Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość Arturo72
Ja jestem jak najbardziej za akumulacją inie chce z tego dobrodziejstwa zrezygnować i między innym dlatego dom będzie na płycie ale sterowanie ogrzewaniem kabli położonych bezpośrednio na płycie a kabli w wylewce (tez akumulacyjnej) odciętej od płyty to chyba dwie różne historię.

Nie aż tak bardzo jak Ci się wydaje.Niech Lobo odpowie Ci na pytanie po jakim czasie zareaguje sterownik w pokoju nagrzanym do 22st.C przy spadku o 0,5st.C czyli przy temperaturze 21,5st.C.Stawiam na kilka godzin a więc gdzie sens sterowania jak za te parę godzin następuje czas II taryfy i ładowania akumulatora ? Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie aż tak bardzo jak Ci się wydaje.Niech Lobo odpowie Ci na pytanie po jakim czasie zareaguje sterownik w pokoju nagrzanym do 22st.C przy spadku o 0,5st.C czyli przy temperaturze 21,5st.C.Stawiam na kilka godzin a więc gdzie sens sterowania jak za te parę godzin następuje czas II taryfy i ładowania akumulatora ?

 

na pewno szybciej niż cała płyta, ale już nawet nie to jest najważniejsze, ale różnorodność możliwości zadawania temp na każdy obwód,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK zgadza się.

Tylko po przerobieniu tego tematu stwierdzam że :

Ważniejsze jest skrupulatne zaprojektowanie domu>

A bez testu szczelności to jest wróżenie z fusów.

Mam przez siebie zrobiony arkusz do obliczeń zapotrzebowania na ciepło, przy czasie zrobię tak aby wedle rozporządzenia

to wyglądało z tymi kolorowymi wykresami jak na lodówkach :D

Ale po za tym wszystko wprowadzone mam :)

Nawet skleciłem sobie wzór na uwzględnianie wentylacji mechanicznej i szczelności budynku.

Teraz wiem co na co wpływa i co jest ważne w bilansie energetycznym ...

I przy takim projektowaniu jak moje :

wystarczy

1. Powierzchnia przegród razy U razy delta nawet średnio te 2-3 st ponad zero co daje deltę 17st jest wystarczająco dokładne.

2. Strumień wentylacji

Potem suma tych rzeczy i mam wynik. o reszcie wiem oczywiście że wiem tylko nie rozwlekam.

 

Ktoś zapyta a co np z drzwiami ...

to po to je tak projektuje żeby też liczyć samo ich U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beton i tak wyjdzie chyba drożej bo trzeba szalować i dołożyć stali. praca pompy no i chyba że chcesz całą ścianę z wiaderek lać och katorga i zależy jak to zwiąże. beton powinien być wylewany na raz w jak największej powierzchni. A co do akumulacyjności budynku. to np jak gotujemy lub mamy gości to albo przegrzewa sie domek albo wyrzucamy to w kosmos. a tak pochłaniają ściany. NCO jak najbardziej ma sens lecz każdy powinien to indywidualnie rozpatrywać. bo każdy inaczej żyje. i u jednego się to sprawdzi u innego nie. Ja np zamierzam podgrzewać wodę kominkiem z płaszczem więc będę miał nadmiar ciepła, w trakcie palenia. przy silikatowych ścianach część ciepła właśnie tam się zgromadzi w systemie bez akumulacji przegrzał by się dom. Ale by zastosować NCO to albo szkieletor albo thermodom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trakcie palenia. przy silikatowych ścianach część ciepła właśnie tam się zgromadzi w systemie bez akumulacji przegrzał by się dom. Ale by zastosować NCO to albo szkieletor albo thermodom

jak odzyskasz potem tą energię ? pójdzie w świat ...

chyba że nagle zaczniesz wietrzyć i w domu będzie +10 a ściany będą miały +20 ok wtedy akumulacja ma sens :D

 

A z powietrzem w świat to Pan Nydar coś wie na ten temat chytrusek jeden chce

jeszcze łapać to ciepło pompą ciepła ... popieram mała samorobna pompa ciepła jest ok :)

Teraz jak u mnie będzie taka pompa to z gości będę miał ciepłą wodę :D

no 10 sztuk po 100 wat :D 1kW trochę wody tym ogrzeje :D ( no będzie tej 700 wat na czysto:D)

 

A i akumulację ciepła planuje oczywiście że tak

tylko tam gdzie naprawdę będzie z niej pożytek czyli w ścianach działowych np

zrobionych z bala drewnianego.

