Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

bez jaj, za chwilę TB nam się tu zwali

 

PS dom w całości ze styropianu to trochę za duży hardkor jak dla mnie, złodziej kopnie w ścianę i jest w środku, albo przyjdzie większy wiaterek i domek uleci do ciepłych krajów, o wieszaniu plazmy na ścianie też można zapomnieć od razu

 

mrówki i myszy jak się dowiedzą...

to nam na plecach dom wyniosą :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja mam Fakro FTT (thermo) i sa bardzo cieple -cieplejsze od pionowych ale montowane w komplecie z jakas tam owcza welna i specjalna folia.

Zmniejszylem tylko o jedno okno i to z powodu funkcjonalnosci pomieszczenia, bylo w garderobie a tam stoja regaly na ciuchy wiec by mocno przeszkadzalo i uniemozliwilo montaz wysokich regalow.

Wielkosc Twoich okien jest juz OK, choc osobiscie mam wieksze bo 78x160

Pomysl o szybach samoczyszczaych - przy polaciowkach moze to ulatwic zycie :) bo po deszczu oczyszsczaja sie, no chyba ze dlugo nie pada to dupa.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ograniczylem liczbe okien z 7 do 2 i wziolem U6 - moge ci polecic miejsce gdzie mozna tanio je kupic z dostawa na terenie calego kraju

Proszę o namiary.

 

 

 

 

Zmniejszylem tylko o jedno okno i to z powodu funkcjonalnosci pomieszczenia, bylo w garderobie a tam stoja regaly na ciuchy wiec by mocno przeszkadzalo i uniemozliwilo montaz wysokich regalow.

Wielkosc Twoich okien jest juz OK, choc osobiscie mam wieksze bo 78x160

Jedno okno wypada w łazience o wymiarach 2x3m po podłodze. Zastanawiam się czy go nie zmniejszyć. Droższego okna (U6) raczej nie kupię, nie mam kasy.

Wydaje mi się że nie ma sensu dawać lepszego okna skoro te na parterze także będą miały Uw około 1.

Edytowane przez klaudiusz_x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnych doświadczeń: lepiej zaoszczędzić na oknach szczytowych, a dołożyć do połaciówek. Okna dachowe wychładzają budynek znacznie bardziej niż szczytowe (pewnie dlatego, że montowane są de facto "poza warstwą ocieplenia").

 

PS. Też mam Fakro FTT i w sumie jestem z nich w miarę zadowolony - choć i tak kombinuję czy nie dało by się im dorobić od wewnątrz "drugiej szyby" tworząc coś w stylu okna skrzynkowego, bo przy mrozach jednak czuć od nich wyraźnie chłód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Pytanie jak sto innych w tym wątku - prosba o pomoc w wyborze medium grzewczego. Ew skorygowanie moich wyliczanek...

 

Dom ok 280 m2 pow całkowitej - całość grzana. Kubatura 1000m3. Wstępny projekt:

http://projekty.muratordom.pl/projekt_spokojna-przystan-wariant-ii,1257,1,0.htm

Wprowadziłem zmiany:

Ściana 3W z wełną 12cm, okna ciepłe, poddasze 25 cm wełny. Podniosłem poddasze o 50 cm i wykorzystałem pomieszczenie nad garażem - w projekcie nieużytkowe. Ubytki ciepła będą, bo na podaszu 4 okna dachowe wychodza na północ, brama garazowa ma 5 metrów szerokości itp. zapotrzebowanie energetyczne bydunku w zależnosci od metody obliczeń wychodzi mi od 15 do 25 000 kWh.

Nie mam wentylacji mechanicznej z rekuperacją - wentylacja jest grawitacyjna. Ogrzewanie - grzejniki plus 60m2 podłogówki - bardziej dla utrzymania komfortu w łazienkach, kuchni i korytarzu niż dla celów grzewczych. Na działce nie ma gazu ziemnego. Mogę zainwestować w butlę (ok 10 000 zł) i gaz płynny w cenie 2,15 zł za litr (bo w pespektywie 3-4 lat mam mieć przyłącze gazu ziemnego. Mogę wstrzymać się z gazem i podłączyc piecyk elektryczny do instalacji wodnej (koszt ok 3000) plus bufor ciepła by wykorzystywać druga taryfę (ale wychodzi mi, ze ten bufor powiniene mieć wielkość basenu....). Eko groszek? z etatem palacza wyjdzie podobnie jak gaz. Pompa ciepła - nie wiem, nie nam i troche za dużo niewiadomych w tym wynalazku. W zasadzie decyzja jest gaz - prad... ??. Czy ktoś mi p omoże, ew wskaże jakąś metodę gdzie mogę sobie to w miarę dokładnie policzyć? z góry dziękuję za pomoc.

