Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie do końca bym się zgodził z mpoplawem.Ponieważ wilgoć nas otacza to jest i w styropianie .W cyklu rocznym jej ubywa i przybywa.Dlatego ważne jest aby ten cykl był zrównoważony.Ile w roku wody przybędzie,tyle powinno odparować.A,że tak się nie dzieje,świadczą o tym zielone wykwity na zacienionych ścianach.Nie jest prawdą, że zawilgocony styropian będzie izolował słabiej o 0,00001%. bo może to być i 50% i nie trwa to 10-15 dni bo proces zawilgocenia to nie tyko wilgoć przedostająca się z domu na zewnątrz(przy dobrej wentylacji niegroźna),co wilgoć zewnętrzna kondensująca się w okresach przejściowych w zewnętrznych warstwach izolacji.Stąd moim zdaniem ściany zacienione i północne powinny być izolowane izolacją zamkniętokomórkową.Niedowiarkom polecam zmierzyć zimą temperaturę ściany wewnątrz domu, oświetlanej przez słońce i ściany zawsze zacienionej.Nie należy również przesadzać z grubością izolacji jednego rodzaju ,ponieważ czym grubsza izolacja tym trudniej ją wysuszyć.Szkoda,że producenci nie podają optymalnych grubości izolacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli jak dam coś w stylu XPS na północną ścianę to nie będzie zielonych wykwitów? Wątpię.

Zielone wykwity (mchy, glony i takie tam inne) żerują raczej na wilgoci która pozostaje na zewnętrznej stronie ściany naniesiona przez zwykłe, codzienne wilgotne warunki atmosferyczne, a że nie ma słońca to i nie ma jak szybko odparować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzrost wilgotności styropianu o 1% nie oznacza,że jego lambda spada o jeden procent.To co napisałem to wynik obserwacji.Znając temp.wewnątrz domu i temp.ściany wewnątrz oraz na zewnątrz można wyliczyć U ściany.Współczynnik U dla ściany oświetlanej i nieoświetlanej przez słońce różni się znacznie.Pomiary należy wykonać w pochmurny mroźny dzień,będą bardziej wiarygodne,no i na ścianie kilkuletniej,bo wtedy różnica jest wyraźna.

Okres przejściowy to nie minus 20 a wczesna wiosna i późna jesień,gdzie w nocy jest-5 a w dzień ciepło i wilgotno.

A to zielone to rośnie tam,gdzie ma ciągły dostęp do wilgoci,bo jak nie ma to jest srebrne albo brązowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mpoplaw

m@rio, prośba o wykres dla wilgotności 30% i 80%. Moim zdaniem punkt rosy nie ma szansy niepokojąco zbliżyć się do ściany.

 

Jak rozumiem chodzi Ci o wewnątrz przegrody.

Generalnie widzę, że wilgotność na zewnątrz przy -20 nie wiele wpływa na punkt rosy w ociepleniu. Najwięcej ma wpływ wilgotność wewnątrz budynku.

U mnie będzie WM. Czyli przy -20 wiadomo, że jest mała wilgotność i na zewnątrz i w środku czyli małe ryzyko wykroplenia. A to -20 będzie brzy ostrej zimie kilka tygodni max.

Przy -10 może być wewnątrz nawet prawie 60%.

Załączam różne wykresy.parametry ściany 85-60 dla-10.jpgparametry ściany 85-80.jpgparametry ściany 30-40.jpgparametry ściany 30-85.jpgparametry ściany 40-85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie tutaj się u was dzieje a poszukuje odpowiedzi na jedno pytanko :wiggle:

co myślicie o tym i czy to może zadziałać :wiggle:

