bdan 11.08.2011 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Piana ma lepszy współczynnik niż styropian. Z tym przyleganiem styropianu dobrze jest tylko w teorii. Styropian w trakcie sezonowania delikatnie odkształca się - dlatego właśnie trzeba go sezonować. Ja miałem np. genderkę i wciskałem pianę wszędzie tam gdzie widziałem szparę. Dodatkowo w trudniejszych miejscach - np rogi dawałem pianę na boki w ten sposób rogi mam całkiem dobrze sklejone. Używałem tylko pianki zero kołków i kleju. No nie wiem - styro mam 0,031 a piana z tego co mówili w hurtowni 0,036 (nie wiem, czy na puszce jest napisany współczynnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 11.08.2011 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2011 Tak to ja się zgadzam. Ale obca ekipa ci tak nie zrobi, nie ma mowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rpilski 22.08.2011 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Padła w tym wątku opinia iż, przy wyborze dobrej firmy nie będzie problemów z dopasowaniem frezów. Przy okazji szukania informacji o styro pod wylewki natknąłem się na ten wątek http://forum.muratordom.pl/showthread.php?165600-Styropian-jak%C4%85-firme-polecacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 22.08.2011 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Przy okazji - które firmy produkują ciepły styropian fasadowy o grubości 20cm frezowany (lambda 0.031)?Wiem że Austrotherm, chyba też Swisspor (Termoorganika mnie nie interesuje w ogóle jako producent).Niestety okazało się że Knauf robi frezy tylko do 15cm grubości.Z drugiej strony zdania są ciągle podzielone - z frezem, czy bez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 22.08.2011 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 swisspor na pewno przy 18cm, czy przy 20 - nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 22.08.2011 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 W sensie dokładności wykonania frezu?Czytałem kilka dni temu opinie że grubszy styropian frezowany ma właśnie problem z 'trzymaniem frezu'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 23.08.2011 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 swisspor na pewno przy 18cm, czy przy 20 - nie wiem Ja mam swisspor 25 z frezem. Styropian robiony na zamówienie w fabryce w Pelplinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lobo_M 23.08.2011 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 mpolaw, salik, gdybacie? domniemacie? czy wiecie to na pewno? Ja wiem na pewno że styropian który ja kupowałem był bardzo równy, płyty nie miały "kołysek", trzymały wymiar samej płyty jak i frezu. Nie wiem czy miałem szczęście czy to norma dla tej firmy, wiem jednak że da sie kupic dobry styropian. Jesli konkretna fabryka ma dobra tasme produkcyjną to nie wiem jak można ten styropian spieprzyć, a jeśli można to tak samo 15 jak i 25cm. Dlatego nie demonizujcie że powyżej jakiejś grubości to jest masakra. Masakra to jest jak sie kupuje bubel technologiczny a potem sie generalizuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 03.09.2011 23:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2011 Witam Temat od kilku dni spada.... wiec może ja troszkę go podniosę. Buduje dom, niestety nie mam tak wszechstronnej wiedzy jak Wy, po kilku godzinach zrezygnowałem (bo ie dałem rady ) z nauki programu do wyliczeń OZC. Mam kilka dylematów w zakresie energooszczędności. Dom 160m2 podłogi z doklejonym garażem i pom. gosp 55m2. Dach dwuspadowy, jedno okno połaciowe. Ogrzewanie podłogowe - polska pompa, rekuperacja, pow. okien ok 25m2, kominek rekreacyjnie. Nie wiem jak bardzo ulepszać izolacje by osiągnąć poziom ok 50 -55 wm2, łacznie ok 8kw. Stad moje pytania: 1. Czy budując z BK 600 24cm, warto dołożyć do nadproży systemowych ( koszt ok 3 000), u kształtek, czy też izolacja ok 20 cm i tak zniweluje ten mostek? Styro 20cm przy wsp. 0,40 daje u sciany na poziomie 14,95 przy 0,31 wystarczy 16cm. Ale nie wiem jakie będzie u na wysokości nadproży i wieńca. 2. Czy zmniejszenie wieńca i nadproży do 18 cm i wstawienie 6 cm styro ma sens? czy konstrukcyjnie nie bedzie problemu? 3. Ile dac cm ocieplenia fundamentu i czy wystarczy zwykły ? czy koniecznie xps? zastanawiam sie nad grubością 15-10 w przypadku zwykłego i max 10 przy xps. 4.Czy dając zwykły na fundament a nie posiadając odwodnienia mozna położyć folię jako element ochronny - grzybkami na zew.? 5. na dach chce dac 30 cm wełny, zastanawiam sie co zrobić ze stropem poddasza czy wełna tylko w jetkach 18 cm i reszta w polaci dachu - wtedy stryszek czesciwowo ocieplony. czy jednak tylko nad jetkami a połać dachu powyżej poddasza juz nie izolować? 