Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Sterowanie ciepłym powietrzem ma się odbywać przez WM więc samo w sobie będzie sterowalne,

 

 

100 m3/h przeniesie 0.7kW. Czyli nic – A sterowanie... pomieszczenia muszą mieć stałą wentylację , ale mają zmienne potrzeby cieplne w tym samym czasie. W salonie mając gości czy paląc w kominku – chcemy więcej świeżego powietrza , mniej ciepła. A w pokojach od północy, nie

Podgrzewając powietrze wentylacyjne z reku, nawet o 2-3 st. Stracimy wentylację – świeże powietrze nie zejdzie na dół, do strefy gdzie przebywamy.

Wymiana rur i płaszcza co 5-6 lat... by nie ryzykować zalania glikolem .

Radzę by Pa to przemyślał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Panie Andrzeju, Pan to jeszcze raz przemyśli. Niesterowalny (tu: precyzyjna automatyka pokojowa ) system ogrzewania w domu izolowanym, spora akumulacja w domu izolowanym - to się dobrze nie skończy.

 

Cały pic pasywności polega na szczelnej kopercie wokół domu. Tak to przynajmniej rozumiem na moim obecnym etapie rozwoju. O ile mamy ciągłą izolację od płyty po strop, a w środku masywną konstrukcję, nie ma się o co martwić. Konstrukcja musi być na tyle masywna, aby poradzić sobie z typowymi zyskami, typu słoneczny dzień czy impreza, ale w odrobinę dłuższej perspektywie to i tak rozejdzie się po domu. Jest z grubsza niemożliwe, aby przy takich samych zyskach i stratach dwa pokoje obok siebie przedzielone 12 cm silikatów utrzymywały różnicę np. 16* i 25* dłużej niż kilka godzin, po dobie się wyrównają. Więc mamy dwa aspekty: po pierwsze, ograniczyć wymianę energii do ram budynku, nie dopuścić do wymiany ze światem zewnętrznym - ciągłość izolacji. Pod drugie, stworzyć bufor, akumulator, który nie wymaga rygoru ładowanie - rozładowanie - może być rozliczany w dużo dłuższych okresach niż godziny. O ile wszyscy mają janość, że najlepszym buforem przy podłogówce jest masa wylewki, o tyle masywne ściany i stropy są jedynie rozszerzeniem czy wzmocnieniem tej funkcji. O ile ktoś sie nastawia na taką samą temperaturę w całym domu prze cały rok, to co się ma dobrze nie skończyć? Oczywiście może być tak, że dla typowego cyklu tania / droga taryfa wystarczy np. 30 kwh / 1*K, nie musi być 100 kwh. Ale co do zasady, jeśli w tych samych pieniądzach, to czym więcej, tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały pic pasywności polega na szczelnej kopercie wokół domu. Tak to przynajmniej rozumiem na moim obecnym etapie rozwoju. O ile mamy ciągłą izolację od płyty po strop, a w środku masywną konstrukcję, nie ma się o co martwić. Konstrukcja musi być na tyle masywna, aby poradzić sobie z typowymi zyskami, typu słoneczny dzień czy impreza, ale w odrobinę dłuższej perspektywie to i tak rozejdzie się po domu. Jest z grubsza niemożliwe, aby przy takich samych zyskach i stratach dwa pokoje obok siebie przedzielone 12 cm silikatów utrzymywały różnicę np. 16* i 25* dłużej niż kilka godzin, po dobie się wyrównają. Więc mamy dwa aspekty: po pierwsze, ograniczyć wymianę energii do ram budynku, nie dopuścić do wymiany ze światem zewnętrznym - ciągłość izolacji. Pod drugie, stworzyć bufor, akumulator, który nie wymaga rygoru ładowanie - rozładowanie - może być rozliczany w dużo dłuższych okresach niż godziny. O ile wszyscy mają janość, że najlepszym buforem przy podłogówce jest masa wylewki, o tyle masywne ściany i stropy są jedynie rozszerzeniem czy wzmocnieniem tej funkcji. O ile ktoś sie nastawia na taką samą temperaturę w całym domu prze cały rok, to co się ma dobrze nie skończyć? Oczywiście może być tak, że dla typowego cyklu tania / droga taryfa wystarczy np. 30 kwh / 1*K, nie musi być 100 kwh. Ale co do zasady, jeśli w tych samych pieniądzach, to czym więcej, tym lepiej.

