Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie ja nie mumię liczyć bo i po co.

ja wierzę w legendy takie że 10cm a 20cm to tylko 40zł

dla 300 metrów kw 10cm na 20 to jest 500kg węgla :D

a od zera czyli od U 0,7 to 1400 kg węgla ! czyli

800*1,4 = 1120 zł czyli koło 6 sezonów wyrównają się koszty.

ale usp nie potrafię liczyć !:( nie wiem jak to zrobiłem

 

Ale ja nie mam 300m2 i nie mam 10cm ocieplenia. Policz to na 133m2 i zmianę ocieplenia z 15 na 25cm. Dodam tylko, że mam 41m2 okien+ duże drzwi. Reszta to ściana. No licz, licz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A umiesz policzyć jakie będą straty dla 10 i 20cm dla tej ściany, gdzie wiadomo, że temperatura w garażu nigdy nie spadnie poniżej zera i nie będzie narażona na wiatry?[/quote

dla 10 cm będzie to 300 kwh/rok dla 20 150 kwh , zakładając deltę - 18 i + 20

p.s Skąd dodatnie temp w garażu jak nie ze strat w domu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd dodatnie temp w garażu jak nie ze strat w domu?

 

Andrzej: Jak uda Ci się wygenerować dobrze zaizolowany z zewnątrz, ale nie od ziemi i nieogrzewany budynek (nawet bez ogrzewanego domu przyklejonego z boku, byle nie mikroskopijny i może nie w szczerym polu), w którym temperatura spadnie do -18, to znaczy, że musisz się wreszcie przeprowadzić zza koła podbiegunowego gdzieś bliżej cywilizacji... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak ciepło !

jest energia i nic .

Pan Liwko nie wie co to jest delta?, kolega przez to rozumiał różnicę temperatur.

Ja wiem że pompa ciepła załatwi sprawę ale w to trzeba za inwestować.

Przepisy nie puszczą innej ściany jak z U 0,3 co skazuje z góry na izolowanie tak owej.

Jak sobie Pan sam zrobisz za 0 zł robocizny to ok .

Ale nie przy cenie 35 i więcej złotych za 1m^2 elewacji

gdzie dodatkowe 10zł nikną w tym całym zamieszaniu.

A izolować trzeba choć by ze względu na grzybki ścienne

Nikt nie będzie pakował okien skrzynkowych aby była dobra wentylacja .

Ok są nawiewniki i inne duperele, jednak to nie zmienia faktu

Że izolować trzeba, a jak trzeba to , należy robić to dobrze i skutecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej: Jak uda Ci się wygenerować dobrze zaizolowany z zewnątrz, ale nie od ziemi i nieogrzewany budynek (nawet bez ogrzewanego domu przyklejonego z boku, byle nie mikroskopijny i może nie w szczerym polu), w którym temperatura spadnie do -18, to znaczy, że musisz się wreszcie przeprowadzić zza koła podbiegunowego gdzieś bliżej cywilizacji... ;)

 

 

No właśnie. Ubiegłeś mnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrząc na matematykę czy popranie zapisane jest to równanie.

To wychodzi 38 stopni różnicy akurat kolega podaje jedną z niższych wartości.

Przyjmował bym na łoko liczenie różnicy temperatur dla średniej sezonowej.

To jest w okolicach zera .

Żeby było jasne zalecam im więcej tym lepiej ale przy kompleksowym rozwiązaniu.

Bo kiedy namnoży się mostków termicznych to nie pomoże 30cm .

Do budynku energooszczędnego nie potrzeba izolacji jeśli brać pod uwagę cały sezon.

Gdzie przeszklenie to jest około 70m^2 i izoluje 2x lepie jak ściana

tzn okno 0,34 ściana 0,72.

A szczelność budynku wynosi 0,1 przy N50 .

Jak wilgotność utrzymasz na poziomie 30% nie większym

i przechowasz nadwyżki energii i rozprowadzisz na cały sezon to ok

Ale jest to mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej: Jak uda Ci się wygenerować dobrze zaizolowany z zewnątrz, ale nie od ziemi i nieogrzewany budynek (nawet bez ogrzewanego domu przyklejonego z boku, byle nie mikroskopijny i może nie w szczerym polu), w którym temperatura spadnie do -18, to znaczy, że musisz się wreszcie przeprowadzić zza koła podbiegunowego gdzieś bliżej cywilizacji... ;)

Temperatura w budynku spadnie do takiej samej jak jest poza przegrodą. Chyba że odzyskamy ciepło z izolacji i zadbamy o zyski słoneczne to wtedy tak. Ale metr zmarzniętej ziemi nie odda ani wata energii raczej pochłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak można liczyć po podłogach !

Nydar opanuj się i Ty !

Liczy się cała powierzchnia, cała obudowa budynku, a nie podłoga.

Podałem 300 m^2 jako powierzchnia samych ścian zewnętrznych.

Bez stropu, podłogi na gruncie i okien.

 

Chyba że ja waszej logiki nie pojmuję i pasuje się zapisać na studia

z mitologi budowlanej.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura w budynku spadnie do takiej samej jak jest poza przegrodą. Chyba że odzyskamy ciepło z izolacji i zadbamy o zyski słoneczne to wtedy tak. Ale metr zmarzniętej ziemi nie odda ani wata energii raczej pochłonie

 

 

nieprawda. i możesz się o tym przekonać chociażby w moim ocieplonym wolnostojącym garażu który podłogę ma na gruncie. mimo kilkunastu dni z ujemną temp. dochodzącą do -15 w nocy temperatura wewnątrz nie spadła poniżej 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo twoja podłoga na gruncie to nic innego jak w czystej formie GWC.Działające tak długo na plusie jak długo strumień energii z gruntu > strat przez przegrody.Na działce zapomniana plastikowa butelka z wodą,też u mnie nie zamarzła,mimo,że mam tylko 5cm.styropianu na ścianie,a okna jedno szybowe,ocienione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...