Andrzej.K 04.02.2013 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 chyba W nie KWH/m2Ile wychodzi zapotrzebowanie na ciepło.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 04.02.2013 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 u mnie na kartce 33 m2 okien daja prawie tyle strat co 300 m2 ścian z 25 cm styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.02.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) nalezy tylko pamietac ze pomieszczenia sporadycznie uzytkowane i ogrzewane w zasadzie tez powinny byc odizolowane od domu jesli ich nie grzejesz to znacznie wieksza tam beda straty - roznica 1 stopnia przez przegrode niezaizolowana ..... i sru ... poszlo cieplo .... a co przy znacznie wiekszych roznicach temperatur ? Myślałem o ścianach działowych karton-gips wypełnionych wełną 10cm albo Solbet 18cm Co do ogrzewania to może kupię po 2 żeberka kaloryfera: http://allegro.pl/1-zebro-kaloryfer-grzejnik-aluminiowy-i3003390830.html 8 takich zestawów dwużeberkowych starczy na cały dom. Albo kupić 8 szt. po 1 żeberku i dołączyć do tego wiatraczek komputerowy: http://allegro.pl/aab-silent-force-12-11-lopatek-50-mocniejszy-12db-i2971034326.html Albo podłogówka - rurki co pół metra. Albo ogrzewanie nadmuchowe, tylko że z recyrkulacją, przepływ około 1 kubatury na godzinę przy nawiewie 30 stopni. Wstawienie grzejników samych może sprawić, że będą one zbyt małe, żeby poruszyć całe powietrze w pokoju, tzn. przy grzejniku będzie ciepło, ale zbyt mały "ciąg" konwekcyjny, żeby się cały pokój nagrzał. Na rynku jest niewiele rozwiązań do domów niemal pasywnych albo pasywnych. Praktycznie jedynie nagrzewnice powietrza wentylacyjnego są typowo pasywne. Edytowane 4 Lutego 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 04.02.2013 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Myślałem o ścianach działowych karton-gips wypełnionych wełną 10cm albo Solbet 18cm izolacja przegród wewnątrz bryły ma niewielkie znaczenie, bezpośrednio na zużycie energii wpływa ta po obrysie budynku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mar1982kaz 04.02.2013 15:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 u mnie na kartce 33 m2 okien daja prawie tyle strat co 300 m2 ścian z 25 cm styropianu u mnie według OZC tracę przez okna 28,7% (okien około 24m2)... Ścian zew. mam około 200m2 i tracę 24,6% - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 04.02.2013 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 ściany działowe powinny tworzyć rolę akumulatorów energii polecam silke lub coś podobnego\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2013 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Albo podłogówka - rurki co pół metra. nawet na halach tak się nie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalizbi 04.02.2013 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 ściany działowe powinny tworzyć rolę akumulatorów energii polecam silke lub coś podobnego\ Trzeba tylko pamiętać o likwidacji mostka termicznego do gruntu,a isomury nie są tanie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalizbi 04.02.2013 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Ścianki GK stawiasz jak szafę - na podłodze odizolowanej od gruntu a nie ławach. Tematem były ścinki działowe z silki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 04.02.2013 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Z tego co pamiętam Piczman miał co 35 cm. Czyli tak 500-600 mb., 6-8 pętli na cały dom. Do zrobienia na upartego za 3-4 KPLN. Ja bym się nie zastanawiał. edit: to odpowiedź do gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kalizbi 04.02.2013 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 ściany działowe powinny tworzyć rolę akumulatorów energii polecam silke lub coś podobnego\ !