 

i wpadłem na taki pomysł żeby zaoszczędzić na kształtkach fundamętowych

patrząc na system quadlock to każdy z nas może kupić sobie sam styropian i tu jest największy problem bo nie wiem skąd zamówić takie złączki

eps 100 z zewnątrz 10 cm ,20 cm betonu i wewnątrz dać z 5 cm i połączyć to czymś i zalewać co 40 cm i mamy tanio szalunek

o takie zaczepy mi chodzi

http://www.quadlock.pl/products/quad...uad-lock-ties/

a tu jest w jaki sposób są wykożystywane

http://www.quadlock.com/insulated_co...orms/index.htm

 

co wy na to???????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

mysle ze tak - bloczek nabity na pręty poniżej poziomu docelowej posadzki

ewentualnie fundament pod schody cały odciąć od gruntu - wylac troche betonu - wyłożyć korytko XPS-em i wlac beton ze zbrojeniem , wyciagnąć pręty do zbrojenia schodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektowany dom z pełnym piętrem na płycie fundamentowej ocieplonej tylko od dołu, ma być domem przynajmniej energooszczędnym. Nad parterem strop żelbetowy. Wszędzie podłogówka. Jak ocieplić ten strop? Gdzieś czytałem, że dobrze jest zrobić izolację od dołu (są też rozwiązania jak styropianowy szalunek tracony), żeby ciepło nie uciekało w strop, natomiast na piętrze konstrukcja taka będzie zachowywała się jak płyta fundamentowa o dużej bezwładności i akumulacyjności. Co na ten temat myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz "ocieplać" strop znajdujący się w całości wewnątrz ogrzewanej części budynku? Po co?

 

Zwykle daje się izolację pod podłogówką także na stropie. Tłumaczy się to chęcią uniknięcia grzania podłogi. Tutaj w przypadku ciepłego domu zastanawiam się, czy nie zaizolować stropu od dołu, żeby ciepło nie uciekało do góry i poziomy budynku były pod tym względem bardziej autonomiczne. Generalnie miałem do czynienia z dwoma architektami i jakoś nikt w takich kwestiach nie potrafi nic doradzić. Wszyscy wiedzą, że pod podłogówkę daje się kilka cm styropianu i to wszystko. Może faktycznie można by w ogóle nie dawać izolacji na ani pod stropem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja na stropie zmniejszy Ci bezwładność podłogówki na piętrze. Może to być porządany efekt, ale wcale nie musi. Jeśli na dole masz grubą płytę fundamentową, to IMHO zrobienie cienkiej wylewki na piętrze utrudni sterowanie. Izolacja stropu od dołu niczego praktycznie nie zmieni. No i to w sumie tyle. Sam wybierz czego oczekujesz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydała by się jeszcze jedna informacja - jak będzie połączony parter z piętrem i jak będzie użytkowany na co dzień ?

u mnie np klatka schodowa jest otwarta a góra będzie użytkowana sporadycznie - ciepłe powietrze będzie uchodziło do góry do pomieszczeń na piętrze

w takim przypadku nie potrzebuje na piętrze posadzki bezpośrednio na stropie monolitycznym - tam podłoga z dużą akumulacją nie jest mi potrzebna

poszedł więc styropian na strop i na to 6 cm wylewka z siatką zbrojącą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę.

Mój styro leży od lutego w piwnicy, trochę się poodkształcał. Płyty sklejam ze sobą pianką do styro, mimo tego pomiędzy nimi z brzegów zostają szczeliny. Czym to zakleić? Pianką niskorozprężną?

Może dołożyć na to dodatkowo ze 2 cm na mijankę? Ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mijankę w 3 rzędach klej pionowo i poziomo - w szachownicę - tak by po obwodzie płyty były poklejone dokładnie

 

Płyty kleje na mijankę po 3 rzędy pianki z każdego boku.

Pianka czasami rozpycha mi płyty. W związku z tym mam dodatkowe pytanie: jaki współczynnik przewodzenia ma klej w piance? Na sklejaniu uzyskam szczelność, ale czy na odepchniętych płytach od siebie nie stracę na izolacyjności? Styro grafit 20cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...