Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A jak wygląda mądry garaż?

 

"Mądry" garaż to taki, który łączy wiele funkcjonalności (a nie jest jedynie "obudowanym parkingiem"). Żeby jednak prawdziwą wielofunkcyjność można osiągnąć, to zwykle potrzebny jest sensowny dostęp do pomieszczenia (a garaż jest najczęściej największym pomieszczeniem gospodarczym w całym budynku). Oczywiście, że brak przejścia z garażu do domu ogranicza straty ciepła tą drogą. Ale ogranicza też drastycznie sensowność posiadania garażu w ogóle. Ja mam garaż w bryle z przejściem do domu i znacznie częściej otwieram drzwi tego własnie przejścia, niż bramę garażową (bo więcej rzeczy "załatwiam" w garażu na piechotę i wprost z domu, niż samochodem). Dlatego pod tym:

Garaż nie połączony z domem jest po prostu głupi i tyle
dodał bym jeszcze, że taki garaż bez połączenia z domem to jest w większości wypadków także "marnotrawstwo pieniędzy" w czystej formie. ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcecie mieć garaż w bryle budynku - proszę bardzo - ale nie piszcie o energooszczędnych garażach, jaskółkach czy kominach. Prawie jakbym czytał bogusława i jego teorie o energooszczędnych grzejnikach.

 

Skoro u mnie garaż ma być ogrzewaną częścią mieszkalną, a brama nieotwierana w ogóle zimą, to dlaczego nie ma być energooszczędna?

 

Tylko jaka i z czego ta brama - ciągle nie wiem a już bym zamawiać chciał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskoczę was, mój garaż pełni też funkcję klatki schodowej, żal mi było marnować dom na klatkę schodową, więc tą funkcję przejął garaż

 

Żal ci było marnować powierzchnię domu na klatkę schodową i dlatego zrobiłeś ją w garażu??? Przypomnij, jaką powierzchnię ma twój dom? Klatka w garażu, iście oryginalny pomysł:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajcik - zimą nie jeździsz samochodem?

 

Dla auta codziennego mam zamiar jeszcze coś wybudować, conajmniej wiatę. Garaż w domu jest dla autka-hoby (używanego w sezonie ciepłym) i do majsterkowania (cały rok).

 

Odnośnie bramy - mam na razie taki pomysł, czyli dobrze ocieplona brama dwuskrzydłowa.

http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/schematy/.lowres/IMG_1653.JPG

 

Plus jakieś patenty na uszczelnienia żeby nie wiało. Może uszczelki do okien z marketu budowlanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro u mnie garaż ma być ogrzewaną częścią mieszkalną, a brama nieotwierana w ogóle zimą, to dlaczego nie ma być energooszczędna?

 

Tylko jaka i z czego ta brama - ciągle nie wiem a już bym zamawiać chciał...

No to będzie bardzo energooszczędna brama.

Dasz za nią ile bądź styropianu i samochód będzie miał zimą milutko.

A zapomniałbym o płucka czterech kółek pewnie też zadbasz. WM będzie tu idealnie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałbym o płucka czterech kółek pewnie też zadbasz. WM będzie tu idealnie pasować.

 

Chyba przeciwnikom brakuje już rzeczowych argumentów.:bash:

Ja właśnie zastanawiam się nad wentylacją garażu. W projekcie mam garaż doklejony do domu.

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-w-morelach-3/m4cd9395fd9737

Gdzieś na forum czytałem o podobnym rozwiązaniu. Chciałbym powietrze spalania do kominka pobierać bezpośrednio z garażu, a rurę doprowadzającą powietrze wystawić w drugim końcu garażu. podczas palenia powietrze zasysane z garażu powodowałoby zasysanie powietrza z "mini GWC" i wentylowanie garażu cieplejszym powietrzem. Zastanawiam się, jakiej średnicy musiałaby być rura doprowadzająca powietrze do garażu, żeby ciąg komina wentylacyjnego poradził sobie z wentylacją garażu przez to "mini GWC". Podstawą jest szczelny garaż. Czy to ma szanse zadziałać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden rozsądny kominiarz tego nie odbierze. No i w przepisach OIDP niestety jasno stoi, że garaż musi mieć wentylację grawitacyjną i to o dość dużej "wydajności" (średnicach kanałów). Oczywiście można kombinować i zrobić z garażu pomieszczenie gospodarcze z dużymi drzwiami zewnętrznymi i pewnie nawet ma szansę to przejść. Gorzej jeśli się PINB przyczepi przy odbiorze budynku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mądry" garaż to taki, który łączy wiele funkcjonalności (a nie jest jedynie "obudowanym parkingiem"). Żeby jednak prawdziwą wielofunkcyjność można osiągnąć, to zwykle potrzebny jest sensowny dostęp do pomieszczenia (a garaż jest najczęściej największym pomieszczeniem gospodarczym w całym budynku). Oczywiście, że brak przejścia z garażu do domu ogranicza straty ciepła tą drogą. Ale ogranicza też drastycznie sensowność posiadania garażu w ogóle. Ja mam garaż w bryle z przejściem do domu i znacznie częściej otwieram drzwi tego własnie przejścia, niż bramę garażową (bo więcej rzeczy "załatwiam" w garażu na piechotę i wprost z domu, niż samochodem). Dlatego pod tym:

dodał bym jeszcze, że taki garaż bez połączenia z domem to jest w większości wypadków także "marnotrawstwo pieniędzy" w czystej formie. ;-)

No niedokońca jest to wyrzucanie pieniędzy ale oczywiście każdy moze mieć rózne zdanie. Gdzie byś schował motor lub 2 motory niebudując łączonego garażu z domem? Gdzie chować szypke do odsiniezania gdy śnieg pada i tak w kapciach wszystkiego nie załatwimy . Generalnie dla samochodu to wystarczy wiatka i by okna nie szroniły to starać się zachować podobną temp w wewnątrz i na zewnątrz zdaje egzamin lekkie uchylenie okien np 0,5 cm gdy mamy owiewkę z marketu za 18 zł to nic nie napada :) Ale nie powiem jest to strasznie wygodne ale i tez bardziej kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...No i w przepisach OIDP niestety jasno stoi, że garaż musi mieć wentylację grawitacyjną i to o dość dużej "wydajności" (średnicach kanałów). ...

Nie do końca się rozumiemy. Uproszczę trochę i na razie odpuszczam kominek(tylko na chwilę:)). Garaż ma mieć wentylację grawitacyjną. Zgodnie z przepisami w garażu muszą być dwie kratki wentylacyjne, jedna w kominie wentylacyjnym , a druga umieszczona w przeciwległym rogu przy posadzce i tą kratką wentylacyjną powietrze ma być dostarczane do garażu. Chodzi o to, żeby tą drugą kratkę zastąpić tym "mini GWC", żeby do garażu wchodziło cieplejsze powietrze.

Do kominka trzeba doprowadzić powietrze rurą, a w moim przypadku ta rura spełniałaby dwa zadania. Podczas palenia wentylacja w garażu byłaby zwiększona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...