bdan 20.10.2011 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Mam dylemat.Na nieuzytkowym poddaszu na stropie betonowym rozkładam 40 cm wełny. Czy tę wełnę nalezy przykryć jakąś folią wiatroizolacyjną, czy jest to zbędny, niepotrzebny wydatek. Chodzi mi głównie o właściwości izolacyjne, czy ta folia jakoś "przytrzyma" ciepło w tej wełnie, wiatrów na poddaszu nie ma ale czytałam o takim zaleceniu, żeby wełnę przykryć. Nie będzie tam żadnej podłogi (deski, płyty OSB) Jak macie u siebie w przypadku rozłożenia samej wełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.10.2011 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 ja nie mam nic na wełnie. Pod wełną za to folie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.10.2011 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Ja też nie mam nic, można dać folię paroprzepuszczalną jak nie lubisz widoku wełny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 20.10.2011 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 wiem, że można - ale to znowu ok. 300 zł; więc jak to nic nie wnosi to lubię widok wełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 20.10.2011 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 orko, z całym szacunkiem do wiedzy odnośnie masy gazów, ale odkurzacz (WM) powinien dać sobie radę nawet przy pracy na niewielkich obrotach w przeciwnym razie wydmuchiwał byś jedynie tlen i azot a CO2 by zostawało i kumulowało by się w domu, jest przecież cięższe od propanu a co gorsza nie wydychasz go prosto do wywiewu WM. Z tym, że wydychasz mieszankę powietrza cieplejszą od tej którą wdychasz i to powoduje samoistny ruch wydychanego powietrza do góry pomimo nieco innego składu. Zatem przykład nietrafiony! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 20.10.2011 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 stropu mam 140 m, najtańsza wiatroizolacja na all. ok 100 zł x 2 plus koszt przesyłki. Przy opcji, żeby folia była trochę bardziej paroprzepuszczalna to już 2 x 130 plul przesyłka; ta wiatroszczelność przy wm to niby w której strony, bo nie bardzo rozumiem; ta wentylacja będzie ciągnąć z tej wełny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kawiarz 20.10.2011 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 orko, Nie chce zaśmiecać wątku, więc napiszę ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 21.10.2011 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Chyba piszemy o czymś innym. Zwykłą folie izolacyjną będę dawać na betonowy strop, potem wełna, a na wełnie miałaby byc ta membrana wiatroizolacyjna i paroprzepuszczalna i o te ostatnia warstwe pytam. Myslę, że strop betonowy jest w miarę szczelny a co za tym idzie dalej nie rozumiem tej szczelności która dałaby mi folia malarska, która miałabym połozyć na wełnie (przypuszczam, że tam jednak powinno być coś paraprzepuszczalnego, jak już - a nie folia budowlana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 21.10.2011 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Cyba wiem o co chodzi. Gdy temp na dworze jest np 0 st i bezwietrzna pogoda to bedzie nam cieplej niż będzie +3 ale wiaterek będzie nas smyrał np taki 10m/s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 21.10.2011 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Cyba wiem o co chodzi. Gdy temp na dworze jest np 0 st i bezwietrzna pogoda to bedzie nam cieplej niż będzie +3 ale wiaterek będzie nas smyrał np taki 10m/s Tak. Łatwo to wytłumaczyć. Ściany, okna, dach nie są 100% izolacją. Zawsze coś przez nie przeniknie. Jeżeli nie ma wiatru, tworzy się na zewnątrz mała warstewka cieplejszego powietrza, gdy jest wiatr ta warstewka ciągle znika. Inny przykład. Wpadniesz do stojącej zimnej wody. Warstwa wody wokół twojego ciała się ogrzeje. Jeżeli woda będzie płynąć, wychłodzenie nastąpi szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bdan 21.10.2011 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 wg muratora: "Wełnę rozkłada się na całej powierzchni, dbając o zachowanie odpowiedniej jej grubości i szczelne pokrycie całego stropu betonowego. Ponieważ maty i płyty z wełny mineralnej mają zazwyczaj grubość nie większą niż 20 cm, trzeba je układać dwuwarstwowo (na przykład dwie warstwy po 15 cm) i dopilnować, by ściśle do siebie przylegały. Wierzchnia warstwa ocieplenia może być przykryta folią wiatroizolacyjną. Wiatr będzie wywiewał z izolacji mniej ciepła. Jeśli ocieplamy świeżo wykonany strop, to zanim ułożymy wełnę mineralną, musimy go zaizolować folią paroszczelną. Wełna nie wchłonie z niego wtedy resztek wilgoci, co spowodowałoby zmniejszenie jej izolacyjności termicznej, aż do czasu wyschnięcia." Nie mam dylematu odnośnie tej folii paroszczelnej, bo jest i nie zaszkodzi, odnośnie tego czy styropian czy wełna, bo już kupiłam wełnę - zastanawiam się tylko nad tą folią wiatroizolacyjną, bo raczej nie zauważam, żeby mi na poddaszu wiało, więc czy dawać czy też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 21.10.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Pogorszyć nie pogorszysz, najwyżej można polepszyć. Pytanie na ile jest to opłacalne? Ja folii nie dawałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 27.10.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2011 No jak bez funkcji termoizolacyjnych? Przenikania to może i nie blokuje, ale konwekcję jak najbardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitesurf 06.11.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Witam! Planuję budowę takiego domku http://ekoarchitekci.pl/projekty/typowe/milek2/milek2.html . Lista zmian, które chcę wprowadzić to przede wszystkim: 1. Wejście do domu od strony zachodniej 2. Pod schodami chcę zrobić schowek zamiast WC. 3. Wiatrołap w miejscu pralni. 4. W miejscu powiększonego wiatrołapu łazienka z pysznicem. 5. Z łazienki wejście do kotłowni ( kotłownia będzie służyła jako pralnia oraz miejsce na rekuperator, bojler etc. - zamierzam bardzo dobrze ocieplić dom, stąd będzie ogrzewanie elektryczne ) 6. Poddasze robię jako oobicie lustrzane w lini wschód - zachód, czyli pokój z garderobą będzie na wschodniej ścianie, a dwa pokoje na zachodniej. Czyli okna będą po dwa ze strony wschodniej jak i zachodniej. 7. Likwidacja okna dachowego na klatce oraz w tej większej sypialni. Zamiast tego w tej dużej sypialnie będą dwa takie same okna jak w pokojach mniejszych - garderoba będzie inaczej rozwiązana. Praktycznie od strony północnej nie chcę mieć żadnego okna oprócz tego w części kuchennego na parterze. Do tego chcę dodać okno w gabinecie na dole od strony wschodniej. Ogrzewanie planuję elektryczne. Jeszcze zastanawiam się nad kablami, wodnym podłogowym, piecami akumulacyjnymi dynamicznymi. W każdym razie elektryka. Planuję bardzo dobrze ocieplić dom. Planuję płytę fundamentową, okna instalowane w warstwie ocieplenia, oczywiście WM z rekuperacją. Kominek musi być, ale nie wiem jeszcze czy "zwykły" z wkłądem z szybą, czy może DGP. ( Wiem, że to mostek, ale kominek MUSI być ). Jak myślicie do ilu "litrów" mogę zejść. Budowa 20 km od Poznania. W załącznikach dołączam fotki moich zmian, które planuję zrobić w projekcie. Pozdrawiam! Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitesurf 06.11.2011 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Dzięki! Właśnie chciałbym dość mocno dom ocieplić, ale też nie za mocno, bo wiem, że w pewnym momencie jest granica opłacalności robienia grubszego ocieplenia. Generalnie zastanawiam się na ścianą z betonu komórkowego odmiany 400 o grubości 24 cm oraz dać 30 - 35 cm styropianu swisspor 0,031. Poddasze planuję ocieplić 50cm wełny lub styropian, ale tu się zastanawiam, bo nie wiem jak dokładnie wypełnić "szpary" między styropianem a krokwiami na przykład. Do tego płyta fundamentowa. Okna wiadomo bardzo szczelne. Tylko jeden komin - do kominka. Tylko po przeczytaniu w ciągu kilku tygodni tego wątku oraz wątku o ogrzewaniu elektrycznym cały czas waham się między kablami, a wodnym podłogowym zasilanym kotłem elektrycznym. Jeśli chodzi o pokoje na poddaszu, to raczej skłaniam się ku piecom akumulacyjnym dynamicznym. Ogrzewanie CWU - raczej bojler około 150 - 200l grzany w drugiej taryfie. Myślałem o pompie ciepła, ale się zastanawiam, czy w tak dobrze ocieplonym domku opłaca się robić pompę. Przy zapotrzebowaniu załóżmy domy "dwulitrowego", to zbyt prędko nie zwróci mi się różnica między inwestycją w kable lub podłogówka wodna z piecem elektrycznym, a pompą. Aha - w kuchni oraz w łazience na górze w umywalkach planuję przepływowe ogrzewacze wody. Pozdrawiam!Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 06.11.2011 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Pompa ciepła ci się nigdy nie zwróci. Załuzmy że masz dom 2 litrowy, to za ogrzewanie PCi będzie taniej jakieś 200 do 300 zł za sezon. Czyli nie doliczając kosztów sewrwisowych po 200 latach zacznie nabierać wartości. Teraz pyt. Czy wytrzyma taki szmat czasu. Ja robie grzałki i bufor 1000 l załapiesz już za 2,5 tyś z jedną wężownicą do C.O ok 1000 drożej. Lub 2 boilerek np 120 l połączony z dużym . Ja zamierzam tylko taki duży bufor dla tego bo chcę sobie zrobić własne solary ale to zupełnie inna bajka. Grzałka np 10 kw to wydatek ok 200 zł górna pułka. Ja również robię kominek. i będzie ocieplony komin z zamykaniem komina by wiatr nie hulał . oczywiscie straty będą ale mniejsze. A ściana z BK 400 + 35 cm styro ło niewiem czy możesz planować przed projektem bo ja myślałem o 600 a po konstrukcji musze dać 700 lub 800 . Domy pasywne powinny miec ścianę 0,15 a BK 700 na cienką spoinę plus 25 cm styropianu 0,04 daje 0,136 . Czy opłaca się jechać poniżej 0,1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitesurf 06.11.2011 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Andrzej.K Faktycznie jeśli chodzi o rodzaj betonu komórkowego, to musi mi projektant to określić. Ja raczej będę miał strop z betonu. No i do tego poddasze użytkowe. Kwestia, czy da radę. Jak nie to zrobię tak jak piszesz. Byleby zbliżyć się do tego magicznego 0,15 na ścianie. P.S. Pozdrawiam kolegę z Pyrlandii! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 06.11.2011 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 tez na początku chciałem robić strop drewniany ale w końcu zostało na betonowym, koszty podobne a duzo mnie kłopotów z podłogówka szczególnie wodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 06.11.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Pompa ciepła ci się nigdy nie zwróci. Załuzmy że masz dom 2 litrowy, to za ogrzewanie PCi będzie taniej jakieś 200 do 300 zł Nie zapominaj o CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kitesurf 06.11.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 (edytowane) 30cm swisspor 0,031 to już samo z siebie daje U=0,1 nie pogorszysz tego nawet jak ściana będzie z żelbetu PS dla instalacji grzewczych taktujących mocą bardziej zalecana jest masywna ściana dobrze akumulująca ciepło, czyli jeśli jesteś zdecydowany na kable grzejne w wylewce to ściany tylko z silikatów, ewentualnie z ceramiki nie-poryzowanej + 3cm tradycyjnego tynku cem-wap, to zapewni ci bardzo stabilną temperaturę wewnątrz nawet jak włączysz grzałki co 12h Dzięki. Rozumiem, że mówisz o ścianach tylkoi wewnętrznych z silikatów, tak? Bo zewnetrzne planuję zrobić z betonu komórkowego o dość dobrych parametrach cieplnych. Tynk wewnętrzny właśnie chciałbym mieć tradycyjny cementowo - wapienny. Pozdro! Michał Edytowane 6 Listopada 2011 przez kitesurf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.