orko 18.11.2011 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2011 To może ja zapytam wprost czy ma ktokolwiek dom co najwyżej 5-litrowy (potwierdzony rachunkami a nie obliczeniami) bez WM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 19.11.2011 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Właśnie ocieplają mi dom 20cm styro grafitowego swisspor 0,31 i niby to oczywiste ale wole spytać ,fundament jest ocieplony 15 cm (3 warstwy po 5, miejscami 5+10 do tego na kleju) więc różnica pomiędzy nim a 20 cm styro klejonym na piance nie jest wielka, czym wypełnić szpare pomiędzy styro na murze a tym na fundamencie- zwykłą pianką poliuretanową? a potem bawić się w docinki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 19.11.2011 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Żeśta mi pomogli kurna .Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasioMar 19.11.2011 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Żeśta mi pomogli kurna .Dzięki Taras już wiesz. Balkony - są schematy. Wszędzie. Już Ci odpowiedzieli, że albo balkony, albo dobra izolacja - trzeba wybrać. Okna - Okna, jeśli chodzi o energooszczędność, mogą być i narożne. Gorzej, że wyjdą Ci baaardzo drogie. Zapomnij o kwotach podanych w kosztorysie do projektu. Z mojego i moich znajomych doświadczenia wynika, że okna tej wielkości TRZEBA już robić aluminiowe! My mieliśmy w projekcie okno narożne (chociaż niższe) i zmieniliśmy na słupek w rogu i 2 okna już w trakcie budowy. Okazało się, że byłby problem z roletami zewnętrznymi, a mi na nich zależało. Potem dziękowałam niebiosom za zesłanie dobrych dusz, z podpowiedzią wstawienia słupa narożnego, jak się okazało, ile byśmy zapłacili za okno narożne. Dodam, że mieliśmy założone o te 20% więcej na budowę, niż wynikało z kosztorysu. Na okna także. Mamy okna z PCV, tyle, że trzyszybowe. Pozdrawiam Kasia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dareckyy 19.11.2011 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 (edytowane) Właśnie ocieplają mi dom 20cm styro grafitowego swisspor 0,31 i niby to oczywiste ale wole spytać ,fundament jest ocieplony 15 cm (3 warstwy po 5, miejscami 5+10 do tego na kleju) więc różnica pomiędzy nim a 20 cm styro klejonym na piance nie jest wielka, czym wypełnić szpare pomiędzy styro na murze a tym na fundamencie- zwykłą pianką poliuretanową? a potem bawić się w docinki ? U mnie połączenie ocieplenia elewacji (styropian o grubości 20 cm) i ocieplenie płyty (styropian o grubości 16 cm) zrobiono na zakładkę zdjęcie Edytowane 19 Listopada 2011 przez Dareckyy dodanie cytatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KasioMar 19.11.2011 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Weżcie no powiedzcie co z tymi oknami w salonie.Taras oddziele.Balkony?Cóż, zrobię co mi doradzą,a będą tam chodził na fajkę.NIe będzie mi się chciało łazić na dół ,tak to filmik jakiś się puści ,drinka do łóżeczka wezmie i na fajeczkę na balkon wyjdzie.Ja jakoś lubię balkony.Jak już nie będzie żadnego filmiku to wieczorem drinka postawię i będę tam sobie siedział ,pił i palił.Zawsze tak robię na urlopie w hotelu W każdym razie popatrzcie na te okna http://www.domywstylu.pl/projekty/jednorodzinne_z_uzytkowym_poddaszem/amulet/ No ten balkon z przodu to będzie jednak most nie mostek termiczny .Może są jakieś techniki izolacji A tak w ogóle, to projekt bardzo ładny. Tylko u mnie nie zmieściła by się rodzina przy stole na święta:( Musiała bym zlikwidować wyjście na taras w salonie i przenieść je do jadalni, a powiększyć przejście między salonem a jadalnią. Tyle, że tam jest schodek... Ale to tylko moje potrzeby;) Każdy ma inne:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 19.11.