Tomasz Brzęczkowski 03.07.2013 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Sterowanie ciepłym powietrzem ma się odbywać przez WM więc samo w sobie będzie sterowalne, 100 m3/h przeniesie 0.7kW. Czyli nic – A sterowanie... pomieszczenia muszą mieć stałą wentylację , ale mają zmienne potrzeby cieplne w tym samym czasie. W salonie mając gości czy paląc w kominku – chcemy więcej świeżego powietrza , mniej ciepła. A w pokojach od północy, nie Podgrzewając powietrze wentylacyjne z reku, nawet o 2-3 st. Stracimy wentylację – świeże powietrze nie zejdzie na dół, do strefy gdzie przebywamy. Wymiana rur i płaszcza co 5-6 lat... by nie ryzykować zalania glikolem . Radzę by Pa to przemyślał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 03.07.2013 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lipca 2013 Panie Andrzeju, Pan to jeszcze raz przemyśli. Niesterowalny (tu: precyzyjna automatyka pokojowa ) system ogrzewania w domu izolowanym, spora akumulacja w domu izolowanym - to się dobrze nie skończy. Cały pic pasywności polega na szczelnej kopercie wokół domu. Tak to przynajmniej rozumiem na moim obecnym etapie rozwoju. O ile mamy ciągłą izolację od płyty po strop, a w środku masywną konstrukcję, nie ma się o co martwić. Konstrukcja musi być na tyle masywna, aby poradzić sobie z typowymi zyskami, typu słoneczny dzień czy impreza, ale w odrobinę dłuższej perspektywie to i tak rozejdzie się po domu. Jest z grubsza niemożliwe, aby przy takich samych zyskach i stratach dwa pokoje obok siebie przedzielone 12 cm silikatów utrzymywały różnicę np. 16* i 25* dłużej niż kilka godzin, po dobie się wyrównają. Więc mamy dwa aspekty: po pierwsze, ograniczyć wymianę energii do ram budynku, nie dopuścić do wymiany ze światem zewnętrznym - ciągłość izolacji. Pod drugie, stworzyć bufor, akumulator, który nie wymaga rygoru ładowanie - rozładowanie - może być rozliczany w dużo dłuższych okresach niż godziny. O ile wszyscy mają janość, że najlepszym buforem przy podłogówce jest masa wylewki, o tyle masywne ściany i stropy są jedynie rozszerzeniem czy wzmocnieniem tej funkcji. O ile ktoś sie nastawia na taką samą temperaturę w całym domu prze cały rok, to co się ma dobrze nie skończyć? Oczywiście może być tak, że dla typowego cyklu tania / droga taryfa wystarczy np. 30 kwh / 1*K, nie musi być 100 kwh. Ale co do zasady, jeśli w tych samych pieniądzach, to czym więcej, tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Cały pic pasywności polega na szczelnej kopercie wokół domu. Tak to przynajmniej rozumiem na moim obecnym etapie rozwoju. O ile mamy ciągłą izolację od płyty po strop, a w środku masywną konstrukcję, nie ma się o co martwić. Konstrukcja musi być na tyle masywna, aby poradzić sobie z typowymi zyskami, typu słoneczny dzień czy impreza, ale w odrobinę dłuższej perspektywie to i tak rozejdzie się po domu. Jest z grubsza niemożliwe, aby przy takich samych zyskach i stratach dwa pokoje obok siebie przedzielone 12 cm silikatów utrzymywały różnicę np. 16* i 25* dłużej niż kilka godzin, po dobie się wyrównają. Więc mamy dwa aspekty: po pierwsze, ograniczyć wymianę energii do ram budynku, nie dopuścić do wymiany ze światem zewnętrznym - ciągłość izolacji. Pod drugie, stworzyć bufor, akumulator, który nie wymaga rygoru ładowanie - rozładowanie - może być rozliczany w dużo dłuższych okresach niż godziny. O ile wszyscy mają janość, że najlepszym buforem przy podłogówce jest masa wylewki, o tyle masywne ściany i stropy są jedynie rozszerzeniem czy wzmocnieniem tej funkcji. O ile ktoś sie nastawia na taką samą temperaturę w całym domu prze cały rok, to co się ma dobrze nie skończyć? Oczywiście może być tak, że dla typowego cyklu tania / droga taryfa wystarczy np. 30 kwh / 1*K, nie musi być 100 kwh. Ale co do zasady, jeśli w tych samych pieniądzach, to czym więcej, tym lepiej. Może skrajne przykłady gdzie pozbyto się nadmiaru akumulacji - Texas - temperatury od - 30 do +47 st. - Skandynawia - od - 45 do +30. Nadmierna akumulacja przy małych potrzebach ciepła to masakra. likwidacja "akumulatora" w domach Isomax. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 (edytowane) - 30 Tej zimy Szanowny Panie - przyszłość budownictwa ( koło 0kWh/m2 rocznie) to pompy ciepła inwetorowe lub na prąd stały z bezpośrednim skraplaniem i parowaniem Nie ma od tego i od izolacji odejścia Edytowane 4 Lipca 2013 przez Tomasz Brzęczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 http://instalacjeb2b.pl/wydarzenia/gospodarka/5084-budownictwo-zeroenergetyczne-bedzie-trudne-do-wprowadzenia W domach pasywnych (0kWh/m2 rocznie ) czy energooszczędnych (do 15 kWh/m2 rocznie) bez transmisji nadmiaru ciepła bytowego się nie obejdzie - a jaki jest sens robienia pompy ciepła bez możliwości chłodzenia - przecież to totalny bezsens! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 OK... a gdzie jak moge spytac? Texas jest spory... Rozmawiałem ze znajomą z Dallas - nie są to kilkudniowe mrozy - ale amplituda dobowa potrafi dochodzić do 40st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Może... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.07.2013 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 /QUOTE] O mostkach to juz inny temat akumulacyjność jest potrzebna do utrzymania ciepła w dni gdy nie mamy zysków bytowych lub słonecznych, bo to też jest istotne. Im więcej styropianu i mniejsze mostki termiczne tym mniejsza wymagana akumulacyjność, bo wolniej ciepło ucieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 i mniejsze mostki Z definicji izolacja jest ciągła. jak są mostki to nie ma izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 04.07.2013 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 - 30 Tej zimy Widać że TB zatrzymał się w czasie. -31 stopni C było w 8.02.1933.r w Seminole i jest najniższą temperaturą w historii Teksasu. Taka sama prawda jak TB budujący domy poniżej 30kWh/m2 od 1990 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 04.07.2013 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Z definicji izolacja jest ciągła. jak są mostki to nie ma izolacji. Im cięższy materiał ściany zewnętrznej, tym łatwiej ciepło ucieka przez mocowania okien, drzwi, mikrowentylację w warstwie ocieplenia itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Definicja U wyklucza nie tylko mostki termiczne ale i zmienna lambdę materiałów użytych w przegrodzie - nie ma więc mowy o mikro wentylacji. Od 13 lat PN 13829 przewiduje sprawdzian szczelności domu. Od tego zaczyna się audyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 04.07.2013 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 100 m3/h przeniesie 0.7kW. Czyli nic – A sterowanie... pomieszczenia muszą mieć stałą wentylację , ale mają zmienne potrzeby cieplne w tym samym czasie. W salonie mając gości czy paląc w kominku – chcemy więcej świeżego powietrza , mniej ciepła. A w pokojach od północy, nie Podgrzewając powietrze wentylacyjne z reku, nawet o 2-3 st. Stracimy wentylację – świeże powietrze nie zejdzie na dół, do strefy gdzie przebywamy. Wymiana rur i płaszcza co 5-6 lat... by nie ryzykować zalania glikolem . Radzę by Pa to przemyślał Zapotrzebowanie na moc grzewczą gdy Ti = 20 a Te -18 to wychodzi 2,13 KW reku ma chodzić na 260 m3 /h więc powinno wystarczyć . Czy jak przy kominku reku zaciąga gorące powietrze to nic z tego nie odda do pomieszczeń ???? Jak stracimy wentylacje? Czyli np przy suficie będzie wyższe ciśnienie A po 2 kto powiedział że nadmuchy stosuje się jedynie w sufitach? Rozważam nawiewy wyprowadzić w ścianie tam gdzie się da, może to zły pomysł? A zupełnie mi nie przeszkadza że w jednym pokoju będę miał 20c a w drugim 26 mi to tito że tak powiem . Liczy się dla mnie koszt eksploatacji. dobrze się czuję w temp od 20 do 26/27 później to już za gorąco a mniej to zimno tak samo wilgotność odpowiada mi między 25 a 35 % ale to tylko moje odczucia. A z kosztów eksploatacyjnych trzeba zchodzić bo zaraz nie wyrobimy : http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/432120,polska-przegrala-wojne-o-co2-starcie-w-europarlamencie-wygrali-niemcy.html No i zaczeło się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 04.07.2013 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Ooo! Wygrały pomysły Anglików. Prezes pewnej partii będzie zachwycony, w końcu zawsze był za pomysłami Anglików w Europarlamencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 04.07.2013 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2013 Czy jak przy kominku reku zaciąga gorące powietrze to nic z tego nie odda do pomieszczeń ???? W pokojach są tylko nawiewy ! Powietrze wentylacyjne nie może być cieplejsze od tego w pokoju! Jeżeli więc podgrzejemy - to na dole i tak będzie chłodno i jeszcze będziemy siedzieć w nieświeżym - świeże ciepłe pójdzie wyżej do wywiewu. ma chodzić na 260 m3 /h więc powinno wystarczyć . Nie wytrzyma Pan tak będzie sucho!!! 