Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

a jesteś pewny że do tej przestrzeni między membraną a blachą jest wystarczająca szczelina ?

nie , nie jestem.Nawet nie wiem jaka powinna być. W podbitce standardowo zamontowano co "ileś" panele wentylacyjne, takie z dziurkami. Pytanie tylko czy zostawić to w takiej postaci i czekać na dni sloneczne czy walczyć z tym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o opinie ,który z tych domów lepiej pasuje w ustawieniu do stron świata zgodnie z rysunkiem ( są o dość podobnej powierzchni i układzie )

http://img72.imageshack.us/img72/5750/domy.gif

 

Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ?

 

Czy płyta ewentualnie musi być w takim dziwnym kształcie z "wypustkami" pod te elementy wystające ? Nie wiem czy to nie będzie zbyt skomplikowane.

Edytowane przez mic81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tej wilgoci na strychu.

Przerzuciłem sie z reku na czerpnię dachową. Nie ciągne po GWC , tam mam 11,2 stopnia. Dziwne , temperatura z tej czerpni dachowej (tak pokazuje sterownik) to 3 stopnie, chociaż na zewnątrz -6 C.

Nie ważne. Może zejdę z tej wilgoci. Dobrze że mam tam styropian a nie wełnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze przywituje się bo pierwszy raz w wątku.

Po drugie

Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ?

 

Czy płyta ewentualnie musi być w takim dziwnym kształcie z "wypustkami" pod te elementy wystające ? Nie wiem czy to nie będzie zbyt skomplikowane.

Ja mam podobne wypustki, płytę robisz po pomieszczeniach a te wypustki wiszą na narożniku, są jakby przyklejone i nie mają żadnego fundamentu - w technologii szalunku traconego a więc pustaki styro. - bardzo łatwe w realizacji. Gdzieś u siebie o tym pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAG: nie "widzę" tego :), wypustki nie maja podparcia ? A jak to zalejesz betonem ? Bardzo bym chciał budować w tech szalunku traconego ale muszę mieć alternatywę bo chcieć to nie zawsze móc. Jak mnie zastrzelą ceną za kształtki to trzeba będzie rozważyć plan "B" silka i fest styropianu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ?

 

 

Wygląd tego drugiego fajny, aczkolwiek nie wiem, jak takie ściany "wypustki" ocieplić. Ma o jeden pokój więcej - myślę, że to bardziej istotne. Płyta by chyba musiała być po zewnętrznym obrysie (razem z wypustkami), bo na nich oparty dach, więc raczej muszą mieć fundament. We wnęce cofnięta brama i do garażu i podcień. Z drugiej strony fajny osłonięty taras.

 

Jaki to projekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAG: nie "widzę" tego :), wypustki nie maja podparcia ? A jak to zalejesz betonem ? Bardzo bym chciał budować w tech szalunku traconego ale muszę mieć alternatywę bo chcieć to nie zawsze móc. Jak mnie zastrzelą ceną za kształtki to trzeba będzie rozważyć plan "B" silka i fest styropianu.

 

Post #107 w moim DB - zdjęcie 2 i 3 w tym poście. Dolne pustaki to pustaki nadprożowe czyli mają gotowe dno :) będę od spodu doklejał 30 cm styro aby dobrze to zaizolować. Ta ścianka podcienia wystaje na 140cm a więc sporo i jest obliczone że nie musi mieć fundamentu - utrzyma ją ściana i strop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd tego drugiego fajny, aczkolwiek nie wiem, jak takie ściany "wypustki" ocieplić. Ma o jeden pokój więcej - myślę, że to bardziej istotne. Płyta by chyba musiała być po zewnętrznym obrysie (razem z wypustkami), bo na nich oparty dach, więc raczej muszą mieć fundament. We wnęce cofnięta brama i do garażu i podcień. Z drugiej strony fajny osłonięty taras.

 

Jaki to projekt?

To jest EX 8 G2 (wersja B) z archipelagu.Własnie ze względu na to że ma jedne pokój więcej bardziej mi pasuję - praktycznie nic bym w nim nie zmieniał a w Ivo bym musiał ciut pozmieniać Ivo kosztuje nie całe 2000 zł EX 8 G2 4500 zł ale bez zmian pewnie i tak wyjdzie w sumie taniej. Tyle że płyta fundamentowa ma spełniać funkcje akumulacyjne do grzania kablami i nie mogę wychodzić z nią poza obrys domu. Kurde jak nie urok to sr....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post #107 w moim DB - zdjęcie 2 i 3 w tym poście. Dolne pustaki to pustaki nadprożowe czyli mają gotowe dno :) będę od spodu doklejał 30 cm styro aby dobrze to zaizolować. Ta ścianka podcienia wystaje na 140cm a więc sporo i jest obliczone że nie musi mieć fundamentu - utrzyma ją ściana i strop.

 

Dzięki, trzyma się kupy to co piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest EX 8 G2 (wersja B) z archipelagu.Własnie ze względu na to że ma jedne pokój więcej bardziej mi pasuję - praktycznie nic bym w nim nie zmieniał a w Ivo bym musiał ciut pozmieniać Ivo kosztuje nie całe 2000 zł EX 8 G2 4500 zł ale bez zmian pewnie i tak wyjdzie w sumie taniej. Tyle że płyta fundamentowa ma spełniać funkcje akumulacyjne do grzania kablami i nie mogę wychodzić z nią poza obrys domu. Kurde jak nie urok to sr....

 

Cena projektu - przynajmniej dla mnie - mało istotna. Tanie są przeważnie kiepskie. Mój pierwotnie nie był drogi, ale ze zmianami (docieplenie itp.) wyjdzie też ok. 4000.

