Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Niewiem czy widac że napisałem ale ile mb potrzeba gwc rurowego fi 200mm , myslałem o jakichś 45 mb tylko niewiem czy nie za mało . Najwyżej będe sie kręcił z tym koło płota:)

ja mam u siebie coś koło 60m zakopane na głębokości 2m, obecnie daje temp. 16,5* , w zimie było min.7,8*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak oczywiście, mógłby również policzyć koszt odkurzacza centralnego i zaopatrzenia barku. Koszt ocieplenia zależy od wyboru inwestora, a przede wszystkim technologii, materiału, oraz etapu budowy czy modernizacji - to oczywiście można policzyć - ale arkusz jak w tytule ma być dla laika - dla zaawansowanych jest profesjonalny OZC.

Natomiast w moim kalkulatorze chodzi o błyskawiczne obliczenie spodziewanych efektów zainstalowania rekuperatora, cieplejszych okien, drzwi, czy też ocieplenia podłogi, stropu czy ścian lub poprawa komfortu cieplnego (podniesienie temperatury w domu)

 

W sumie masz rację. Patrzyłem na ten arkusz ze swojej perspektywy. Pewnie nie ma sensu komplikować kalkulatora laikowi, chociaż gdyby ten laik był tylko na podobnym poziomie umysłowym jak ja to pewnie by sobie z nim poradził. Samego arkusza nie trzeba zmieniać, można tylko dodać kilka zmiennych a każdy sam zadecyduje, czy chce liczyć koszty. Kalkulator już oblicza powierzchnię płyty, powierzchnię ścian, izolowaną powierzchnię dachu, powierzchnię okien. Zmienne wprowadzane przez użytkownika to grubość izolacji w poszczególnych miejscach i cena izolacji. Kalkulator mógłby wtedy osobno obliczać potrzebną ilość izolacji i jej koszt osobno dla płyty, ścian, dachu i koszt okien. Z oknami byłby pewnie największy problem ale można szacunkowo wpisywać koszt m2 okna. Pozwoliłoby to w błyskawiczny sposób określić najtańszą opcję z zachowaniem spodziewanego efektu. Może udałoby się zaoszczędzić na zaopatrzenie barku lub zafundować sobie centralny odkurzacz lub:stereo:

Dużo osób planuje ogrzewanie podłogowe więc zastanawiam się, czy nie należałoby uwzględnić temperatury płyty z ogrzewaniem podłogowym bo temperatura w zależności od zastosowanego ogrzewania będzie większa od temperatury w domu to i straty w płycie będą większe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkulator mógłby wtedy osobno obliczać potrzebną ilość izolacji i jej koszt osobno dla płyty, ścian, dachu i koszt okien. Z oknami byłby pewnie największy problem ale można szacunkowo wpisywać koszt m2 okna. Pozwoliłoby to w błyskawiczny sposób określić najtańszą opcję z zachowaniem spodziewanego efektu. Może udałoby się zaoszczędzić na zaopatrzenie barku lub zafundować sobie centralny odkurzacz lub:stereo:

Dużo osób planuje ogrzewanie podłogowe więc zastanawiam się, czy nie należałoby uwzględnić temperatury płyty z ogrzewaniem podłogowym bo temperatura w zależności od zastosowanego ogrzewania będzie większa od temperatury w domu to i straty w płycie będą większe.

Ten arkusz całkowicie pomija koszty - to temat rzeka - w zależności od producenta materiałów budowlanych, tu nie o to chodzi - on ma policzyć zapotrzebowanie domu na energię. Odnośnie temp płyty - płyta grzewcza to grzejnik jak każdy inny, jej temp jest wypadkową temp wewnątrz, na zewnątrz i całkowitego U domu. To jest bez znaczenia, ponieważ system grzewczy ma utrzymać zadaną temperaturę w domu pobierając wyliczoną ilość ciepła. Koszt ogrzewania policzy sąsiedni arkusz w zależności od nośnika energii, wystarczy policzone zapotrzebowanie wpisać do H2 i w wybranym nośniku energii wstawić jednostkowy koszt nośnika i sprawność kotła.

Pozdrawiam

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie temp płyty - płyta grzewcza to grzejnik jak każdy inny, jej temp jest wypadkową temp wewnątrz, na zewnątrz i całkowitego U domu. To jest bez znaczenia, ponieważ system grzewczy ma utrzymać zadaną temperaturę w domu pobierając wyliczoną ilość ciepła.

Pozdrawiam

Jeśli płyta grzewcza dla zapewnienia w domu temperatury 21 oC musi mieć temperaturę wyższą np. 28 oC czyli większe straty ciepła do gruntu niż przy temperaturze 21 oC. Czy straty w płycie nie są zależne od temperatury samej płyty bo moim zdaniem raczej są albo czegoś nie rozumiem.

Pozrdawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płyta grzewcza dla zapewnienia w domu temperatury 21 oC musi mieć temperaturę wyższą np. 28 oC czyli większe straty ciepła do gruntu niż przy temperaturze 21 oC. Czy straty w płycie nie są zależne od temperatury samej płyty bo moim zdaniem raczej są albo czegoś nie rozumiem.

płyta grzewcza nie jest przegrodą ale grzejnikiem, przegrodą jest płyta fundamentowa z izolacją, to jej wsp U decyduje o stratach. Również początkowo miałem obiekcje co do strat płyty ale inni, mocniejsi w obliczeniach forumowicze twierdzą, że tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyta grzewcza nie jest przegrodą ale grzejnikiem, przegrodą jest płyta fundamentowa z izolacją, to jej wsp U decyduje o stratach. Również początkowo miałem obiekcje co do strat płyty ale inni, mocniejsi w obliczeniach forumowicze twierdzą, że tak ma być.

Moim zdaniem płyta grzewcza spełnia dwa zadania. Po pierwsze jest przegrodą (dlatego jest izolowana) przez którą ucieka ciepło do gruntu i po drugie grzejnikiem, który ma wyższą temperaturę niż otoczenie (inaczej nie byłaby grzejnikiem). Idąc twoim tokiem rozumowania jak zainstaluje w ścianach zewnętrznych ogrzewanie ścienne to ściana będzie tylko grzejnikiem. Z tego powodu zaleca się montaż ogrzewania ściennego na ścianach wewnętrznych w celu zmniejszenia strat energii.

Z chęcią posłucham argumentów innych forumowiczów.

Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam swoje rozwiązanie:

Do krokwi przykręcamy dłuuugimi śrubami ruszt drewniany z kantówek pierwsza warstwa: 10cmx5cm, druga: 10cmx3cm. Dajemy 40 cm wełny. Do kantówek przykręcamy płyty osb. Szpary pianujemy. Dalej przyklejamy folię np aluminiową taśmą dwustronną. Folia ma być na sklejonych (np taśmą dwustronna do wykładzin) zakładkach co najmniej 10 cm. Powinna też być doklejona do muru taśmą jednostronną. Dalej dokręcamy boazerię lub cokolwiek (np rigipsy) tak aby trafić wkrętem w kantówkę!.

Na szczelność nie narzekam. Na koniec test szczelności: Uruchamiamy wywiew z WM i szukamy szparek mokrymi palcami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozwiązanie jest pewnie dość szczelne, ale powoduje że cała zabudowa pracuje razem z dachem, więc jest (chyba) ryzyko pękania wierzchniej warstwy? No chyba, że te KG wieszać już na normalnych wieszakach, ale wtedy koszt całości będzie masakryczny...

Najlepsza metoda uszczelnienia skosów, to... wylać je z betonu. ;-) Ale to też całkiem tanie nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy warto myśleć o tym domu jako o energooszczędnym?Zmiany o których ja myślałam,to :

-okna dachowe tylko 1szt

-odizolowanie garażu poprzez dodatkowe ocieplenie

-likwidacja wyjścia z małego pokoju i zrobienie okna na innej ścianie

-brak lukarny i balkonu oraz przedłużenia garażu

jak usytułować dom na kierunki świata?

ogrzewanie-gazowe lub ekogroszek

wszędzie podłogówka

podaję link do projektu

http://www.domyzwizja.pl/

wygodny 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Przymierzamy się do zakupu domku.

Z jednej strony szukamy domku, segmentu z rynku wtórnego z drugiej strony zastanawiamy się nad zakupem ziemi i budowy od podstaw.

 

Chcąc dowiedzieć się czegoś więcej zacząłem czytać ten wątek. Obecnie jestem na początku w okolicach 6 strony (rok 2005) z 430.

Czy są strony, na których są zebrane w jednym miejscu na kilku stronach cenne uwagi i zalecenia min. z tego forum?

Czytając cały wątek zejdzie mi chyba z kilka dni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając cały wątek zejdzie mi chyba z kilka dni :(

 

Każdy by chciał w kilka dni zdobyć wystarczającą wiedzę aby zbudować dom jakiego oczekujemy .

O tym to od razu zapomnij ;)

 

Co do samego wyboru czy kupować czy budować to zdecydowanie lepiej budować.

Tyle że trzeba uzbroić się w cierpliwość, kupa nerwów i 1-2 lata w plecy ,,,

Ale warto !

Budowa domu może być wspaniałą przygodą ale i wymaga dużego poświęcenia.

 

Czytaj i pytaj, tylko konkretnie bo nikt nie odpowie jednym postem jak masz zbudować dom .

Jak się uwiniesz i jesteś bystry to po roku będziesz gotowy do budowy.

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...