jasiek71 18.07.2011 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 jakie fi? jaka +- długość esafloresa. Serio, nie wiem jak to rozwiązać. Dlatego prosiłem o foty, one najlepiej by mi to pokazały. weź sobie pexa 16 powyginaj jak "żmiję zygzakowatą"(tak z 7-10cm pomiędzy grzbietami, tak z 4-5 wychyleń do góry i do dołu na odcinku pomiędzy reku a pionem kanalizacyjnym) i zasyp w styro poniżej reku. ja tak mam u siebie tylko że w wełnie (na zdjęciach i tak nie widać) ps. ja jestem cienki komputerowiec i nawet nie wiem jak się je wstawia:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 18.07.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 weź sobie pexa 16 powyginaj jak "żmiję zygzakowatą"(tak z 7-10cm pomiędzy grzbietami, tak z 4-5 wychyleń do góry i do dołu na odcinku pomiędzy reku a pionem kanalizacyjnym) i zasyp w styro poniżej reku. ja tak mam u siebie tylko że w wełnie (na zdjęciach i tak nie widać) ps. ja jestem cienki komputerowiec i nawet nie wiem jak się je wstawia:( Juz lepiej, teraz to zrobię. Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 20.07.2011 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2011 Please, doradźcie, bo nie wiem, co robić. Ocieplenie ściany wewnętrznej garażu i kotłowni (ogrzewanych do +5-7). Czym? Chcę to zrobić przed wylewkami, żeby nie było mostka na styku z płytą fundamentową.O ile w garażu miejsca jest sporo i może być wełna (czy styropian też da radę?), to z kotłownią (na gaz) mam problem, bo mam tam tylko 10cm miejsca brutto, wliczając w to tynk. Myślałam o płytach poliuretanowych, ale wychodzą bardzo drogo. I znowu - czy szary styro będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 21.07.2011 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Skoro chcesz tam mieć zawsze dodatnią temperaturę to IMHO te 10cm styknie. Zwłaszcza, że tynk w tym wypadku to klej na siatce (+ ewentualnie gładź), czyli warstwa bardzo cienka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 21.07.2011 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 ok, dzięki, tak zrobię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 26.07.2011 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Mam takie o to problem. Zabieram się właśnie za temat ocieplenia murów. Chce na mur z silki 24 cm dać 20 cm styro. Na początku brałem pod uwagę tylko styro lamba 0,031. Akualnie cena w mojej okolicy to 215 zł/m3 (termoorganika lub yetico), a zwykłe styro 0,040 mogę wyhaczyć za 105-110 zł/m3. Wrzuciłem to w kalkulator energetyczny (Arcadia Termo) i wychodzi, że dzięki lepszemu styropianowi zaoszczędzę rocznie 200 kwh. Czyli nawet jeśli będę grzał samym prądem to da to oszczędności 100 zł/rok. Na 200 m2 ściany pójdzie 40 m3 styro, więc w najlepszym wypadku dodatkowy wydatek zwróci mi się po 40 latach. Więc tak samo jak z oknami wychodzi mi, że nie warto łapać się na marketing i brać drogiego Neoporu. Więc gdzie jest sens całego tego energooszczędzania. "Wyprodukowanie" kasy też pochłania energię (wcale nie małą), więc może lepiej dla środowiska i portfela jej nie wydawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 26.07.2011 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 strasznie drogo wyceniasz 0,031. Na all masz po 185 (swisspor), neotherm 0,031 jest po 175.Dobrej jakości 0,040 to raczej 115.A pomiędzy 0,031 a 0,040 masz jeszcze kilka innych wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 26.07.2011 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Czy uwzględniłeś drożenie energii w latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 27.07.