Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

mam isomury na fundamentach

ale dałem się gościowi od ociepleń ugadać żeby na styro fundamentowe 18cm położyć klej i na to kłasć pierwszą warstwę styro 25cm na ścianę

no jakiś mostek tam jest

zastanawiam się jakie to są straty na 55metrach ścian

 

tak się zastanawiam czy wyskrobanie tego kleju na głebokości np 5cm i umieszczenie w tej szczelinie z 5 cm pianki załatwi temat?

problem u mnie jest mniejszy bo mam te isomury

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam isomury na fundamentach

ale dałem się gościowi od ociepleń ugadać żeby na styro fundamentowe 18cm położyć klej i na to kłasć pierwszą warstwę styro 25cm na ścianę

no jakiś mostek tam jest

zastanawiam się jakie to są straty na 55metrach ścian

 

tak się zastanawiam czy wyskrobanie tego kleju na głebokości np 5cm i umieszczenie w tej szczelinie z 5 cm pianki załatwi temat?

problem u mnie jest mniejszy bo mam te isomury

 

żart jakiś?

straty tam są w rok kilkukrotnie mniejsze niż Twój komputer bierze prądu przez zaglądanie na to forum! Obudź się! Izolować, pilnować prac i mostków i owszem, ale nie kilku milimetrów kleju między styropianem od ściny fundamentowej a ściany domu! Obudź się dla swojego dobra.

 

Isomur przy tym całym ociepleniu to ci się za 40 lat zwróci a w GWC glikolowym zanim zacznie się zwracać już padnie wymiennik ciecz-powietrze. Masz chatę na tak przewymiarowaną PC p/w (10kw na 120m2 ?) jak trzeba z duuuuużym zakładem. Jeszcze może wstawisz kominek za 20 tysi żeby obniżyć zużycie prądu PC? Nie przeginaj, nie zdrowo o tym "mosteczku" myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że podobnie jak moja żona podejrzewasz mnie o stany maniakalne?

ja jutro podpatrzę jak tam szło wyskrobać ten klej.

u mnie isomur zwróci się o wiele szybciej z tym gwc pewnie maszrację

jeśli chodzi o przewymiarowana pompę to łudzę się że uda sie lepiej wykorzystać tańszą taryfę .

 

 

isomura to miała za 50% ceny rynkowej

 

 

kominek za 7-8 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żart jakiś?

straty tam są w rok kilkukrotnie mniejsze niż Twój komputer bierze prądu przez zaglądanie na to forum! Obudź się! Izolować, pilnować prac i mostków i owszem, ale nie kilku milimetrów kleju między styropianem od ściny fundamentowej a ściany domu! Obudź się dla swojego dobra.

 

Isomur przy tym całym ociepleniu to ci się za 40 lat zwróci a w GWC glikolowym zanim zacznie się zwracać już padnie wymiennik ciecz-powietrze. Masz chatę na tak przewymiarowaną PC p/w (10kw na 120m2 ?) jak trzeba z duuuuużym zakładem. Jeszcze może wstawisz kominek za 20 tysi żeby obniżyć zużycie prądu PC? Nie przeginaj, nie zdrowo o tym "mosteczku" myśleć.

Jak widać po ociepleniu jest parcie na dom pasywny i wówczas czas zwrotu byłby duużo krótszy, ale jest też spora niedbałość o szczegóły więc szanse na pasywniak drastycznie maleją.

Edytowane przez orko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parcia na pasywniak nigdy nie miałem

zdaję sobie sprawę z ułomności mojej budowy.

orko podpowiedz co jeszcze u mnie wyłapałeś

w ramach sporej niedbałości przy izolacji?

czy straty ciepła przy tych ułomnościach będą większe np niż przez 5 twoich okien dachowych?

dzięki z góry za podpowiedzi

 

 

to co mi się podoba u ciebie mi to dwie warstwy ocieplenia

ja na te 25 cm będę chciał dołożyć z 5 cm jakiegoś nawet najsłabszego

mam bardzo mieszane uczucia do frezowanego styropianu

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem na budowie zobaczyć

przynajmniej pożytek jest z frezowanego styro

 

do ściany frezowany styropian był dosuwany swym dłuższym bokiem z zewnątrz budynku pozostała szczelina wynikająca z zastosowania frezowanego styropianu[około 1cm]

wustarczy tą szczelinę zaizolować pianką [będzie na głębokosci około 8 cm]

oczywiście będę musiał wcześniej tu i ówdzie wyczyścić wylazły kiej

roboty będzie na godzinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orko podpowiedz co jeszcze u mnie wyłapałeś

w ramach sporej niedbałości przy izolacji?

czy straty ciepła przy tych ułomnościach będą większe np niż przez 5 twoich okien dachowych?

dzięki z góry za podpowiedzi

Jak widzę takie ocieplenie to od razu stawiam sobie pytanie co zostało nie dopilnowane, że nie jest pasywny?

Postawiłem swoją tezę o niedbałościach gdyż sam zauważyłeś jeden problem i zastanawiasz się czy w ogóle go rozwiązywać.

Z drugiej strony planujesz PC a więc zakładasz, że coś zostanie gruntownie spartolone i nie przejmujesz się tym.

Wsadź tam kable a zaręczam że nie będziesz miał problemów z takimi drobiazgami jak konieczność uszczelniania czy ocieplenia np rur kanalizacyjnych.

 

Tak się składa, że te nieszczęsne okna dachowe kupiłem jeszcze przed rozpoczęciem budowy a nawet przed zakupem projektu no i teraz przy -10oC w nocy mam lód w rogach okien.

 

to co mi się podoba u ciebie mi to dwie warstwy ocieplenia

ja na te 25 cm będę chciał dołożyć z 5 cm jakiegoś nawet najsłabszego

mam bardzo mieszane uczucia do frezowanego styropianu

Miało być 20 cm frezowanego ale paru partaczy rozpoczęło klejenie 10 na placki. Dobrze murowali w korzystnej cenie ale sposób ocieplania mi się wyjątkowo nie spodobał więc wziąłem sprawy we własne ręce szokując wszystkich w koło. No i mam 20 cm frezowanego + 10 cm zwykłego na mijankę. Każda szparka zapianowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orko kładzenie tej drugiej warstwy jest trudniejsze niż kładzenie pierwszej na mur?

Ja wszystko robiłem na piankę do styropianu. Każdą płytę przecierałem najpierw tarką aby powstały bruzdy w które wejdzie pianka. Następnie odpylałem warstwę poprzednią (zwłaszcza ważne aby odpylić ścianę) lekko wilgotnym pędzlem. Kładłem piankę po obwodzie oraz przez środek i każde pole na krzyż.

Nie było to trudne ale oczywiście pracochłonne, więc drugiej warstwy nikt ci za darmo nie zrobi. Czy tak jest lepiej niż w jednej warstwie - nie wiem - straszyli mnie, że druga warstwa odpadnie. Nie mniej jednak całość jest jednolita i trzyma się dobrze. Drugą warstwę trzeba kłaść z przesunięciem zarówno w pionie jak i w poziomie względem pierwszej. Koniecznie trzeba kleić płyty starannie w rogach budynku i to nie tylko spoiny pionowe ale i poziome. Jeśli chodzi o otwory to dojeżdżamy z płytami zostawiając z 5 cm na planowany węgarek a następnie doklejamy węgarek wyrównując ewnetualne nierówności. Trzeba pilnować poziomu płyt co proste nie jest. I to tyle zasad które zastosowałem u siebie.

Edytowane przez orko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...