מרכבה 17.01.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Bo ta membrana działa jak skraplacz .jak by jej nie było skraplało by się na blasze .za dużo pary wodnej plus różnice temperatur powierzchnia powietrze i takie efekty są .a jesteś pewny że do tej przestrzeni między membraną a blachą jest wystarczająca szczelina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 17.01.2013 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 a jesteś pewny że do tej przestrzeni między membraną a blachą jest wystarczająca szczelina ? nie , nie jestem.Nawet nie wiem jaka powinna być. W podbitce standardowo zamontowano co "ileś" panele wentylacyjne, takie z dziurkami. Pytanie tylko czy zostawić to w takiej postaci i czekać na dni sloneczne czy walczyć z tym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.01.2013 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Wiesz parę dni stanie się nic .Ale niech to nie spływa po krokwiach itp zbyt długo.Samo powietrze na poddaszu musiało by zejść do 30%-35% wilgotności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.01.2013 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) proszę o opinie ,który z tych domów lepiej pasuje w ustawieniu do stron świata zgodnie z rysunkiem ( są o dość podobnej powierzchni i układzie ) http://img72.imageshack.us/img72/5750/domy.gif Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ? Czy płyta ewentualnie musi być w takim dziwnym kształcie z "wypustkami" pod te elementy wystające ? Nie wiem czy to nie będzie zbyt skomplikowane. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez mic81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 17.01.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 mic81: to jak wykonać zależy od obciążenia jakie będą przenosić. Może się okazać że wystarczy porządny beton i zbrojenie a może się okazać, że trzeba będzie nieco powiększyć płytę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noname2 17.01.2013 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 W kwestii tej wilgoci na strychu.Przerzuciłem sie z reku na czerpnię dachową. Nie ciągne po GWC , tam mam 11,2 stopnia. Dziwne , temperatura z tej czerpni dachowej (tak pokazuje sterownik) to 3 stopnie, chociaż na zewnątrz -6 C. Nie ważne. Może zejdę z tej wilgoci. Dobrze że mam tam styropian a nie wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 17.01.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Ciągniesz powietrze z przestrzeni między pokryciem dachu a izolacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 17.01.2013 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Po pierwsze przywituje się bo pierwszy raz w wątku. Po drugie Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ? Czy płyta ewentualnie musi być w takim dziwnym kształcie z "wypustkami" pod te elementy wystające ? Nie wiem czy to nie będzie zbyt skomplikowane. Ja mam podobne wypustki, płytę robisz po pomieszczeniach a te wypustki wiszą na narożniku, są jakby przyklejone i nie mają żadnego fundamentu - w technologii szalunku traconego a więc pustaki styro. - bardzo łatwe w realizacji. Gdzieś u siebie o tym pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.01.2013 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 MAG: nie "widzę" tego , wypustki nie maja podparcia ? A jak to zalejesz betonem ? Bardzo bym chciał budować w tech szalunku traconego ale muszę mieć alternatywę bo chcieć to nie zawsze móc. Jak mnie zastrzelą ceną za kształtki to trzeba będzie rozważyć plan "B" silka i fest styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 17.01.2013 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Czy chcąc posadzić budynek na płycie fundamentowej nie będzie problemów z elementami zaznaczonymi w kółkach - jak to wykonać ? Wygląd tego drugiego fajny, aczkolwiek nie wiem, jak takie ściany "wypustki" ocieplić. Ma o jeden pokój więcej - myślę, że to bardziej istotne. Płyta by chyba musiała być po zewnętrznym obrysie (razem z wypustkami), bo na nich oparty dach, więc raczej muszą mieć fundament. We wnęce cofnięta brama i do garażu i podcień. Z drugiej strony fajny osłonięty taras. Jaki to projekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 17.01.2013 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 MAG: nie "widzę" tego , wypustki nie maja podparcia ? A jak to zalejesz betonem ? Bardzo bym chciał budować w tech szalunku traconego ale muszę mieć alternatywę bo chcieć to nie zawsze móc. Jak mnie zastrzelą ceną za kształtki to trzeba będzie rozważyć plan "B" silka i fest styropianu. Post #107 w moim DB - zdjęcie 2 i 3 w tym poście. Dolne pustaki to pustaki nadprożowe czyli mają gotowe dno będę od spodu doklejał 30 cm styro aby dobrze to zaizolować. Ta ścianka podcienia wystaje na 140cm a więc sporo i jest obliczone że nie musi mieć fundamentu - utrzyma ją ściana i strop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.01.2013 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Wygląd tego drugiego fajny, aczkolwiek nie wiem, jak takie ściany "wypustki" ocieplić. Ma o jeden pokój więcej - myślę, że to bardziej istotne. Płyta by chyba musiała być po zewnętrznym obrysie (razem z wypustkami), bo na nich oparty dach, więc raczej muszą mieć fundament. We wnęce cofnięta brama i do garażu i podcień. Z drugiej strony fajny osłonięty taras. Jaki to projekt? To jest EX 8 G2 (wersja B) z archipelagu.Własnie ze względu na to że ma jedne pokój więcej bardziej mi pasuję - praktycznie nic bym w nim nie zmieniał a w Ivo bym musiał ciut pozmieniać Ivo kosztuje nie całe 2000 zł EX 8 G2 4500 zł ale bez zmian pewnie i tak wyjdzie w sumie taniej. Tyle że płyta fundamentowa ma spełniać funkcje akumulacyjne do grzania kablami i nie mogę wychodzić z nią poza obrys domu. Kurde jak nie urok to sr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.01.2013 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Post #107 w moim DB - zdjęcie 2 i 3 w tym poście. Dolne pustaki to pustaki nadprożowe czyli mają gotowe dno będę od spodu doklejał 30 cm styro aby dobrze to zaizolować. Ta ścianka podcienia wystaje na 140cm a więc sporo i jest obliczone że nie musi mieć fundamentu - utrzyma ją ściana i strop. Dzięki, trzyma się kupy to co piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.01.2013 02:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 To jest EX 8 G2 (wersja B) z archipelagu.Własnie ze względu na to że ma jedne pokój więcej bardziej mi pasuję - praktycznie nic bym w nim nie zmieniał a w Ivo bym musiał ciut pozmieniać Ivo kosztuje nie całe 2000 zł EX 8 G2 4500 zł ale bez zmian pewnie i tak wyjdzie w sumie taniej. Tyle że płyta fundamentowa ma spełniać funkcje akumulacyjne do grzania kablami i nie mogę wychodzić z nią poza obrys domu. Kurde jak nie urok to sr.... Cena projektu - przynajmniej dla mnie - mało istotna. Tanie są przeważnie kiepskie. Mój pierwotnie nie był drogi, ale ze zmianami (docieplenie itp.) wyjdzie też ok. 4000. W kwestii płyty można się też spytać architekta - pewnie będzie mieć jakiś pomysł. Do tego EX 8 G2 można dokupić projekt wentylacji. Dość tanio jak widzę - mój architekt zażyczył sobie 1000 zł. Chociaż na allegro za 200,- można kupić, ale wykonawczy, bez pieczątki uprawnionego architekta (w sumie nie wiem, co za różnica). Mam pytanie -- czy ktoś może liczył, ile strat ciepła może powodować komin w domu? Tzn. ile "wysysa" ciepła z pomieszczeń? Czy ewentualnie jest to zysk ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 18.01.2013 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Witam. Kilka postów wyżej wyliczyliście starte ciepła przez pręty do mocowania markizy a ja mam pytanie (nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a samemu jakoś nie wychodzą mi obliczenia ) ile wynoszą straty ciepła przez metalowe kołki do mocowania styropianu. Chcę wybudować dom energooszczędny ale żona chce mieć część domu obłożone płytką klinkierową (ciemną) od samego dołu do samej góry. Ja chcę dać 20cm styropianu grafitowego. Wyczytałem że pod płytki klinkierowe styropian mocuje się wkręcanymi kołkami metalowymi przez siatkę z klejem. Nie ma pojęcia jaką powierzchnie przekroju ma jeden kołek ale zakładam że około 9-10mm2. Mocuje się to 6-cioma kołkami na m2 co przy powierzchni 57m2 daje mi 342 punktowe mostki cieplne, trochę