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Ja tam tez przeliczywszy na spokojnie dałem 20cm zwykłego. Jest to typowy przykład malejących nakładów krańcowych. Nie można popadać w fanatyzm i twierdzić, że warto ulepszać ZA WSZELKĄ CENĘ. Musi mieć to wszystko ręce i nogi ekonomiczne, chyba, że ktoś czyni to z pobudek pozaekonomicznych, czyli np. chce zredukować swój ślad węglowy i ma tyle kasy, że go na to stać. Ale wtedy lepszym rozwiązaniem jest zaopatrzyć się alternatywne źródło energii (wiatraki, baterie FV). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 27.07.2011 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 (edytowane) To i ja dodam swoje 7 groszy Tez dalem 20cm "zwyklego" 0,039 styro, co prawda na BK 400 36cm grubego ale wsp. U przegrody wynosi obliczeniowo 0,116 lub 0,118, zaleznie od programu obliczeniowego. Kiedys bawilem sie z przeliczaniem ile zyskam zmieniajac na "lepszy" i nie wychodzilo to juz tak rewelacyjnie w zyskach energii. Mam na mysli koszty roczne przy lepszych-drozszych parametrach styro. Oszczednosci mialbym pozniej rzedu kilkudziesiciu zlotych rocznie a wydatek spro wiekszy-zalezne zrezta od zimy Pzdr. Edytowane 28 Lipca 2011 przez piwopijca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 27.07.2011 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 adiqq - dokładnie o tym mówię: malejąca skuteczność krańcowa. 0,036 tylko troche droższy od 0,04. 0,033 już sporo droższy od 0,036, a 0,031 kosmos... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 27.07.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2011 Jakiej firmy braliście fasadowy 0.036?Bo widzę że większość sensownych producentów ma tylko 0.031, 0.038 i 0.040.0.036 są tylko w twardszych (droższych) wersjach podłogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 28.07.2011 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Jakoś nie mam przekonania do styropianów nieznanych firm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
desmear 28.07.2011 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 też tak liczyłem, współczynnik, wzrost ceny, itd. Doszedłem do wniosku że to błędne liczenie.Policz to w ten sposób:jak się ma różnica w cenie "ciepłego" 0,031 i zwykłego styropianu 0,042 do całkowitego kosztu ocieplenia (robocizna, tynki, farby, zwykły styropian)Mnie wyszło, że do ciepłego styropianu muszę dopłacić ok 2000 zł, natomiast całkowity koszt ocieplenia przy zwykłym styropianie wynosił ok 19 tys zł.Czyli ciepły grafitowy styropian w moim przypadku to wzrost ceny inwestycji o ok. 10%. Współczynnik U ścian 0,14 zamiast 0,19Ja stwierdziłem, że warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 28.07.2011 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 Ja zdecydowałem się na grzanie prądem. To wymusiło lambdę 0,031 i 30cm grubości bym wychodził na założony roczny budżet na CO w PLN. Taki zestaw wyszedł z OZC. Po drugie, myślę jak poprzednik - cena styro to tylko część kosztów izolacji: czy grafitowy czy zwykły, doliczyć trzeba siatkę, klej, tynk, malowanie i robociznę za to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 28.07.2011 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 W przypadku budowania domów ciepłych-energooszczędnych przemyślanych technologicznie i budowanych na zasadzie optymalizacji grubości warstw docieplenia styropian szary będzie uzasadniony, mniej lub bardziej ale będzie i nie ma co tu dyskutować za wiele . Lekkomyślnością jest bezmyślne zastosowanie go w domu standardowym za namową sprzedawcy tłumaczącego że jest "cieplejszy" bez wnikania w szczegóły . A i takie widziałem, no ale o tym pisał Depi "(...)chce zredukować swój ślad węglowy i ma tyle kasy, że go na to stać" . Ja u siebie nawet nie brałem pod uwagę tego szarego, po pierwsze dlatego że celowałem