Jak by nie było CP drewna jest piękne 2,8 kJ na kg co jest bardzo dobrą wartością

drewno troszkę lekkie ale wychodzi to samo co cegła :p

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt Z287 o łącznej pow. 146 m2 (w tym garaż i pom techniczne 28 m2) -parterowy z poddaszem nieużyt. Ściany izodom2000 25 cm lub silka 18 -24 + 30 cm styro. Podłoga - płyta fundamentowa izolowana XPS'em 25-30 cm. Dach- dwuspadowy. GGWC WM + recu. Ogrzewanie kable lub... CWU prąd lub PC pw. Bez kominów lukarn okien dachowych tarasy schody odizolowane, bryła budynku - prostokąta. Okna 3 szybowe. OZC , projekt płyty fund. do wykonania.

 

izodom2000 25 cm lub silka 18 -24 + 30 cm styro. Podłoga - płyta fundamentowa izolowana XPS'em 25-30 cm.

to ile Ci trzeba będzie ? 1,5-2,2 kW przy -30? tak na pół oka mierząc po tych danych . i metrażu .

Kable daj sobie w łaźni i tak gdzie płytki będzie wygodniej,

Koncentruj się na tym że przy -10 / -5 nie potrzeba będzie grzania wcale lub pojedyńcze waty.

Zobacz co Nydar nawyczyniał przy izolacji 30cm .... to jest pierwsza liga oszczędzania energii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapotrzebowanie będziesz miał z projektem bo to jest wymagane. Jak chcesz iść w kierunku kabli to tego nie można "przewymiarować" z jakąkolwiek szkodą (poza ewent. niepotrzebnym zwiększeniem kosztów) - po prostu będziesz grzał impulsowo.

.

 

Wiadomo że mam w projekcie ale na taki dom to bym się nie zdecydował. To jest projekt typowy, muszę go ostro przerobić szczególnie jeśli chodzi o izolacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak wychodzi przypominam właśnie żeby sobie uświadomić z jaką mocą będzie miał styczność.

Kable mają to do siebie że można je zrobić w obwody :) odłączane i włączane :) co nie :)

No wiem trzeba jakoś lekko przegrzać pewne miejsca aby skorzystać z taniego prądu :)

również bo większa akumulacyjność równa większa energochłonność

no a ja powtarzam że tam gdzie nie trzeba to nie daje się gąbki na energię ...

bo żeby ją odzyskać trzeba zrobić jej równię pochyłą do wnętrza budynku.

 

Aby to działało ściana musiała by być zawsze cieplejsza jak powietrze w środku ...

przez to przy spadku temperatury powietrza ściany dają komfort termiczny...

nie wiem jak u Was ale ja wyczuwam subtelne różnice temperatur ...niczym wąż :D

a przy tym nie jestem jakiś ciepło lubnym :D

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,2kW to ledwo 20W/m2 przy 110m2 użytkowej (odliczony garaż i inne zimne) - z taką mocą przy -30stC zapomnij o jakiejkolwiek akumulacji w grzejniku i grzaniu tylko w II taryfie. 3x tyle kabli majątkiem nie jest a i ułożyć to jakoś sensownie się da a nie co 50cm:)

 

tak na marginesie to chciał bym aby bylo 20 w/m2 ale raczej jestem realista i jak wyjdzie nawet około 40 w.m2 to będzie super.co do -30 to nie w moich okolicach. Słubice to ewenement na skale krajową jeśli chodzi o temp. Wczoraj na swojej działce wykopałem dziurę na głębokość 80 cm - ogólnie szok bo spodziewałem się ze będzie chodź trochę twardo z racji zimy ale nic a nic - mięciutko jak w środku wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pamiętaj o tym, że żeby dostarczyć dzienne zapotrzebowanie (na 24h) w okresach tylko taniej taryfy (10h) to trzeba mieć odp. więcej mocy zainstalowanej choć nie zawsze trzeba z niej korzystać. No chyba, że nie ma dla Ciebie znaczenia tańsza taryfa i grzejesz równo.

Ma ma znaczenie będę się wspierał kredytem więc koszty stałe mają być możliwe najniższe. Jak liczyć moc kabli ? I jaka firma robi dobre kable ? Czytam że najchętniej kupowane są kable devi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie to chciał bym aby bylo 20 w/m2 ale raczej jestem realista i jak wyjdzie nawet około 40 w.m2 t

Standard pasywny to 10 wat . A Twój dom ma zgoła parametry izolacji jak pasywny stąd te 20 wat i tak za dużo :)

 

Akumulowanie ciepła w noc... no fajnie tylko że lepsze jest trzymanie stabilnej temperatury bo skokowe temperatury w domu za dobre nie są ...

 

Ma ma znaczenie będę się wspierał kredytem więc koszty stałe mają być możliwe najniższe
no to jesteś na takiej drodze jak ja...

Moja filozofia wydać raz a dobrze stąd izolacje giganty a reszta w tych rencach

jak detale zrobić aby mostków liniowych nie było i punktowych ..

 

Dom ma mnie kosztować w gotowaniu, C.W. U ale nie w C.O bo nie wiem co to jest to C.O

tlenek węgla ? :D

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...