W kwestii płyty można się też spytać architekta - pewnie będzie mieć jakiś pomysł. Do tego EX 8 G2 można dokupić projekt wentylacji. Dość tanio jak widzę - mój architekt zażyczył sobie 1000 zł. Chociaż na allegro za 200,- można kupić, ale wykonawczy, bez pieczątki uprawnionego architekta (w sumie nie wiem, co za różnica).

 

 

Mam pytanie -- czy ktoś może liczył, ile strat ciepła może powodować komin w domu? Tzn. ile "wysysa" ciepła z pomieszczeń? Czy ewentualnie jest to zysk ciepła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kilka postów wyżej wyliczyliście starte ciepła przez pręty do mocowania markizy a ja mam pytanie (nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a samemu jakoś nie wychodzą mi obliczenia :confused: ) ile wynoszą straty ciepła przez metalowe kołki do mocowania styropianu.

Chcę wybudować dom energooszczędny ale żona chce mieć część domu obłożone płytką klinkierową (ciemną) od samego dołu do samej góry. Ja chcę dać 20cm styropianu grafitowego. Wyczytałem że pod płytki klinkierowe styropian mocuje się wkręcanymi kołkami metalowymi przez siatkę z klejem. Nie ma pojęcia jaką powierzchnie przekroju ma jeden kołek ale zakładam że około 9-10mm2. Mocuje się to 6-cioma kołkami na m2 co przy powierzchni 57m2 daje mi 342 punktowe mostki cieplne, trochę ponad 30cm2.

Mógłby ktoś pomóc to wyliczyć?

Czy opłacalne będzie kupienie aerogelu (5mm)i naklejanie małych kawałków na zakończenie tych kołków? A może to już przesada bo i tak kołek będzie przykryty drugą warstwą siatki i na to klej i płytka (tak zalecają żeby spać spokojnie).

Wszytko to oczywiście nie wnikając w koszta to jest tylko plany, znaczy budynek stoi i czeka na ocieplenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mógłby ktoś pomóc to wyliczyć?

Czy opłacalne będzie kupienie aerogelu (5mm)i naklejanie małych kawałków na zakończenie tych kołków? A może to już przesada bo i tak kołek będzie przykryty drugą warstwą siatki i na to klej i płytka (tak zalecają żeby spać spokojnie).

Wszytko to oczywiście nie wnikając w koszta to jest tylko plany, znaczy budynek stoi i czeka na ocieplenie.

 

 

Można kołki dać o kilka centymetrów krótsze i zagłębić w styropianie. Następnie zakryć kółkami wykrojonymi ze styropianu (np. za pomocą frezu puszkowego na wiertarce). Całość uszczelnić pianką.

 

Tu rysunek przekroju temperatur w okolicach pręta stalowego. Pionowa ściana z betonu komórkowego, pręt stalowy 5mm w styropianie grafitowym 20cm, na to tynk:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbce6de619d90eb9.html

 

Błękitna linia wnikająca w mur w okolicach kołka to temperatura 0 stopni.

 

 

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołków niestety nie można (w moim przypadku) zagłębić w styropianie bo tak jak napisałem daje się je na siatkę. Na styropian nakłada się klej, zatapia siatkę i dopiero wtedy się kołkuje a potem jeszcze raz siatkę. Kosztowne toto i pracochłonne ale jak się chce mieć zgodnie z wytycznymi producenta to należy tak zrobić.

O zagłębianiu kołków w styropianie myślałem ale obawiam się że płytki mogą odpaść z siatką a wtedy nikt nie uzna gwarancji. Z drugiej strony to zalecają kleić płytki tylko do 15cm grubości styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl to kilka razy a jak nie zrezygnujesz z tego pomysłu to zastosuj odpowiedniej szerokości i jakości (elastyczne) fugi. Sam zrezygnowałem z kilkuwarstwowej opaski u dołu ponieważ z relacji fachowców i posiadaczy dowiedziałem się, że może płytki nie odpadną tak szybko ale fugi na pewno. Styropian latem pod tymi płytkami będzie bardzo "pracował", tynk to samo i jeśli "dociągniesz" do okresu gwarancji to i tak będzie sukces.

Może "szarpnij się" w tym określonym miejscu na ścianę 3W?

 

A co myślicie o elastycznej imitacji klinkieru np. http://www.izoflex.pl ?

Mam 20cm styropianu, wogóle nie kołkowałem i tym właśnie planowałem zrobić opaskę plus ewentualnie fragment ściany (h=3m).

Producent "twierdzi" , że z racji elastyczności nie będzie się z tym nic działo. Mam próbniki w domu i wygląda dla mnie na prawdę przyzwoicie, a co najważniejsze znikoma waga 1m2.

Edytowane przez Przemek-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może "szarpnij się" w tym określonym miejscu na ścianę 3W?

 

Ja jeszcze nie widziałem płytek klinkierowych na elewacji, płocie czy czymkolwiek, które po kilku latach by nie zaczęły odpadać. Chyba że jakiś super fachowiec przyklei (choć i w to wątpię), ale to się okaże po jakimś czasie. Może mniejszą połać ściany zrobić, ale z cegieł klinkierowych, które są dla odmiany bardzo trwałe.

 

Ewentualnie zamiast płytek ceramicznych inną imitacją cegieł klinkierowych są plastikowe płytki o wyglądzie klinkieru - wtedy nawet kołków byś nie musiał dawać w styropianie. Z kilku metrów nie do rozpoznania, że to plastik, wystarczy pod nie pojedyncza siatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...