w 5-litrowy a po drugie w parterówce powierzchnia ścian względem powierzchni przegród poziomych jest taka że lepiej dopieścić strop niż pakować dodatkowe kilka tys w ściany.Tak mi podpowiedział OZC i tego się trzymałem, a ze mogłem dać 20 cm to wystarczył zwykły fasadowy 0,040 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 28.07.2011 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 W przypadku budowania domów ciepłych-energooszczędnych przemyślanych technologicznie i budowanych na zasadzie optymalizacji grubości warstw docieplenia styropian szary będzie uzasadniony, mniej lub bardziej ale będzie i nie ma co tu dyskutować za wiele . i bardzo to stwierdzenie mi się podoba - długo by można było pisać za i przeciw , sądzę że każdy zna wartość "wyprodukowanego" własnymi rekami (bądź głową) pieniądza i jest w stanie podjąć świadomą decyzję czego chce lub do czego dąży zgadzam się z budowlany_laik (sam nim na razie jestem ) i desmear na inwestycje trzeba też popatrzyć jako całość i policzyć trochę jak J-J nie wydałem na to - więc wydaje trochę więcej na to ... Konrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 28.07.2011 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 bo POŚ wymaga konserwacji, inaczej zaczyna z niego śmierdzieć, być może po prostu zapominałeś dodać pożywki dla bakterii Co miesiąć dostają pożywienie:-) Bio7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 28.07.2011 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2011 To i ja dodam swoje 7 groszy Tez dalem 20cm "zwyklego" 0,039 styro, co prawda na BK 400 36cm grubego ale wsp. U przegrody wynosi obliczeniowo 0,116 lub 0,118, zaleznie od programu obliczeniowego. Kiedys bawilem sie z przeliczaniem ile zyskam zmieniajac na "lepszy" i nie wychodzilo to juz tak rewelacyjnie w zyskach energii. Mam na mysli koszty roczne przy lepszych-drozszych parametrach styro. Oszczednosci mialbym pozniej rzedu kilkudziesiciu zlotych rocznie a wydatek spro wiekszy-zalezne zrezta od zimy Pzdr. A ile drożej zapłaciłeś za to że dałeś 36cm BK zamiast 24cm? Dlaczego dałeś 36cm BK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 29.07.2011 05:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Nie wiem ile drozej lub ile taniej by wyszlo mnie 24cm ale BK 400 to nie dalbym 24cm -malo pewna konstrukcja jak dla mnie. Powodow wyboru BK 400 36cm bylo kilka: 1. izolacyjnosc tego materialu przy scianie 1 warstwowej -tak mialem oryginalnie w projekcie, kiedys tak jeszcze projektowali 2. Zona chciala miec koniecznie "gleboki" parapet na kwiaty a tego nie da sie zrobic cienszym murem 3. nie planowalem grubszej izolacji niz 20cm styro, musialem tez zeby zaslonic rolety zewnetrzna i wykonac delikatna ramke wokol okien wiec to polaczenie jak dla mnie bylo optymalne 4. mocujac cokolwiek w murze od wewnatrz czy zewnatrz nie robia sie jakies potezne mostki termiczne poniewaz materialu jest dosyc duzo zeby dom zbytnio nie starcil na izolacyjnosci 5. wazne bylo ocieplenie wienca i nadprozy zelbetowych. Ja robilem szalunek ze styro 10cm od zewnatrz i jak dodamy elewacyjne 20cm to daje nam 30cm styropianu na zelbetonie, nie jest to wowczas tragedia z mostkami. Nie rozpatruje tego w kategoriach byle taniej ale raczej priorytetem jest jakosc i dopiero ona wspierana "dobra" cena jest dla mnie optimum. Nie planowalem ceramiki na sciany, od poczatku "zerkalem" na jakis dobry BK, czy to Ytong czy inny producent ale padlo na Solbet ze wzgledu na stosunek jakosc / cena. Teraz juz niepamietam co i po ile bylo, minelo zbyt duzo czasu i zbyt wiele innych rzeczy sie dzialo zebym pamietal (zasmiecal sobie glowe) takie "duperele" Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.