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2013 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Z tego co pamiętam Piczman miał co 35 cm. Czyli tak 500-600 mb., 6-8 pętli na cały dom. Do zrobienia na upartego za 3-4 KPLN. Ja bym się nie zastanawiał. edit: to odpowiedź do gentoonx załapałem jest różnica pomiędzy 35 i 50. A i tak zalezy wszystko od zapotrzebowania (OZC pokaże) i temperatury zasilania, czyli zależnie od okładziny ponadtemperatury wody grzewczej i ponadtemperatury podlogi. Znając wyniki OZC i okładziny na podłogówce, przyjąć temperaturę zasilania i najprościej wziąć diagramy wydajności i samo wyjdzie jaki rozstaw i co i jak. Bawi mnie jak ktoś wali "zrobie wszędzie co 40 i bedzie dobrze, najwyżej w łazience drabinke dołoże", jakby nie można było w łazience obyć się bez kalafiora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 04.02.2013 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 czyli zależnie od okładziny ponadtemperatury wody grzewczej i ponadtemperatury podlogi. Wszystko jasne, ale jak mówimy o domu prawie pasywnym i gazie, któremu nie robi różnicy czy zasilanie będzie 30 czy 42*, no to prawie na bank można sobie pozwolić na przywilej bardzo szerokiego rozstawu. Przy pompie zaczyna się zabawa, czy lepiej stracić na cop i oszczędzić na podłogówce, czy odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2013 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 zrób na 42stC w rozstawie co 50 to zobaczysz jaki będziesz miał komfort chodzenia po takiej podłodze z okładziną ceramiczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.02.2013 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Oczywiście że to bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 04.02.2013 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Oczywiście że to bez sensu. W pewnych okolicznościach może mieć sens, typu płyta fundamentowa grzecza 20 cm i rurki na dole + oporna podłoga. Chodziło mi bardziej o kombinację z pasywnym i brak problemu z odpowiednią mocą. Mniejsza o to, bo to problem hipotetyczny i zdecydowanej większości nie dotyczy. Bo gaz + pasywny to kombinacja raczej niespotykana wśród wyedukowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 04.02.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 W pewnych okolicznościach może mieć sens, typu płyta fundamentowa grzecza 20 cm i rurki na dole + oporna podłoga. Budowlany Laik może ci coś na ten temat powiedzieć. Raczej to zły pomysł. Rurki powinny być w takim wypadku w połowie grubości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 04.02.2013 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) W pewnych okolicznościach może mieć sens, typu płyta fundamentowa grzecza 20 cm i rurki na dole + oporna podłoga. Chodziło mi bardziej o kombinację z pasywnym i brak problemu z odpowiednią mocą. Mniejsza o to, bo to problem hipotetyczny i zdecydowanej większości nie dotyczy. Bo gaz + pasywny to kombinacja raczej niespotykana wśród wyedukowanych. nie odwracaj kota ogonem - rozmawialiśmy o podłogówce, nie o plycie grzewczej-akumulacyjnej. "oporna podłoga" jak mówisz wszystkiego nie załatwi - daj na te twoje 42stC parkiet dębowy -zobaczysz parkiet i efekt zobaczysz; daj parkiet dębowy na 35stC dalej widzisz parkiet a efekty tylko czujesz Liwko dokładnie jak mówisz w połowie Edytowane 4 Lutego 2013 przez gentoonx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 04.02.2013 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 nie odwracaj kota ogonem - rozmawialiśmy o podłogówce, nie o plycie grzewczej-akumulacyjnej. Nie chodzi o to, że się bronię, po prostu polemizuję. Wspomniany Piczman miał 35 cm (o ile pamięć nie myli) na zwykłej wylewce, nie pamiętam jakiej podłodze, i mu się podobało. 20 i 35 cm to nie jest znowuż taka przepaść. I dla tych 35 cm powiedziałem 500-600 mb. Być może nie mówił prawdy, a może przy płycie rozstaw może być jeszcze większy. Ale to nie ma znaczenia, bo tysiak mniej czy więcej przy reszcie kosztów to pikuś, poza tym nikt dobrze przygotowany nie ogrzewa pasywnego gazem. Więc problem jest bardziej teoretyczny. U siebie będę miał 10-15 cm, w płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 05.02.2013 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Bo gaz + pasywny to kombinacja raczej niespotykana wśród wyedukowanych. Mógłbyś rozwinąć? Nie rozumiem tego stwierdzenia. Pompa to spory wydatek, nawet powietrzna, gaz mam w drodze. Przyłącze + piec razem za 6 tys. Po co przepłacać? Dlaczego nie gazem? Kocioł gazowy razem z zasobnikiem CWU koło 4000,-. To po co dawać 15.000 na pompę? Plus duży zasobnik oddzielnie. Przyłącze gazowe u mnie 2 metry (gaz w drodze). Edytowane 5 Lutego 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.