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 To połączenie na zakładke nie wygląda źle tylko to docinanie i prawdopodobnie pustka powietrzna która tam pozostanie ...Wygląda mi na to że wypełnienie pianką będzie łatwiejsze bo pianke trzeba użyć w obu przypadkach Ktoś mi podpowiada żebym powkładał w te 1 cm szpary a miejscami 2 centymetrowe szpary wełne do poddasza i reszte izolował pianką Dareckyy - widze że nie brałeś styro frezowanego, faktycznie musiałeś każdy styro uszczelniać pianką ? U mnie nie wygląda tak źle ,uszczelniałem tam gdzie była szpara ale nie jak u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 19.11.2011 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Ktoś potwierdzi? Do dziś chciałem stawiać wszystkie ściany z cegły silikatowej.Ale tak sobie dziś pomyślałem. Cegła silikatowa ma dużą akumulacyjność cieplną. Ta cecha jest dobra jak ma się kocioł na paliwo typu węgiel albo biomasę. Gdzie trzeba co kilka godzin podać kolejną porcję opału ręcznie. Pojemność cieplna muru częściowo może zniwelować brak ciepła z grzejników, podłogówki między wygaśnięciem a rozpalaniem na nowo. Ale przy gazie? Wszak modulacja kotła na gaz ziemny ma powodować, że jest dostarczane dokładnie tyle ciepła ile w danej chwili potrzeba aby utrzymać zadaną temperaturę. Tu chyba jednak właściwość BK jest lepsza. Jego mniejsza akumulacyjność spowoduje chyba jednak mniejsze zużycie gazu w skali roku. Dlaczego? Cegła silikatowa nawet z grubą warstwą termoizolacji ma straty. Przechowując ciepło traci je częściowo do ław i gruntu.oraz na zewnątrz. Pamiętajmy, że najwięcej traci je przez ściany. Mur z BK mniej traci przez ściany oraz na mostku ściany ława. A ogrzewając gazem ziemnym nie muszę się martwić brakiem ciągłości palenia. Cegła silikatowa i 25cm styropianu 0,040 daje mi U = 0,1481Beton komórkowy, 700 i 25 cm styropianu 0,040 daje U = 0,1309Różnica 0,0172 Na tą chwilę przy cegle silikatowej wychodzi mi wg OZC dom 5,5 litra. Użytkowej poniżej 133m2 Nie mieszkam przy ruchliwej drodze. Także dźwiękoszczelność odpuszczam. Chyba więcej przemawia za BK w moich warunkach?Jeśli skuszę się na szary styro ścianę maleje do U = 0,1058 Coś m mówi, że BK będzie znacząco tańszy w utrzymaniu... ogrzewając gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 19.11.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Raźny sam sobie odpowiedziałeś na własne wątpliwości więc nie będę cię wytrącał z tego toku rozumowania ale dla własnego komfortu przemyśl to jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 19.11.2011 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Raźny - zmierzasz w kierunku domku małolitrażowego i chciałbyś aby piec gazowy grzał stale, tylko czy stać cię na taki piecyk? Im mniejsza moc tym droższy piecyk.Akumulacja ścian przydaje się. Oczywiście mostek ściana-fundament wypadałoby chociaż ograniczyć, ale da się to zrobić!Skoro ktoś woli BK niż silikat bo ciut lepsza izolacyjność, to czemu nie thermomur - jeszcze lepsza izolacyjność lecz niestety zerowa akumulacyjność.W technologii thermomuru nikt jeszcze nie pochwalił się domem 3-litrowym raczej są tak w okolicach 6-7litrów ciekawe dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2011 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 to czemu nie thermomur - jeszcze lepsza izolacyjność lecz niestety zerowa akumulacyjność. W technologii thermomuru nikt jeszcze nie pochwalił się domem 3-litrowym raczej są tak w okolicach 6-7litrów ciekawe dlaczego? czy ty chociaż raz byłeś w takim domu że piszesz takie głupoty... uważasz że jak postawisz 0,5 m grubości ściany z betonu to będziesz miał ciepło? jeżeli chodzi o te 6-7 litrów to weź pod uwagę że te domy postawione są z TH 250 lub TH 300, a można zastosować TH 450 mówisz zerowa akumulacyjność... powiedz mi co robi beton wewnątrz tej ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 19.11.2011 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 (edytowane) Skoro twierdzisz, że piszę głupoty to przecież wystarczy abyś zadeklarował się, że masz 3-litrowy dom. Bo masz dom w technologii thermomuru nieprawdaż?Czyżby 7 litrów? Edytowane 19 Listopada 2011 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martas_sa 19.11.2011 23:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 prosze powiedzcie jak obliczyc litrowosc domu...kalkulator z pierwszych stron nie dziala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 19.11.2011 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2011 Skoro twierdzisz, że piszę głupoty to przecież wystarczy abyś zadeklarował się, że masz 3-litrowy dom. Bo masz dom w technologii thermomuru nieprawdaż? Czyżby 7 litrów? mam 5- litrowy z TH 250 ( U 0,28 ) do 3 litowego trzeba zacząć od TH 350 - TH 400 i innych dyrdymałów akumulacyjność ścian nie jest wyznacznikiem czy dom będzie energooszczędny, nisko energetyczny, czy pasywny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 20.11.2011 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 (edytowane) Akurat dom Henoka nie jest tu dobrym przykładem bo ma wyjątkowo grubą wylewkę, która równoważy braki akumulacyjności w ścianach. Prawdę mówiąc sam zastanawiałem się nad thermomurem 250, do którego chciałem dokleić "tylko" 20 cm styropianu ale otrzymałem w prezencie ceramikę, więc tak już zostało. Obecnie dostarczam do domu 14-21kwh dziennie w 2-3 cyklach godzinnych przy pomocy stalowych grzejników oraz piecyka gazowego. Podłogę mam na legarach, więc w tej sytuacji thermomur nie sprawdził by się kompletnie. Nie byłby w stanie wchłonąć ciepła od grzejników. A tak ściany i strop mnie grzeją Edytowane 20 Listopada 2011 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 orkow moim domu jest jakieś 60 m3 betonu w ścianach, wylewkach , stropach itp.powiedz mi co on tam robi ?, pomijając oczywiście cele konstrukcyjne;)to że zużywasz 14-21 kwh na ogrzewanie to dzięki dobrej izolacji a nie akumulacji w ścianachakumulacja pomaga tylko w stabilizacji temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 20.11.2011 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Mam taki pomysł a propo grzania CWU w sezonie "letnim" (nie grzewczym). Wodę będę grzał pompą ciepła. Woda z sieci ma około 10*, tak więc może lepiej zamontować dwa zbiorniki. Jeden ocieplony z wężownicą od pompy a drugi zamontowany przed tym pierwszym - nieocieplony. Woda z sieci "stałaby" najpierw w pierwszym zbiorniku i ogrzewała się do temperatury 21-25* a następnie dopiero przepływała do zbiornika ocieplanego. Pompa musiałaby wykonać dużo mniej pracy, aby ogrzać wodę do 55*. Zamiast zbiornika mogłaby by być jakaś goła wężownica z miedzi. Zastanawiam się tylko nad jakością takiej ocieplonej wstępnie wody? Czy woda, która spokojnie ogrzewa się przez 24 h do temperatury pokojowej "popsuje" się, czy rozwinie się legionella? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 20.11.2011 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Mam taki pomysł a propo grzania CWU w sezonie "letnim" (nie grzewczym). Wodę będę grzał pompą ciepła. Woda z sieci ma około 10*, tak więc może lepiej zamontować dwa zbiorniki. Jeden ocieplony z wężownicą od pompy a drugi zamontowany przed tym pierwszym - nieocieplony. Woda z sieci "stałaby" najpierw w pierwszym zbiorniku i ogrzewała się do temperatury 21-25* a następnie dopiero przepływała do zbiornika ocieplanego. Pompa musiałaby wykonać dużo mniej pracy, aby ogrzać wodę do 55*. woda z sieci ma zależnie od pory roku od 5 do15* poczytaj sobie nie co w solar "tymi ręcami"...