 

Czytam to forum od mniej więcej miesiąca - wiem, powinienm zacząć półtora roku temu, wykonać dom z wentylacja mechaniczną, bez okien dachowych itp. Ale jest jak jest i pytanie co moge zrobić by w tym stanie jak najkorzystniej wybrać metodę ogrzewania domu. Pakować sie w ten gaz płynny?

 

pozdr

 

 

Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie prądem takiego domu?? 15-25tyś kW/h razy 0,4zł za prąd w II taryfie daje 6-10tyś zł za prąd, pompa ciepła gruntowa przy grzejnikach ... też raczej nie bardzo. Jeżeli docelowo ma być gaz, a to ma być na kilka lat to może pomyśl o pompie powietrze-woda daikin alterma HT, ona grzeje do wysokich temperatur. Tu masz linka http://www.blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/altherma-ht-modernizacja-kotlowni-olejowej/ , trochę wyjaśni, przy bardzo niskich temperaturach jakaś grzałka napewno będzie potrzebna. A może taki układ ci się sprawdzi i nie będziesz gazu zakładał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ciepła była by niezłym wyjściem, ale tam nie ma podłogówki, a jedynie grzejniki. Nawet jakby wstawić (wielki) bufor, to i tak bardzo ograniczy to zyskowność PC (bo będzie grzała do wysokich temperatur i to jeszcze prawdopodobnie w drogiej taryfie). IMHO sensowniej jednak będzie postawić piec stalopalny (z podajnikiem żywym lub zmechanizowanym), zwłaszcza że kotłownia całkiem spora. Gaz wcale tanio nie wyjdzie (zwłaszcza LPG), a na ziemny bym nie czekał - wokół mnie mieszka kilku takich co też zrobili sobie LPG "na 2-3 lata" i tak grzeją już ponad 6 lat, a sieci gazowej nadal na horyzoncie nie widać...

Jest jeszcze jedno wyjście: to sprzedać i wybudować coś oszczędniejszego. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko akumulacyjność grzejników pozostawia wiele do życzenia, więc poza wielkimi panelami potrzebny byłby olbrzymi bufor (przy tym zapotrzebowaniu budynku, to konstrukcje które tu gdzieś obok były omawiane, to tylko zabawki są). PC działająca z COP 2 (realnie raczej dużo wyższego nie będzie) w taryfie całodobowej nadal daje koszt na poziomie 0,3 zł/kWh, czyli rocznie ok. 7k zł. Może lepsze były by akumulacyjne piece elektryczne z dynamicznym rozładowaniem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za rady. Koszt ogrzewania w wysokości 6 000 zł na sezon mieści sie w moich oczekiwaniach. Jest duzo, ale dom nie był budowany z myślą by nie wydawać pieniędzy tylko by zachować kompromis pomiędzy komfortem uzytkowym a finansowym. Podłogówki nie chcielismy w całym domu - nie bardzo nam odpowiada ten typ grzania. Grzejniki będą przewymiarowane - tak by moc ogrzewać budynek temperaturą zasilania max 50 stopni.

 

mpoplaw: jeśli koszt grzania z LPG i pradu jest taki sam (myslisz o 2 taryfie czy o jednolitej?) to nie ma sensu bawić sie w LPG. Kocioł, zbiornik, komin.. w sumie 20 000 jak nic. A prądowy kociołek to tylko 3000 zł. Chociaż mi LPG wychodzi 0,32 zł za kWh czyli 20% taniej.

 

Moze popełniam błąd przy liczeniu? Może to zużycie energii bedzie tańsze? wtedy tym bardziej prąd... koszty inwestycji w kocioł LPG i zbiornik nie zwrócą się nigdy.

 

Mam przydział mocy na 18kW. Czy dobrym rozwiązaniem jest:

dwie taryfy, zbiornik na CWU ok 200 - 300 litrów grzany wyłacznie nocą, i nieduzy piecyk elektryczny np 6-9kW na CO?

dodatkowo ustawiłbym podłogówkę na grzanie wyłacznie w nocy. W dzień grzejniki czasem bedą chodzić a czasem nie... powinno wyjść rozsadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Pytanie jak sto innych w tym wątku - prosba o pomoc w wyborze medium grzewczego. Ew skorygowanie moich wyliczanek...

