Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hehe...

No ja tak mam caly czas.

Tak naprawde to musze zostawiac uchylone lekko (jakies 10cm) rolety zeby wogole cos widziec -czy noc czy dzien jest :)

Dobrze ze w czujkach ruchu pozostawilem diody swiecace -przynajmniej przy zaslonietych calkowicie roletach mozna trafic do drzwi albo znalezc reka lampke nocna :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

 

Czy macie jakieś informacje na temat mostka termicznego od listw startowych stosowanych przy ocieplaniu scian dwuwarstwowych, nie znalazłem nic konkretnego na forum?

Listwy są robione z aluminium, czasami stalowe cynkowane.

Chciałbym oszacować ile ciepła ucieka przez nie.

Np lambda

-dla aluminium wynosi 200W/m*K

-dla stali 58 W/m*K

-i dla porównania styropian 0,042 W/m*K

 

Opór R=d/lambda

współczynnik U=1/R

 

W moim przypadku będzie 20 cm ocieplenia, powierzchnia ścian jakies 200m2 a obwód budynku gdzie będzie montowana listwa 50mb.

Przy założeniu że listwa jest z blachy grubośći 1mm i szerokość tak jak grubość styropianu czyli 20 cm to współczynnik U będzie wynosił:

- dla aluminium 1000 W/m2*K

- dla stali 333 W/m2*K

- dla styro 0,21 W/m2*K

 

Czyli przy założeniu różnicy temperatur 40 st C (na zewn -20, wewnątrz +20) straty ciepła będą wynosić Q=U*delta T*powierzchnia.

- dla całej 50 m listwy aluminiowej 2000W.

- dla całej 50 m listwy stalowej 666W

- dla całej powierzchni 200m2 scian 1680W

 

Zdaję sobie sprawe że to tylko grube przybliżenie, może coś źle założyłem, o czymś zapomniałem (pominąłem np warstwy konstrukcyjne ściany, tynki itp) ale wyniki wyglądają bardzo niepokojąco, chyba lepiej omijać listwy startowe z daleka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że klejony na piance nie zjedzie ani sie nie oderwie podczas dużego wiatru.

No ale teoretyzuję teraz .

U mnie bez kołków jest ściana wschodnia, 20 cm + 4 cm druga warstwa .

Nic nie wskazuje na to żeby były jakieś problemy, wszystko trzyma się kupy 2 rok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem dawać bez kołków ale kurz na ścianie ( nawet po gruntowaniu ) i np. lekko wyschnięty powierzchniowo klej pokazały mi, że nie wszędzie dobrze się to trzymało. Niektóre bloki styro odklejały się razem z klejem. W całości jakoś to się trzyma ale kołki dałem dla świętego spokoju. pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś ich nie pominą U dla całej przegrody ściana + listwa wyszło by w okolicach 1,6W/m2*K, a straty ciepła dla 50 metrowej listwy 3,2W

 

R=R1+R2

R1=0,25/0,4

R2=0,2/200

R=0,25/0,4*0,2/200=0,625+0,001

U=1,6

 

nadal wygląda tak strasznie ??

 

PS na pierwszych stronach tego wątku była mowa o metalowych klamkach w drzwiach zewnętrznych które były gwoździem do trumny domów pasywnych, ten post przypomniał mi tamte czasy :p

 

To wygląda bardzo dobrze ale w swoim założniu rozpatrujesz przepływ ciepła jednokierunkowo prostopadle do powierzcni ściany.

Moje wyliczeni są napewno błędne (straty zawyżone), ale uważam że zimno poprzez listwe będzie oddziaływać także na przylegające powierzchnie boczne jak styropian, ściana (listwa ma swoją powierzchnie przylegania do sciany, to kilka cm wysokości.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam co prawda kolki mocujace styropian ale powiem Wam, ze pianka Tytan EOS tak trzyma ze "chlopaki", ktorzy wykonywali mi ocieplenie musieli pila odcinac styropian od sciany bo nie dalo rady go zerwac. Mala poprawka byla wiec i dobry moment zeby sprawdzic wytrzymalosc kleju w piance :)

Jesli chodzi o listwe startowa to nie dawalem, styropian elewacyjny oparty na styropianie fundamentowym ale oddzielony folia, ktora byl "owiniety" styro fundamentowy jako hydro-izolacja.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w kilku miejscach ścian zewnętrznych (Porotherm 25) wykonane wkucia na instalacje elektryczne itp.

Większość tych instalacji idzie w arotach - czym można wypełnić pustą przestrzeń między wkuciem w ścianie, a arotem?

Myślałem o piance, ale może jest jakiś inny lepszy (i cieplejszy) materiał?

Obawiam się mostków cieplnych w tym miejscu, bo miejscami wkucia idą na 10cm wgłąb pustaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...