15-20%ww nie da się funkcjonować. A jak tym sterować? W pokoju od południa gdy jest 25stC zakręcać wentylację??? nawiewy wyprowadzić w ścianie wtedy gdy ogrzewanie nie będzie chodzić - chłodniejsze powietrze będzie ciągnęło po nogach - nie wymiesza się z tym na górze. Wentylacja ma mieć stały i niewielki strumień niezależny od temperatury - Nie zrobi Pan tego dobrze . A nie chciałbym, by był "a nie mów..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.07.2013 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Wybrałem do siebie ciężki strop, grube wylewki i ciężki tynk na ścianach zewnętrznych. Nowoczesny beton też jest akumulacyjny. W związku z tym mogę działówki zrobić z karton-gipsu nawet, a ściany zewnętrzne z gazobetonu, a i tak akumulacyjności będzie aż nadto zobacz sobie pojęcia jak dyfuzyjność termiczna, aktywność termiczna, ciepło właściwe materiałów. Potem weź po uwagę że na ścianach zewnętrznych nie bardzo jest sens akumulować ciepło, którego one oddać do wewnątrz oddać nie mogą... ponieważ ciepło pod górkę nie płynie. zaleta tego jest że ma coś się wychładzać i opóźniać ten proces, ale nie ogrzewać dom ponownie. Działa to jak hamulec zmniejsza szybkość ucieczki ciepła, ale nie podgrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bajcik 17.07.2013 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Im więcej styropianu i mniejsze mostki termiczne tym mniejsza wymagana akumulacyjność, bo wolniej ciepło ucieka. Im więcej styropianu i mniej okien, bo ciepło wolniej ucieka i wolniej przychodzi. Domy z tego wątku raczej okna mają spore, więc i akumulacja się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mic81 17.07.2013 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 W projekcie dolny pas wiązarów każą obić płytą osb i tak się zastanawiam czy to konieczne. Druga sprawa dotyczy ocieplenia poddasza nieużytkowego - standardowo miałem napchać tam wełny z 40 cm ale rozmyślam nad sensem ocieplenia styropianem, czy obić dolny pas OSB poprowadzić kanały do WM dać na górę wełnę i dopełnić konkretną warstwa granulatu styropianowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.07.2013 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 W projekcie dolny pas wiązarów każą obić płytą osb i tak się zastanawiam czy to konieczne. Konieczne i nie ... jeśli zrobisz kratownicę w płaszczyźnie poziomej tam gdzie maiły być te płyty OSB to ok . Chodzi tu o sztywność poprzeczną tych wiązarów ! to jest ważne i nie ma na stężeniach oszczędzać. W budynkach "murowanych" masz w tej roli płytę żelbetową, przy odpowiedniej wartości grubości do rozpiętości pełni rolę sztywnej tarczy stropowej. to tak jak masz pudełko bez dna ... chwila i robi się równoległobok. Tak w skrócie to działa ... tak samo tu . Druga sprawa dotyczy ocieplenia poddasza nieużytkowego - standardowo miałem napchać tam wełny z 40 cm ale rozmyślam nad sensem ocieplenia styropianem, czy obić dolny pas OSB poprowadzić kanały do WM dać na górę wełnę i dopełnić konkretną warstwa granulatu styropianowego. Upchaj ocieplenia ile dasz radę .. już mniejsza jakie . nie masz tu "fachowców" od lepienia EPS'a na ścianę to to możesz poszaleć . przecież za zrobienie elewacji to min 35 zł ... ile to izolacji masz gratis ? ... no Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 17.07.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) A jesteś pewien,że te zasady to jedyna słuszna zasada.Mam tak w szkielecie i działa,to dla czego nie może działać w ceramice.Przecież chodzi o zasadę.Co się stanie z murem wypełnionym gazem-parą wodną i odgrodzonym od styropianu paroizolacją a za nią styropian z pkt .rosy daleko od tej paroizolacji?Nic . Sorry, że cofam się o kilka stron, ale zaciekawił mnie ten pomysł, z tym, że chodzi o izolację pomiędzy silikatem i EPS'em. Pomyślałem o folii w płynie. Opędzlowanie wszystkich ścian z zewn. przed położeniem styro powinno znacząco poprawić szczelność budynku i przez to więcej wilgości zakumulować w ścianach. Aby sprawdzić jak wygląda dyfuzja pary wodnej przez taką przegrodę zaciągnałem do pracy program TERMIKA i oto efekty: Ściana bez folii: - jest OK Ściana z folią: - i dla ciekawości chciałem sprawdzić co daje wsadzenie folii pomiedzy XPS'a a płytę fundamentową: - pod płytą robi się bagno! Czy możecie potwierdzić lub podważyć powyższe wyniki ? Edytowane 17 Lipca 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.