(ostatnie kilka miesiecy wpisów) żeby sama się zagrzała do temp. pokojowej to będziesz czekał bardzo długo, ale można jej pomóc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek131 20.11.2011 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Taras już wiesz. Balkony - są schematy. Wszędzie. Już Ci odpowiedzieli, że albo balkony, albo dobra izolacja - trzeba wybrać. Okna - Okna, jeśli chodzi o energooszczędność, mogą być i narożne. Gorzej, że wyjdą Ci baaardzo drogie. Zapomnij o kwotach podanych w kosztorysie do projektu. Z mojego i moich znajomych doświadczenia wynika, że okna tej wielkości TRZEBA już robić aluminiowe! My mieliśmy w projekcie okno narożne (chociaż niższe) i zmieniliśmy na słupek w rogu i 2 okna już w trakcie budowy. Okazało się, że byłby problem z roletami zewnętrznymi, a mi na nich zależało. Potem dziękowałam niebiosom za zesłanie dobrych dusz, z podpowiedzią wstawienia słupa narożnego, jak się okazało, ile byśmy zapłacili za okno narożne. Dodam, że mieliśmy założone o te 20% więcej na budowę, niż wynikało z kosztorysu. Na okna także. Mamy okna z PCV, tyle, że trzyszybowe. Pozdrawiam Kasia Myślisz,że aż tak drogie te okna?Ktoś gdzieś pisał,jakiś gość handlujący oknami ,że nie jest to specjalnie drogie.Widziałem tego amuleta z słupkami wstawionymi w narożnik okna (nawet chyba jest na stronie w realizacjach) ,ale średnio to wygląda. Dom będzie wydłużony jakieś 0.5m ,więc salon i jadalnia będą mieć razem jakieś 42metry kwadratowe.Dzięki temu powiększą się też pokoje dzieci na górze. Z przodu też dodamy 0.5m -powiększy się garaż,wiatrołap i pom gospodarcze Ale te okna mi jakoś chodzą po głowie bo 2.70 wysokie i narożne.NIe wiem czy dogrzeje salon z takimi oknami.Tzn dogrzeje ,tylko za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raźny 20.11.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 martas_sa - ja polecam wybrać projekt i kontakt z audytorem od np. OZC. Za rozsądne pieniążki uzgodnisz i policzycie z nim jaki chcesz mieć dom. Polecam asolta z tego forum. A dopiero potem dalszą współpraca z architektem. Może ktoś podzielić się wiedzą jak długo dom z BK i min. 15cm najlepiej 25cm termoizolacji temperatura utrzymuje się mu w domu na zadanym poziomie z chwilą wyłączenia ogrzewania. Oczywiście zależnie od temperatury na zewnątrz. Kilka godzin? Jedna doba? Lepiej? Mocno skłaniam się ku kociołkowi o małej mocy minimalnej oraz maksymalnej, ponieważ, mam możliwość w związku z czym chcę komin przez ścianę (a dopuszczalny max. dla kotła to 21kW) Cenowo to faktycznie drożyzna... Plus dla silikatów też taki, że kocioł nie włącza się co chwilę. Co rzutuje na trwałość palnika. Policzyłem mój mostek przy cegle silikatowej i mam 530,712kWh straty. Przy BK 700 mam 471,35 kWh straty. Różnica 59,3611 kWh czyli obecnie x 0,26zł (GZ) = 15,4338zł. w skali roku. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?113625-Isomur-likwidacja-mostka-cieplnego/page17 Powierzchnia ścian zewnętrznych to jak mnie pamięć nie myli w projekcie 203m2 A szczerze mówiąc iso, termo i co tam jeszcze mury, mają głęboki sens tyle, że nie ekonomiczny dla mojego planowanego budżetu. mpoplaw - 1,43zł/rocznie a nie przypadkiem średnio na 1m2 ? Ale z pewnością masz racje przy tym litrażu to nie będą duże oszczędności. Thermomury mój prywatny stosunek taki sobie. Pomysł ok ale co z tym styropianem po 40 latach? Bo na tyle wyceniają jego trwałość producenci? To samo z płytą pod domem. Nikt mi jeszcze nie udowodnił i nie może bo jeszcze tyle domy nie stoją na styro, xpsie że to będzie stało prosto min. 60 lat. może ktoś wie co się dzieję z styropianem po takim czasie? Jak bardzo traci właściwości? Przekształca się w proszek, znika inne? Ktoś coś czytał? Bo przecież nie przypadkowo duzi producenci (BASF) mówią o 40 latach. Ze ściany zeskrobię a pod domem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.