Może skrajne przykłady gdzie pozbyto się nadmiaru akumulacji

- Texas - temperatury od - 30 do +47 st.

- Skandynawia - od - 45 do +30.

Nadmierna akumulacja przy małych potrzebach ciepła to masakra.

isomax.jpg likwidacja "akumulatora" w domach Isomax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://instalacjeb2b.pl/wydarzenia/gospodarka/5084-budownictwo-zeroenergetyczne-bedzie-trudne-do-wprowadzenia

 

W domach pasywnych (0kWh/m2 rocznie ) czy energooszczędnych (do 15 kWh/m2 rocznie) bez transmisji nadmiaru ciepła bytowego się nie obejdzie - a

jaki jest sens robienia pompy ciepła bez możliwości chłodzenia - przecież to totalny bezsens!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 m3/h przeniesie 0.7kW. Czyli nic – A sterowanie... pomieszczenia muszą mieć stałą wentylację , ale mają zmienne potrzeby cieplne w tym samym czasie. W salonie mając gości czy paląc w kominku – chcemy więcej świeżego powietrza , mniej ciepła. A w pokojach od północy, nie

Podgrzewając powietrze wentylacyjne z reku, nawet o 2-3 st. Stracimy wentylację – świeże powietrze nie zejdzie na dół, do strefy gdzie przebywamy.

Wymiana rur i płaszcza co 5-6 lat... by nie ryzykować zalania glikolem .

Radzę by Pa to przemyślał

 

Zapotrzebowanie na moc grzewczą gdy Ti = 20 a Te -18 to wychodzi 2,13 KW reku ma chodzić na 260 m3 /h więc powinno wystarczyć .

 

Czy jak przy kominku reku zaciąga gorące powietrze to nic z tego nie odda do pomieszczeń ????

 

Jak stracimy wentylacje? Czyli np przy suficie będzie wyższe ciśnienie :jawdrop:

A po 2 kto powiedział że nadmuchy stosuje się jedynie w sufitach? Rozważam nawiewy wyprowadzić w ścianie tam gdzie się da, może to zły pomysł?

A zupełnie mi nie przeszkadza że w jednym pokoju będę miał 20c a w drugim 26 mi to tito że tak powiem . Liczy się dla mnie koszt eksploatacji. dobrze się czuję w temp od 20 do 26/27 później to już za gorąco a mniej to zimno tak samo wilgotność odpowiada mi między 25 a 35 % ale to tylko moje odczucia.

A z kosztów eksploatacyjnych trzeba zchodzić bo zaraz nie wyrobimy :

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/432120,polska-przegrala-wojne-o-co2-starcie-w-europarlamencie-wygrali-niemcy.html

No i zaczeło się :bash::mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak przy kominku reku zaciąga gorące powietrze to nic z tego nie odda do pomieszczeń ????
W pokojach są tylko nawiewy !

Powietrze wentylacyjne nie może być cieplejsze od tego w pokoju! Jeżeli więc podgrzejemy - to na dole i tak będzie chłodno i jeszcze będziemy siedzieć w nieświeżym - świeże ciepłe pójdzie wyżej do wywiewu.

ma chodzić na 260 m3 /h więc powinno wystarczyć .
Nie wytrzyma Pan tak będzie sucho!!! 15-20%ww nie da się funkcjonować. A jak tym sterować? W pokoju od południa gdy jest 25stC zakręcać wentylację???

nawiewy wyprowadzić w ścianie
wtedy gdy ogrzewanie nie będzie chodzić - chłodniejsze powietrze będzie ciągnęło po nogach - nie wymiesza się z tym na górze.