6. W podłodze na gruncie chce dac 20 cm , na chudziaku mysle o połozeniu papy termozgrzewalnej. Bede wdzieczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 04.09.2011 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Warunki wodne umiarkowane. Była wymiana gruntu. Z tym OZC mam problem.... nie moge przez te wszystkie szczegóły przebrnąć. A tak na marginesie, który z dostępnych jest najprostszy dla laika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 04.09.2011 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 6. W podłodze na gruncie chce dac 20 cm , na chudziaku mysle o połozeniu papy termozgrzewalnej. Bede wdzieczny za pomoc. To ja się odniosę do 6 punktu bo coś niby wiem. Ale może link do tematu który powinieneś przeczytać. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie/page24 Jak dasz papę , to zrobisz właśnie szczelną wannę i wtedy aby się z niej pozbyć wilgoci dajesz perlit jak w koncepcji Adam_mk albo styro i odprowadzenie tej wody jak w koncepcji Henok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 04.09.2011 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Z tym OZC mam problem.... nie moge przez te wszystkie szczegóły przebrnąć. A tak na marginesie, który z dostępnych jest najprostszy dla laika? Daj jakiemu dziecku z gimnazjum co umie czytać i lubi siedzieć przy kompie. Efekty mogą cię zaskoczyć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 04.09.2011 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 To ja się odniosę do 6 punktu bo coś niby wiem. Ale może link do tematu który powinieneś przeczytać. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie/page24 Jak dasz papę , to zrobisz właśnie szczelną wannę i wtedy aby się z niej pozbyć wilgoci dajesz perlit jak w koncepcji Adam_mk albo styro i odprowadzenie tej wody jak w koncepcji Henok Czytałem kilka stron tego wątku i generalnie zgłupiałem... wydawało mi się, że położenie papy jest the best....a tu okazuje sie , że jednak nie... muszę przejść dziś wieczorem przez cały wątek i wtedy może będę coś wiedział Czy bez zagłębiania się w OZC na bazie własnych doświadczeń możecie doradzić, jakiej grubości albo jakie U powinno sie osiągnąć na poszczególnych przegrodach by zejsc do 50-55 w/m2. A zapomniałem okna planuję 3 szybowe w okolicach k=1 łącznie. Specjalnie nie chcę dawać okien połaciowych w sypialniach, by nie było problemu zimą - chłód i latem nagrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 04.09.2011 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 To ja się odniosę do 6 punktu bo coś niby wiem. Raczej coś tam przeczytałeś na forum, ale do wiedzy to jeszcze daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 04.09.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Daj jakiemu dziecku z gimnazjum co umie czytać i lubi siedzieć przy kompie. Efekty mogą cię zaskoczyć! Oj, czyli ze mną jest tak zle? Ty robiłeś jakim programem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 04.09.2011 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Oj, czyli ze mną jest tak zle? Ty robiłeś jakim programem? Na ogól brak odrobiny cierpliwości jest najczęstszą przyczyną braku powodzenia z OZC. Ja używałem oczywiście OZC w wersji darmowej od 4.0 do 4.8. Najprościej wprowadzić dom jako jedno pomieszczenie. Nieco bardziej skomplikowana wersja to każde piętro jako jedno pomieszczenie. I najbardziej czasochłonna wersja, to każde pomieszczenie z osobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 04.09.2011 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Na ogól brak odrobiny cierpliwości jest najczęstszą przyczyną braku powodzenia z OZC. Ja używałem oczywiście OZC w wersji darmowej od 4.0 do 4.8. Najprościej wprowadzić dom jako jedno pomieszczenie. Nieco bardziej skomplikowana wersja to każde piętro jako jedno pomieszczenie. I najbardziej czasochłonna wersja, to każde pomieszczenie z osobna. wibart policz sobie exelem i spokój. Wszyscy zachwalają na FM OZC Sankomu ale jak porosisz o podrzucenie pliku *.ozd choćby jednego pomieszczenia to szans nie ma aby ci ktoś podrzucił. Testowałem to na kilku wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wibart 04.09.2011 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2011 Moze jednak ktoś podeśle.... Liczę na pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 05.09.2011 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2011 mam ver.4.8 ale przykładu nie stwierdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 05.09.2011 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2011 (edytowane) Moze jednak ktoś podeśle.... Liczę na pomoc dołączyłem prosty arkusz do wyliczenia zapotrzebowania na ciepło "OZC dla laika" - za to liczy przyzwoicie, jak na razie dla domu w prostej bryle stodoły z kątem pochylenia dachu 45st - tylko proszę wstawiać dane w szarych polach - inne zawierają formaty, wystarczy wstawić tylko podstawowe dane a na dole odczytać wynik, od razu szybko liczy jak zmienia się zapotrzebowanie w zależności od ustawienia WM, sprawności reku, czy temperatury w domu i na zewnątrz - zapraszam do testowania, jest w arkuszu 34 i 35 https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?authkey=CPfu-_8B&key=0AmIvzeh1jpYadFFBbXNqUk5pQjJQNjF1STgxNkVRd2c&authkey=CPfu-_8B#gid=33 UWAGA, WSTAWIAĆ DANE W SZARE POLA, CYFRY DZIESIĘTNE ODDZIELAĆ KROPKĄ Edytowane 5 Września 2011 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.