.pl/_m/8956224ab8757b963abe642efdc16fa4,10,19,0.jpg Wydaje mi się, że w rozwiązaniu standardowym wystąpi jednak mostek termiczny na połączeniu płyta/ściana. Ale czy jego wartość i straty ciepła będą na tyle istotne, aby usprawiedliwić dodatkowy 1000 zł lub 2000 zł? Może lepiej przeznaczyć te pieniądze na grubszą warstwę styro na murze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 26.05.2011 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Czy montujac okna w warstwie ocieplenia i okladajac profile styropianem, mozna potem ten styropian zdemontowac w trakcie wykonywania docelowej elewacji, czy zostanie on jako czesc skladowa docelowego ocieplenia?Bo nie wiem czy mam jezdzic i szukac cieplego styropianu do obudowania okien takiego jak na na reszte scian, ktore beda ocieplane za kilka miesiecy, czy moge dac dowolny tymczasowo, bo potem i tak bedzie on zdjety i zastopiany docelowym styropianem o wiekszej grubosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 26.05.2011 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Jeśli chodzi o węgarek to pasuje już zrobić z takiego samego. Potem się normalnie wszystko tynkuje . Ale ten zwykły styro Ci tam mostka nie zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 26.05.2011 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Chodzilo bardziej o to ze skoro robimy cala elewacje grafitowym, to wokol okien bym tez chcial taki.Tylko nie bardzo da sie znalezc w Wawie styropian grafitowy o grubosci 8-10cm dostepny od reki na placu...Skonczy sie chyba wstawieniem XPS-a, ktory jest i do tego "stosunkowo cieply". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
makow11 26.05.2011 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Brass ,czy ten pianobeton wylewany jest w wannie z folii ,czy też jest wodoodporny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 26.05.2011 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 Jest w wannie z folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 27.05.2011 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 nic z tego nie rozumiem, płyta fundamentowa z mostkiem termicznym do gruntu ?? po co komu płyta bez ciągłości izolacji ?? nie lepiej było zrobić zwykłe tanie ławy fundamentowe ?? no ja wałkowałem ten temat - jedyne rozwiązanie sensowne finansowo to zwykłe ławy. rozmowy zaczynały się z wykonawcami że płyta eliminuje wszelkie mostki. pod koniec rozmowy dodawali mimochodem że warto docieplić płytę na bokach. brass tylko nie mów że płacisz za to 300 zł netto i musisz to docieplać. uczciwie powiem że to i tak lepsze rozwiązanie niż płyta na styropianie. patrrze i patrze na te rysunki Brassa i dochodzę do wniosku że zwykłe ławy pod kątem izolacyjności cieplnej da się lepiej rozwiązać niż rysunek 1. docieplić po bokach to ja mogę zwykłe fundamenty. dodatkowo zastosowć isomura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 28.05.2011 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Zastanawiamy się ponownie czy nie zamienić kotła gazowego na pompę ciepła.Czy ma sens instalowanie pompy ciepła i zasobnika mniejszego niż 500-600L, zakładając że dom jest energooszczędny z podłogówką w całym domu (dom ok. 170m2 użytkowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 28.05.2011 23:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Wg mnie spokojnie zasobnik pod PCi 300l starczy,jedynie do cwu.Jeśli podłogówka na 100% powierzchni to bufor jest nie potrzebny. Wg mnie lepsza opcja to "tania" PCi zamiast gazu. No tak, tylko wtedy jesteśmy zależni od ciągłości dostaw prądu, a z tym u nas słabo - zdarzają się przerwy w dostawie prądu po kilkanaście godzin. O ile pamiętam wszystkie PCi wymagają trójfazówki, więc raczej można zapomnieć o awaryjnym zasilaniu np. z UPS-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 29.05.2011 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 A ja mam znów dylemat za kilka Watów pewnie - piwnica niegorzewana (jakieś 8st tam będzie), nad tym parter ciepły, nieużytkowe poddasze. Na parterze kominek i jego komin. Do tego komina ma być doklejony przewód wentylacyjny owej piwnicy. Czy ocieplać z osobna ten przewód wentylacyjny? czy też straty ciepła będą takie małe, że po prostu zamontować komin systemowy z takim przewodem? Nie mam ambicji na pasywniaka, celuję raczej w 5litrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 29.05.2011 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 ..... Wg mnie lepsza opcja to "tania" PCi zamiast gazu. tania ... - to znaczy się jaki rząd wielkościi PLN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 29.05.2011 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 O co z ofertą polskich producentów w przedziale 10-15tyś zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 29.05.2011 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Nie wiem jak ty to liczysz.Skoro ceny brutto zaczynają się już poniżej 13 tyś, a ceny netto powyżej 10 tyś (OK.. te 10tyś z poprzedniego postu trochę naciągane) to co ma kosztować 15-20 tyś w DZ (kolektor poziomy) wykonanym własnoręcznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marchew 30.05.2011 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 więc zignoruj sprawę, bo przy 5L będzie to niezauważalne Dzięki . Innym za inne informacje i odpowiedzi też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 30.05.2011 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Ten pianobeton pod płytą ma lambdę 0,09 więc 20 cm odpowiada 10 cm styro. Jest ciągła izolacja z tym, że miejscami cięńsza niż na ścianach. A o tym dociepleniu jednak pomyśle. 1000 zł nie majątek. Co do kosztów to liczyłem opcję z ławami i z płytą i kasa prawie identyczna. Co do ław to jest tak archaiczne rozwiązanie, że stosuje się je już tylko u nas i w innych byłych demoludach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jani_63 30.05.2011 23:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 Tylko co ta oferta ma wspólnego z Twoim szacunkiem kosztowym 30-35 tyś zł za krajową PCi i kolektor poziomy wykonany własnoręcznie?Jedyny składnik wspólny to - pompa ciepła 9kW z montażem - 15900zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 31.05.2011 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Jaki koszt 1m2 płyty wyszedł Ci z pianobetonu ? Tak jak na allegro 280zł ? Tak. 280 netto za m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.