ponad 30cm2. Mógłby ktoś pomóc to wyliczyć? Czy opłacalne będzie kupienie aerogelu (5mm)i naklejanie małych kawałków na zakończenie tych kołków? A może to już przesada bo i tak kołek będzie przykryty drugą warstwą siatki i na to klej i płytka (tak zalecają żeby spać spokojnie). Wszytko to oczywiście nie wnikając w koszta to jest tylko plany, znaczy budynek stoi i czeka na ocieplenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.01.2013 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Witam. Mógłby ktoś pomóc to wyliczyć? Czy opłacalne będzie kupienie aerogelu (5mm)i naklejanie małych kawałków na zakończenie tych kołków? A może to już przesada bo i tak kołek będzie przykryty drugą warstwą siatki i na to klej i płytka (tak zalecają żeby spać spokojnie). Wszytko to oczywiście nie wnikając w koszta to jest tylko plany, znaczy budynek stoi i czeka na ocieplenie. Można kołki dać o kilka centymetrów krótsze i zagłębić w styropianie. Następnie zakryć kółkami wykrojonymi ze styropianu (np. za pomocą frezu puszkowego na wiertarce). Całość uszczelnić pianką. Tu rysunek przekroju temperatur w okolicach pręta stalowego. Pionowa ściana z betonu komórkowego, pręt stalowy 5mm w styropianie grafitowym 20cm, na to tynk: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bbce6de619d90eb9.html Błękitna linia wnikająca w mur w okolicach kołka to temperatura 0 stopni. Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Egon2000 18.01.2013 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Kołków niestety nie można (w moim przypadku) zagłębić w styropianie bo tak jak napisałem daje się je na siatkę. Na styropian nakłada się klej, zatapia siatkę i dopiero wtedy się kołkuje a potem jeszcze raz siatkę. Kosztowne toto i pracochłonne ale jak się chce mieć zgodnie z wytycznymi producenta to należy tak zrobić.O zagłębianiu kołków w styropianie myślałem ale obawiam się że płytki mogą odpaść z siatką a wtedy nikt nie uzna gwarancji. Z drugiej strony to zalecają kleić płytki tylko do 15cm grubości styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ravbc 18.01.2013 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Jeśli robisz to tylko dlatego, że liczysz na jakąkolwiek gwarancję, to od razu sobie odpuść. Producent i tak zawsze znajdzie jakąś wymówkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek- 18.01.2013 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 (edytowane) Przemyśl to kilka razy a jak nie zrezygnujesz z tego pomysłu to zastosuj odpowiedniej szerokości i jakości (elastyczne) fugi. Sam zrezygnowałem z kilkuwarstwowej opaski u dołu ponieważ z relacji fachowców i posiadaczy dowiedziałem się, że może płytki nie odpadną tak szybko ale fugi na pewno. Styropian latem pod tymi płytkami będzie bardzo "pracował", tynk to samo i jeśli "dociągniesz" do okresu gwarancji to i tak będzie sukces. Może "szarpnij się" w tym określonym miejscu na ścianę 3W? A co myślicie o elastycznej imitacji klinkieru np. http://www.izoflex.pl ? Mam 20cm styropianu, wogóle nie kołkowałem i tym właśnie planowałem zrobić opaskę plus ewentualnie fragment ściany (h=3m). Producent "twierdzi" , że z racji elastyczności nie będzie się z tym nic działo. Mam próbniki w domu i wygląda dla mnie na prawdę przyzwoicie, a co najważniejsze znikoma waga 1m2. Edytowane 18 Stycznia 2013 przez Przemek- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 18.01.2013 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Może "szarpnij się" w tym określonym miejscu na ścianę 3W? Ja jeszcze nie widziałem płytek klinkierowych na elewacji, płocie czy czymkolwiek, które po kilku latach by nie zaczęły odpadać. Chyba że jakiś super fachowiec przyklei (choć i w to wątpię), ale to się okaże po jakimś czasie. Może mniejszą połać ściany zrobić, ale z cegieł klinkierowych, które są dla odmiany bardzo trwałe. Ewentualnie zamiast płytek ceramicznych inną imitacją cegieł klinkierowych są plastikowe płytki o wyglądzie klinkieru - wtedy nawet kołków byś nie musiał dawać w styropianie. Z kilku metrów nie do rozpoznania, że to plastik, wystarczy pod nie pojedyncza siatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.