 

Dom ok 280 m2 pow całkowitej - całość grzana. Kubatura 1000m3. Wstępny projekt:

http://projekty.muratordom.pl/projekt_spokojna-przystan-wariant-ii,1257,1,0.htm

Wprowadziłem zmiany:

Ściana 3W z wełną 12cm, okna ciepłe, poddasze 25 cm wełny. Podniosłem poddasze o 50 cm i wykorzystałem pomieszczenie nad garażem - w projekcie nieużytkowe. Ubytki ciepła będą, bo na podaszu 4 okna dachowe wychodza na północ, brama garazowa ma 5 metrów szerokości itp. zapotrzebowanie energetyczne bydunku w zależnosci od metody obliczeń wychodzi mi od 15 do 25 000 kWh.

Nie mam wentylacji mechanicznej z rekuperacją - wentylacja jest grawitacyjna. Ogrzewanie - grzejniki plus 60m2 podłogówki - bardziej dla utrzymania komfortu w łazienkach, kuchni i korytarzu niż dla celów grzewczych. Na działce nie ma gazu ziemnego. Mogę zainwestować w butlę (ok 10 000 zł) i gaz płynny w cenie 2,15 zł za litr (bo w pespektywie 3-4 lat mam mieć przyłącze gazu ziemnego. Mogę wstrzymać się z gazem i podłączyc piecyk elektryczny do instalacji wodnej (koszt ok 3000) plus bufor ciepła by wykorzystywać druga taryfę (ale wychodzi mi, ze ten bufor powiniene mieć wielkość basenu....). Eko groszek? z etatem palacza wyjdzie podobnie jak gaz. Pompa ciepła - nie wiem, nie nam i troche za dużo niewiadomych w tym wynalazku. W zasadzie decyzja jest gaz - prad... ??. Czy ktoś mi p omoże, ew wskaże jakąś metodę gdzie mogę sobie to w miarę dokładnie policzyć? z góry dziękuję za pomoc.

 

Czytam to forum od mniej więcej miesiąca - wiem, powinienm zacząć półtora roku temu, wykonać dom z wentylacja mechaniczną, bez okien dachowych itp. Ale jest jak jest i pytanie co moge zrobić by w tym stanie jak najkorzystniej wybrać metodę ogrzewania domu. Pakować sie w ten gaz płynny?

 

pozdr

 

 

Sz

Najtrańszy to był by piec na biomasę nie w instalacji ale w użytkowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem do tej pory na LPG. Dokładne ceny to:

zbiornik 2700 litrów - ok 11 000 zł za zbiornik z instalacją

zbiornik 4850 litrów - ok 14 000 zł za zbiornik z instalacją.

Ceny brutto uwzgledniające przywóz zbiornika, wykonanie kompletnego przyłącza,

projekt gazowy - 1000 zł

instalacja wewnętrzna - 1000 zł

instalacja w kotłowni (tylko to , co różni od dowolnej innej kotłowni) kocioł gazowy Vaillant 24kW, komin dwupłaszczowy robocizna - ok 10 000 -11 000 zł.

Przy mojej wielkości domu powinienem mieć zbiornik 4850 litrów, czyli całosciowe koszty ok 27 000 zł.

 

koszt piecyka elektrycznego to 3000 zł. Różnica 24 000 zł.

 

koszt gazu w mojej okolicy o 2,15 brutto za litr z dowozem. Latem było 1,95 zł brutto. czyli koszt kWh w LPG to 0,29 do 0,32 zł.

 

teraz wszystko sie rozbija o zapotrzebowanie energetyczne. Jeśli 15 000 kWh rocznie to różnica pomiedzy pradem a gazem to 1500 zł. czyli koszt zbiornika i kotłowni zwróci sie po 12 latach nie licząc kosztów pieniądza. Jeśli zapotrzebowanie jest 25 000 kWh wówczas kotłownia zwróci sie po 7 latach.

1. jak w miare precyzyjnie policzyć? siedze i licze:)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyliczeń c.d. prąd to 0,55 zł/kWh licząc brutto w I taryfie. połowa w drugiej, ale w mojej sytuacji nie wykorzystam w całości ani nawet w połowie II taryfy. Czyli koszt prądu średnio będzie bliższy 0,45 zł/kWh. Różnica z LPG jednak spora.

 

W projekcie mam błąd - nie wiem jak projektant wyliczył kubaturę 1000m3. przeliczyłem i wychodzi około 700m3 nawet trochę mniej. Może nie bedzie tak źle....

 

gdyby jednak ktos miał jakies pomysły (najbardziej mi się podobał ludzki podajnik opału)... będę wdzięczny

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...