Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Piana ma lepszy współczynnik niż styropian. Z tym przyleganiem styropianu dobrze jest tylko w teorii. Styropian w trakcie sezonowania delikatnie odkształca się - dlatego właśnie trzeba go sezonować. Ja miałem np. genderkę i wciskałem pianę wszędzie tam gdzie widziałem szparę. Dodatkowo w trudniejszych miejscach - np rogi dawałem pianę na boki w ten sposób rogi mam całkiem dobrze sklejone. Używałem tylko pianki zero kołków i kleju.

 

No nie wiem - styro mam 0,031 a piana z tego co mówili w hurtowni 0,036 (nie wiem, czy na puszce jest napisany współczynnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 2 weeks później...

Przy okazji - które firmy produkują ciepły styropian fasadowy o grubości 20cm frezowany (lambda 0.031)?

Wiem że Austrotherm, chyba też Swisspor (Termoorganika mnie nie interesuje w ogóle jako producent).

Niestety okazało się że Knauf robi frezy tylko do 15cm grubości.

Z drugiej strony zdania są ciągle podzielone - z frezem, czy bez...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpolaw, salik, gdybacie? domniemacie? czy wiecie to na pewno? Ja wiem na pewno że styropian który ja kupowałem był bardzo równy, płyty nie miały "kołysek", trzymały wymiar samej płyty jak i frezu. Nie wiem czy miałem szczęście czy to norma dla tej firmy, wiem jednak że da sie kupic dobry styropian.

Jesli konkretna fabryka ma dobra tasme produkcyjną to nie wiem jak można ten styropian spieprzyć, a jeśli można to tak samo 15 jak i 25cm. Dlatego nie demonizujcie że powyżej jakiejś grubości to jest masakra. Masakra to jest jak sie kupuje bubel technologiczny a potem sie generalizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam

 

Temat od kilku dni spada.... wiec może ja troszkę go podniosę.

 

Buduje dom, niestety nie mam tak wszechstronnej wiedzy jak Wy, po kilku godzinach zrezygnowałem (bo ie dałem rady :) ) z nauki programu do wyliczeń OZC. Mam kilka dylematów w zakresie energooszczędności.

Dom 160m2 podłogi z doklejonym garażem i pom. gosp 55m2. Dach dwuspadowy, jedno okno połaciowe. Ogrzewanie podłogowe - polska pompa, rekuperacja, pow. okien ok 25m2, kominek rekreacyjnie. Nie wiem jak bardzo ulepszać izolacje by osiągnąć poziom ok 50 -55 wm2, łacznie ok 8kw. Stad moje pytania:

1. Czy budując z BK 600 24cm, warto dołożyć do nadproży systemowych ( koszt ok 3 000), u kształtek, czy też izolacja ok 20 cm i tak zniweluje ten mostek? Styro 20cm przy wsp. 0,40 daje u sciany na poziomie 14,95 przy 0,31 wystarczy 16cm. Ale nie wiem jakie będzie u na wysokości nadproży i wieńca.

2. Czy zmniejszenie wieńca i nadproży do 18 cm i wstawienie 6 cm styro ma sens? czy konstrukcyjnie nie bedzie problemu?

3. Ile dac cm ocieplenia fundamentu i czy wystarczy zwykły ? czy koniecznie xps? zastanawiam sie nad grubością 15-10 w przypadku zwykłego i max 10 przy xps.

4.Czy dając zwykły na fundament a nie posiadając odwodnienia mozna położyć folię jako element ochronny - grzybkami na zew.?

5. na dach chce dac 30 cm wełny, zastanawiam sie co zrobić ze stropem poddasza czy wełna tylko w jetkach 18 cm i reszta w polaci dachu - wtedy stryszek czesciwowo ocieplony. czy jednak tylko nad jetkami a połać dachu powyżej poddasza juz nie izolować?

6. W podłodze na gruncie chce dac 20 cm , na chudziaku mysle o połozeniu papy termozgrzewalnej.

 

Bede wdzieczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. W podłodze na gruncie chce dac 20 cm , na chudziaku mysle o połozeniu papy termozgrzewalnej.