Wentylacja ma mieć stały i niewielki strumień niezależny od temperatury - Nie zrobi Pan tego dobrze . A nie chciałbym, by był "a nie mów..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem do siebie ciężki strop, grube wylewki i ciężki tynk na ścianach zewnętrznych. Nowoczesny beton też jest akumulacyjny. W związku z tym mogę działówki zrobić z karton-gipsu nawet, a ściany zewnętrzne z gazobetonu, a i tak akumulacyjności będzie aż nadto
zobacz sobie

pojęcia jak dyfuzyjność termiczna, aktywność termiczna, ciepło właściwe materiałów.

Potem weź po uwagę że na ścianach zewnętrznych nie bardzo jest sens akumulować ciepło, którego one oddać do wewnątrz oddać nie mogą...

ponieważ ciepło pod górkę nie płynie.

zaleta tego jest że ma coś się wychładzać i opóźniać ten proces, ale nie ogrzewać dom ponownie.

Działa to jak hamulec zmniejsza szybkość ucieczki ciepła, ale nie podgrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

W projekcie dolny pas wiązarów każą obić płytą osb i tak się zastanawiam czy to konieczne.

Druga sprawa dotyczy ocieplenia poddasza nieużytkowego - standardowo miałem napchać tam wełny z 40 cm ale rozmyślam nad sensem ocieplenia styropianem, czy obić dolny pas OSB poprowadzić kanały do WM dać na górę wełnę i dopełnić konkretną warstwa granulatu styropianowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W projekcie dolny pas wiązarów każą obić płytą osb i tak się zastanawiam czy to konieczne.

Konieczne i nie ... jeśli zrobisz kratownicę w płaszczyźnie poziomej tam gdzie maiły być te płyty OSB to ok .

Chodzi tu o sztywność poprzeczną tych wiązarów ! to jest ważne i nie ma na stężeniach oszczędzać.

W budynkach "murowanych" masz w tej roli płytę żelbetową, przy odpowiedniej wartości grubości do rozpiętości pełni rolę sztywnej tarczy stropowej.

to tak jak masz pudełko bez dna ... chwila i robi się równoległobok.

Tak w skrócie to działa ... tak samo tu .

 

Druga sprawa dotyczy ocieplenia poddasza nieużytkowego - standardowo miałem napchać tam wełny z 40 cm ale rozmyślam nad sensem ocieplenia styropianem, czy obić dolny pas OSB poprowadzić kanały do WM dać na górę wełnę i dopełnić konkretną warstwa granulatu styropianowego.
Upchaj ocieplenia ile dasz radę .. już mniejsza jakie . nie masz tu "fachowców" od lepienia EPS'a na ścianę to to możesz poszaleć .

przecież za zrobienie elewacji to min 35 zł ... ile to izolacji masz gratis ? ...

no

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien,że te zasady to jedyna słuszna zasada.Mam tak w szkielecie i działa,to dla czego nie może działać w ceramice.Przecież chodzi o zasadę.Co się stanie z murem wypełnionym gazem-parą wodną i odgrodzonym od styropianu paroizolacją a za nią styropian z pkt .rosy daleko od tej paroizolacji?Nic .

 

Sorry, że cofam się o kilka stron, ale zaciekawił mnie ten pomysł, z tym, że chodzi o izolację pomiędzy silikatem i EPS'em. Pomyślałem o folii w płynie. Opędzlowanie wszystkich ścian z zewn. przed położeniem styro powinno znacząco poprawić szczelność budynku i przez to więcej wilgości zakumulować w ścianach.

 

Aby sprawdzić jak wygląda dyfuzja pary wodnej przez taką przegrodę zaciągnałem do pracy program TERMIKA i oto efekty:

 

Ściana bez folii:

sciana bez folii.jpg

- jest OK

 

Ściana z folią:

sciana z folia.jpg

- :jawdrop:

 

i dla ciekawości chciałem sprawdzić co daje wsadzenie folii pomiedzy XPS'a a płytę fundamentową:

plyta z folia.jpg

- pod płytą robi się bagno! :jawdrop:

 

Czy możecie potwierdzić lub podważyć powyższe wyniki ?

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...