 

Bede wdzieczny za pomoc.

 

 

To ja się odniosę do 6 punktu bo coś niby wiem. Ale może link do tematu który powinieneś przeczytać.

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie/page24

 

Jak dasz papę , to zrobisz właśnie szczelną wannę i wtedy aby się z niej pozbyć wilgoci dajesz perlit jak w koncepcji Adam_mk albo styro i odprowadzenie tej wody jak w koncepcji Henok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się odniosę do 6 punktu bo coś niby wiem. Ale może link do tematu który powinieneś przeczytać.

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?182626-Najlepsze-ocieplenie-pod%C5%82ogi-na-gruncie/page24

 

Jak dasz papę , to zrobisz właśnie szczelną wannę i wtedy aby się z niej pozbyć wilgoci dajesz perlit jak w koncepcji Adam_mk albo styro i odprowadzenie tej wody jak w koncepcji Henok

 

Czytałem kilka stron tego wątku i generalnie zgłupiałem... wydawało mi się, że położenie papy jest the best....a tu okazuje sie , że jednak nie... muszę przejść dziś wieczorem przez cały wątek i wtedy może będę coś wiedział:)

 

Czy bez zagłębiania się w OZC na bazie własnych doświadczeń możecie doradzić, jakiej grubości albo jakie U powinno sie osiągnąć na poszczególnych przegrodach by zejsc do 50-55 w/m2. A zapomniałem okna planuję 3 szybowe w okolicach k=1 łącznie. Specjalnie nie chcę dawać okien połaciowych w sypialniach, by nie było problemu zimą - chłód i latem nagrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, czyli ze mną jest tak zle?:) Ty robiłeś jakim programem?

Na ogól brak odrobiny cierpliwości jest najczęstszą przyczyną braku powodzenia z OZC.

Ja używałem oczywiście OZC w wersji darmowej od 4.0 do 4.8. Najprościej wprowadzić dom jako jedno pomieszczenie. Nieco bardziej skomplikowana wersja to każde piętro jako jedno pomieszczenie. I najbardziej czasochłonna wersja, to każde pomieszczenie z osobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogól brak odrobiny cierpliwości jest najczęstszą przyczyną braku powodzenia z OZC.

Ja używałem oczywiście OZC w wersji darmowej od 4.0 do 4.8. Najprościej wprowadzić dom jako jedno pomieszczenie. Nieco bardziej skomplikowana wersja to każde piętro jako jedno pomieszczenie. I najbardziej czasochłonna wersja, to każde pomieszczenie z osobna.

 

wibart policz sobie exelem i spokój. Wszyscy zachwalają na FM OZC Sankomu ale jak porosisz o podrzucenie pliku *.ozd choćby jednego pomieszczenia to szans nie ma aby ci ktoś podrzucił. Testowałem to na kilku wątkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jednak ktoś podeśle.... Liczę na pomoc :)

dołączyłem prosty arkusz do wyliczenia zapotrzebowania na ciepło "OZC dla laika" - za to liczy przyzwoicie, jak na razie dla domu w prostej bryle stodoły z kątem pochylenia dachu 45st - tylko proszę wstawiać dane w szarych polach - inne zawierają formaty, wystarczy wstawić tylko podstawowe dane a na dole odczytać wynik, od razu szybko liczy jak zmienia się zapotrzebowanie w zależności od ustawienia WM, sprawności reku, czy temperatury w domu i na zewnątrz - zapraszam do testowania, jest w arkuszu 34 i 35

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?authkey=CPfu-_8B&key=0AmIvzeh1jpYadFFBbXNqUk5pQjJQNjF1STgxNkVRd2c&authkey=CPfu-_8B#gid=33

UWAGA, WSTAWIAĆ DANE W SZARE POLA, CYFRY DZIESIĘTNE ODDZIELAĆ KROPKĄ

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...